Vooruitblik 2014

Ook deze komt elk jaar weer voorbij, het is morgen 10 december, dus een mooie tijd om hem weer terug te laten komen.



Hier het topic van vorig jaar:

Klikkerdeklik

Uiteraard ga ik teruglezen en vooruitkijken, maar wel graag in dit topic schrijven… dat die van vorig jaar ook gewoon van vorig jaar blijft… :wink: ;D

Denk… nou laat een ander de eer om af te trappen :mrgreen: Maar niemand gaat… hahahaha…



voor 2013 schreef ik vooral dat ik uitkeek naar Suusjes tijd voor de peuterspeelzaal, dat ik hoopte dat Mies zijn zwemdiploma zou halen voor de zomervakantie en dat ik vooral hoopte op rust en een stabiele gezondheid voor alle gezinsleden.



Nou, Suus kwam zag en overwon wat de peuterspeelzaal betreft, ze vond het vanaf dag 1 leuk, maakte razendsnel vriendjes en is maar zelden niet geweest, zelfs als ze niet fit is, wil ze erheen. Dus dat zit dik snor… :inlove:



Mies begon 12 januari met zwemles, na 3 waterwen lessen mocht hij al door naar badje 2, daar heeft hij maar liefst 28 lessen gehad voor hij door mocht naar badje 3 en ook in bad 3 heeft hij ruim 20 lessen gehad. Toen nog 4 lessen individueel want hij kreeg de schoolslag er maar niet in en eindelijk eindelijk mocht hij dan begin oktober door naar badje 4. Nu aanstaande zaterdag 14 december, 11 maanden na aanvang van zwemles mag hij afzwemmen!! ;D



Verder hebben we idd voor ons doen rustig aan gedaan. Onze grote wens voor een grote gezinsauto hebben we in vervulling doen gaan. We reden altijd achter elkaar aan, maar dat was ik, met name, nogal zat. Dus in Januari hebben we een mooie 7 zitter van 4 jaar oud (inmiddels 5) gekocht. In april ben ik met mijn moeder naar Berlijn geweest, wat een geweldige stad is dat en wat heb ik genoten ondanks dat het gezelschap iets minder goed beviel. :mrgreen: In mei een weekje naar een bungalowpark met de kinderen en wederom oma en ome Jor… best een leuke week gehad ondanks de vele botsingen tussen zoonlief en ome Jor… beide mensen met een autisme spectrum stoornis, dus het ging hard tegen hard soms



Door de komst van de grote auto dit jaar ook voor het eerst in lange tijd weer eens naar Frankrijk. Zomervakantie in Bretagne vertoefd en heerlijke vakantie gehad maar meteen besloten dat we het niet nog een keer doen. Voor de kinderen hoeft het niet en voor mij voegt het ook niet zo heel veel toe, maar het kost wel veel geld. Dus dat vind ik zonde.

Komend jaar gaan we gewoon 2 weken kamperen in NL, met de uitsluiting voor mijn man dat als het slecht weer is en hij stuk gaat van ergernis, we op max 1 uur rijden zitten zodat hij desnoods een dagje naar huis kan gaan.



Klussen in huis is dit jaar tot een minimum beperkt geweest, we wilden wel graag de buitenzijde geschilderd krijgen en dat is gelukt! :dance: En ik heb in oktober de tuin opnieuw gedaan… We hebben nu een heuse hippietuin als ik het commentaar van anderen gebruik… :lol: Valt mee hoor, maar veel kleurtjes en een hangmat schijnen dat te doen.



Er is afgelopen jaar niemand overleden of ziek geworden afkloppen en zelfs mijn oma die een paar jaar terug nog heel slecht ging en waarvan we al meermaals dachten dat ze de volgende jaarwisseling niet zou halen, ze leeft nog, is 13 juli 98 jaar geworden en zo we het nu inschatten is ze er nog wel eventjes… :inlove:



Ik had voor mezelf al 2 jaar lang de wens om mijn haar te laten “dreaden” Vroeger al een periode dreads gehad, maar nu kwamen de kriebels 3 dubbelhard terug. 2 jaar lang mijn haar laten groeien en sinds een maand ongeveer heb ik dus eindelijk dreads. Ze gaan goed, maar moeten nog wel gaan groeien… over een jaar zijn ze ws pas echt op hun mooist. Maar voor nu ben ik er al heel blij mee. Past ook gewoon wel bij me 8)



Mijn vaders toestand is helaas wat instabieler geworden en hoe zwaar ook, ik bezoek hem dus ook veel minder. Hij is met regelmaat agressief en dat staat normaal contact in de weg. Zover dat al normaal kon zijn door zijn dementie.



Het grootste negatieve ding hier was wel het laten herplaatsen van Cody. En nee, dat lag niet aan de hond, maar aan mijn man. Hoe moeilijk ook, het bleek wel de beste beslissing te zijn want al na een paar weken zag ik weer de man terug waar ik ooit mee ben getrouwd en die was door zware overprikkeling en niet meer bij kunnen tanken thuis door de aanwezigheid van de hond, al lange tijd niet meer aanwezig. Gelukkig is hij naar familie gegaan en heeft hij een superfijn nieuw huisje gekregen.



Dan de meiden hier waarvoor ik vurig de wens had dat het een keer wel mee mocht zitten… Amy/Eef die haar prachtige zoon Caylan gezond en wel in de armen mocht sluiten :inlove: En Kaboutertje die ook mocht gaan genieten van haar B.as… :inlove:



De rest van het jaar was gewoon best relaxed… niet te veel geks, niet te veel ziekengedoe en ja, genoeg genietmomenten gehad.



Voor 2014 zeg ik dan ook… keep it going…



In april gaan Ruud en ik 4 dagen naar Florence, is de planning :pray:

In de mei vakantie hopen we op mooi weer zodat we met de kleine tent een paar dagen weg kunnen naar mijn lievelingscamping. De zomervakantie blijven we in NL…en volgend jaar word ons meisje 10 jaar en mag ze dus op stedentrip met mama. Ze wil naar Londen, dus we gaan met de kerst volgend jaar naar de UK. Gewoon saampjes.



Ook gaat Suus volgend jaar naar school en dan krijg ik nog meer tijd alleen om te vullen.



Mijn goede voornemen voor volgend jaar is meer doen van wat ik leuk vind en er meer van genieten. Meteen stappen voor genomen, een aantal mensen uitgenodigd om volgend jaar gezellig te komen eten, dus tot half februari al aardig volgeplande weekenden…



Ook hebben we al weer kaartjes voor Castle Fest en hopen we ook naar Kelt Fest te kunnen gaan met de kids.



Museum jaarkaart gaat in de herhaling, dus ons lijstje met te bezoeken musea gaat verder en so on…



Kortom, laat 2014 maar komen… :mrgreen:

2013



Een jaar vol emoties en spanningen een jaar vol goed nieuws en ook pech momentjes…

Begin van het jaar nog 4x iui gehad en in totaal mochten we 9. Ivf was wel een oplossing maar ik zou eerst moeten afvallen. Ik wist het wel maar had toch stiekum gehoopt.



Ik had een baby eerste pakje gekocht in de hoop volgende rond zwanger te raken. Dit werd ronde 7 na deze ronde zouden we even pauze nemen van 2 maandjes want het is toch wel zwaar… De groei van de eitjes ging goed en de laatste echo voor de pregnyl en iui bleek het eitje al zijn gesprongen… Geen iui dit x…wat baal jenden hele maand hormonen spuiten en dan dacht het eitje doei ik ben weg… Gelukkig hadden we wel gemeenschap gehad. En had er totaal xniet meer opgehoopt tot ik ging en mocht testen. En ja daar verscheen een vette streep. Ik riep W en hij zei nou ik zie niks hoor.



Wilde hem bijna een tik geven van kijk eens goed.



Inmiddels 30 weken later zwanger van onze tweede een meisje :inlove:

Het gaat super goed. Ben nog steeds misselijk en ben 20 kilo afgevallen. Hopelijk blijven die kilo’s weg na de bevalling.



Bram doet het super goed een heel wijs vrolijk jochie. Slaapt goed, eet goed een voorbeeldig jochie zeg maar. Gaat naar de psz waar hij het zo naar zijn zin heeft en zoveel leert.



W moest dit jaar 10% inleveren van zijn salaris. Dus we moesten het een half jaar met minder doen… In januari is de 10% weer terug en krijgt hij loonsverhoging er boven op.



December is toch een beetje een pech maand… De auto stuk niet meer te repareren en we moeten echt wel een auto. Gelukkig heeft W nog de brommer om naar zijn werk te gaan maar die hield er ook even mee op.aten repareren en volgend jaar verkopen.



Toen ging van het weekend de verwarmingsketel stuk… Dag geen warm water en verwarming… Gister monteur wezen kijken en ja moet toch wel een nieuwe komen dus voor nood gerepareerd. Binnenkort huurketel incl alles erin.



2014:



Ik kijk uit naar de bevalling daar kijk ik,echt naar uit. Vind het ook heel spannend maar heb er zin in. Ook Ga ik met volle moed en nieuwe info borstvoeding geven. Ben zelf relaxter dan met Bram ook door de woonsituati.



10 januari de nieuwe auto. En verder hoop ik op een heel mooi gelukkig jaar met mijn 2 mannen en mijn meisje… En vooral een gezond jaar en waar ik hopelijk mijngewicht onder de 100 haal met dit x hulp van de obesitaspoli

dit schreef ik vorig jaar:



mijn wensen voor 2013


  • dat de logopedie voor Sebastian hem helpt en hij zijn achterstand kan inhalen
  • dat het een jaar wordt zonder al te grote downs.




  • verder wens ik iedereen , moed,kracht, liefde, gezondheid, geluk en gewoon het allerbeste



    zo was 2013



    2013 was best een goed jaar. geen grote downs waar ik op hoopte.



    de logopedie voor Sebastian gaat heel goed. hij heeft zoveel vooruitgang gemaakt dat de logopediste er vertrouwen in heeft dat hij volgend jaar zijn achterstand heeft ingehaald ;D







    wat ik verwacht en hoop voor 2014



    dat Sebastian zijn spraak en taal achterstand echt heeft ingehaald als hij na de zomervakantie naar school gaat!

    in januari/februari moet Sebastian nog een keer geopereerd worden aan zijn hypospadie. ze gaan nog wat cosmetische correcties doen, zal spannend worden want deze keer zal hij het heel bewust meemaken :frowning:





    Elize is nu bijna een jaar bezig met zwemlessen, ik hoop dat zij voor de zomervakantie haar A-diploma haalt.

    op school gaat het heel goed, heel trots op haar!



    met mij gaat alles goed. de laatste controle bij de neuroloog was goed, hoef pas over 2 jaar weer op controle :dance:

    verder afvallen is me niet meer gelukt, wel vrij stabiel gebleven. heb me wel voorgenomen om te gaan sporten, hopelijk helpt dat om weer de weegschaal de andere kant op te laten gaan.





    bij manlief zijn er wat onzekerheden op het werk. de afdeling waar hij werkt wordt opgeheven maar op welke termijn is nog niet bekend. op zich blijft hij wel binnen het bedrijf maar zal waarschijnlijk een wat minder interessante functie krijgen. dat wordt dus nog even afwachten.



    we hopen volgend jaar een andere auto te kunnen kopen, onze meriva begint wat ouderdomskwaaltjes te krijgen en een beetje meer ruimte in de auto voor als we op vakantie gaan zou ook fijn zijn (kunnen we misschien gaan kamperen)



    ik hoop dat mijn oma nog een jaar bij ons mag blijven, ze wordt 93. is nog best kwiek voor haar leeftijd en ze geniet altijd zo van haar achterkleinkinderen :inlove:

Heb nooit eerder in een vooruitblik-topic geschreven, maar eens is de eerste keer, dus ik zal even terugblikken op 2013 en daarna mijn vooruitblik voor 2014!



2013:

Aan het begin van het jaar was mijn vriend (toen nog niet getrouwd :wink: ) eindelijk eraan toe om voor een kindje te gaan, yesss! Was er zelf al jaren aan toe, maarja de ander moet er natuurlijk ook aan toe zijn. Omdat we liever geen decemberkindje willen wegens de halve familie die dan al jarig is, naast de sint en kerst drukte, zijn we in april er echt voor gegaan, wel al eind februari gestopt met de pil. Het was niet meteen raak, wat natuurlijk normaal is, maar ik vond het wel moeilijk als ik weer ongi werd, omdat ik zo graag wilde.



Toen zijn we op 18 juni getrouwd, op de dag dat we 5,5 jaar samen waren, toen was ik ineens een getrouwde vrouw!! En na onze zomervakantie in de Ardennen, waar ik dacht dat we te laat waren voor mijn ei en op weinig had gerekend, had ik ineens een positieve test eind augustus!! Ik was ontzettend blij en ook heel onzeker, zou het wel goed gaan? Twee dagen later kwam mijn oudste zus langs, ze moest even in de buurt zijn zei ze, ik dacht meteen, die is zwanger. Ik wist dat ze in juli waren gestopt met de pil, dus het zou natuurlijk kunnen, maar wel erg snel! Maar in de stad kwam het er dan toch uit, ze was inderdaad zwanger en jawel, beide op 5 mei uitgerekend! Geweldig :mrgreen: Afgelopen 6 december beide de 20-weken-echo gehad (niet afgesproken, maar toevallig op dezelfde datum ook haha), zij krijgt een meisje en wij een jongen en alles gaat bij ons beide heel goed!



2014:

Uiteraard hoop ik op een mooi, gezond mannetje in het voorjaar en een mooi, gezond meisje voor mijn zus! Wie weet komen onze kindjes echt op dezelfde dag, dat zou een mooie stunt zijn :wink: Voor mijn ouders ook de eerste kleinkinderen, dus helemaal leuk en spannend en voor ons natuurlijk beide voor het eerst moeder worden!



Verder hoop ik niet teveel aan te komen. Heb van mezelf al flink overgewicht en het zou mooi zijn als het beperkt blijft. Na de bevalling hoop ik wat af te vallen door borstvoeding en goed op mijn eten letten. Als alles goed gaat met ons mannetje en het ouderschap zouden we ook na een maandje of 5 wel voor nummer 2 willen gaan, dus wie weet eind 2014 al een prille zwangerschap als het ons gegund is, dat zou een heel mooi eind van het jaar zijn natuurlijk!

2013 stop ik ver onder der grond. Hallo en welkom 2014, met een frisse moed zien we het positief tegemoet.

Jeetje… zo kort, maar dat komt dan ook heftig binnen… zoals in… soms zeggen een paar woorden meer dan 1000… :hug:

Vorig jaar schreef ik:


  • Dat ik hoopte dat Dean met de hulp van logopedie eindelijk zou gaan praten. Hij had namelijk een zeer grote spraakachterstand.
  • Dat Jason zijn zwemdiploma zou mogen gaan behalen.
  • Dat Joshua zich zou blijven ontwikkelen zoals hij al deed.



    Helaas heeft Dean zijn spraakachterstand niet ingehaald. Medisch gezien is er niets aan de hand. Maar wat wel? Hij krijgt nu 2x in de week logopedie. Mijn zorgen nemen langzaamaan meer toe.



    Jason heeft dit jaar zijn A en zijn B diploma behaald.



    En Joshua ontwikkeld zich prima.



    Hoogtepunten 2013

    Het onverwachte nieuws dat er nog een kindje in ons gezin mag komen. En dan komt mijn droom ook nog eens uit, want ons kindje blijkt een meisje te zijn.



    Dieptepunt 2013

    Het overlijden van mijn opa.



    Verwachtingen 2014

    -Een prachtig en gezond meisje op de wereld mogen zetten.

    -Dean per februari 4 ochtenden naar de psz gaat (eindelijk heeft hij een vve indicatie gekregen). De logopedie dit jaar meer effect gaan hebben op zijn spraak. Want inmiddels loopt hij bijna een jaar achter.

    Dat ik hoop dat hij ondanks zijn achterstand toch naar het reguliere basisonderwijs kan.

    -Joshua ook gaat praten (is ook nogal traag) en het blijft doen zoals hij het nu doet.

    -Jason die zonder problemen groep 3 doorloopt. Geniet van honkbal en breakdance.

Eind 2012 hadden we enorm veel zin in 2013. Een goed verlopende zwangerschap, een huwelijk in de planning, alles ging ons voor de wind. Het ging zo goed dat ik me wel eens afvroeg… wat zal er mis gaan?



Inmiddels weet ik dat… die zwangerschap verliep niet helemaal zoals we hoopten, en na een ernstige pre-eclampsie overgaande in HELLP is ons tweede jongetje eind april geboren in plaats van begin juni, meer dan zes weken te vroeg, slechts 1545 gram. Ik kreeg een ernstige complicatie en belandde op de IC en van de geboorte van mijn tweede zoon weet ik niets meer, helemaal niets :frowning: Alles wat er rondom zijn geboorte is gebeurd heeft ons beide een flinke knauw gegeven, 2013 bleek vooral het jaar van de achtbaan. Diepe diepe dalen, maar ook enorme pieken.



Los van de heftigheid van alles hebben we de tofste baby van de wereld en onze kleuter blijkt de beste grote broer te zijn die er bestaat. En wat ik een jaar geleden vermoedde: dat we ook in mindere tijden zullen staan als een huis, dat bleek waar. Mijn inmiddels echtgenoot is een Held, ik ben nog steeds zo enorm gelukkig met hem :inlove:



Ik ben in therapie om een en ander te verwerken, ik hoop dat ik dat in 2014 kan afronden. Verder heb ik echt niets te wensen. :slight_smile:

Vorig jaar schreef ik dit…



Ik heb vorig jaar niets geschreven, dus kan niet vergelijken met mijn vooruitblik naar 2012. Gelukkig maar.



2012 begon natuurlijk geweldig. Een paar weken zwanger van ons 2e wonder. In februari horen dat we dan écht een meisje krijgen. Wow. Ik was zielsgelukkig, want ik wilde niets liever dan een dochtertje…



In juni dan het verschrikkelijke nieuws dat Quincy niet meer leefde. Mijn wereld stortte in…



Eigenlijk heeft heel 2012 bij mij in het teken gestaan van zwanger zijn, Quincy, verdriet om haar verlies, en zwanger worden…



Voor 2013 heb ik maar 1 wens. Een gezond kindje op mijn buik…



****************



Nou, dat gezonde kindje op mijn buik is gekomen, mijn lieve kleine Caylan, mijn kleine peentje :inlove: Ben zo gelukkig met hem! Zwangerschap is goed gegaan, extra onder controle geweest. Heb wel een periode gehad dat ik het moeilijk had, en dat was rond de 19e week. De week dat het een jaar geleden was dat Quincy overleed en we de 20 weken echo hadden. Ik, die zó graag een meisje wilde, en ook dacht dat er een zusje in mijn buik groeide (zwangerschap was zo gelijk aan die van Quincy), kreeg te horen dat we toch echt nog een jongetje kregen. Heb liggen huilen tijdens mijn SEO… Ik vond het niet leuk, ik wilde geen jongetje… :cry: Ik kreeg weer een klap, want voor mijn gevoel moest ik nog een keertje afscheid nemen van mijn meisje… Nooit meer zou ik haar spulletjes gaan gebruiken…



Ondertussen natuurlijk dolgelukkig met mijn jongetje!



In 2013 is Jayden van zwemschool veranderd, hij heeft alleen nog weinig zin :frowning: nou ja, hij heeft wel zin, en hij kán het ook wel, maar hij vindt lopen zo makkelijk…



Voor 2014 wens ik dat het met Jayden met zwemmen beter gaat, en dat hij beter naar mij gaat luisteren, zonder elke dag boos te hoeven worden op elkaar… :frowning: Dat ik geen kakpoepdrollenhoofd meer heb, toch nog op zijn feestje mag komen en ik geen stomme mama meer ben omdat hij op die stomme saaie trap moet zitten.



Verder hoop ik dat Becky zwanger mag raken, ze wacht al zo lang… Maar dat hoop ik ook voor mijn lieve vriendinnetje Chantal, dat er toch nog een wonder mag gebeuren :pray: Ik hoop dat Aapie een prachtig meisje op de wereld mag zetten, haar cadeautje :inlove: En verder hoop ik gewoon op een heel fijn jaar, nu eens zonder sterfgevallen of wat dan ook :slight_smile:

Vooruitblik.



In 2014 mogen we een klein knulletje verwelkomen.

Word M. voor het eerst ‘’ Echt ‘’ papa. Van een zoon nog wel!

Hoop ik mijn anti depressiva te kunnen afbouwen.

En hoop ik samen met M. ons huisje te kunnen kopen.





Terugblik.

R&L, hebben zich fantastisch door de scheiding heen geslagen.

Contact met ex-man is heel erg verbeterd. (Zelfs vriendschappelijk.)

Scheiding heeft er ingehakt, bij mij en mijn ex. Beide stonden er volledig achter, maar dingen waren nog niet uitgesproken.

Ik ben gelukkig met M. zijn samen gaan wonen in Gouda, waar ik al zolang heen wilde, dichterbij mijn moeder.

Nieuwe schoonfamilie, die tevens geweldig zijn.

Ik heb weer mijn koken opgepakt. De oven staat niet stil.

Ik heb mijn aangifte ‘’ eindelijk ‘’ af kunnen sluiten, hij is niet geaccepteerd maar heb er vrede mee.

Ik heb een boek uit gegeven via uitgeverij. (Mijn wereld in Woorden.)

terugblik; 2013 is een heftig jaar geweest wederom. Alles wat in 2012 beschreven werd, heeft zich nog eens versterkt in 2013 en we hebben zelfs flinke relatieproblemen gehad hierdoor. Hub is inderdaad (helaas maar een half jaar) verder in z’n opleiding, nu half 2e jaars. Elise doet het goed in groep 3. Jesse z’n spraak is ook super vooruitgegaan!



vooruitblik:

hopenlijk 2014 een echt goed nieuw begin voor mij en P. Dat we er maar echt sterker van mogen worden. Een jongetje dat in januari mag beginnen in groep 0, heel spannend en ik hoop dat hij het helemaal gaaat redden in de grote groep! Dat Elise maar over mag gaan naar groep 4. Ik hoop op een voorzetting van mn ouderschapsverlof en dat ik als Jesse naar schoolgaat alles Thuis goed op een rijtje krijg om dan in 2015… ja misschien toch… naar een andere baan kan kijken of een opleiding.

ik wil 2013 het liefst vergeten… ik ben wel reuze dankbaar dat Manoël er nog altijd is en dat er net op tijd gehandeld is in het ziekenhuis in juni!



In 2014 hoop ik op duidelijkheid over de gezondheidssituatie van onze jongens en ik hoop voornl op rust, rust en nog een rust! [/img]

Terugblik 2013

We hebben het vooral de eerste maanden van 2013 zwaar gehad met Eef: veel huilen, kort slapen, terwijl we allebei 4 dagen werkten en ik ook nog borstvoeding gaf. Gelukkig gaat het nu steeds beter. Ze slaapt goed, eet als een bootwerker en gilt niet meer zo veel/hard.

Marie deed het geweldig. Ze is een erg lieve zus, geïnteresseerd, gefocust en vrolijk. Natuurlijk heeft ze wel eens haar buien, slaapt ze 's avonds laat en kruipt ze 's nachts vaak bij ons in bed, maar toch.

Het dieptepunt is eigenlijk helemaal geen dieptepunt (wat een geluk), namelijk dat ik in juli hoorde dat ik boventallig ben en vrijgesteld werd van werk. Heerlijk om meer tijd te hebben voor de meisjes en eindelijk aan alle achterstallige klusjes toe te komen.



De grootste verrassing van 2013 was toch wel mijn zwangerschap. Het was schrikken, bijkomen, maar nu is het ook wel genieten. Tussen M en mij gaat het erg goed. We zijn na 12 jaar nog steeds dol op elkaar.



Vooruitblik 2014

Ik hoop op een ontspannen zwangerschap met een prachtige zoon zo halverwege het jaar. Hoop dat de meisjes nog steeds dol op elkaar zijn en steeds meer samen gaan spelen. Hoop dat ik na de zomer een droombaan heb gevonden (eerder mag ook!). Hoop dat Marie in het najaar het ontzettend naar haar zin zal hebben op de basisschool. Tenslotte hoop ik dat mijn gezin en andere geliefden gezond en gelukkig zijn en blijven!

@Amy82 wrote:



Verder hoop ik dat Becky zwanger mag raken, ze wacht al zo lang… Maar dat hoop ik ook voor mijn lieve vriendinnetje Chantal, dat er toch nog een wonder mag gebeuren :pray: Ik hoop dat Aapie een prachtig meisje op de wereld mag zetten, haar cadeautje :inlove: En verder hoop ik gewoon op een heel fijn jaar, nu eens zonder sterfgevallen of wat dan ook :slight_smile:




Schat :-* :-* :-* :-*

Ik heb vorig jaar niks geschreven, maar ik blik even terug



2013:

schooljaar 12-13 was enorm heftig:

  • onzekerheid over mijn baan
  • manlief burn-out met weinig begrip vanuit werk met als gevolg onjuiste bejegening en toestanden met een advocaat
  • gedoe familie manlief
  • schoonmoeder hersenbloeding
  • grote zorgen om mijn stiefzoontje op school, omdat hij helemaal niet mee kon komen.



    Zo, dat gaat je niet in de koude kleren zitten zeg.



    Gelukkig ging het tegen het voorjaar aan allemaal beter:
  • ik ben mijn baan verloren, maar kreeg een goed bedrag mee, dus kan het samen met WW wel eventjes uithouden. Een nieuwe bezuinigingsronde is alweer op komst, dus die stress mis ik gelukkig.
  • conflict werk manlief opgelost. Manlief weer 100% aan de slag.
  • contact broers manlief verbroken. Wat een rust.
  • schoonmoeder heeft een jas uitgedaan, maar het gaat naar omstandigheden goed en ze is in een heel fijne woonsituatie gerecht gekomen.
  • stiefzoontje heeft een plek gekregen op een hele fijne en goede SBO school, waar hij in september is begonnen en het ontzettend naar zijn zin heeft.


  • Ik heb eindelijk de ballen gehad om me in te schrijven voor een 4jarige HBO deeltijd opleiding en in september ben ik begonnen, en wow wat is het leuk.
  • manlief heeft helaas nog wel veel klachten. Gespannen, moe, depri :cry:
  • ik ben samen met mijn vader, manlief en 2 buurvrouwen op tennisles gegaan, en dat is super leuk.



    Vooruitzicht 2014

    mijn wensen en onze plannen:



    Noortje:
  • dat ze gaat durven op de wc te poepen
  • dat ze snachts zindelijk wordt
  • ik moet haar gaan uitdagen, want ze wil heel veel leren.
  • dat ze niet meer zo veel gilt en uit haar plaat gaat (dat valt denk ik samen met het vorige punt)
  • dat het gaat bevallen op school vanaf september



    L (stiefzoontje)
  • dat hij plezier op school blijft houden
  • dat het grote verschil tussen zijn verbale en performale IQ iets kleiner wordt, oftewel, dat hij vooruit gaat met rekenen, verbanden leggen e.d.
  • dat hij een paar gerechten leert koken en andere dingen leert die hij goed kan, zodat hij wat zelfverzekerder wordt.



    Manlief
  • dat hij zijn spanning kwijtraakt en het leven wat lichter gaat beleven.
  • dat het hem lukt om minimaal 30 kilo af te vallen.
  • dat hij komend voorjaar en zomer met zijn band flink wat optreden op festivals weet te boeken.



    Ikzelf
  • dat ik mijn propedeuse in 1 jaar haal
  • dat ik uiterlijk dit voorjaar een leuke baan vindt
  • dat het me lukt om een kilo of 10 af te vallen
  • dat ik eens leer die tennis ballen te slaan in de richting waar ik ze hebben wil



    verder:
  • dat manlief genoeg verdient met zijn band om het isoleren van ons tuinhuis te bekostigen, zodat hij daar een studiootje kan maken.
  • mijn moeder heeft een spierziekte. Achteruitgang is onvermijdelijk, maar hopelijk valt het komend jaar mee :pray: :pray: :pray:
Voor 2013 hoop ik voor heel veel dames hier dat hun grootste wens uit mag komen. En voor de rest een gezond 2013.

En voor mezelf hoop ik dat ik meer rust kan vinden voor mezelf en dat ik de stap durf te zetten om me toch te laten testen.
Ik hoop in 2013 dat mijn vriend mag blijven waar hij nu zit.

Ik hoop voor 2013 ook dat ik wat meer gelegenheid heb om naar mijn vriendin te gaan. Ze woont voor mij met openbaar vervoer te ver.

Ook hoop ik in 2013 het financieel op een rijtje te krijgen zodat ik voor mezelf een cursus kan doen die ik graag wil doen.



Nou wat zal ik hierop zeggen.
De rust heb ik niet gevonden, het is zelfs chaotischer geworden. Ik heb me ook niet laten testen nog.

Helaas door omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid geweest om bij mijn vriendin langs te gaan.

Het enige dat beetje uitgekomen is, is dat ik een cursus ben begonnen, die helaas momenteel ook weer op een laag pitje staat.

2013 is een jaar van:

- het uit elkaar van mijn vriend en mij.

- het moeten missen van mijn mannetjes als ze bij hun vader zijn.

- onderzoeken naar het spraak- en taalgebrek van onze jongste. Nog steeds heeft hij vergrootte neusamandelen. Daar zou het niet aan liggen. Bij het audiologisch centrum heeft hij een hoortest gedaan waar hij glansrijk voor geslaagd is. Binnenkort krijgen we een oproep voor een afspraak daar met een logopediste.
Hij begint gelukkig wel steeds meer te babbelen, dus daar zijn we heel blij mee. Zelfs onze oudste is er mee bezig, zodra zijn broertje een nieuw woordje zegt, roept hij heel blij dat Ryan dat en dat heeft gezegd :inlove:

- het jaar dat ik voor de 2e keer in mijn leven geen zin in kerst had. 1e kerstdag heb ik geheel alleen doorgebracht zonder familie.

- het jaar dat ik weer het goede denk van mensen en flink op mijn neus val.

- het jaar dat mijn eindejaarsgesprek ook niet heel denderend was. En dat ik er nu aan moet trekken op mijn werk, anders weten ze niet meer wat ze met me moeten.

- Dat ik erachter ben gekomen wie nou echt mijn vrienden zijn. Mijn wereld is na onze breuk ineens zo enorm klein geworden.

Maar 2013 was ook het jaar dat Damian zijn 1e verjaardagsfeestje gaf voor vriendjes.
En ook het jaar dat we zo trots waren dat Damian over ging naar groep 2, terwijl hij eigenlijk pas 7 maanden op school zat.
Ook het jaar dat we hebben gehoord dat Damian extra werk krijgt op school, omdat hij uitdaging nodig heeft. Hij vind het zo leuk om te lezen en schrijven. Ook rekenen vind hij leuk.
2013 is ook het jaar dat ik ondanks dat hij niet zoveel duidelijk kan maken, zo kan genieten van Ryan. Als hij weer eens op schoot in slaap valt.

Voor 2014 heb ik zoveel wensen.

Ik hoop dat ik in 2014 het huis kan verkopen met niet al te veel verlies en dat ik een nieuwe start kan maken.

Ik hoop dat ik langer mag blijven werken dan de 12,5 jaar die ik 16 januari daar werk.

Ik hoop dat mijn sessies met maatschappelijk werk positieve invloed zal hebben.


Voor ieder ander hoop ik dat hun wensen uit mogen komen.

voor 2013 wenste ik dat mijn kleine mannetje gezond op de wereld mocht komen, en dat deed hij na een zware bevalling kregen we er

een lief tevreden babybroertje bij!!



verdere terugblik 2013

  • mijn baan behouden in het begin van het jaar na een overname
  • eindelijk een nieuwe tuin aangelegd wat fijn!!
  • mijn lieve collega nu ook een vriendinnetje is en ik enorm blij bent dat ik zoveel met haar kan delen



    vooruitblik 2014


  • dat lynn het naar haar zin blijft hebben op school

    en voor haar het stukje afscheid nemen makkelijker mag gaan
  • dat mats zich net zo blijft ontwikkelen als hij nu doet, net zo’n vrolijk en tevreden mannetje blijft en dat hij door gaat slapen ook voor zijn eigen rust.
  • dat de band die lynn en mats hebben net zo mooi en sterk mag blijven als dat die nu hebben. trots op mijn grote meid die zo blij is met haar kleine broertje! en trots op mijn kleine vent zo makkelijk en tevreden was dat het wennen als gezin zo makkelijk is gegaan
  • dat manlief zijn rug en nekklachten minder worden en hij daardoor meer energie terug krijgt
  • voor mezelf dat ik mijn chaotische kant wat meer onder controle krijg en daardoor wat meer rust vind
  • dat mijn baan zo door mag blijven gaan en ook die van manlief
  • dat iedereen in onze omgeving zijn gezondheid goed mag blijven gaan





    vorig jaar wenste ik dat ingelke haar wens dit jaar uit mocht komen

    en ik ben enorm blij dat ze nu een brusje bij haar draagt en wens voor volgend jaar dat ze een huilend babytje op haar buik mag gaan bewonderen!

Vorig jaar schreef ik dat ik dacht dat 2013 een heel rustig jaar zou worden, geen verbouwingen, geen verhuizingen. Maar niks is minder waar :slight_smile: In juni begonnen met het bieden op een geweldig huis, uiteindelijk pas in november een overeenkomst bereikt. Daarna ons huis te koop gezet en binnen 2 weken verkocht aan mensen die er in januari al in willen :shock:



2014 wordt dus een druk jaar:

  • inpakken, klussen in nieuwe huis, verhuizen
  • mijn contract loopt af in 2014 en ik heb besloten dat ik hem niet verlengd wil hebben omdat ik thuis wil zijn voor de kids
  • mede- eigenaar worden van het bedrijf van mijn man, zodat ik lekker elke dag thuis kan werken
  • en dan vanaf de zomerperiode zal het wel een rustiger jaar worden, hoop ik :smiley: