vpro thema avond: de hectiek van tweeverdieners met kinderen

iemand die kijkt?

Ik ook. Ik zie geen spectucaire dingen nog, jullie?

Geen tijd - man aan het werk, kind was uit logeren zou zijn stuitert nu gewoon weer thuis rond - hier overigens verder geen hectiek hoor :roll:

Haha, ben je tweeverdiener of zo;-)

@Bella wrote:

Geen tijd - man aan het werk, kind was uit logeren zou zijn stuitert nu gewoon weer thuis rond - hier overigens verder geen hectiek hoor :roll:




:mrgreen:

@Bambi wrote:

Haha, ben je tweeverdiener of zo;-)




Yep allebei in de hulpverlening met wisselend diensten. Zoals een leraar van mij laatst zei dat tweeverdieners met kinderen in de spits van hun leven zitten maar hij vond dat van ons toch wel een super spits.

Heb ook gekeken, stukje, ze hadden wel de veelverdieners uitgekozen volgens mij. Goede, fulltime banen. Sja…

@Zeemeermin wrote:

Tja, ik vind het ook wel druk thuis. Ik werk maar 16 uur, maar ik ben wel vaak alleen, omdat ik een zeevarende man heb. Ik moet er niet aan denken om fulltime te werken zoals de mensen in het filmpje. Ik zou daar zelf last van krijgen… ik wil het namelijk niet alleen heel goed doen op mijn werk, maar ook thuis!




Dat is natuurlijk heel subjectief allemaal. Want ik werk 28 tot 36 uur en heb nooit een man aan mijn zijde, maar ik vind het helemaal niet druk. :slight_smile:

@D. wrote:

@Zeemeermin wrote:
Tja, ik vind het ook wel druk thuis. Ik werk maar 16 uur, maar ik ben wel vaak alleen, omdat ik een zeevarende man heb. Ik moet er niet aan denken om fulltime te werken zoals de mensen in het filmpje. Ik zou daar zelf last van krijgen… ik wil het namelijk niet alleen heel goed doen op mijn werk, maar ook thuis!




Dat is natuurlijk heel subjectief allemaal. Want ik werk 28 tot 36 uur en heb nooit een man aan mijn zijde, maar ik vind het helemaal niet druk. :slight_smile:




misschieb wel doordat je nooit een man aan je zijde hebt? mannen kunnen voor een stuk meer drukte zorgen natuurlijk.

@D. wrote:

@Zeemeermin wrote:
Tja, ik vind het ook wel druk thuis. Ik werk maar 16 uur, maar ik ben wel vaak alleen, omdat ik een zeevarende man heb. Ik moet er niet aan denken om fulltime te werken zoals de mensen in het filmpje. Ik zou daar zelf last van krijgen… ik wil het namelijk niet alleen heel goed doen op mijn werk, maar ook thuis!




Dat is natuurlijk heel subjectief allemaal. Want ik werk 28 tot 36 uur en heb nooit een man aan mijn zijde, maar ik vind het helemaal niet druk. :slight_smile:




En zo te zien heb je er maar eentje - het meeste gedoe vind ik tegenwoordig om met twee kinderen alleen thuis te zijn rond etenstijd - beide moe en elkaar in de wegzittend. Ben blij dan als het spul boven ligt te slapen.



En het ene kind is natuurlijk het andere niet. We hebben onze handen vol gehad aan lasse de eerste jaren, die begint nu wat relaxter te worden.

Sinds ik zelf 20 uur werk, is er een betere balans tussen werk en thuisfront (werkte voorheen 24 uur en echt, die 4 uur maakt verschil)

Ik denk zelf wel dat wanneer alle kids naar school zijn, t thuis minder hectisch wordt. Nu gaat t huishouden nog erg tussendoor en moet ik veel laten liggen.

Wat ik soms wel lastig vind is dat ik op mn werk weinig tijd heb om me verder te ontwikkelen, ik heb de 20 uur echt nodig om mn werk af te krijgen en kan me niet richten op nevenactiviteiten, dat vind ik soms jammer. Wie weet dat ik in de toekomst toch weer meer ga werken, maar moet er nu nog niet aan denken.

@Bella wrote:

- het meeste gedoe vind ik tegenwoordig om met twee kinderen alleen thuis te zijn rond etenstijd - beide moe en elkaar in de wegzittend. Ben blij dan als het spul boven ligt te slapen.




Ik werk helemaal niet (meer, tot geboorte 2e blijven werken), maar in mijn eentje met de bups eten en dan op bed krijgen zal ook nooit mijn hobby worden :wink: .

@D. wrote:

@Zeemeermin wrote:
Tja, ik vind het ook wel druk thuis. Ik werk maar 16 uur, maar ik ben wel vaak alleen, omdat ik een zeevarende man heb. Ik moet er niet aan denken om fulltime te werken zoals de mensen in het filmpje. Ik zou daar zelf last van krijgen… ik wil het namelijk niet alleen heel goed doen op mijn werk, maar ook thuis!




Dat is natuurlijk heel subjectief allemaal. Want ik werk 28 tot 36 uur en heb nooit een man aan mijn zijde, maar ik vind het helemaal niet druk. :slight_smile:




ik heb dat dus ook he. ik werk dus ook 28 uur (nu even 26 met ouderschapsverlof), ook geen man aan mijn zijde, en -bella- ik heb er dus 2. En ik vind het echt niet overdreven druk. Er zijn hier spitsuren, vn de dagen dat ik hele dag werk en daarna twee kinderen van verschillende opvang moet halen, daarna eten moet maken voor ze en zorgen dat ze, mét een beetje aandacht en gezelligheid, niet veel later alweer in bed belanden. Maar dat zijn 2 spitsuurtjes op een week. Als ik dan dat voortdurende geren en gestress bij anderen zie, ook in al die filmpjes gisteren, dan snap ik dus niet waar het verschil in zit. ik vraag me zelfs oprecht af of ik nou iets heel erg goed doe of iets heel erg fout…

Ik heb het programma niet gezien maar ben er wel benieuwd naar.

Ik denk dat een deel ook gewoon is hoe je in het leven staat.

Zo vind Ik het totaal geen probleem om alleen met de kinderen naar bijv de dierenuin te gaan, neem ook regelmatig een vriendje mee. Mijn man raakt al in de stress als hij met eentje een dagje op stap gaat. Hij doet het wel, maar echt niet met drie. Eten en in bed doen vindt hij erg druk enzo, ik ervaar dat heel anders.

Ik ben wel blij dat ik gewoon thuis kan zijn, met name voor de kinderen en daarmee komt wel een stk rust in huis.

In mijn omgeving zie ik idd meer hectiek bij de 2verdieners als wat ik hier thuis heb.

Ik werk 20 uur per week(snachts) en heb 2 kinderen van bijna 3 en bijna 5.

Doe het nu al ruim 2 1/2 jar zo alleen en het bevalt me wel eigenlijk D

@~Marion~ wrote:

Heb ook gekeken, stukje, ze hadden wel de veelverdieners uitgekozen volgens mij. Goede, fulltime banen. Sja…




Ja, dat viel ons ook op.

Echte topfuncties en mega grote huizen…



Zijn dat nou de doorsnee 2 verdieners :think: .

Het was ook niet een programma over gewone tweeverdieners, maar over tweeverdieners met een carriere. Het programma heette nl. kroost en carriere: hectiek van 2 verdieners en de meeste mensen associeren carriere met een topfunctie of een bedrijf voor je zelf en in NL krijg je die topfunctie als min. 32 uur werkt. Ik heb het gezien en ik had er meer van verwacht. Niets nieuws onder de zon.

Ik vond het ook jammer dat er geen stel met babys of een dreumes er bij zat. De meeste kinderen gingen al naar school, ik geloof dat er nog eentje naar de psz ging.

@Lune wrote:

I

Ik ben wel blij dat ik gewoon thuis kan zijn, met name voor de kinderen en daarmee komt wel een stk rust in huis.




Maar het gaat dus om tweeverdieners en alle hectiek die daarbij komt kijken - niet als er eentje thuis blijft.



Als je kapot en versleten thuiskomt moet je nog een keer aan de bak en dat is soms best pittig. Je hebt eigenlijk gewoon twee banen.



En het wel of niet alleen met de kinderen naar de dierentuin gaan heeft daar wat mij betreft niet zoveel mee te maken (ik heb zelfs een abo genomen omdat juist in mijn eentje met die twee te kunnen doen)

Tja, dat was ook niet wat ik bedoelde.



Mijn punt was dat het zo subjectief is. Wat de een hectisch vind (met vier kinderen naar de dierentuin of werk en drukke baan combineren), vind de ander juist weer prettig. Het was maar een voorbeeldje.



En dat het om tweeverdieners gaat lijkt me nogal duidelijk :lol: Ik gaf alleen aan dat ik dat dus ook best pittig vond en dus blij ben dat ik nu thuis ben, vooral voor de kinderen. Zelf vind ik die drukte wel prettig, maar ik heb dus een kind die dat totaal niet trekt.