Vraagje aan testverslaafden over pregnyl ;)

Ik heb een vraagje over het testen na een pregnyl injectie.



Bij de poging van Tycho heb ik 9 dagen na de pregnyl getest en die was toen licht positief. Achteraf bleek ik dus ook zwanger. Nu durf ik dus niet met zekerheid te zeggen of het kwam door de pregnyl of door zwangerschap.



Nu zijn we bezig voor een 2e kindje. 7 dagen geleden heb ik 5000E pregnyl gehad.

Hoe lang duurt het voor je echt negatief test???

Of test je niet negatief als er een zwangerschap is?



Liefs Chantal

Volgens mij staat voor 5000 IE ongeveer 7-8 dagen en voor 10.000 IE 10-12 dagen. Ik denk dat je eerst bijna negatief test en dat de streep daarna dikker wordt, als je zwanger bent. Maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb het nooit uitgeprobeerd. Ik mocht met de ICSI’s pas 17 dagen na de punctie testen, dus dan is de Pregnyl allang uit je lichaam. Met de IUI’s testte ik pas als ik overtijd was. Ik denk dat Rhiannon je meer kan vertellen, dat is de absolute testfreak! :slight_smile:



Wanneer mag je officieel testen? Duuuiim duuuiiim! :thumbup: :thumbdown:

Hoorde ik mijn naam? :angel:

Als je bij Tycho 9 dagen na de Pregnyl licht positief testte zou ik weer die 9 dagen aanhouden. Maar vooruit ik ben geen testfreak als ik niet zou zeggen, online heeeel goedkope testjes bestellen of inslaan bij de Kruidvat. Kruidvat is proefondervindelijk gebleken erg snel/gevoelig en test al positief bij ong een waarde 8 in je urine! De meeste andere testen pas vanaf waarde 50. Predictor heeft een vroege test die meet vanaf 12,5.

Kruidvat snap je al is hier dus favo. :shifty:

Morgenvroeg op dag 8 zou je een positieve test kunnen verwachten. Het kan omdat de test zooo gevoelig is en indien de streep licht positief van de Pregnyl kunnen zijn. Maar je hebt dan een ‘basistest’ liggen. Op dag 9 kun je evt al verandering zien. Wordt de test lichter is nog niet alle hoop verloren natuurlijk. Maar wat je ook kunt doen als je een beter beheersingsvermogen hebt dan ikzelf bezit…2 dagen ertussen laten. HCG verdubbelt tussen de 48 en 72 uur. Maw als je zwanger bent en je eerste test is licht positief dan kun je een duidelijker verandering zien als je tussen de testen een dag wacht.

Geen idee of je wat aan mijn info hebt of je liever hoort dat je inhouden tot de testdatum verstandig is of dat je liever hoort dat vroegtesten ook kan. :wink:

Zelf kon ik bij IVF en dus een hoge dosis Pregnyl 8 dagen na de TP en dus 10 dagen na de punctie al een voorspelling zien aan de hand van de Kruidvat testen. :angel:

hoi hoi



Ook ik ben zo aan het rekenen en tellen en testen geweest na de Pregnyl.

Ik weet dat de hoeveelheid in je bloed elke dag halveert. Ik had zelf na de eisprong/punctie 10.00 gespoten en ik die week erop nog 3x5000. Dus vanaf de laatste 5000 had ik volgende schema:

dag 1 5000

dag 2 2500

dag 3 1250

dag 4 725

dag 5 367

dag 6 184

dag 7 92

dag 8 46

dag 9 23

dag 10 12

dag 11 6

dag 12 0



Dus je zou best op dag 9 kunnen testen… alleen niet met die supergevoelige van Rhiannonm die met 8 al test (Kruidvat dus). maar als je met een gewone test (die vanaf 50 test) heb je een redelijk beeld op dag 9, denk ik. Maar ja testen na een dag of 14 is dan toch beter… We horen graag wat je gaat doen en veel succes!!!

Hahahaha Rhiannon, ik had al gehoopt dat jij zou reageren :wink:



Ik was dus gisteren al aagje en heb gistermiddag een kruidvattestje gedaan. Die was dus (nog) licht positief.

Zit nu te twijfelen of ik van de week nog een tesje moet doen.

Dit ook ivm met carnaval



Maar ik zal wel eens kijken wat ik het beste kan doen…



Bedankt voor de tips en adviezen

Aaaah niet alleen aagje om het aagje. Neem aan dat het dan vooral om dit weekend gaat? Gooi er dan vrijdag nog 1 tegenaan, je ziet wel of hij duidelijker is geworden of juist lichter. Kun je op basis daarvan je plannen maken. :thumbup: Ik hoop stiekem dat je alles ‘moet’ afblazen :angel: of iig 100% alcoholvrij.

@Rhiannon wrote:

Aaaah niet alleen aagje om het aagje. Neem aan dat het dan vooral om dit weekend gaat? Gooi er dan vrijdag nog 1 tegenaan, je ziet wel of hij duidelijker is geworden of juist lichter. Kun je op basis daarvan je plannen maken. :thumbup: Ik hoop stiekem dat je alles ‘moet’ afblazen :angel: of iig 100% alcoholvrij.


Ja gaat idd om dit weekend…Ik ga wel maar wil idd weten of ik een drankje kan drinken of niet…



Maar ik heb nog ruim een week te gaan tot nod…dus ik weet ook niet of het wat uithaald om nu al te testen…

Tja als je het schema van Gabby aanhoud (rekentechnisch klopt die helemaal) zit je op dag 12 op 0 als je zwanger bent en NOD dan aanhoud met een waarde 50 (dan zouden nl alle testen ong positief geven ook CB etc die vanaf 25 cq 50 meten) en je rekent dan terug zoals schema. Dan zit je als je idd zwanger bent op dag 12 na de Pregnyl ook op een waarde 25. Daar heb je voor het weekend nog niets aan. Dan zit je op dag 10 volgens Gabby’s schema vanuit de Pregnyl nog op een waarde 12 (die zou Kruidvat nog steeds als positief zien) tel je daarbij de waarde voor een zwangerschap bij op ( op dag 10 12,5) dan zit je op 24,5 dus bijna 25.

Ergo je tweede kruidvat test zou haast licht moeten geven :wink: en een CB met indicator (geeft CB aan dat die vanaf ong 25 meet!) geeft dan als het goed is ook een positief aan!

Zou je daar vrijdag iets aan hebben??

Ben niet alleen testfreak maar ik test ook altijd liever niet voor niets want testen zijn kostbaar…gelukkig niet zo duur als een kinderkamer :mrgreen: enneuh als je toch alleen maar fris mag drinken is die 12.50 voor een CB test er ook zo uit toch?

VAndaag maar weer een testje gedaan :angel:

10 dagen na pregnyl ,de test is negatief.



Nu maar hopen dat ie snel weer positief wordt. EN de kwaaltjes die ik heb niet van de progestan komen :pray: :pray: :pray:

Fijn dat de Pregnyl uit je lichaam is, maar stiekem toch wel balen dat de streep niet dikker is geworden…

Hopelijk snel weer een streepje! Succes met de laatste wachtdagen! :thumbup: :thumbdown:

spannend Chantal , ik duim voor jullie :pray: :pray:

@Karin1981 wrote:

spannend Chantal , ik duim voor jullie :pray: :pray:


Nee joh niet doen. Ik duim voor jou!!!



Ik heb zo’n voorgevoel dat het weer niet gelukt is en we gewoon een rustmaand in gaan nu. Iets zegt me dat het pas bij een van de laatste pogingen lukt…

:hug:





:pray: :pray: :pray: :pray:





:-*

@NoortjeP wrote:

:hug:





:pray: :pray: :pray: :pray:





:-


:-

Jij bent lief!

Moed & hoop blijven houden, hoor! Het is nog te vroeg om nu al te zeggen dat het niet gelukt is, de kwaaltjes kunnen op het laatste moment nog komen. Met de ICSI van begin vorig jaar kreeg ik pas een dag of 3 voor mijn NOD kwaaltjes en sloeg mijn gevoel om, en ik bleek zwanger. Dus ik duim gewoon door! :thumbup: :thumbdown:

@Jippie wrote:

Moed & hoop blijven houden, hoor! Het is nog te vroeg om nu al te zeggen dat het niet gelukt is, de kwaaltjes kunnen op het laatste moment nog komen. Met de ICSI van begin vorig jaar kreeg ik pas een dag of 3 voor mijn NOD kwaaltjes en sloeg mijn gevoel om, en ik bleek zwanger. Dus ik duim gewoon door! :thumbup: :thumbdown:


En jij bent ook lief!!!

Ik hoop dat je gelijk hebt hoor, maar op een of andere manier geloof ik er niet in…

Das je nuchtere aard Chan :wink: wel balen dat je nog geen zekerheid hebt voor het weekend. Je kunt ‘onwetend’ erin stappen dit weekend. Er zijn zooooveel vrouwen die niet afhankelijk zijn van de medische molen die gewoon carnaval vieren en kort daarna toch zwanger blijken. :-*

Helaas toch ongi geworden vandaag.

Morgen het zkh bellen voor een evaluatie met de gyn.

Deze maand hebben een maandje “rust”, even geen behandelingen.

Na 3 maand heb ik even een time-out nodig, dit hakt er emotioneel weer behoorlijk in

Grrrr maareuh ik duim dan alvast voor een decemberbeebje voor jullie. :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Grrrr maareuh ik duim dan alvast voor een decemberbeebje voor jullie. :thumbup:


Nee ik ga voor januaribeeb.

December klopt niet in ons rijtje…




1999 leerdern we elkaar kennen

2002 zijn we gaan samenwonen

2005 zijn we getrouwd. Toen zei ik al als het maar geen drie jaar duurt voor het 1e kindje komt

2008 is Tycho geboren



Als ik in april zwanger raak ben ik in januari 2011 uitgeteld en das weer 3 jaar later…