Vraagje over hulp met badderen

Hoi,

Ik ben op zoek om het badderen van Larissa makkerlijker te maken.

Met Damian ging het nog wel oké maar inmiddels zijn mijn polsen door de reuma er een stuk slechter op geworden. Mijn rechter polsprothese is zelfs vervangen door het vastzetten van mijn pols. Ik merk dat het badderen dus een stuk lastiger is geworden. Nu ben ik op zoek naar dingetjes. Ik heb zo’n drijf ding maar dat werkt niet, ik heb zo’n ding voor in het badje maar ook dat is waardeloos en is gelooof ik ook tot 6 mnd.

Nu zag ik 2 dingen, zo’n badstoel (leuke gezien) of zo’n bather. Dat lijkt op een wipper voor in bad. Wat zouden jullie doen? Ze is bijna 6 mnd en ze mag dan in zo’n stoeltje maar las van iemand dat ie best breed is en dus wat te groot voor haar? We hebben trouwens geen bad. Ik heb alleen een bibabad. Maar als ik voor het stoeltje zou gaan wil ik zo’n hele grote maar opslagbox kopen (waar je ook kinderspeelgoed oid in doet)

Tips?

Angel: ik gebruik nu deze http://www.prenatal.nl/shop/Bad-en-Verzorging-Badaccessoires/Delta-Diffusion-Comphy-bath-badkussen-31854.htm?startValue=19&rangeValue=9&prevVisit=true&id=31854

Die had ik gekocht toen met Milan maar die was toen eigenlijk al te groot ervoor want het werkte niet echt

Nu gebruik ik hem al een poos voor Levi en hij ligt er heerlijk in maar hoe lang hij nog past… :think: ik denk niet heel lang meer

Weet ook niet of het in het bibabad past, denk het niet he?

Ik had voor Luc en Stan zo’n badstoeltje, omdat ik wilde dat de een veilig/stabiel in bad bleef zitten als ik de ander ging afdrogen. Ik had zoiets als dat middelste plaatje, maar dan van eigen merk Prenatal.

Onze dochter zit nog steeds in de tummy. Ze zit er nu zelf los in. Ik hoef haar niet meer vast te houden.

Die badring van v-tech lijkt mij nog aan de grote kant. Ik heb ook zoiets ooit gekocht maar daar kan dochterlief zelf nog niet inzitten omdat het zitgedeelte echt nog groot is. Zoon ging er pas in toen hij zelf goed kon zitten.

Dat wippertje lijkt mij maar voor een paar maanden. Dan wil ze (lijkt me) rechtop zitten.

Ja, zou je dochter nie tkunnen zitten in de tummytub?

Mijn zoontje kon dat ook, maar hij is erg groot en de tummytub eerd wel errug krap dus we doen hem nu in een gewoon badje.

Ik zou denk ik voor zo’n stoeltje gaan, en als dat nu nog niet goed gaat de tijd tot dan even overbruggen door je man te laten badderen?

Voor Pete hadden we trouwens een zitbad, die was toen een keer in de aanbieding bij Kwantum of Leen Bakker.

In de omschrijving staat dat het vanaf 15 maanden is, maar onder toezicht kan dit ook al vanaf dat ze kunnen zitten.

@anoniempje wrote:

Angel: ik gebruik nu deze http://www.prenatal.nl/shop/Bad-en-Verzorging-Badaccessoires/Delta-Diffusion-Comphy-bath-badkussen-31854.htm?startValue=19&rangeValue=9&prevVisit=true&id=31854

Die had ik gekocht toen met Milan maar die was toen eigenlijk al te groot ervoor want het werkte niet echt

Nu gebruik ik hem al een poos voor Levi en hij ligt er heerlijk in maar hoe lang hij nog past… :think: ik denk niet heel lang meer

Weet ook niet of het in het bibabad past, denk het niet he?

Geen idee, dat drijfding paste er wel goed in met Damian. Maar daar is ze nu ook wel bijna te groot voor.

@cees77 wrote:

Onze dochter zit nog steeds in de tummy. Ze zit er nu zelf los in. Ik hoef haar niet meer vast te houden.

Die badring van v-tech lijkt mij nog aan de grote kant. Ik heb ook zoiets ooit gekocht maar daar kan dochterlief zelf nog niet inzitten omdat het zitgedeelte echt nog groot is. Zoon ging er pas in toen hij zelf goed kon zitten.

Dat wippertje lijkt mij maar voor een paar maanden. Dan wil ze (lijkt me) rechtop zitten.

Oké. Larissa heb ik gisteren in de tummy gehad maar daar zakt ze helemaal onderuit, dan ligt ze er maar gek in, toevallig vanavond foto’s van geplaatst.

En inderdaad die wipper zal eigenlijk ook maar zonde zijn omdat ze die dan niet meer wil.

@Lune wrote:

Ja, zou je dochter nie tkunnen zitten in de tummytub?

Mijn zoontje kon dat ook, maar hij is erg groot en de tummytub eerd wel errug krap dus we doen hem nu in een gewoon badje.

Ik zou denk ik voor zo’n stoeltje gaan, en als dat nu nog niet goed gaat de tijd tot dan even overbruggen door je man te laten badderen?

Ik denk dat ik inderdaad maar voor zo’n stoeltje ga en als dat echt nog niks is, dan ga ik eens even kijken hoe en wat en anders moet Rob het echt maar eens over nemen. Ik doe eigenlijk bijna altijd allebei de kindjes. Hij kan haar alleen niet in het gewone badje doen, dan krijgt hij hele erge kramp in zijn arm :roll:

@sassie1980 wrote:

Voor Pete hadden we trouwens een zitbad, die was toen een keer in de aanbieding bij Kwantum of Leen Bakker.

In de omschrijving staat dat het vanaf 15 maanden is, maar onder toezicht kan dit ook al vanaf dat ze kunnen zitten.

Zal eens gaan neuzen op i’net :mrgreen:

Mss moet ik het zo doen, kwam ik bij Damian tegen

Er zijn ook een soort van matjes die je in het grote bad kunt leggen. Geen idee alleen waar die te koop zijn.

Ik gebruik altijd zo’n simpel badzitje, bij het Kruidvat gekocht. Als ik haar alleen in bad doe zet ik het babybadje in de douchecabine, zitje erin, en dan ligt ze als het ware in dat ligstoeltje, en hoef ik niks meer te doen, behalve haar in de gaten houden en erin en eruit tillen. Doordat het babybadje niet zo groot is, zakt ze ook niet onderuit. Als ze samen met haar broer in ‘bad’ gaat (water in de bak van de douchecabine’ ligt ze ook op het stoeltje, maar hou ik haar wel een beetje vast, omdat ze anders eruit kan glijden.

Even plaatje zoeken

Kan je man niet samen met haar douchen? Krijgt 'ie ook geen kramp ;).

Dat hebben wij hier vanaf het begin gedaan eigenlijk. Hij stond dan met 1 of 2 kinderen onder de douche en ik droogde ze daarna af.

Tegen de tijd dat ze echt te zwaar en beweeglijk werden, gingen ze in zo’n badring.

@littlewonder wrote:

Ik gebruik altijd zo’n simpel badzitje, bij het Kruidvat gekocht. Als ik haar alleen in bad doe zet ik het babybadje in de douchecabine, zitje erin, en dan ligt ze als het ware in dat ligstoeltje, en hoef ik niks meer te doen, behalve haar in de gaten houden en erin en eruit tillen. Doordat het babybadje niet zo groot is, zakt ze ook niet onderuit. Als ze samen met haar broer in ‘bad’ gaat (water in de bak van de douchecabine’ ligt ze ook op het stoeltje, maar hou ik haar wel een beetje vast, omdat ze anders eruit kan glijden.

Even plaatje zoeken

Ja zo 1 heb ik maar die is echt waardeloos, bij Damian vond ik 'm niks en nu weer niet, ligt ze zo raar in :frowning:

Wij hebben ook heel lang een Tummy tub gebruikt. Heel soms nu nog wel eens als het snel snel moet, dan doe ik het gewoon beneden op de keukentafel.

Maar misschien verschilt het van Tummytub hoe ze erin liggen/zitten. Je kunt ook met 1 hand eventueel de billetjes tegen houden zodat ze niet zo onderuit gezakt gaat zitten.

Badzitje van V-tech was het geloof ik ? met het vogeltje, is echt 3 keer niets. Gaan ze ook zo iritant in hangen. 1 keer gebruikt en verkocht.

We hebben ook zo’n badzitje waar je in kunt liggen van de prenatal, en vond dat toch wel een erg makkelijk ding. Ze heeft daar echt veel in gelegen tot zeker 10 maanden.

Ik moet haar inderdaad even tegenhouden met 1 hand voor het onderuit glijden. Maar is tot nu toe wel de beste manier.

Badzitje van prenatal waar ze in kan liggen? Welke bedoel je dan precies :oops:

Deze hebben wij, zelfs Talysha gaat er nog wel eens in liggen :mrgreen:

Hebben we best een aardig tijdje gebruikt, Jenna ging best pas laat zitten.

oké :thumbup:

Ik heb deze en vind het echt niks :oops:

ooohooo die zooi in de keuken :oops: