Hallo Dames,
Ik hou nu voor de tweede cyclus mijn temperatuur bij en ik snap er echt niets meer van. Kan het kloppen dat je curve’s totaal verschillend zijn?
Kan ik met zekerheig zeggen dat ik een eisprong heb gehad deze periode het ziet er zo raar uit allemaal.
Wanneer is je temperatuur zo laag dat je zeker weet dat je ongi wordt, is dat onder de rode streep? Ik zou vandaag ongesteld worden maar ben dat nog niet en heb ook nog geen klachten.
Ik voeg beide curve’s bij dan kunnen jullie het verschil zien.
Groetjes
Patricia
Ik denk dat je bij je laatste cyclus je eisprong pas op dag 16 gehad hebt in plaats van dag 13. Dan zou je dus ook pas drie dagen later ongesteld moeten worden (overigens hoeft je luteale fase niet altijd even lang te zijn). En als je wel zwanger zou zijn hoef je ook niet perse klachten te hebben. Even afwachten nog dus of er een testje tegen aan gooien.
Bedankt voor je antwoord.
Ben blij dat jij ook denkt dat het dag 16 moet zijn, zelf heb ik namelijk ook heel erg sterk dat gevoel. Ik heb er nog zo weinig verstand van dat ik al blij ben dat ik iets wijs kan worden uit de grafiek.
Ik wil het nog even aankijken tot zaterdag omdat ik ook vaak 28 dagen cyclus heb en al zo vaak voor niets heb getest.
Vanmorgen was ik 36,6 dus weer wat lager, tot nu toen nog geen ongi.
Als ik morgenochtend nog niets heb dan ga ik testen dan zit ik op dag 30 van mijn cyclus
Ja inderdaad een gekke curve als je deze vergelijkt. Ik hoop dat je zwanger bent! Bij mij was het altijd zo dat als de temp naar beneden ging, de ongi eraan zat te komen. Alleen de laatste keer bleef mijn temp hoog :dance:
Helaas is net mijn ongi doorgebroken
We gaan maar weer vol goede moed de 9de ronde in, we hebben in elk geval wat te doen met kerst
Groetjes
Patricia
Jammer Partipiex, maar veel plezier met kerst!
Mijn volgende temperatuurcurve is weer zo raar, zit al op dag 19 en nog steeds geen eisprong. Ga volgende week maar eens de dokter bellen, wordt er erg moedeloos van. Had echt goede hoop dit keer maar tot nu toe is het nog niks.
Wie heeft ook wel eens een erg late eisprong gehad en was toch zwanger??
wat dacht je van ip geen eisprong en zie mijn banner voor het resultaat
Wat belangrijk is voor je temp, is dat je het meteen doet zodra je wakker wordt en het liefst elke dag op het zelfde tijdstip alleen zo krijg je een betrouwbaar beeld er van.
En voor je gevoel ben je al heel lang bezig, maar er zijn vrouwen zwanger geraakt bij 1 jaar of 1 1/2 jr bezig zijn, dus geeft de moed nog niet op hoor
soms willen we te graag en dat doet meer teniet dan goed
(nou ken ik natuurlijk niet je persoonlijke situatie hoor :-))
@Patripiex wrote:
Wie heeft ook wel eens een erg late eisprong gehad en was toch zwanger??
Ik heb ergens op dag 63 mijn eisprong gehad... en zie mijn banner. En dat was ook direct onze eerste poging... niet ervan uitgegaan dat het raak zou zijn ook al had ik wel het vermoeden vruchtbaar te zijn.
Mijn cyclus wisselde ook heel erg, temperatuur was wel redelijk normaal (en ik temperatuurde niet altijd hetzelfde tijdstip hoor, deed het meer voor erbij).
Daarbij hield ik vooral mijn afscheiding in de gaten, toen ik daarmee begon was het veel makkelijker te peilen.
En soms had ik in een cyclus 2x slijm wat vruchtbaar leek dus wist dan een beetje hoe of wat.
Mijn cylussen wisselde tussen de 28 en de 60+ dagen.
Dus meid wanhoop nog niet maar blijf er ook niet te lang mee rondlopen want misschien is het allemaal te verklaren terwijl je je nu zo onzeker voelt.
Bedankt voor het reageren.
Ik heb mijn temperatuur altijd om dezelfde tijd gemeten, ik zet er zelfs de wekker voor als ik niet hoef te werken.
Ik heb toch nog een eisprong gehad als het goed is.
Dragon: Dus zonder eisprong heb jij een heerlijke bink gekregen, dat geeft de mens moed. Ik hoop dat er voor jullie snel een tweede komt, ben je alweer lang bezig?
Ik weet ook dat ik nog niet zo lang bezig ben in vergelijking met andere dames, maar ja zoals je al zegt soms wil je te graag. Ik heb ook lang moeten wachten voordat we eindelijk konden beginnen, heb jaren antidepressivia geslikt en wilde echt wachten tot ik daarvan af was. Nu ik daarmee gestopt ben en een half jaar zonder heb gekund zonder terugslag besloten we in april om ervoor te gaan en als het dan zo lang duurt… maar goed we houden de moed erin.
Meggie: Nog gefeliciteerd met je zwangerschap en zo in 1 keer raak. Jij had wel erg verschillende cyclussen. Geniet van je zwangerschap en wat leuk dat het een meisje is.
Ik vind het moeilijk om mijn afscheiding in de gaten te houden, als het nu niet is gelukt zal ik me eens gaan verdiepen daarin misschien dat dat helpt. Mijn cyclussen zijn wel redelijk van dezelfde lengte gelukkig.
Ik ga de dokter bellen zodra ik ongi ben geweest om eens een praatje te maken over mijn temperatuurcurves. Ik hoop natuurlijk dat het niet meer nodig is.
Je hebt natuurlijk wel een eisprong nodig om zwanger te worden, dus ik heb hem uiteindelijk wel gehad
Het is allemaal een beetje heeeeeeeeeel lang verhaal om het allemaal hier neer te zetten
Maar uit verschillende testen zo als tempen, bloedprikken, ovulatie testen bleek steeds dat ik geen eisprong had.
Ook had ik nauwelijks tot geen menst en mijn cyclussen waren een ware ramp.
Toen wij uiteindelijk met clomid en dergelijk aan de gang zouden gaan, bleek ik tot ieders grote verbazing zwanger te zijn.
zelfs de gyn snapt er nog steeds helemaal niets van, maar de echo liet toch duidelijk een vruchtje zien van 5 wkn
We hebben deze maand besloten om voor een 2e te gaan, maar zetten er geen druk achter.
We hebben besloten dat we de 1e 1 1/2 jaar geen gyn bezoeken, hulpmiddelen of dergelijk willen.
we zien het wel
Je zou ook eens ovulatie testen kunnen proberen, als je denkt aan je curve te zien dat je een eisprong hebt, dan zie je het snel genoeg
Je hoort het wel vaker dat net voordat ze de medische molen in gaan ze spontaan zwanger zijn, gelukkig maar dat scheelde een hoop gedoe voor jullie. Spannend nu je net weer heb besloten om voor een tweede te gaan, ik hoop dat het sneller gaat als bij de eerste en dat je eisprong nu wel te meten is. Ben je ook weer aan het temperaturen of ga je dat ook niet doen? Succes in elk geval.
Ik heb ook al een aantal keren (5 cyclussen) ovulatietesten gebruikt maar heb maar 1 keer een duidelijk positieve test gehad. Nu waren ze op dus heb dit keer alleen rond de verwachte eisprong (dag 13 t/m 16) getest maar ja die waren allemaal negatief.
Ik hoop dat het zo blijft
Vanmorgen getest maar helaas negatief, weet niet wat ik ervan moet denken.
spannend hoor. Maar je hebt nog een aantal dagen te gaan he voor je nod dus negatief wil nog niet veel zeggen…zijn vrouwen die pas laat positief testen.
Bedankt voor je duimen, ik hoop dat het helpt.
Ik weet niet wanneer mijn NOD nu is. Had hem op 28 dagen staan maar daar zit ik al overheen. Had gehoord dat het 14 dagen na je ovu kan zijn dus ik hou het nu op dag 33, nog 2 dagen afwachten
pcies je nod is ongeveer 14 dgn na je eisprong. Dus nog 2-3 dagen in spanning afwachten
Helaas ben ik dinsdagavond ongi geworden
Door naar de volgende ronde, eens kijken hoe mijn curve zich dan gaat vormen en of ik weer zo’n late ovulatie heb.
Ik had een vraagje, wilde niet een nieuw topic openen dus heb ff gezocht.
Ik temperatuur zo af en toe eens de laatste dagen, maar mijn temperatuur is nogal wisselvallig, of de thermometer is raar. Zo heb ik op een avond bijv. 36,8 getest, en heb ik 1 minuut later (echt niet meer) nog een keer getest (uit nieuwsgierigheid) en dan scheelt het gewoon 0,3 graden of meer in 1 minuut. Dit is niet 1 keer gebeurd, maar vrijwel dagelijks (zowel 's morgens als 's avonds). Wat moet ik hiermee, en hoe betrouwbaar is temperaturen dan wel niet ? Want ja, wat is nu de juiste temperatuur ? :think: Heb ook al een 2e (nieuwe) thermometer gehaald en die doet precies hetzelfde, en ik doe toch echt niets anders (er goed van achterin indrukken, billen samenknijpen en wachten tot de piep gaat, ook allebei de keren in dezelfde houding (dus of staand, of liggend, 2 keer, en dan 1 minuut na elkaar of zelfs direct erna)). Als ik niet een 2e keer had getest kon ik dus net zo goed een valse temperatuur hebben.
Kan me nou niet voorstellen dat in 60 seconden je temperatuur 0,3/0,5 schommelt… :think:
Ik weet trouwens dat je 's morgens voor het opstaan moet testen. Ik neem aan dat daarmee wordt bedoeld zodra je je ogen opendoet en nog in bed ligt, en al liggend testen. Nu krijg ik liggend dat ding er nogal moeilijk in, en loop ik meestal zo te wroeten dat ik klaarwakker ben of de activiteit van uit bed stappen heb behaald. Is het echt zo erg dat je test zodra je voeten de grond hebben geraakt en je dus staat (en verder geen activiteit) ? Vind dat veel makkelijker testen en het lijkt me niet dat je temp dan echt zo noemenswaardig verschilt dan wanneer je 10 seconden eerder nog in bed lag.