Vraag temperatuurcurve

Hallo Selena,

Er kan inderdaad een afwijking zijn als je bijvoorbeeld 3 keer (vlak)achter elkaar je temp meet. Ik heb dit ook een tijdje gedaan en ben daarna over gestapt om maar 1 x te meten en deze waarde aan te houden.

Ik zelf zette altijd mijn wekker om 6 uur (in de ochtend), ging daarna uit bed naar de badkamer en meette daar mijn temp op. Dus ik had wel enige activiteit, maar heb het zo minimaal mogelijk gehouden.

Volgens mij is gewoon het belangrijkste om het om hetzelfde tijdstip in de ochtend te meten direct na het wakker worden en niet eerst een rondje door het huis te gaan joggen :wink:

Succes!

Dank je wel ! Dan houd ik het gewoon op direct meten zodra ik ‘sta’, vind ik wel een stuk makkelijker. :slight_smile: Ik zal dan gewoon de 1e waarde aanhouden.

Ik snap er niks van als ik die curvers zie, :think:

Ik ben deze maand ook voor het eerst een lijstje aan het bij houden, dat moest van de arts.

Maar ik vind het niet duidelijk :think: Ik ben benieuwd of ik mijn ei duidelijk kan zien, dat moet dan over een paar dagen zijn.

Ik test gelijk als ik wakker word, wel liggend in bed.

Ik vind dat prima te doen.

Ik heb ook een vraagje over mijn temp. curve.

2 weken geleden begonnen met tempen vanwege zeer onregelmatige en lange cyclus. Zit nu (zaterdag) op dag 47. Maandag (dag 42) voor het eerst bruinverlies gehad, woensdag was dit zoveel (maandverbandje vol) dat ik het linkte aan mijn ongi (wat tot dan toe in zou houden, geen ei, gezien mijn lage temperaturen). Tot op vandaag nog steeds veel donkerbruinverlies (waarvan even de twijfel of ik een druppel rood zag), incl. buikpijn etc. dus naar mijn idee ongi.

Nu strookt dit niet met mijn temp, die deze week ineens is gaan stijgen, en die een ei aanduidt, en die nog steeds niet daalt. Maar ik kan toch geen ei hebben terwijl ik op hetzelfde moment al dagen maandverbandjes vol donker bruinverlies (ik hou dat op een ongi) heb ? Wat denken jullie ? Heb ik dan wel een ei, of niet ? Lijkt me ook niet dat mijn LF 1 dag is. Bovendien moet je temp toch dalen als je ongi bent, en niet stijgen ? Volgens FF heb ik woensdag mijn ei gehad, ware het dus niet dat ik vanaf maandag ook al met maandverbandjes vol veel bruinverlies (sorry voor de vieze details, maar wel nodig om het te verduidelijken denk ik) loop (wat teveel is voor tussendoor een beetje bruinverlies).

Gezien mijn lage gemiddelde temp heb ik éérder ook geen ei gehad waardoor mijn LF toch 14 dagen zou kunnen zijn… :think:

Ik vraag je af of je wel een eisprong hebt met zo’n lange cyclus :think:

Maar goed ik heb helaas geen antwoord aangezien ik het zelf pas 1 maand doe.

Is het trouwens normaal dat je temp op zijn top blijft tot aan je ongesteldheid?

Ik vraag het me ook af. Was er al vanuit gegaan dat ik geen ei had, tot dag 42 mijn temp ineens steeg en wel een ei aanduidde, maar ik op hetzelfde moment ongi werd.

Het is wel inmiddels een echte ongi, ook rood verlies vandaag, dus niet alleen wat bruine afscheiding waardoor ik over 2 week alsnog ongi had kunnen worden.

Ben benieuwd of mensen hier een idee hebben. :oops:

Wel vaag Selena :think:

Ik begreep dat je temp omhoog ging 3-5 dagen na je ei, zover heb ik al wel geleerd :mrgreen: maar verder snap ik er ook niks van.

Ik doe dit ook maar 1 maand en dan stop ik er ook gelijk weer mee!

Ik kan het niet zo snel vinden, dus vandaar even hier.

Weet iemand hoe je een nieuwe grafiek aanmaakt op FF ?

Moet je dan eerst alle dagen dag voor dag wissen en dan opnieuw beginnen ? :think: Ik kom er niet echt uit…

Je maakt een nieuwe aan als je aangeeft dat je ongi bent geworden, dan start automatisch een nieuwe.

Wel loopt je gratis account af denk ik en heb je minder mogelijkheden, wat ik steeds deed is een nieuwe account aanmaken (10minutemailpuntcom) en daar weer verder gaan, maar dat ligt er maar net aan hoeveel mogelijkheden je gebruikt.

Zelf ben ik na 6 maanden gestopt met temperaturen omdat het toch geen zin meer heeft voor mij. Ik moet me er minder mee bezig houden dus we zijn deze cyclus voor het eerst weer eens zonder iedere ochtend te tempen.

Was dit topic even vergeten dus mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

@bigsby wrote:

Ik vraag je af of je wel een eisprong hebt met zo’n lange cyclus :think:

Maar goed ik heb helaas geen antwoord aangezien ik het zelf pas 1 maand doe.

Is het trouwens normaal dat je temp op zijn top blijft tot aan je ongesteldheid?

Je temp kan hoog blijven tot aan je ongi en dan ineens zakken maar je kan ook al eerder een verlaging van je temp krijgen. Bij mij wisselde dit.