Vraag: verschonen poepluier en peuterspeelzaal

Is het wel of niet de taak van de peuterleidsters om een niet zindelijk kindje te verschonen in geval van een duidelijke :sick: poepluier?

In mijn ogen wel :think: , maar waarom vraag je?

Mijn gastouder heeft vandaag mijn oudste bij de peuterspeelzaal opgehaald en ze was nogal boos op de peuterspeelzaal. Ruben had namelijk een hele erge poepluier en de broek en onderbroek waren vies. Volgens haar liep hij al een flinke tijd in de poepluier en zat alles vastgeplakt met rode luieruitslag :? . Zij vond het de taak van de peuterspeelzaal om Ruben te verschonen en ik vroeg me af hoe anderen daar over denken.

Ik moet er bij zeggen dat ik altijd schone kleren, reserveluiers en luierdoekjes in het rugzakje van Ruben doe.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de psz maar het lijkt mij gewoon logisch dat als je met kinderen vanaf een jaar of 2,5 werkt je ook af en toe een poepluier moet verschonen :think: Maar ik weet ook van Jasper dat het soms heel snel kan gaan met luieruitslag- net of z’n poep dan heel agressief is of zo :think: Want ik verschoon hem hier thuis toch echt zo gauw hij klaar is en toch heeft ie er soms last van.

Gewoon in de gaten houden en als je het idee hebt dat het (te) vaak gebeurt, gewoon aan de bel trekken. En misschien de volgende keer ‘terloops’ er iets over zeggen zodat je aangeeft dat het je wel is opgevallen, maar dat je er nu nog geen ‘big deal’ van wilt maken :mrgreen: :wink:

Ja natuurlijk is dat 1 van hun taken!!

Ook al liep hij er nog maar net mee, bij flinke poepluiers ruik je het zo en als er dan even geen tijd voor is (doordat de kindjes al worden opgehaald) dan had ik het nog begrepen als ze het even netjes gemeld hadden.

natuurlijk is dat ook hun taak, ik heb in een grijs verleden eens stage gelopen bij een peuterspeelzaal en we verschoonde om 10 uur en zonodig vaker!