Joost heeft rode bultjes sinds gisteren ,maar het zijn er maar ongeveer 20. Vandaag staan op verschillende bultjes ook blaasjes waardoor het lijkt alsof hij waterpokken heeft.
Ik heb altijd begrepen dat waterpokken heel snel doorkomen na het verschijnen van het eerste bultje.
Hij heeft er vandaag maar een stuk of 5 bij gekregen.
ZOu we er hiermee vanaf komen of kan het alsnog veel erger gaan worden??
Jayden had er ook maar heel weinig: 1 op zijn voorhoofd, en een paar op zijn rug en buik. Heeft er ook heel weinig last van gehad, vond het maar rare dingen, haha.
En eerst dacht ik dat het een muggebult was ofzo, op zijn hoofd… tot er een kortje op kwam, en ik nog dacht dat ie open gekrapt was :doh: . Maar toen ik de vlekken op zijn buik en rug, zat wist ik genoeg…
En bleef het bij die paar?
Hoop niet dat er dan een 2e keer komt doordat ie niet genoeg resistentie heeft opgebouwd dan…
Ja, daar bleef het bij. Ik weet niet meer hoelang hij er mee heeft rondgelopen, misschien een weekje ofzo? En toen waren ze allemaal uitgedroogd en moest het weer genezen…
Dus ik hoop dat het jullie ook bespaard is gebleven! Jayden was toen 2 jaar trouwens… (net)
Pfff ik hoop het zo. We zitten nl miiden in een verbouwing en Joost heeft waarschijnlijk al een maagslijmvliesontsteking waardoor ie al 2 maanden buikpijn heeft
Hoop zo dat dit hem een beetje bespaard blijft
Rhodé zit nu onder de korstjes, maar man man…wat heeft die eronder gezeten
Het is gewoon bij ieder kind verschillend! Is Joost van tevoren niet ziekig geweest (koorts oid)? Vaak beginnen de waterpokken met hangerig gedrag of gewoon ziek (was Rhodé wel, maar Amélie weer helemaal niet). Rhodé heeft er ook veeeeel meer gekregen dan Amélie.
Waar zitten de bultjes voornamelijk? Waterpokken komen vooral op lekker warme plekjes te zitten (oksel, achter oren, billen, knieholtes enz)
Maar ik denk dat als het blaasjes zijn dat je er zeker van kan zijn dat het de waterpokken zijn!
Bij Amélie duurde het 5 dagen voordat alle pokjes er waren, maar bij Rhodé duurde het 6 dagen.
Heel veel sterkte in elk geval! :hug:
@rhode wrote:
Rhodé zit nu onder de korstjes, maar man man…wat heeft die eronder gezeten
Het is gewoon bij ieder kind verschillend! Is Joost van tevoren niet ziekig geweest (koorts oid)? Vaak beginnen de waterpokken met hangerig gedrag of gewoon ziek (was Rhodé wel, maar Amélie weer helemaal niet). Rhodé heeft er ook veeeeel meer gekregen dan Amélie.
Waar zitten de bultjes voornamelijk? Waterpokken komen vooral op lekker warme plekjes te zitten (oksel, achter oren, billen, knieholtes enz)
Maar ik denk dat als het blaasjes zijn dat je er zeker van kan zijn dat het de waterpokken zijn!
Bij Amélie duurde het 5 dagen voordat alle pokjes er waren, maar bij Rhodé duurde het 6 dagen.
Heel veel sterkte in elk geval! :hug:
Joost is al 2 maanden vrij lusteloos door zijn buikpijn Hij is verder niet ziek; geen koorts of verkouden. Er zijn er inmiddels wel meer gekomen en er komen ook kleine blaasjes op maar die worden meteen kapot gekrabt :?
De bultjes zitten vooral op zijn rug , in zijn zij, op zijn hoofd en 1 grote achter zijn oor. Op benen en armen vrijwel niets…
Maar als het dus 5 dagen kan duren voordat hij ze allemaal heeft dan heb ik nog 3 dagen te gaan en kan hij dus alsnog helemaal vol komen te staan… Getsie… Echt niet leuk
Hier hebben beide kids het tegelijkertijd gehad; Femke had nauwelijks last en het aantal pokjes bleef goed binnen de perken. Aniek daarentegen zat helemaal onder, had er last van, net in de warmste week van vorig jaar. De pokken verschenen toch wel redelijk snel. Eigenlijk zat ze er binnen 2 dagen geheel onder.
Na vannacht 4 x uit bed te zijn geweest om talkpoeder in zijn luier te strooien heeft hij er vandaag weer een tiental meer. Maar ze blijven vrij klein en tot nu toe overdag nergens last van dus ik klaag niet… :shifty:
Tim en Amy hebben allebei helemaal onder gezeten. Dacht echt dat het helemaal niet meer goed zou komen, maar nu zie je er niks meer van.
Je kan de calendula emulsie van VSM er op doen. Helpt heel goed tegen jeuk en verkleint de kans op littekens.
Lucas zat Lucas bijna niet onder die had er 30 denk ik (maar waren wel groot en de littekens zijn lelijk) Pepijn zat helemaal onder, en die had alleen maar kleintjes en zijn littekens zijn mooi genezen is eigenlijk niets meer van te zien.
Merlijn was 10 maanden toen hij ze kreeg en hij had er ook iets van 20 maar die zaten eigenlijk alleen in zijn haar en in zijn hals.
De huisarts zei dat als een baby het krijgt en het zijn er meer dan 20 dan is hij/zij resistent en is de kans klein dat hij/zij ze nog een keer krijgen.
Maar ja ik ga er dus maar vanuit dat merlijn ze nog een keertje krijgt :shifty: heb ze niet geteld dus
Indy was 11 maanden toen ze er een stuk of 15 had. Ze was er ook helemaal niet ziek van. Daarna heeft ze ze nooit meer gehad (en héél wat epidemieen op psz en kdv meegemaakt!). Kes heeft ze nog nooit gehad, die krijgt de waterpokken ongetwijfeld bij de eerste epidemie op school. In de 1 1/2 jaar dat hij op de psz heeft gezeten zijn er nooit waterpokken geweest.
Zo zeg, de pokken zijn al op de terugweg ! :shock: :dance: Hij heeft welgeteld 1 hele grote ontstoken pok en de rest is eigenlijk niet noemenswaardig…
We hebben het meest baat gehad bij het havernoutbadje. De calendulanemulsie pikte enorm op de open pokken en aangezien hij ze meteen open krabt hebben we daar weinig aan gehad…
Dena, fijn dat het al beter gaat.
Wij hebben de emulsie al in een vroeg stadium er op gedaan, toen ze nog niet open waren. Op open pokken is het inderdaad geen pretje. :hug:
Beetje mosterd na de maaltijd voor jou, maar voor open wondjes kun je nestocyl gebruiken, werkt heel goed. :thumbup:
@Maxime wrote:
Beetje mosterd na de maaltijd voor jou, maar voor open wondjes kun je nestocyl gebruiken, werkt heel goed. :thumbup:
Toch bedankt voor de tip, want er zijn nog een paar open pokjes.
hier zat Dave helemaal vol en had zware koorts ( 40graden)
en Jade vorige week 5 pokjes en nergens last van ( dus die krijgt het geheid nog een keer…)
hier vreselijke last en vooral IN de vagina… weet iemand of je die emulsie of nestocyl daar kunt gebruiken?
@noui wrote:
hier vreselijke last en vooral IN de vagina… weet iemand of je die emulsie of nestocyl daar kunt gebruiken?
Och meisje…Rhodé had dat ook gigantisch
Ik heb er niets op/in gedaan omdat ik dat niet durfde…dus ik kan je eigenlijk geen antwoord geven, maar sjonge…wat hebben ze er last van he?! :hug:
Chaity heeft ze gehad toen ze 2 was ze zat helemaal onder en was ook lusteloos ze had er echt last van ze heeft er ook litekens van overgehouden op haar buik en in het gezichtje