Kan me niet voorstellen als je kindje ‘goed’ in de autostoel zit, dat hij/zij de armpjes eronder door kan halen.
Over de Tobi heb ik ook verhalen gehoord, maar we hebben toch voor de Tobi gekozen. Een aantal winkels vertelde ons dat de mensen hun kindjes gewoon niet strak genoeg in de stoel zouden zetten.
Ga anders eens naar de winkel, en laat leg het eens uit, en laat het eens zien.
@~Claudia28~ wrote:
Met de romer hebben wij daar nooit geen problemen mee gehad…Die sluit goed aan…
Van de Tobi hoor ik veel van dit soort verhalen omdat de gordels “rechtop"staan…
Ik zou iig niet overstappen op een de volgende stoel…Daar is ze nog zo klein en jong voor! Marit is nu net sinds een weekje over in de volgende stoel met 3 punt gordel. zij is met 99 cm toch ook wel een lange dame voor haar leeftijd…in de romer is het nu gewoon niet meer veilig…
Dat is idd redelijk lang, hoewel Aniek NU dus pas met de oren boven de stoel uitkomt en 1 meter 14 is

Wij hebben overigens een romer duo, maar die is van dezelfde grote als de king.
Hier doe ik trouwens de gordels vast trekken als Mies zit, dan klik ik ze los, trek ze nog 1 tik strakker en frut hem dan vast… dan zit ie echt nog strakker dan wanneer ik hem enkel aantrek met kind erin.
Hoe ze zitten telt ook mee, soms zit hij met zijn rug strak tegen de rugleuning om dan tijden het rijden te zakken en dan ineens zit hij " losser”
Ik let er dus altijd op dat hij zodanig zit dat het slot precies tussen zijn kruis zit zonder ruimte…
Cell, Marit zit veiliger in deze autostoel dan in de romer …Daarnaast zat ze er gewoon niet meer prettig in, omdat de gordels niet meer "hoger"kunnen en ze daarom echt niet lekker zit in die stoel…De gordels drukken nl vreselijk op haar schoudertjes…Dit is al zeker een half jaar zo, dat ze aan het klagen was hierover, maar heb er bewust mee gewacht totdat ze de 15 kilo gehaald heeft ivm veiligheid
Comfort gaat zeker niet vóór veiligheid uiteraard!
Iedereen moet gewoon doen, wat je zals beste denk te doen voor je kind…
was ook geen kritiek ofzo hoor meis.
Idd doen wat je goed voelt, maar heb wel vaak zoiets, zeker bij een eerste kind, dat er soms al snel voor buggy, mee op de fiets, in de kinderstoel en ook doorschuiven naar grotere autostoelen word gekozen dan dat eigelijk zou moeten, groot denken, groot kijken noem ik dat.
En idd, als Aniek in de stoel zit, dan is ze natuurlijk ook al van de leeftijd dat de gordels niet mega strak gespannen hoeven worden omdat ze toch wel netjes blijft zitten. Dan drukken de riemen niet in haar schouders, maar dat deden ze bij Peter met net 2 idd ook. Hij was ook rond de 98 a 99 cm op die leeftijd, woog gelukkig ook 15 kilo, want dat vind ik wel echt heel belangrijk.
Mies is bijna 2 en heel gemiddeld wat groei betreft en ook in de lengte.
Hij draagt kledingmaat 92 en broeken 86 en hij is laatst gemeten op 84 cm. Dat is niet groot, dat is niet klein, maar gewoon gemiddeld en ik zie hem dus nog wel een dik jaar in de romer zitten.
:-*
jij moet overigens ook niet lang meer zeg! Jemig, wat gaat de tijd snel!
De gordels zitten strak genoeg
Dat van dat klitteband ga ik zeker proberen
Wat bij de tobi nog wel eens wil zijn is dat als i groen is en je trekt dan net boven de sluiting de riempjes omhoog en je laat ze dan los dat i weer grijs is. Bij onze tobi (die in de auto van mn man staat) doen we dus altijd onze dochter erin zetten en vastklikken, dan beetje aantrekken, dan ervoor zorgen dat we boven de sluiting de onderste bandjes heel strak omhoog trekken, vasthouden en dan nog een keer goed aan de band trekken tot i groen is (als je het nog begrijpt ). Dan zit ze echt heel erg strak en kunnen haar armpjes er niet meer onderuit.
hier ook een gordel ontglipper…
in de winter deed ik zijn jas onder de gordels vast…
Y.eline deed dat ook ik heb toen zo’n knip (die je ook op chips zakken kan doen dan de grote uitvoering) halvewege op de gordeltjes gedaan zodat ze niet met de armpjes eruit kon.
Daarna was de lol er snel af en heeft ze het nooit weer gedaan eigenlijk.
Ze zit nu net in stoel nmr 3 (ze is 15 kg en 1 mtr) af en toe zit ze nog in nmr 2 maar dat past ook nog goed.
Wat mensen vergeten is dat kindjes ook een flink lange bovenlichaam kunnen hebben.
Dan komen ze ook veel eerder met hun oren boven de bovenkant uit.
Want mijn zoontje van ruim 2,5 is met zijn 1m10 toch echt veelste groot voor de romer king.
Hij heeft een lange bovenlichaam maar ook nog eens hele lange benen,draagt kledingmaat 122.
Hij blijft wel goed zitten in de stoelverhoger.
hij kan ook niet los haha met zijn gewicht is hij erg stevig dus de gordels kunnen strak haha.
groetjes Bianca
maar Bianca,
Jij hebt zelf al zo vaak geschreven dat jou zoon extreem groot en zwaar is voor zijn leeftijd mede door een stofwisselingsprobleem.
Dat vind ik dan meer een uitzondering dan een regel;-)
Peter was ook behoorlijk groot met 2 jaar, maar daarna is het wel gestagneerd en nu is hij gemiddeld.
1 meter 10 met 2,5 is echt groot hoor, mijn dochter word 6 en is gemiddeld van grootte, ze doet niet onder voor klasgenoten en is 1 meter 14… dus dan vind ik dat eigelijk geen vergelijk.
Net als dat ouders soms ook moeten kiezen tussen t 1 of ander omdat hun kind bijvoorbeeld in een spreidbroek zit.
Een vriendin van mij had dit met haar zoon en moest daarom al voor de 7e maand van een maxi cosi naar een opvolgstoel. En dat was dan ook nog een heel goedkope omdat die de enige was die weinig rand aan de zitting had en waar haar zoon dus in pastte.
Maar ook dat vind ik geen vergelijk, dat zijn uitzonderingen.
Normaliter zal een kind toch zeker wel tot 3 jaar in een romer king stoel of iets van type 2 passen en is dit wat gewicht en comfort aangaat ook het beste.
hier zit onze uk vananf een jaar of 2 op een stoelvrhoger in de tweede auto. Ze zat in eerste instantie in autostoel 2 voorin, vanwege de 2 deurs van de auto waar de autostoel niet doorheen paste. Maar ze deed de voordeur open. WE hebben toen de zitverhoger met leuning gehaald. Deze auto gebruiken we ook alleen op korte afstanden, dus ff snel met boodschappen doen of ff naar me moeder.
Anders neemt hub de kleine auto mee, als ik ver moet…
Ze blijft overigens gewoon rustig zitten, nog geen problemen gehad dat ze er uit klom. HEb gewoon gezegd dat dat heeeeel gevaarlijk is en benoem ook wel eens al sik kinderne los in de auto zitten dat het gevaarlijk is. Zels als beer nu meegaat in de auot moet hij de gordel al om! en als papa het even vergeet dan herrinnert ze hem er ook wel aan dat de gordel no gmoet!
Maar voor vast, zou ik toch de autostoel nog gebruiken> ook al doen ze de armpjes eronder door…het lijkt me toh nog veiliger.