Vraagje aan moeders van jongens

Ok, dit is mijn eerste (en laatste :wink: ) ventje, dus ik heb een vraagje.

Ik weet dat je bij jongetjes moet controleren of het voorhuidje niet vast blijft zitten en of er geen troep in zit. Maare… vanaf wanneer moet ik daarmee beginnen? En hoe moet ik het schoonmaken en waarmee? En hoe zie ik dat het voorhuidje meegaat of niet?

Allemaal vragen en ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven.

volgens mij moet je er voorlopig NIET aanzitten.

pas rond een jaar of 4 geloof ik.

Dat voorhuidje duurt nog even voor het los komt hoor, dat zit nu nog vast. Dus je hoeft helemaal niks te doen. Wanneer het los komt is bij ieder kind verschillend en dat merk je dan vanzelf. Bij Jim is het nog niet los dus je kan voorlopig nog even vooruit :wink:

even wat info gezocht

http://www.ggdzeeland.nl/dbdocs/fileattachment_194.pdf

voorloppig zit het nog wel vast.

bij levi kwam het los rond zijn 2de jaar en bij ethan is het sinds kort los gekomen.

Ik heb het zelfde gevraagt aan de HA de laatste keer… die zij dat ik er niet aan moest zitten dat dat vanzelf komt .

Maar wanneer weet ik ook niet hij heeft gekeken naar ik weet niet en die toen zei hij dat het er goed uitzag.

Idd lekker afblijven…

Enne ik zeg het maar gelijk… Ze krijgen ook al op hele vroege leeftijd een hard piemeltje…

Scheelt weer een vraag :wink: :mrgreen:

gr patricia

@babylover wrote:

Enne ik zeg het maar gelijk… Ze krijgen ook al op hele vroege leeftijd een hard piemeltje…

Scheelt weer een vraag :wink: :mrgreen:

:D

Inderdaad zoals iedereen al zegt, voorlopig hoef je niks te doen. Wanneer je hem in bad doet kan je het gewoon van de buitenkant wassen. Aidan is nu 3.5 jaar en het zit ook nog steeds vast.

Thanks voor de antwoorden. Tja, ik wist wel dat het los moest komen, maar wanneer wist ik niet hahahaha.

Uhmmm… misschien nog wat tips tegen wildplassende jongetjes :mrgreen: Had vannacht tijdens het verschonen ineens een nat bed :lol:

Nou dat vroeg ik me laatst ook af! Weet ik dat ook weer, hoef ik me daar de komende tijd nog niet druk over te maken :mrgreen:

En dat wildplassen :lol: , ik check altijd voor ik z’n luier helemaal af doe, of hij een stijf piemeltje heeft, want dan moeten ze nog plassen namelijk, zo niet, dan is 9 van de 10 x de ‘kust veilig’. Succes :thumbup:

@Debbie & Lana wrote:

.

Uhmmm… misschien nog wat tips tegen wildplassende jongetjes :mrgreen: Had vannacht tijdens het verschonen ineens een nat bed :lol:
billen doekje op het piemeltje leggen :wink: wekt ook meteen het plassen op :wink: dus de nieuwe luier blijft langer “schoon” :stuck_out_tongue:

pak er dan maar gerust 3 stuks :smiley: 1e is gauw zeiknat hoor en heb je alsnog natte bed :lol:

Oh, verschoon hem met de benen naar links of rechts op commode en niet met benen naar je toe… dan ben je gegarandeerd een keer de klos 8)

Ohja, niet piemel naar boven doen als je hem luier aandoet. dan heb je ook zo zeiknatte boel omdat die naar boven plast dan.

Ja, jongens… :mrgreen: :inlove:

Trouwens, het was in het donker dat hij dat deed, in het licht doet hij het haast niet :wall: :mrgreen: Hij houdt blijkbaar van verrassingen uitdelen :mrgreen:

Dat met de billendoekjes heb ik zelf ook uitgevonden :lol: Ik kwam op het idee toen de kraamverzorgster de volle lading kreeg :lol: :lol: :lol:

Dat piemeltje naar beneden heb ik als tip gekregen van mijn moeder. Die vond het zo vreemd dat mijn broertje iedere keer tot aan zijn nek toe nat was :eh: :roll: :lol:

Een stijf piemeltje, man… ik weet niet eens hoe ik dat verschil zou moeten voelen. Als ik hem ga verschonen let ik wel extra goed op dat hij niet omhoog schiet, als dat gebeurd weet ik genoeg en moet ik echt HEEEEEEL snel reageren :lol:

En inderdaad, jongetjes :inlove: Dacht altijd dat ik een meidenmoeder was, maar dit is ook echt helemaal geweldig! :inlove:

Leuke komt nog: op de wc leren plassen… tja doe je dat staande of laat je hem meteen op de wc zitten. enneh als je het hem staande leert doen… leer hem dan maar meteen wc bril vast te houden terwijl hij piest anders is het MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa auuuuuwwww wheeeeeeeeeeeeee wheeeeeeeeee

Dan moet je maar je lach in houden en hem troosten :lol: 8)

whahaha ik kom niet meer bij :mrgreen:

vooral dat wildplassen :inlove: :inlove: :inlove:

ja jongens zijn leuk!

jongens zijn tha best :inlove: :inlove: :inlove:

Inderdaad het voorhuidje lekker laten zitten… komt vanzelf. Let er wel op dat het niet rood, of dik wordt. Dat was dus bij luc het geval, waardoor hij dus besneden moest worden… Maar daar kom je ook pas rond het 3e jaar achter hoor, tot die tijd, lekker laten tite!!!

Bedankt voor de antwoorden!

:-*

Oh ja en idd eens ze op het potje gaan.

Hier eerst al zitten, maar oh wee, dat plassertje leid ook dan een eigen leven hoor. :lol: :lol: Het sprong er vaak uit van Lucas met vele nattigheid tot gevolg.

Ook het rechtstaan heef tzijn ‘charmes’. Soms zit er zoveel druk achter dat ie als het ware meters ver kan plassen. :mrgreen:

Jammergenog zijn die laatste druppels altijd de ambetante. :roll:

wat grappig om te lezen allemaal :lol: :lol:

Ik kan hier dus ook nogal wat verwachten :mrgreen:

Wat grappig dit! Ik ben thuis met alleen zusjes opgegroeit en dit zijn echt allemaal dingen die ik me al tijden af heb gevraagd… hoe dat allemaal moet als ik ooit een zoontje zou krijgen. Leuk om te lezen!