Vraagje aan testverslaafden over pregnyl ;)

Oooh kijk dat ziet er best aardig uit dat rijtje! Op het ongelofelijke geduld dat je ervoor moet opbrengen. :thumbup: 2011 it is!

@Rhiannon wrote:

Oooh kijk dat ziet er best aardig uit dat rijtje! Op het ongelofelijke geduld dat je ervoor moet opbrengen. :thumbup: 2011 it is!


We zullen zien… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hoe gaat het met jullie??? Jullie alweer bezig voor een 3e kindje?

:hug:





:-*

Hè, wat balen weer… :frowning: Hoe lang was je luteale fase nu met de Progestan erbij?

Heel veel sterkte en een dikke knuf!

@Jippie wrote:

Hè, wat balen weer… :frowning: Hoe lang was je luteale fase nu met de Progestan erbij?

Heel veel sterkte en een dikke knuf!


Ik ben nu 12 dagen na de iui ongi geworden…

Denk dat de clomid maar opgehoogd moet worden

Clomid heeft geen effect op je luteale fase, dus dat heeft in principe niet zoveel zin.



Twaalf dagen is toch netjes? Zolang je maar niet onder de tien dagen komt, is het goed. Mijn luteale fase is na verloop van tijd ook korter geworden, volgens mij heeft dat juist te maken met hormoongebruik. Het was bij mij altijd standaard 14 dagen, je kon de klok erop gelijk zetten. Hoe langer ik aan de hormonen zat, hoe korter mijn fase werd.



Knuf! :hug:

Luteale fase is nu weer 11 dagen.

Maar met Tycho heb ik ook 100 mg clomid gehad waardoor mijn eisprong wat eerder kwam. Misschien dat dat nu ook iets uithaald

De 1e poging nu was zonder progestan de lf ook 11 dagen.

Nu met progestan is het weer 11 dagen. Lijkt me niet dat die progestan iets uithaald

De vorige keer zat je toch op negen dagen? Dus dan zit je nu wel weer boven de 10 dagen-grens. Een eerdere eisprong zorgt niet voor een langere luteale fase, dat maakt niks uit. Ook is de kwaliteit van een eicel niet beter als je eerder een eisprong hebt. Dat zou allemaal geen negatief effect moeten hebben.



Hoeveel eenheden Pregnyl heb je gespoten om de eisprong op te wekken? Misschien dat 10.000 IE even een extra shot geeft ten opzichte van 5000 IE. En hoeveel bolletjes moest je dagelijks inbrengen? Met IVF/ICSI is het drie maal daags twee bolletjes.

De 1e x was lf 11 dgn

de 2e x was lf 9 dgn

de 3e x is lf 11 dgn.



Ik heb 5000E pregnyl gehad.

Ik moest 's morgens 1 bolletje en 's avonds 2 bolletjes progestan inbrengen

Mag je niet over naar 3 x daags 2 bolletjes? Dat houdt je progesteron niveau misschien net wat beter op peil. Als is 11 dagen LF nog steeds keurig! En negatieve bijwerkingen heeft het niet behalve de dingen die al in de bijsluiter staan. Beetje slaperiger bv en wat gevoeliger borsten. Geen negatieve bijwerkingen in samenhang met een zwangerschap want mijn gyn heeft ook toestemming gegeven aan mij om tot 12 weken zwangerschap door te gaan.

Wij zijn overigens nog niet bezig bezig maar aan het wachten op het starten. Ha lekker zinnetje zo. :lol:

Dan zou ik om 10.000 IE Pregnyl vragen om je eisprong op te wekken.

En de dosis Progestan verhogen naar drie maal daags twee bolletjes. Drie bolletjes op een dag is wel erg weinig, vind ik.

Ik zal het allemaal aan mijn gyn voorleggen!

bedankt voor jullie tips :thumbup:



Morgen maar even zkh bellen en een afspraak maken voor evaluatie met de gyn

Rhi ik snap het zinnetje wel hoor :mrgreen:

Hahaha ja Twents en Nederlands zijn toch ook 2 verschillende talen. :lol:

Maareuh hoeveel IUI doen ze eigenlijk? 6 x? Of wisselen ze ook nog met hormonen? Of is het meer zolang de Clomid nog aanslaat blijven ze daarbij? Ik weet nl niet of eitjes ‘beter’ kunnen groeien op Puregon bv dan op Clomid oid. En ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf tegen prikken aankijkt.

In principe 6 iui’s.

Na de 3e is dus evalueren.



Volgens de gyn kom ik niet in aanmerking om hormonene te spuiten ivm te hoge bmi. Denk dat de kans erin zit dat ze me nu eerst naar previtas stuurd om wat af te vallen…



Enne heb jij even geluk dat ik én twents én nederlands kan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ok dus evaluatie (nah die zal ws weinig verassends opleveren toch?) afvallen?? Wat een tijd van het jaar…heb je ook een bikiniwens behalve een babywens? Zoveel te hoog zit je toch niet? Ik weet dat het voor IVF ook geldt overigens. Heeft te maken ook met hoeveel buikvetjes je hebt. *zullen ze daarvoor rolletjes tellen? :o * want hoe meer er op je buik zit (spieren zijn ook zwaar maar transporteren hormonen beter oid :think: ) hoe moeilijker de hormonen in je bloed komen.

En geloof me je moet echt geen strakke buik hebben voor het spuiten…ik pak ook altijd zo’n rolletje om in te prikken. :angel: En ik ben ook weer niet zo slank dat ik graag in bikini rondhops. 8)

Zie je het zelf zitten om bv nu in je rustperiode te gaan WW-eren? Of SB-en?

Waarom mag je geen hormonen spuiten en wel Clomid gebruiken? Beetje vreemd, hoor… Net alsof ze je de helft van een behandeling aanbieden en de andere helft snel voor je neus weghalen. Hoeveel kilo zou je moeten afvallen om in aanmerking te komen voor verdere behandeling? Wat een domper, zeg!



Ik ga me gewoon helemaal suf duimen dat het mbv Clomid en IUI gaat lukken! :hug:

@Rhiannon wrote:

heb je ook een bikiniwens behalve een babywens?


Nee heb absoluut geen bikiniwens :mrgreen:



Maar mijn BMI is echt wel hoog hoor. Heb even berekend en zit nu op 36,5

En ja wil nu best wel gaan afvallen, als me dat lukt…

@Jippie wrote:

Waarom mag je geen hormonen spuiten en wel Clomid gebruiken? Beetje vreemd, hoor… Net alsof ze je de helft van een behandeling aanbieden en de andere helft snel voor je neus weghalen. Hoeveel kilo zou je moeten afvallen om in aanmerking te komen voor verdere behandeling? Wat een domper, zeg!



Ik ga me gewoon helemaal suf duimen dat het mbv Clomid en IUI gaat lukken! :hug:


Geen idee…

Weet niet wat ze willen qua bmi.

Maar ik had de gyn al verteld dat ik toen ik zwanger was van Tycho 8 kilo zwaarder ben dan ik nu ben. Zit nog steeds op mijn gewicht van na de bevalling