vraagje aan waterpokkenkenners

@noui wrote:

hier vreselijke last en vooral IN de vagina… weet iemand of je die emulsie of nestocyl daar kunt gebruiken?

Dat zou ik niet doen in de vagina. Zet haar lekker in een havermoutbadje, dat helpt tegen de jeuk en de pokjes drogen heel snel in!

het lastige aan het hele verhaal is een beetje dat ze nu op de NEE-leeftijd zit en ook aardig vasthoudend… :roll: Ze vind havermout in bad vies, de emulsie plakt en de talkpoeder is gewoon raar…oftwel…elke keer een groot drama als we iets willen insmeren…ben ik nou zo’n trutmoeder, of zijn kindjes echt zo standvastig… ik krijg het niet voor elkaar hoor…of ik moet haar met brute kracht op de grond vastketenen… :roll: :wink:

spuit elf hier :shifty:

sanne heeft sinds vandaag ook waterpokken…rug en buik aardig gezicht 1 of 2 en een paar verdwaalde op armen en benen…wordt het nog erger of is de dag van doorkomst het ergst…? en havermoutbadje is dat gewoon havermout in bad gooien??? verklaart ook waarom ze hangerig was laatste paar dagen…Sem begon vandaag ook aardig hangerig en ziekjes te worden/doen…zal er wel zo achteraan vliegen denk ik al ben ik bang dat hij er meer last van zal hebben dan sanne…hij heeft net een ab kuur van dec tot eind maart achter de rug dus lekker geen eigen afweersysteem :wall: … maar ja we wachten af…voorkomen kun je toch niet alleeen zal ik vast de nestocyl halen en havermout als dat echt helpt… :pray:

@ Issie: havermout in een washandje doen, paar lepels, afbinden met een elastiekje, en dan laten weken in het badje. Het water wordt dan troebel en het washandje wordt papperig. Ik smeerde dan ook nog even met het washandje over het lijfje van mijn dochter heen, even goed insmeren zeg maar. :wink: Ik vond dat het goed hielp. :thumbup:

@ Noui: wat lastig zeg, Dana zit ook wel in de ‘nee’ fase, maar toch minder stug, ik kan er meestal nog wel doorheen komen. Het havermoutbadje vond ze zowiezo erg interessant, dus dat scheelde. Kun je er ook niks mee als je uitlegt dat het tegen de jeuk is? (Nee, zal wel niet… :frowning: ) Wat zijn ze soms toch eigenwijs, die meiden! :silenced:

@Kay30 wrote:

@ Noui: wat lastig zeg, Dana zit ook wel in de ‘nee’ fase, maar toch minder stug, ik kan er meestal nog wel doorheen komen. Het havermoutbadje vond ze zowiezo erg interessant, dus dat scheelde. Kun je er ook niks mee als je uitlegt dat het tegen de jeuk is? (Nee, zal wel niet… :frowning: ) Wat zijn ze soms toch eigenwijs, die meiden! :silenced:

Dat kun je wel zeggen…en nee uitleggen had inderdaad geen zin…ze snapt het wel en zegt dan; oke dan…’ totdat het flesje open gaat en ze het ruikt… dan begint het drama… ik heb nu bio-oil gehaald… ruikt heeeeeeeeeeeeeerlijk en accepteert ze, geen idee of het net zo goed werkt, maar het is tegen littekentjes… de jeuk is toch al veel minder… :roll: