Melinda zit dus in de autostoel wat logisch is :oops:
Maar sinds een week haalt madam haar armpjes onder de gordel vandaan…
Wat we ook doen ze doet het elke keer weer…
Wat kunnen wij eraan doen , want dit is ook gevaarlijk…
Had al zitten denken om over te stappen op de vervolg autostoel maar dat is wel errug vroeg naar mijn idd :think:
overstappen is denk ik nog geen optie, ligt geloof ik aan gewicht dat dan 15 moet zijn? (maar weet dit niet zeker hoor, heb me er nog niet in verdiept!
Hier doet ze het niet, maar trek de gordels dan ook erg strak dus ze kan geen kant op, misschien strakker trekken??
San, Jara deed dat laatst dus ook! Zat ze zomaar nog alleen vast met de buikgordel! Ik schrok me rot, de gordels zaten strak genoeg (tobi, tot aan het groene vlak strakgetrokken) We hebben haar vervolgens weer een aantal keer met jas of vest erin gezet, dan kan het moeilijker en dr ‘geleerd’ dat ze dat niet mag (voor zover dat lukt) een speeltje oid geven om af te leiden. En nu probeert ze het al een tijdje niet meer…
Ik heb wel eens gelezen dat je de bovenkant van de gordels dan 1 standje hoger moet doen. Dus dat ze niet recht naar achter staan, maar net 1 standje hoger zodat ze iets omhoog staan. Dan zou hij strakker kunnen. Weet het niet uit eigen ervaring, onze dochter zit voornamelijk in de axiss en die heeft andere banden. Maar wie weet helpt het.
kzal eens kijken vanavond …
Je mag ook pas overstappen naar de volgende autostoel als
Je kind 15 kilo is of als ze met de bovenkant van de oortjes boven de rugleuning uitkomen zeg maar…
Verwacht wel dat Melinda eind dit jaar toch aan een andere vastzit ze groeit zo snel
Noelle doet dat ook… Ik zal de riempjes ook eens aanpassen kijken of dat lukt…
Ik zou nog lang niet wisselen.
Ook al groeien ze snel.
De volgende stoel zou ik niet doen voordat ze 2,5 jaar zijn. Ook al zijn ze 15 kilo.
Die stoel zit vast met de 3 punts gordel, je dochter of zoon moet zelf dus als er een botsing plaats vind de gordels strak kunnen trekken.
Mijn zoon is al richting de 15 kilo maar ik wissel nog lang niet.
Op de vervolg stoel zit ook geen slaapstand, dus alleen rechtop zitten.
Maar daar ging het hier niet over, wij hebben het hier dus ook. De armen onder de gordel vandaan, wordt er gek van. Hoe strak ik het ook aantrek. Dus weet het niet meer.
Straks richting italie, dan zal het de hele reis wel vechten worden…
Maar goed, is jammer dat het kan.
Stoelen zijn niet goedkoop…
Hier gewisseld vanaf zijn 2de verjaardag.
Maar moest ook wel,meneer woog al bijna 23 kilo en was al 1m01 en paste er niet meer in,in de andere autostoel.
Ik zou echt wachten tot je kindje de 15,5 a 16 kilo heeft bereikt.
Hoewel het bij ieder kindje wel verschilt met leeftijd,zo woog die van mij met 12 maanden al 15 kilo.
Maar dan echt nog niet de vervolgstoel hoor.
suc6 met je keuze.
Het gaat hier om de lengte .
Melinda schiet al aardig op , en ik schat dus dat ze eind dit jaar met de bovenkant van de oortjes er bovenuit komt.
Ze heeft nu een lengte van een dreumes van 2 jaar ongeveer :oops:
Terwijl ze nu bijna 19 maand is
En ze is 11,1 kilo dus aan die 15 zit ze nog lang niet…
Maar goed ik wacht tot eind dit jaar voor ik overstap op de andere…
Tot die tijd maar ff kijken hoe en wat
Hier precies hetzelfde idd. Hij is ook zo slank, hij wurmt ze zo eronder uit, en strakker krijg ik de gordels niet eens.
Maar de gordels iets hoger doen, dat kan volgens mij hier ook nog, ga ik dat maar eens proberen, maar ik vermoed dat het probleem hier blijft. Die dunne armpjes heeft hij zo eronderuit.
Maar een nieuwe stoel is hij nog lang niet aan toe. Hij weegt volgens mij amper 10,5 kilo. Dus we doen het er maar mee, maar als er nog meer tips zijn, ik hoor ze graag
een extra bandje (kitteband oid om de riemen over de borst kunnen ze er ook niet meer tussen door
welk merk auostoel heb je nu? Ik zou ech nog niet overstappen als ze nog geen 15 kilo is. Volgens mij wordt er ook voor gewaarschuwd dat als et kind ng geen 15 kilo is de gordels dan niet goed blokkeren bij een botsing
Ik zou de riemen strakker doen en consequent blijven. Ivan doet het ook
@Karin1981 wrote:
welk merk auostoel heb je nu? Ik zou ech nog niet overstappen als ze nog geen 15 kilo is. Volgens mij wordt er ook voor gewaarschuwd dat als et kind ng geen 15 kilo is de gordels dan niet goed blokkeren bij een botsing
Hieke is bijna 3,5, en die zie ik voor dr 4e niet overgaan. Ze weegt nu 14,5 kilo. Ok, ze is niet zo heel lang maar ze komt er echt nog nie zo ver bovenuit. Wachten hoor, het is ech belangrijk. Wat Karin zegt is ook ons geadviseerd toen we vorige maand eens voorzichtig gingen vragen. Wij stellen het nu minstens een half jaar uit nog!!
Wij hebben de Romer king
Wat ik al zei bij Melinda ligt het aan de lengte en zal het neit aan het gewicht liggen eer zij over moet na een andere stoel
Als ik moet wachten tot ze 15 kilo weegt dat duurt nog een hele poos
Dan is zij kwa lengte wel uit die stoel geroeid …
De gordels strakker trekken lukt niet zitten al strak
dan dat klittenbandje! Lijkt me ook goede oplossing! (of een gewoon touwtje kan misschien ook wel!
mocht er een ongeluk zijn klitteband trek je zo los een touwtje niet en de kids kunnen ook met het touwtje gaan spelen
dat is waar!!
Wil niet lullig doen… maar eer een kind met de OREN boven de stoel uitkomt… niet het hoofdje maar de OREN he… zijn ze echt groot hoor.
Aniek is bijna 6, draagt kleding maat 122/128 en zelfs zij " past" nog wel in de romer king van mies en dan steekt dus idd de helft van haar hoofd over… NU pas dus dat haar oren boven de stoel uitsteken.
Voor de 15 kilo en voor ze goed in de auto meekunnen en niet meer zo veel slapen op lange ritten zou ik echt niet overstappen.
Peter was erg groot en zat met net 2 in een maxi cosi rodi, maar hij snapte daarvan al HELEMAAL niet hoe de riem moest en dan zat hij regelmatig zo in de riem dat hij enkel een heupgordeltje om had.
Het enige wat hielp bij het uit de gordelworstelen was consequent stoppen als ik het zag, boos worden, ze weer vastzetten en steeds dreigen het ding zo strak aan te spannen dat het pijn deed.
Dan begon hij te mopperen en dan zei ik dus… als jij blijft zitten, mag hij iets losser.
Na een poosje consequent blijven bleef hij ervan af.
Mies doet het NU al en hij snapt het nog niet zo, dus hier idd een klittenbandje bovenlangs en nu lukt het hem niet meer.
Maar snel overstappen… NIET doen, echt niet. Je vergeeft jezelf nooit als je kind eigelijk te snel in een veel te grote stoel zit die gewoon minder veiligheid bied als een fatsoenlijke opvolgstoel met 5 punts gordel.
Als je vanwege het uit de 5-punts gordel halen van de armen wilt overstappen naar een autostoel met een 3 punts gordel, realiseer je dan wel heel goed dat ze uit een 3 puntsgordel nog veel gemakkelijker kunnen komen. Deze gordel zit niet vast zoals een 5 puntsgordel maar kunnen ze met eigen kracht losser trekken.
En wat hiervoor al werd genoemd: ze moeten eigenlijk 15 kilo wegen zodat de gordel goed aantrekt en de stoel met kind tegen houdt bij een ongeluk. Als je kind wat betreft lengte niet meer in de stoel past (oren boven rand stoel) dan kun je niet anders dan overstappen.
Met de romer hebben wij daar nooit geen problemen mee gehad…Die sluit goed aan…
Van de Tobi hoor ik veel van dit soort verhalen omdat de gordels "rechtop"staan…
Ik zou iig niet overstappen op een de volgende stoel…Daar is ze nog zo klein en jong voor! Marit is nu net sinds een weekje over in de volgende stoel met 3 punt gordel. zij is met 99 cm toch ook wel een lange dame voor haar leeftijd …in de romer is het nu gewoon niet meer veilig…