vouwwagen.

we hebben gisteren een vouwwagen van iemand gekregen.

ding heeft 10 jaar stil gestaan, dus we moeten eerst even kijken of hij nog waterdicht is.

maar dan? als hij inderdaad waterdicht is, willen we hem gaan gebruiken.

maar wat voor spullen hebben we dan allemaal nodig?

nu begint hier bij de campingwinkel bijna de uitverkoop, dus dat is een ideaal moment natuurlijk om dingen aan te schaffen.

Maar wat allemaal?

Even googlen op ‘checklist kamperen’ :wink:

Dan zie je hele uitgebreide lijsten van wat je mee moet nemen.

Weet niet of er bij de vouwwagen nog spullen zitten, meestal zit er iets van een keukentje in, misschien een grondzeil?



De KampeerChecklist die ik vorobij zie komen, ziet er vrij compleet uit, de rest moet je uit ervaring leren (wat vind je wel en niet handig).

grondzeil zit er bij, inclusies 3 kookpitjes.

ah zal eens kijken. al zijn ervaringstips natuurlijk ook altijd welkom!

een goede gasfles, met een goede aansluiting…

vaak kun je ze omruilen voor een nieuwe…



maar na 10 jaar, zou ik extra controleren op waterdichtheid,

ben helaas bang van niet… :pray:

ja, maar waarom zou die na 10 jaar niet meer waterdicht zijn eigenlijk?

maar in dat geval begreep ik dat we hem konden behandelen met een of ander spul.



een gasfles heeft hij net nog gebracht :). die had hij eruit gehaald omdat hij dacht adt we hem om gingen bouwen als aanhanger, maar nu we hem als vouwwagen willen gebruiken kwam hij die nog brengen.



in elk geval hoop ik dat hij er nog goed uitziet als we hem opzetten, heel en waterdicht is! :pray: ik ben afgelopen jaar helemaal verliefd geworden op kamperen, maar we kunnen geen nieuwe betalen momenteel.

Naden gaan slijten, het weer kan erin zitten, de stof wordt dunner, idd allemaal redenen waarom het niet meer waterdicht kan zijn.

Let dus extra goed op de hoeken (zet de tuinslang erop) want als daar een gat zit, is dat niet te behandelen met een spray.

Opnieuw inspuiten kan sowieso geen kwaad.

En hoe oud is de gasfles?

Met name de slang kun je het beste om de 2-3 jaar vervangen, ivm uitdrogen en scheuren.

ah oke. haha ik ben dus echt een leek op campeer gebied hoor!

ow geen idee hoe oud de gasfles is. aangezien hij nog vrijwel helemaa vol zit zal die ook wel zo oud zijn.

Een gasfles is hervulbaar :wink: Dus dat zegt niks. Ik zou voor de zekerheid een nieuwe slang doen.

ik bedoeolde eigenlijk dat die dan ook wel 10 jaar stil zou staan ;).

dus een nieuwe slang gaat het sowieso worden.



owww hoop echt dat het doek goed is!! ik heb al leuke spulletjes en campings gezien.



maar mocht dat neit het geval zijn, weet iemand of je dan ook alleen het doek kan vervangen?

Wat een mooi cadeau zeg! Duimen dat ie waterdicht is. Weet je wat voor type het is?



Het handige van een bouwwagen, is dat je een deel van de inboedel er in kan laten zitten.



De basis is denk ik:



voor in de keuken: gastank, pannensetje, borden, bekers/glazen (plastic ofcourse), 2 slabakken, bestek en dingen als blikopener, flesopener, kaasschaaf, broodmes, pollepel enzo. setje theedoeken en handdoeken, wasknijpers, waslijn, 2 kleine teiltjes, afwasborstel, afwasmiddel en handwasmiddel, indien je dit wilt: een klein koelkastje.



Om te slapen: indien een lekker matras in de vouwwagen dan gewoon normaal beddengoed meenemen. Voor iedereen die op de grond slaapt: een matje en een slaapzak.



Verder: kampeertafel en stoelen, kampeerlamp, handige opbergkratten, stapel oude handdoeken, parasol, wat speelgoed en spelletjes.



Vergeet ik nog iets?

thanks meisje!

als ik me niet vergis was het iets met alpenkreuzer en gt ofzoiets… maar dat zou ik moeten navragen bij mijn man. :slight_smile:

Mijn ouders hebben vroeger ook nog een alpenkreuzer gehad. Een oudje. Helemaal ingesmeerd met een of ander goedje, waardoor hij afschuwelijk lelijk was geworden, maar toen we tijdens de eerste vakantie in een waanzinnige regenstorm terecht kwamen, zaten we toch mooi droog terwijl de mensen naast ons met een flitsende nieuwe vouwwagen overal water door de naden hadden. Ik was zelf heel jong, ik denk 4 jaar ofzo, maar mijn vader kan er nog altijd mooi over vertellen.

Ook hebben wij vroeger nog gekampeerd met een vierkante tent van 30 jaar oud. Dat ding was prima. Ik heb er nog met mijn eerste vriendje mee gekampeerd. Enige nadeel was dat de tent gekrompen was. De stokken waren te lang, maar die groeven we gewoon 10 cm in. :mrgreen:

Al met al, oud betekent niet automatisch lek. Hopelijk zit het weer er niet in.



Wanneer ga je hem testen?

ellen gasfles altijd even laten chekken in een kampeerwinkel,

er moet een goedgekeurde sticker opstaan, met datum…



en ja helaas kan een tent poreus worden, vaker gebeurd dit dmv droge lucht…



dus goed de tuinslang erop zetten… en best wel lang…



ik zou gewoon een rondje in een kampeerwinkel lopen,

en zo meer insperatie opdoen…



en kamperen is zoooo heerlijk :inlove:

de gasfles is nog goed. Carlo heeft gisteren gekeken en die is van 2010. Dus die hebben ze later aangeschaft.

We willen hem dit weekend op zetten om te kijken of hij nog heel en waterdichts is.

oooh wat leuk een vouwwagen. Ik zou er ook graan eentje willen. Alleen manlief ziet alleen maar tegens. Maar goed, daar gaat je topic natuurlijk niet over :wink:



Gasfles is gezegd. Ik zou ook de banden goed nakijken op scheuren+ bandenspanning. Ook van de reserveband.

Aapie als hij ons niet bevalt zal ik aan je denken goed?

Mocht hij goed zijn zullen we er sowieso nieuwe banden onder leggen hebben we gezegt.

Haha, dat is prima. Ik houd me aanbevolen :wink: Maar ik hoop voor jullie dat het jullie wel bevalt. Kamperen is zooooooo leuk :mrgreen:

waterkannen !! en de waterslangen schiet me te binnen…

weet niet of er een klein keukentje bij/in zit… dan zou ik kijken of er geen aanslag in de slangen zit…