Vouwwagenland

We zijn ons aan het oriënteren om in het najaar een vouwwagen te kopen. Geen idee waar op te letten, hoe de zoektocht te beginnen enz… Iemand ervaring?

Mijn ouders hebben altijd tot volle tevredenheid combicamps gehad. Erg makkelijk uit te klappen. Ik kon het als kind in mijn eentje!

hoeveel personen?

Welke leeftijden?

waar wil je hem stallen?

nieuw/tweedehands



welke prijs heb je ervoor over.

Dat is ook toevallig, wij zijn ook aan het kijken.

Beetje oriënteren voor volgend jaar.

Maar dan voor een 8 a 9 persoons. :smiley:

Je kan eens kijken op mp, daar staan er best veel op. :thumbup:

Dan zie je ook goed de verschillende merken en modellen.

Wij hebben een Jamet Louisiana. Wij hebben hem te koop staan, omdat we over willen gaan op een caravan. We hebben hem in 2006 gekocht en er een aantal jaren naar volledige tevredenheid mee gekampeerd. Hij is lekker ruim, bedden op de wagen, dus van de grond af en met lattenbodems. Onder de slaapgedeelten kunnen nog slaapplaatsen voor de kinderen of bergruimte gecreëerd worden. Mijn ouders hebben altijd een Alpenkreuzer gehad, maar die is helaas failliet. Die had namelijk nog practischere bergruimtes. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Enneh, die van ons mag je ook zo kopen hoor!



Groetjes,



Viratine

Oké, wat meer info is misschien idd wel handig…



We zijn met 4, 2 kinderen van nu dus 1 en 3. Ik wil een wat nieuwere, heb op mp van na 2004 tot heden gekeken. Stallen kan hopelijk op het bedrijf van manlief.

Het liefst zou ik nieuw willen, maar die zijn te duur, misschien straks in de uitverkoop. Ik wil minstens 5, misschien wel 6 slaapplaatsen, voor het geval er later vriendinnetjes komen logeren. Graag genoeg leefruimte voor regenweer. Hij moet geschikt zijn voor italië, frankrijk qua weer, maar ook nederland. Ik zag een hele leuke die ook een zithoek heeft in de wagen (holger of zoiets) Ik wil graag iets wat handig opzet en met veel bergruimte, goede ventilatie en liefst een kuip/inritsbaar zeil in de voortent. De wagen zelf wil ik liefst niet te breed, maar daar valt de keuze niet persé over.



Ik heb nog geen budget in gedachten. 2e hands zie ik al veel voor 3000/4000, best prijzig dacht ik al, maar goed, wie weet is dat wel nodig met mijn eisen.



Viragootje, waar woon je en heb je foto’s? En de prijs? Ben wel benieuwd!

Zo op t eerste oog bij de wit vind ik wolder en cabanon mooi… duur ook!

Volgens belandt iedereen nu in het vouwwagentijdperk :mrgreen:



Ik wil stiekem namelijk een holtkamper. Mag niet 8)

@wieniex wrote:

Ik wil minstens 5, misschien wel 6 slaapplaatsen, voor het geval er later vriendinnetjes komen logeren.


Ik weet helemaal niets van vouwwagens verder, wijzelf kamperen met de tent en mijn ouders hebben al jaren een caravan.



Maar ik vroeg me af, tegen de tijd dat er ooit daadwerkelijk vriendinnetjes mee gaan kamperen, slapen je kinderen dan echt nog in de vouwwagen? Waarschijnlijk willen ze dan veel liever in een tentje ernaast (vanaf 8 jaar oud sliepen wij vroeger in elk geval niet meer bij mijn ouders in de caravan).

Dus daar zou ik zelf het aantal slaapplaatsen niet vanaf laten hangen.

Wij kamperen met een pyramide stormtent merk randstad, type Bever.

Tent is inmiddels 10 jaar oud en voldoet nog zeer prima.

We hebben dit jaar ook gekeken naar een vouwwagen, maar onze dochter van bijna 7 en onze zoon van bijna 6 riepen dus om het hardst dat ze nu al in een bijzettent wilden. Ze willen niet meer bij ons slapen.



vervolgens belde mijn schoonzus of wij wellicht belang hadden bij hun alpenkreuzer allure van 2001 met 4 bedden boven de grond en 2 onderslaaptentjes, in de praktijk dus minimaal 6 slaapplaatsen.

Op mijn vraag waarom ze dat vroeg… nou hij word ons te groot aangezien W.L.&M in een eigen tentje willen slapen. Kunnen ze dat ding dus opzetten voor 2 volwassenen. Ze willen dus wat kleiners.



Toen dacht ik… hemel, dat roepen onze kinderen ook en dan ben ik zo ijverig aan het speuren naar een vouwwagen en kan hij volgend jaar ook verkocht weer omdat ze echt niet meer bij ons willen slapen.



Dat is dus al snel, en zeker iets om rekening mee te houden.

Misschien toch een iets compacter model kiezen, rekening houdend met de mogelijkheid dat kinderen graag apart willen slapen.



Wij hebben uiteindelijk dus niks gekocht, we gaan gewoon nog met onze tent op vakantie en er gaat nu al een bijzettent mee, dus qua ruimte redden we het dan makkelijk.



Vind tentkamperen stiekem toch het leukst :wink: Dus wij gaan nu kijken voor een 4 persoons pyramide tent ipv een 6 persoons…

Wij hadden vroeger een vouwwagen met aparte tentjes. Die hing je onder het slaapgedeelte. Ik vond dat als kind echt super. Echt een eigen plekje :smiley:

Ik heb goede dingen over Jamet gehoord.



Maar wij hebben nog een tent.



Heel cool (maar geen idee of ie goed is) zijn de vouwwagens van Aart Kok

Ja Jamet is erg bekend in vouwwagenland :lol:



Wij hebben sinds vorig jaar een Scout pivo een hele oude (was de prijs ook na 200 euro haha) maar verrassend in erg goede staat en hij is echt ontzettend ruim :shock: . Hij is 8 persoons (4 pers slapen boven op de klep en 4 personen kunnen eronder slapen in een slaaptentje)

Ruime voortent + luifel met zijkanten.



Ik zou zeker kijken naar een ruime wagen met ruime voortent, vooral als het weer minder is is het wel fijn dat je ruimte hebt voor de kids om te spelen als alles erin staat.



Wij zijn echt vouwwagenverslaafd geworden en gaan over 2 weken voor de 3e x met de onze weg.



Veel succes met zoeken!!

@chantal!! wrote:

Ja Jamet is erg bekend in vouwwagenland :lol:



Wij hebben sinds vorig jaar een Scout pivo een hele oude (was de prijs ook na 200 euro haha) maar verrassend in erg goede staat en hij is echt ontzettend ruim :shock: . Hij is 8 persoons (4 pers slapen boven op de klep en 4 personen kunnen eronder slapen in een slaaptentje)

Ruime voortent + luifel met zijkanten.



Ik zou zeker kijken naar een ruime wagen met ruime voortent, vooral als het weer minder is is het wel fijn dat je ruimte hebt voor de kids om te spelen als alles erin staat.



Wij zijn echt vouwwagenverslaafd geworden en gaan over 2 weken voor de 3e x met de onze weg.



Veel succes met zoeken!!




KIJK! Zoiets zoeken wij ook!



Ja wij zijn dus ook op zoek naar een vouwwagen haha!

btw hou er rekening mee dat niet op elke camping grondzeil, voortent met dichte kuip geaccepteerd wordt. Wij staan straks bv op een camping waar enkel grassparend doek gebruikt mag worden en die campings komer er steeds meer merken we.



Wij hebben trouwen geen vouwwagen maar klapcaravan…ook erg leuk en ruim van binnen…Een Rapido Export van ongeveer 30 jaar oud :inlove:

Die hadden mijn ouders ook! :inlove: Was ook altijd leuk, heel de camping keek vol verbazing toe dat er een caravan van gemaakt werd! Wij hadden ook een echte oude, met kneuterige gordijntjes enzo!

Kijk hier maar eens :inlove:

http://users.telenet.be/rapido/new_export/exportnl.htm



(o ja, we hebben nog een luifel voor eraan, maar die hebben we nog nooit gebruikt. Aangezien er aan beide kanten een deur zit kan je aan 2 kanten een tent zetten en aan die ten nog een luifel…lijkt me dan nog groter dan groot…hahaha. En ja we hebben idd erg veel bekijks op een camping, veel mensen kennen ze niet (meer))

Ik heb vanmorgen gekeken naar tenten en vowuwagens. Ik heb toch echt wel voorkeuren en dingen gezien die ik niet of juist wel wil. Maar ik ben idd aan het twijfelen geslagen door berichten hierboven; wel of geen grote? Als ik iets zag met 3 cabines, wat ik het liefste wil, dan heb je meteen weer een kolossaal ding. Dan denk ik, oké, 2 cabines en kinderen bij elkaar en kleding ergens anders, maar dan staat je leefruimte al snel weer vol met kleding enz. Ik zag een supertent, voordeel/luifel, dan een achterbinnenstuk en dan rechtsachter een stu leefruimte met 2 cabines, de cabines liggen dan andersom, dus de ingangen zitten achterin en zijn zijwaarts zeg maar, mooi en praktisch! ff kijken of ik m kan vinden.

Vouwwagens ook veel moois gezien, maar al snel ook erg groot als je 2 cabines wil en nu denk ik, is dat persé nodig…??? Moeilijk hoor!

Deze… ik vind m mooi en praktisch en… groot! En dat laatste is dus nu het twijfelgebeuren.



even googlen op de wit en dan clear lake tent



en bardani bolzano 400 is ook wel mooi.

Waar laten jullie eigenlijk je kleding? Wij hadden altijd 1 cabine om te slapen en 1 cabine voor kleding enzo, vandaar dat ik graag 3 cabines wil… waar laat je dat in een vouwwagen? En waar laat je dat als je bijv 2 cabines hebt die allebei als slaapruimte dienen?