Vraagje aan ouders met 2 kinderen

Leuk om te weten en voor mezelf om iets op een rijtje te krijgen :wink:

Lucas was al niet lastig, maar Daan is als het kan nog makkelijker… huilt amper, slaapt prima, eet prima(nouja, potjes niet dan), en is verder eigenlijk altijd vrolijk. Kan heel goed rustig in de box spelen…



bij lucas had ik vaak zoiets van waar haal ik de tijd vandaan, en bij Daan weet ik vaak niet wat ik met al die tijd moet doen :mrgreen: Misschien natuurlijk ook omdat je nu wat ervarener bent enzo…

Tweede, zonder twijfel! Behalve doorslapen… daar doet Tosca nog niet aan :roll: :mrgreen: .

eigenlijk zijn ze bijde vrij makkelijk, maar mijn oudste wint het.

van hem kon je er echt 10 hebben. was altijdt tevreden en is heel lang baby geweest tot zijn 2de jaar. sliep door met 5weken en is nooit ziek geweest echt een pop met weinig leven. nu is dat wel heel heel anders.

dat hij 18mnd was zette ik hem neer en een uur later zat hij er nog.

kon hem overal mee naar toe nemen sliep overal. zelfs dat hij 3mnd was nam ik hem mee naar de begravenis van mijn overgroot oma het enigste wat hij deed was slapen geen enkel kikje.

levi is een gewoon makkelijk kind maar niet zo makkelijk als zijn broer, gelukkig maar! levi is altijdt vrolijk en lekker druk bezig. is wel wat moeilijker met slapen maar niet zo ernstig als je wel eens van andere hoort. het eten begint nu goed te gaan maar hij is gewoon een hele moeilijke eter. ik denk dat levi een gewoon lekker makkelijk kind is met zijn gewonne dingen die wel eens tegen zitten.

van dat af heb ik makkelijke baby`s gehad. maar net wat ik zeg krijg het nu dubbel en dwars terug met mijn oudste want die is nu alles dan behalve makkelijk.

Mateo is vrij pittig…



Maar qua eten en slapen ging het vanaf 5 maanden heel goed…



Micah is ook erg pittig…Hij sliep met 8 maanden door en eet nog altijd heel slecht…



Qua omgang heb ik voor allebei mijn handen vol… :mrgreen:

Het zijn allebei opdonders…

Jesse is precies tegenovergesteld van Ties. Heel leuk, maar soms ook wel wat lastig.

Ties is echt een pittig kereltje, kan niet veel prikkels aan. Jesse kon ik overal mee naar toe nemen, hij vond het allemaal prima.

Er zit hier dus echt een groot verschil tussen de kereltjes, dat was flink wennen voor ons. Jesse huilde nog geen kwartier op een dag en Ties deed direct een paar aantal uur.

Ik hoor vaak van mensen met meer kindjes dat het met het 2e kindje makkelijker lijkt te gaan wat opvoeden en alles betreft omdat je zelf als ouder meer ervaring hebt en meer weet wat je moet doen. Dus ongeacht het karakter van het kindje. Je hebt toch ervaring dan en weet al hoe dingen moeten. Ik denk dat dit ook wel uitmaakt in het karakter van een kindje.

Mijn eerste is zeker makkelijker geweest…die is gewoon zó lief :inlove:

Maar ik vind Celiza wel erg leuk…ik hou wel van een uitdaging 8)

@Danielle_M wrote:

Dus ongeacht het karakter van het kindje. Je hebt toch ervaring dan en weet al hoe dingen moeten. Ik denk dat dit ook wel uitmaakt in het karakter van een kindje.
Mwa… enigszins ja… maar als ik Saba en Tosca vergelijk… Saba was een kleine dondersteen, al vanaf de eerste dag. Niet rustig te krijgen, altijd maar bezig met d’r omgeving, alles oppakken, alles ‘opzuigen’ in dat koppie. En Tosca is gewoon super relaxt :mrgreen:. Die kan een uur lang op d’r babykleedje lol liggen hebben, of bij mij op schoot gewoon een beetje hangen. En in slaap vallen in de auto, in de Cosi, in de sling. Dat zijn dingen die bij Saba onmogelijk waren/zijn.



En dat verschil was direct na de geboorte al duidelijk. Saba kwam gillend ter wereld, en Tosca hebben ze een pets op d’r billen moeten geven (bij wijze van spreken :wink: ) voordat daar een huiltje uitkwam. Die is lachend geboren! Qua opvoeding (rust en regelmaat) houden wij dezelfde ‘regels’ aan voor beide meisjes, maar bij Tosca kan ik daar véééééél flexibeler mee zijn, die doet het toch wel lekker op d’r eigen tempo’tje, waarbij Saba (nog steeds) veel behoefte heeft aan die regelmaat.



Saba is nu wel een onwijs lief rustig schatje wat mij wel eens ongerust maakt over Tosca als die het “peuterdom” bereikt. Ze is nu zo relaxt… zou dat dan om gaan slaan :shifty: :think: :lol: ?!

:lol: tot dusver schiet je er volgens mij niks mee op met de uitslagen van de poll :lol:



40%-1e kindje, 40%-2e kindje en 20% even makkelijk :lol:

Ik heb voor het tweede kindje gekozen, maar dat is puur omdat hij nu al

doorslaapt (en de eerste pas met 14 maanden).

Verder zijn ze eigenlijk allebei heel makkelijk. Eten goed, slapen goed, spelen lief… heeeeeerlijk ventjes :inlove:



Nu maar hopen dat nummer 3 ook zo’n :angel: wordt :mrgreen:

@annemarie69 wrote:

:lol: tot dusver schiet je er volgens mij niks mee op met de uitslagen van de poll :lol:



40%-1e kindje, 40%-2e kindje en 20% even makkelijk :lol:




Ja ik zie het :think: :mrgreen:

ooo jassie: het is alsof je mijn verhaal hebt geschreven tot het huilen en de pets op de billen bij de geboorte toe :shock:

hoi



ik heb 3 kids en ik heb anders gestemt.



Mijn dochter was geen gemakkelijk kind hield der adem in tot ze flauwviel als baby en is een heel pittig kind wat vaak grenzen opzoekt nu nog steeds.



Mijn 2e was een heel stilletjes en rustig kind achteraf bleek ie nierafweikingen te hebben en was daarom zo terug getrokken maar is altijd een gemakkelijker kind in verhouding tot het pittige van zijn zus.

Alleen is het een echte jongen en vreet alles uit wat god verboden heeft en daarnaast is hij verstandelijk beperkt en daardoor moet ik bekennen dat ik het met hem nu moeilijk vindt als met me oudste.



En me kleintje tja die lijkt er tussen in te zitten kwa gedrag opzich wel een flinke eigen wil maar dat proberen we nu al een beetje in te dammen door hem niet zijn zin te geven in alles.

Vindt het soms wel lastiger met een baby omdat hij nog niet goed eet en soms sjaggie is en je niet weet wat er is terwijl me 2 oudste alles kunnen aangeven.



ik denk over het elgemeen dat je als moeder wel makkelijker wordt bij een 2e of 3e enz enz. omdat je 2e kind automatisch in het keurslijf mee gaat en je al veel meer weet als bij je eerste



En er is ook nog verschil in jongens en meiden denk ik bij ons in de fam. als je als eerste een zoon krijgt en daarna een dochter schijnt dat makkelijker te zijn als andersom zeggen me tantes en oma bij mij was het andersom en moet bekennen dat dat soms wel pittig was om zo’n pittige dochter te hebben

hier moe de tijd het nog uitwijzen!!! :mrgreen:



deze zwangerschap is wel 10 x zwaarder dan die van Damian :silenced:

Ons 2e kindje is veel makkelijker :mrgreen:



Lucas was een huilbaby en krijste 13 uur per etmaal, hij bleek het KISS-syndroom te hebben en is toen behandeld door een manueel therapeut, maar bij Kiss kunnen kinderen toch last hebben van rest verschijnselen zoals druk, concentratie verlies, driftig enz enz. En daar heeft hij dus ook last van, bij hem moet alles in een bepaald ritme doen we dat niet dan is hij helemaal van slag en vervelend.



Pepijn is vanaf dag 1 heel rustig en sliep na 10 dagen al door en slaapt over het algemeen geweldig. ALs hij ziekig is dan is hij nog gezellig en lacht veel. Hij vind het juist leuk als we ergens heen gaan en hij is helemaal niet lastig met eten.

leuk om te zien :smiley:

je zou verwachten dat de tweede makkelijker is omdat je weet waar je mee bezig bent (in grote lijnen) maar ik vind mijn eerste kind toch echt makkelijk.

ze eet goed, sliep lekker snel door, is meestal vrolijk…

de jongste heeft last van allergieen slaapt met zijn 1 jaar nog steeds niet door, is regelmatig chagerijnig… maar t zijn beide schatjes hoor! :smiley: :inlove:

Tot nu toe is Julia makkelijker dan Zoë. Behalve slapen dan… Ze is pas gaan doorslapen toen ze 10,5 mnd was. :zzz:

Zoë is echt een pittig ding, kan vreselijk om haar lachen, maar ze kan mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Alleen spelen, mwoah… niet echt, ze vraagt de hele tijd aandacht. Maar niet negatief hoor trouwens.

Dit was al zo vanaf haar geboorte, rustig in de box liggen spelen was er niet bij.

En dit is zo’n verschil met Julia! Jeetje zeg, die kon zich bij wijze van spreken uren in de box vermaken, kan nu heerlijk op de grond met blokken zitten spelen. Is dan echt geconcentreerd bezig. Ze speelt gewoon anders dan Zoë. Grappig om dat verschil te zien.



Waar Julia wel weer moeilijk in is, is haar gevoeligheid. Ze zijn beide heel gevoelig maar uiten dat op een heel andere manier. Zoë wordt driftig, Julia moet heel erg wennen. Je moet haar echt de tijd geven anders gaat ze heel zielig huilen. En de regelmaat is heel belangrijk voor haar. Nou ja, als ik er nu zo over nadenk is dat bij Zoë trouwens ook het geval :lol:



Conclusie, Julia is makkelijker doordat ze zichzelf makkelijker kan vermaken en er tot nu toe nog geen driftbuien zijn geweest, in tegenstelling tot Zoë die met 8 mnd de eerste driftbui te pakken had :lol:

Ach, ze zijn gewoon heel verschillend en dat is heel erg leuk! Ze hebben allebei hun eigen gebruiksaanwijzingen die soms een beetje moeilijk te lezen zijn :inlove:

Duncan was de eerste 3 maanden een huilerdje, dat ging echt de hele dag door dus dat vond ik erg moeilijk. Hij sliep gelukkig wel door.



Samara huilde ook erg veel en die werd gerust nog 3/4 keer per nacht wakker en dat tot ze 9 maanden was. Maar toch vond ik Duncan moeilijker dan Sam… Ik was toen 19 jaar en had veel minder geduld en ik snapte gewoon niet wat er nou aan de hand kon zijn met hem.

Anne schreewde mee moord en brand toen ze haar uit mn buik haalde. Ze is bij een osteopaat geweest ivm beknelde nekwervels. Haar eerste drifbui was nog voor de 8 maanden geloof ik (breath holding spells).

Ik ben zo benieuwd hoe een 2e kindje zou zijn, maar helaas mn partner vind ons gezin zo compleet en daarnaast ben ik niet gezond.

Vandaar een beetje mijn nieuwsgierigheid en vraag.

Ik vind het erg leuk om te lezen.

Anne sliep trouwens door vanaf dat ze 7 weken was, alleen is het later gekomen dat ze weer nachten wakker werd en nu zeg ik nog wel steeds dat ze doorlsaapt, maar ik moet er toch per week geregeld uit om haar te troosten (even hoi zeggen en ze valt weer in slaap). Ze neemt van een dag veel mee naar de nacht. Bah wat kriebelt het toch erg :?