Vraagje aan de ‘ervaren moeders van 2’ mbt kinderwagen

Het is een hele afweging, die we hier nu ook hebben gemaakt. Wij hebben voor nu ( leeftijdsverschil tussen 2-3 ruim 1,5 jaar ) een phil & teds gekocht omdat we Jesse nog niet zagen lopen en zeker geen lange afstanden. 2e hands via MP geheel compleet 400 euro, dus flink aan de prijs idd, maar in de verkoop levert hij vast zeker de helft weer op en ik weet zeker dat we hem nog 3 jaar gebruiken.

Tussen nr. 1 en nr. 2 zat 2,5 jaar en daar hebben we even overwogen, maar gekozen voor een plankje en alhoewel het de 1e maanden een beetje aanmodderen was, heb ik uiteindelijk daar de duo-wagen nooit gemist.

Elise liep met 21 maanden pas en was dus erg laat. jesse loopt nog steeds niet. Meerijplankje zou ik niet te snel afschrijven qua idee, dat ze er nu vanaf loopt betekend niet dat dat over 6 maanden nog gebeurd, 6 maanden is lang hoor, ze zijn dan al een stuk ouder!

Ik vind persoonlijk die wagens achter elkaar niets, veel te zwaar en te log, dus daar zou ik eigenlijk niet voor gaan.

betreft zwaar rijden… tja… het is niet vergelijkbaar met een enkele kinderwagen, maar ik vind het wel meevallen betreft zwaar rijden.

hier geen extra wagen aangeschaft…ons oudste was nog net geen 2…maar ik heb de jongste gewoon in de ringsling bij me of in de wandelwagen, maar dan loopt de oudste gewoon mee, met af en toe wat tillen…tevens heb ik net als cell een goede fietskar aangeschaft en dat is echt ideaal :thumbup: hier durf ik de jongste nog niet in de babyschaal te doen, maar wel in de maxi cosi en dan kan de oudste voorop op de fiets…over een maand of 2 ga ik de babyschaal wel gebruiken en dan kunnen ze allebei in de fietskar, als we gaan lopen ofzo…

mijn tip: wacht ff af hoe en wat jinthe t.z.t doet en dan gewoon beslissen…markplaats vind je dan genoeg spul of in de winkel is het zo aangeschaft…ik zou het iig nu nog niet op voorhand kopen, zonde van je geld als blijkt dat het niet handig of nodig is… en wie weet krijg je wel ineens een licht gewicht beebje :inlove: :wink: dan vind je dragen vast geen probleem…

Wij hebben een leeftijd verschil van 2 jaar (en 1 dag) en ik heb geen duowagen aangeschaft.

Ook geen duo buggy trouwens.

Ik draag regelmatig Luna in een doek, en anders zij in de wagen en Riley loopt dan mee, als we echt een dag weggaan, neem ik ook geen buggy mee, ook niet als ik Riley alleen mee heb. Soms moet ik hem dan kleine stukjes tillen, maar hij loopt eigenlijk altijd wel mee.

Voor even weg, neem ik Riley mee achter op de fiets, en Luna in de fietskar.

en dan kan RIley altijd nog even als hij echt geen zin heeft, naast haar zitten, terwijl ik de fietskar als buggy gebruik, dit is overigens nooit voorgekomen.

En een kid-sit achter je wagen?

Voor een oudste van bijna drie zou ik echt geen duowagen meer aanschaffen. In de tijd die nu komt tot de geboorte gaat ze nog zo veranderen joh, dan stapt ze niet zomaar meer van zo’n loopftiets af, heb je niet een probleem als ze geen zin meer heeft, valt er veel meer te bespreken en uit te leggen, loopt ze beter. Zeker als je dat oefent.

Wij merkten met de jongste (of ou ja, nu niet meer) dat zij gewoon verwend was op t gebied vsn zelflopen… De noodzaak was er niet, wagen was beschikbaar, dus zij zette het binnnen notime op een piepen dat ze moe was. Tot we besloten dat de wagen gewoon niet meer meeging voor haar, dat was de eerste keren minder gezellig maar ze had het snel door hoor.

Steven was natuurlijk nog wel een stuk jonger toen Dennis geboren werd 1jaar en 5 maanden. Maar Steven heeft heel veel gelopen en Dennis had ik in de draagdoek of baby Bjorn.

Al wilde Steven de 1ste 2 weken na de geboorte van Dennis ineens niet meer lopen, wilde ook gedragen worden.

We hebben een goedkope duobuggy gekocht achter elkaar, een Marco buggy. Die word nu nog vaak gebruikt, zodat Steven ook af en toe kan zitten, of waar ik hem in kan zetten, als hij steeds wegrend :roll: . Deze buggy is heel licht, maar heeft als nadeel, dat de buggy makkelijk naar achteren kan kantelen, als je een beetje zware tas eraan hebt hangen. Hij rijdt wel makkelijk en licht zowel met 2 kinderen als met 1 kind.

Het achterste gedeelte als zitplaats kunnen we niet uitproberen omdat er een stang is verbogen een tijdje terug (ik liet hem per ongeluk vallen toen ik hem uit de auto haalde) Maar ik denk dat het een erg krappe zitplaats zou zijn. Maar Steven zit graag in het achterste gedeelte (waar dus het kindernestje past) en dat gaat prima zo.

zoals je weet hebben wij ook de phil&teds :thumbup:

Ik vind hem ideaal, nu nog steeds hoor!

Soms als we veel lopen, vind Levi het ook zwaar of ja vermoeiend.

En dan is het zo fijn dat ook hij even kan gaan zitten.

ons verschil was veel lkeiner 1 jaar en 9 maanden wij hadden een plankje voor bij de wagen gekocht.

ik vond dit heel fijn.

ben hem bewust in de dierentuin als eerste gaan gebruiken

alleen met de kids en hij op het plankje wil je naar de leeuwen goed op het plankje dan en zo had hij heel snel door dat hij anders niet kwam waar hij wilde.

daarna met boodschappen nooit gezeur gehad met ik wil niet ofzo

hij mocht zelf kiezen lopen en anders op het plankje.

hier hadden we de oude versie van phill en teds de kiwi explorer. nu voor ong 50 euro wel compleet op marktplaats te krijgen. superding. heel veel plezier van gehad. toen de oudste niet voor kleine stukken meer in de wagen ging gebruikte ik het zitje voor de boodschappen. ik heb superveel aan deze wagen gehad. en nu heeft mijn broer hem.

ik had niets aan de draagzak aangzien mijn jongste vrij snel veel kilo woog. dat was voor mij niet te tillen toen

Kid-sit vind ik ook nog aardig aan de prijs, voor iets meer geld heb ik dan eigenlijk liever een duobuggy, geloof ik… Denk dat dat comfortabeler zit en rijdt en ik vind het soms toch ook wel handig dat ze echt gewoon even vast kan zitten… :oops:

Haar af en toe een stukje tillen als ze te moe is en de baby duwen in de wagen is geen optie, daarvoor is Jinthe (voor mij) echt te zwaar. En ook op de momenten dat tillen nodig is meestal te dwars. :wink: Mag nu eigenlijk ook al niet meer tillen van de vk ivm bekkeninstabiliteit…maar doe het nu soms wel, omdat het anders echt niet mogelijk is om steeds een stukje verder lopen te proberen. Ben nu dus wel met haar aan het oefenen met verder lopen, maa r soms lukt dat gewoon niet. En nu kan ik het nog plannen na haar slaapje (al zit ze een beetje in de overgangsfase tussen wel-niet slapen, volgens mij), maar ook niet altijd (bv. afspraken bij de dokter ofzo).

Nadeel is ook dat ze nog niet zo heel goed loopt. Ze loopt al wel een hele tijd, sinds ze 14 maanden was, maar ze loopt nogal met haar voeten naar binnen gedraaid, waardoor ze soms ook over haar eigen voeten struikelt ed. Als ze niet meer kan of wil, dan doet ze dat ook niet. Als ze dan gaat zitten en ik loop door, dan blijft ze gewoon zitten, lijkt haar echt niet te interesseren. Ze wil ook niet getild worden of in de buggy, ze wil dan gewoon daar blijven zitten. Ze zeurt ook niet, ze weigert gewoon opeens alles. Streng toespreken of wat dan ook helpt dan ook niet, ook dan blijft ze gewoon zitten.

We hebben behalve de kinderwagen ook een kleine buggy, maar die is echt ‘op’ (achterwielen zijn afgesleten, doordat ze niet recht staan, omdat de buggy een aantal keer met grof geweld is ingeklapt… :wall:). Dus we zouden of een nieuwe enkele of een nieuwe duobuggy ‘moeten’/kunnen kopen.

Maar ik ga het nog maar even aankijken. In januari verkopen ze ook nog wel duobuggy’s in de winkel als ik de kinderwagen dan nog steeds veel gebruik en het me nog steeds nodig lijkt. En anders als de baby geboren is ook nog wel. :wink:

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval allemaal! :slight_smile:

Nou, joh…dan heb je toch duidelijk wat je wil? :slight_smile:

Volgens mij zijn J en B wel een beetje hetzelfde qua temperament, alleen B loopt dan beter. Ik weet toevallig dat wij ook dezelfde visie hebben over de supermarkt enzo :wink:

Gezien het gegeven dat J nog moeilijk(er) loopt zou ik in jouw situatie denk ik ook lekker een duowagen of buggy kopen. Het is denk ik wel een goede tip om evena f te wachten hoe ze zich verder ontwikkelt :thumbup:

Wij hebben ook een duowagen aangeschaft.

Ook 2e hands via MP, van het merk TOPMARK, hij stuurt heel prettig.

Onze oudste is natuurlijk nog wel wat jonger als de 2e er straks is, van hem kan ik niet verwachten dat hij hele einden naast mij loopt of bij mij blijft, nu kunnen ze er straks samen in, ben heel benieuwd hoeveel ik hem ga gebruiken, want ik heb ook een Mutsy kinderwagen, die overigens niet veel makkelijker stuurt als de TOPMARK, alleen is deze gewoon langer.

Voor 35euro durfde ik het er wel op te gokken, altijd handig, en straks zet ik hem gewoon weer op MP, als ik hem niet meer gebruik.

Ik zal om te beginnen een kidsit kopen voor D.

Ook koop ik een goede draagdoek zodat nmr 3 daar ik kan. Dus dan kan ik afwisselen.

Gaan we een keer met zn vijven weg dan kunnen we de buggy van zolder halen.

Mocht het niet bevallen dan kan ik altijd nog iets anders kopen.

Eline werd een maand na Mees zijn geboorte 2 en liep net. Ik gebruikte als ik alleen was de draagdoek voor Mees en de buggy voor Eline, en als ik met mijn man was de wandelwagen en apart de buggy voor Eline. Eigenlijk alleen bij dagjes weg ofzo, want verder liep ze al snel flinke afstanden. Nu gaat ze vaak mee op haar fiets terwijl ik met Mees loop, of ze loopt zelf met haar poppenwagen. Zit alleen nog in de buggy bij een dagje dierentuin bv. Heb een duowagen nooit gemist.

M was anderhalf toen I werd geboren en toen was een duowagen errug handig! Ik heb 'm zeker anderhalf jaar gebruikt. Als we op vakantie gingen namen we 1 goede buggy mee (die plat kan) en 1 goedkope (van Kruidvat van een paar tientjes)

Nu nemen we helemaal geen wagens of buggy’s meer mee en ik moet zeggen; da’s wennen joh! (ik mis 'm best wel om de zooi op te mikken :shifty: )

Ik had (heb :wink: ) een duowagen van Prénatal, maar het merk kan ik even niet opkomen :wall: Die kan helemaal plat opgevouwen worden (en kon dan zelfs achterin mijn Cuore!)

De stoel achter kun je omzetten naar een bakje en er zitten 2 kappen op. De stoel achter zit een fractie hoger dan de voorste (vond ik wel belangrijk!)

Maar ik had ook een goede buikdrager en daar konden ze al in vanaf een week of 6 en dan nam ik ook wel eens de jongste daar in mee en de oudste in de buggy (als het (hard) regende bijv)

Je moet net kijken wat JIJ handig vindt en hoe jouw kindje is :wink: Mkon toen nog geen langere stukken lopen iig maar was dus ook pas 1,5jr

Succes met beslissen en je keuze! :smiley:

Ik heb het ook aangekeken in het begin. Dana in de kinderwagen en elin in de babybjorn als dana niet wilde lopen. Uiteindelijk kreeg ik deze buggy

Prijs/kwaliteit een prima buggy, lekker compact en ik zie nu op de site dat ie nu echt heel leuk aan de prijs is (aanbieding).

Gebruik deze buggy meer dan ik de quinny en enkele buggy gebruik, puur uit gemak voor als dana ff geen zin heeft te lopen (of om tassen in te zetten tijdens het shoppen).

Nu was dana een jaar jonger toen elin kwam, dus dat scheelt veel, maar dana is nu 3 en heeft nog wel hoor dat ze gewoon ff lekker wil zitten.

In deze buggy zit ook een nestje, persoonlijk zou ik mijn pasgeborene daar niet zo in leggen, maar dat is meer omdat ik graag veel comfort wil bieden.

Veel succes met je keuze iig :-*

@femmie: Voor dat geld hoef ik eigenlijk niet meer te twijfelen… :o Onze enkele buggy is echt niet meer goed, dus er zou dan sowieso een nieuwe eenvoudige buggy moeten komen…en die zijn ongeveer net zo duur als deze duo (ja, of je hebt zo’n buggy van het Kruidvat, maar daar lees ik veel negatieve dingen over…)…

En legde jij je baby gewoon in de buggy (omdat je schrijft dat geen nestje gebruikte?) of had je er echt een matrasje in (in het nestje) ofzo?

En Dana past nog steeds in het voorste zitje? Mag ik vragen hoe lang en zwaar zij nu is?

Ik overweeg nu ook een fietskar, maar in sommige situaties lijkt een buggy me toch ook wel erg handig (ik zie mezelf nog niet met een fietskar een winkel doorgaan ;))…

Dat ligt ook aan de regio waar je woont. Hier zie je volop fietskarren in de winkel.

Dus ik doe het wel en er kan veel in! :mrgreen:

Nienke, wij zouden dat ook gedaan hebben, met fietskar als…

lekker ruim bagagegedeelte hihi… daarna hup achter de fiets en gaan… Verder wou ik alleen de kinderwagen en draagdoek gebruiken, maar hier gaat P nu nog regelmatig in de doek op de rug. Ik was dus niet van plan een andere wagen erbij te kopen (heb een bugaboo en een koelstra buggy)