Vraagje aan de ‘ervaren moeders van 2’ mbt kinderwagen

Wij verwachten eind februari ons tweede kindje. Onze oudste is dan bijna drie. Nu vraag ik me af wat handig is qua kinderwagen. We hebben de kinderwagen van Jinthe nog. Deze heeft een bak en een kinderwageninzet. Prima dus voor gebruik bij één kindje.

Maar ik denk dat Jinthe ook nog wel eens in de kinderwagen zal zitten. Misschien niet meer heel vaak, maar zo af en toe, bv. terug van de winkel of bij een dagje weg ofzo. Eigenlijk vind ik het zonde om voor ‘af en toe’ een dure duowagen aan te schaffen. Alternatief zou een duobuggy zijn met een babynestje. Maar is dat wat of is dat echt niets (je hoort vaak dat ze zo zwaar rijden ed en ik vraag me ook af of het qua gewicht gaat, Jinthe weegt nu bijna 15 kg), zelfs niet voor ‘erbij’? Ik zit aan zo iets als de buggy hieronder te denken:

Kiddyboard ed zie ik niet zo zitten…Jinthe kennende stapt ze halverwege af en dan zit ik nog met een kind wat niet mee wil lopen ed…schiet niet op dus. Baby in de draagdoek, Jinthe in de goede kinderwagen wil ik ook doen (zolang die dat trekt qua gewicht), maar ook weer niet altijd en zeker niet als de tweede zwaarder wordt en/of het warm is.

Iemand enig idee wat verstandig is?

n heeft vanaf zijn derde verjaardag volgens mij nooit meer in de buggy gezeten. Ik zou er dan ook geen rare kapriolen voor uithalen om die sporadische keren dat het voor zou komen op te vangen. Combi draagdoek en wagen volstaat dan denk ik wel. En hier toen ie 2,5 was loopfietsje aangeschaft, dat was echt een enorme uitkomst; daardoor kon ie in een redelijk tempo flinke afstanden afleggen en werd de buggy al snel overbodig.

voordat de kleine te zwaar is voor een draagdoek zal je oudste echt wel genoeg kunnen lopen en niet meer in de buggy/wagen gaan denk ik eigenlijk (al was het maar omdat je met een goeie draagdoek gewoon heel lang kan dragen zonder dat het te zwaar wordt).

Hier draag ik de jongste nog alle dagen in de (geweven) draagdoek. Nummer 3 zit dan naar school toe wel in de wagen, omdat hij dat tempo gewoon nog niet heeft, maar de afstand is geen enkel probleem.

Ik loop geregeld met een lege wagen, kind(eren) ernaast en de jongste in de draagdoek.

Nou ja, we handig voor de boodschappen :lol: .

Maar ik zou met een dergelijk leeftijdsverschil niet meer voor een duowagen gaan eigenlijk.

@fiep klophout: Loopfiets/fiets vind ik ook niet fijn, daar stapt ze (in ieder geval nu nog) ook vanaf als ze er zin in heeft en dat is meestal op momenten dat ze ook niet meer wil lopen…en dat is nu net waarom ik haar op sommige momenten in de buggy wil hebben. :wink: Helemaal als ik behalve haar nog een kindje heb…dan kan ik haar al helemaal niet meer tillen ed…

@mamaMarije: Ik weet dat ik niet vooruit kan kijken, maar Jinthe was geen echt ‘draagdoekenkind’ en ik heb haar alleen een enkele keer op mijn buik gedragen. Dan is het natuurlijk wel vrij snel te zwaar (Jinthe was geen lichtgewichtje en die verwacht ik nu ook niet, hoewel je daar vooraf toch weinig zinnigs over kunt zeggen)…ook met een geweven doek. En ik vind het in de zomer ook gewoon al snel veel te warm (heb het al snel warm en heb al een Hoppediz das Leichte, geen hele dikke warm doek oid dus). Ik overweeg ook nog om een SSC aan te schaffen…maar die ga ik dan eerst huren bij Babybij (anders heb ik straks een doek en een SSC die ik amper/niet gebruik ;)).

Maar misschien dan eerst maar kijken hoe het gaat…? :think: Kan als het nodig blijkt altijd nog een duowagen aanschaffen natuurlijk…

Ik heb een phil en teds kinderwagen, het voordeel isdat je die ook kunt gebruiken met 1 kindje. Google maar even op phil en teds dan snap je war ii bedoel, ik zou hem niet kunnen missen met een driejarige die lopen erg vermoeiend vind en een kleine die niet altijd in de draagdoek wil.

Gewoon op je eigen gevoel afgaan.

Als jij een duowagen prettig vindt, dan gewoon doen. Jij kent je eigen kind het beste.

Hier zitten ze bijna dagelijks in de duowagen (of de fietskar :inlove: ).

Oudste is nog veel te impulsief om zelf te laten lopen. Zo’n plankje is ook echt geen optie voor ons, daar blijft hij echt niet op staan :snooty:

Wij hebben een 2ehands Mutsy met duoseat gekocht.

Nadeel van die wagen is dat het zitje voor het 2e kindje niet plat kan, maar heb 'm de eerste weken ook niet gebruikt hoor.

In het begin ging ik nooit met 2 kinderen alleen op pad :wink:

Later heb ik de verkleiner van de MC erin gedaan.

Oh, nog even aanvulling; bij de Mutsy hoort wel een babynestje, maar wij hadden 'm 2e hands gekocht en die zat er niet bij… stom van ons natuurlijk :doh:

Pete was 16 maanden toen zijn tweelingbroertjes geboren werden. De eerste 3 maanden had mijn man zorgverlof en ouderschapsverlof en konden we met 2 kinderwagens naar buiten, Luc en Stan in de duowagen en Pete in zijn Quinny Buzz. Daarna moest ik ook wel eens alleen naar buiten met 3 kids en hebben we voor Pete een meerijdplankje erachter gehangen. Hij vond dit helemaal geweldig en bleef gewoon netjes staan. En als hij een poging deed om eraf te gaan (voetje van plankje af) dan streng toespreken en gewoon doorlopen.

Inmiddels is Pete 3,5 jaar en gaat dit nog steeds prima op een meerijdplankje. Het laatste half jaar gaat hij ook regelmatig op een loopfiets of step mee, heeft hij gelijk wat beweging en oefening.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet verder dan 1,5 km hoef te lopen (naar mijn schoonouders of naar de winkel) en dat is op deze manier allemaal goed te doen.

@kaya: Ik ken de phil en teds, maar die vind ik best nog aan de prijs (nieuw helemaal, maar tweedehands vaak ook best nog wel)… :oops: Is wel een goede optie als we echt voor een duurdere duowagen gaan. Heb ook al een aantal andere duowagens gezien voor tussen de 300-450 euro (en dan moet er bij sommigen nog een babynestje bij), maar dat is dus een bedrag wat ik er eigenlijk niet aan uit wil geven…omdat ik hoop dat Jinthe tegen die tijd nog maar af en toe in de wagen zit en het dus meer een wagen voor erbij zal zijn… Mocht ze tegen die tijd nog zoveel in de wagen zitten als nu, dan ga ik denk ik wel voor een duurdere wagen.

@Sassie1980: Met een loopplankje geen ervaring, maar Jinthe stapt van andere dingen ook af als ik doorrijd. :mrgreen:

Kom er eigenlijk steeds meer op uit dat ik waarschijnlijk het beste gewoon kan wachten tot die tijd, zodat ik kan kijken hoeveel Jinthe zelf al loopt (en hoe goed) en of het nog de moeite waard is om een duurdere wagen aan te schaffen…

Ik heb wel een duowagen gehad maar mijn oudste was toen jonger dan Jinthe is nu. Ik heb er heel veel gebruik van gemaakt. En toen Mateo meer ging lopen gebruikte ik hem ook als winkelwagen. Mateo aan de hand, Micah in de kar en grote boodschappen tas er achter. 8)

Als je twijfelt zou ik kijken of je er een op mp op de kop kan zien te tikken.

Anna was twee toen jasper kwam, gewoon altijd een enkele wagen gebruikt.

hier heeft ook jasper na z`n tweede niet echt meer in de buggy gezeten…

Ik had toen ook zo’n duowagen achter elkaar aangeschaft… van prenatal, 2e hands, een week of 4 flink bieden en toen had ik beet. 30 euro en een wagen die er nog heel behoorlijk uitzag.

babynestje apart aangeschaft voor 15 euro en onder de 50 had ik dus een wagen.

Suus heeft er precies 3x in gelegen en Mies 3 x in gezeten.

In de praktijk wilde hij toch liever zelf lopen en de enkele keer dat hij dan zij… niet meer lopen, waren we vaak vlak bij het einddoel en deed ik hem in de ringsling op mijn heup.

Niet veel later ben ik gewoon strenger geworden.

Nou dan loop je niet, mama loopt door en 3x een fikse driftbui en een schreeuwpartij voorbij had hij door dat het mij menens was en liep hij gewoon door hoor.

Het heeft vooral ook te maken met timing, ging ik lopen als hij met een uurtje naar bed moest, dan was het hommeles, deed ik dat als hij echt fit was nog, dan was er geen probleem.

Vanaf een week of 6 hebben we Suus in de fietskar vervoert en zette ik mies ernaast en dit beviel zo goed, dat ik toen die duowagen heb verkocht.

Dus dat zou ook nog kunnen. Een 2e hands goede fietskar met babyschaal. Dan kan je op de fiets weg en heb je meteen een duowagen :thumbup:

Wij hebben bij hetzelfde leeftijdsverschil geen duowagen aangeschaft. Was ook niet nodig. Bij dagjes uit nam ik de buggy mee voor de oudste, maar dan was er altijd iemand bij. In geval van nood de draagzak, maar dat is maar heel weinig geweest.

zou het denk ik gewoon in de toekomst schuiven deze beslissing eigenlijk.

Februari duurt nog even, wie weet hoeveel beter en langer jullie oudste nog gaat lopen in die tijd.

Hé, ik speel wel een beetje met dezelfde overweging. Bastiaan zal nog iets jonger zijn (bijna 2,5) maar vooralsnog koop ik geen duowagen.

Ik kon Bastiaan met 10kg nog moeiteloos dragen in de hopp en hij vond dat geweldig dus ik ben van plan de baby te dragen en B in de wagen te doen.

Ik kan me wel voorstellen dat ik voor de volgende zomer (maar dan is onze uk alweer 8-9 mnd :shock:) een duobuggy koop…

Een kiddyboard wil ik wel proberen, al ben ik ook wel een beetje bang dat B gewoon afstapt. Ik was trouwens van plan een kidsit te kopen.

Maar voor uitstapjes zullen we toch altijd met zijn 2en zijn, dus dan gewoon buggy en wagen denk ik zo.

Maar joh, doe wat je fijn vindt! Je hebt wel van die ‘tussenwagens’ met babynestje…miss MP eens afstruinen? Je kunt hem ten slotte ook weer verkopen…

Ik zit wel te denken toch een (2e hands?) McLaren te kopen, want eerlijk gezegd vind ik mijn koelstra met mijn zwangere buik een draak om te duwen :think:

Mijn oudste was 2 jaar en 2,5 maand toen mijn jongste werd geboren en zat toen net neen maandje of zo iet meer in de bugaboo en liep gewoon met ons mee. Het was ook prima te doen. Heel soms als we een lang stuk liepen en ze erg moe was, nam mijn vriend haar op de nek en duwde ik de wagen met haar broer. Ze heeft wel eens een bui gehad dat ze niet verder wilde lopen maar dat was omdat ze aan het puberen was en niet omdat ze het niet kon. Dan was het doorlopen en dan kwam ze na een tijdje en een paar woedebuien vanzelf of anders als we met zijn allen op pad waren over de schouder. We hebben wel zo’n kiddyboard maar daar heeft ze 1 keer op gestaan. Zoonlief ging bij het naar school brengen van dochter nog wel in de bugaboo maar dat was omdat hij dan anders alle kanten op ging en niet omdat hij het niet kon.

Ik zou gewoon even wachten tot februari en dan pas een beslissing nemen

hier was de oudste bijna 2,5 jaar toen de jongste werd geboren. Wij hebben geen duo wagen gekocht, maar via mp een meeloopplankje, voor ons was dit ideaal, op een gegeven moment ging de oudste ook steeds mee op zijn loopfiets.

Wij hadden naast de Bugaboo ook een buggy. Ook al toen we nog maar één kindje hadden. Een buggy neemt namelijk veel minder ruimte in de auto in beslag en dat was prettig bij vakanties. We konden dus de buggy voor onze oudste gebruiken mocht dit nodig zijn en de baby in de bugaboo.

Mijn oudste was 3 jaar en 2 maanden toen onze jongste geboren werd. Er zijn nog wel een aantal situaties geweest dat we beide wagens meenamen (dagje dierentuin, efteling ed, naar de stad om te winkelen).

Aangezien jouw kindje dan nog iets jonger is, zou het best fijn zijn om iets extra’s te hebben. Ik zou dan zelf voor een goedkope extra buggy gaan.

hier was de oudste wel een stuk jonger, maar moet zeggen hij wordt nog steeds gebruikt

de jongste zit nog steeds in de kinderwagen of buggy.

ik zeg ook eerlijk ik doe die van mij nog niet weg, gewoon omdat ik het handig vind als we ergens heen gaan.

(zijn in april met vakantie geweest… en wat had ik een spijt zeg dat ik de duo niet bij had… vlg keer gaat die gewoon weer mee…)

plankje hebben wij wel… maar vind het zo;n onding.

dochter kan er niet op staan, heeft geen houvast etc etc… dus die gaat binnenkort ook weg…

Valentijn was net 2 dagen 2 toen zijn broertje kwam en ik had ook een kiddyboard aangeschaft omdat hij vaak niet lang wilde lopen… Hier ook steeds eraf tijdens het rijden, dus daar was ik snel klaar mee :shifty: Ik kon hem wel streng toespreken, maar als hij het een keer deed als ik het niet snel genoeg in de gaten had, dan gebeuren er ongelukken en ben je mooi te laat met je strenge toespraak, dus plankje eraf en meneer ging gewoon meelopen :thumbup: Soms wel even mieren dat ik hem moest tillen, maar over het algemeen na een duidelijk “nee dat gaat nu niet”, ging ie gewoon door met lopen en hebben we nooit een duo-wagen nodig gehad :thumbup:

Elk kind is natuurlijk anders, maar veelal als ze moeten gaan ze toch wel. En kijk het idd nog even aan als je echt twijfelt. En als je nu een mooie duo-wagen tegenkomt voor een leuke prijs en je wilt hem toch kopen, gewoon lekker doen :wink: Als blijkt dat je hem toch niet zo veel gebruikt als je had gedacht, kun je hem altijd weer doorverkopen :thumbup: