Het is weer na 5 december en dus weer tijd voor de terug en vooruitblik van 2012/2013
Ik zal de oude ook even uppen… kan je vergelijken;-)
Ben wel benieuwd weer, vind het altijd een mooi topic :-*
Nou, even teruggelezen en vorig jaar zei ik dat ik wel zien wat dit jaar brengen zou maar dat ik wel hoopte dat de kinderen beide hun A diploma zwemmen zouden halen.
Dat is gelukt, we zijn uiteindelijk in april veranderd van zwemschool en in juni heeft Aniek haar A gehaald en in Juli heeft Aniek haar B gehaald en Peet zijn A. In september Peet ook zijn B, dus nu zijn beide kinderen klaar.
In januari gaat Mies ook beginnen met les, dus we zullen zien hoe het gaat met hem.
In april kreeg ik de diagnose burn-out… naja, dat zal dan wel dacht ik. :shifty:
Maar ben er toch wel mee aan de slag gegaan. Een lifestyle coach bezocht die ook veel mensen met burn out begeleid en met kleine stappen aan het leren om soms ook gewoon nee te zeggen, aan het leren om van de dingen die ik niet kan veranderen toch wat leuks te maken, het leuke ervan in te zien.
Door de gesprekken met haar is er een hond gekomen, sinds september is Cody het 7e karakter in ons gezin en we zijn erg blij met hem.
Door de gesprekken met haar heb ik toch felle discussie met mijn man gevoerd om de kinderen 1 dag in de week te laten overblijven terwijl ik zelf thuis ben. Heel veel commentaar gehad, vooral van mijn schoonzusje, maar het is mijn leven, dus schit aan de buren…
Ik ben begonnen aan een opleiding interieur en Imago (bedrijfsimago) stylist. Iets wat mij helemaal ligt, en tot op heden doe ik de cursus met veel plezier.
Mijn vader heeft in maart een definitieve plaatsing gekregen in een verzorgingshuis, hij is niet aflatend wisselend in zijn dementie maar dat hoort bij die vorm en dus heeft hij goede dagen en dagen dat hij mij niet eens kent. Maar hij word goed verzorgd en heeft het naar zijn zin, dus ook daar is nu iets meer rust.
We hebben ontzettend veel klussen en klusjes in huis opgepakt. Overal nu plintjes, de garage geisoleerd en verwarmd, een prieel geplaatst in de tuin, het trappenhuis geschilderd, 2 kinderkamers opnieuw geschilderd en behangen en nog veel meer vooral kleine klusjes.
Ruud is in juli met een andere werkgever in zee gegaan, maar na 1 maand wist hij al dat dit het niet zou zijn… en dus is hij per 1 december weer van werk verandert. In deze tijd mag je niet klagen als je werk kunt vinden en als dat leuk werk is en je krijgt goed betaald mag je helemaal je handjes dichtknijpen. De keerzijde… hij reist nu 3 a 4 dagen per week naar Den Haag…Dat zijn dan lange dagen, maar goed, hij doet nu wel wat hij leuk vind, tenminste, zo lijkt het…
Door mijn burn out heb ik ook veel gezondheidsproblemen gehad afgelopen jaar, maar het gaat langzaam aan wel beter. Hopelijk blijft die stijgende lijn aanwezig.
In de familie moeten we sinds dit jaar ook 2 mensen missen, maar mijn oma, hoewel echt slecht nu, is 97 geworden in juli en leeft nog steeds.
Ook zijn er wat kindjes geboren en dus is de familie uitgebreid met Luca en Fleur. In maart staat er nog een achternichtje of neefje op de planning, dus daar kijken we naar uit.
Ons huwelijk heeft het behoorlijk te verduren gehad door mijn burn out en Ruuds stress op t werk en de veranderingen, maar we hebben het nog steeds overleefd en gaan er nog steeds voor.
De kinderen gaan erg goed, Peet heeft een rotstart gehad in zijn klas dit jaar, maar dat gaat nu stukken beter. Didactisch gezien zijn de oudsten beide hun leeftijd en niveau vooruit, dus we klagen niet.
14 januari mag Suus naar de peuterspeelzaal en daar kijk ik best wel naar uit.
Hopelijk krijgen we aankomend jaar toch eindelijk de buitenboel eens in de verf, vinden we een goed ritme met Ruud thuiswerkend enerzijds en lange dagen anderzijds.
Mag Niek zelfstandig gaan rijden en gaat ze haar eerste wedstrijden rijden op de manege, gaat Peter er kleurtjes bij krijgen op zijn judoband en mag Mies hopelijk rond de zomer zijn A in de pocket krijgen.
Verder heb ik niet zo veel wensen, vooral stabilliteit en gezondheid en gezinsgeluk.
Voor de meiden hier heb ik wel wensen.
Ik hoop dat meiden die al lang wachten eindelijk een banner kunnen gaan plaatsen.
Dat Amy82 een prachtig 3e kindje mag verwelkomen in haar gezin na zoveel verdriet in 2012 na het onverwachte overlijden van hun parel Quincy.
Dat Kaboutertje hun wondertje in juni/juli gezond en wel in de armen mag gaan sluiten en vooral daarbij zelf zo gezond mogelijk uit de strijd komt!
Er zijn nog heel veel meer meiden die ik toewens dat hun dromen uitkomen, maar deze 2 zijn wel de 2 waar ik t vaakst aan denk :-
Opdat dromen in 2013 maar mogen uitkomen :-*
Ah, een van mijn favoriete topics is er weer!
Een jaar geleden schreef ik onder andere:
2012 wordt het jaar van een kind op de basisschool, van officieel samenwonen, van afwachten of mijn babykriebels gaan liggen en daar dan wellicht een toekomstplan op aanpassen..
Dat kind zit inmiddels bijna een heel jaar op de basisschool en na een ietwat rocky start heeft hij helemaal zijn draai gevonden. Mooi om te zien hoe de dingen die wij thuis zo hoog in het vaandel hebben staan ook voor hem belangrijke peilers blijken als hij zonder ons is, zoals op school. Dicht bij jezelf blijven, vast houden aan je eigen idealen, een open blik houden, hij kan het. Wat zijn we trots!
Samenwonen: check! Na jaren alleen met J. had ik stiekem toch een tikje strijd verwacht, maar if anything is samenwonen gewoon ook heel erg op adem komen. Nu pas merk ik hoe, met name lichamelijk, zwaar het is geweest om het alleen te doen, om alles alleen te dragen. En hoewel ik dat met de grootst mogelijke liefde en overtuiging deed en het zonder twijfel opnieuw zo zou doen, is het fijn dat niet alle lasten meer op mijn schouders terecht komen. En dat is allemaal heel praktisch, maar het is vooral heerlijk om elke dag thuis te komen bij het leukste Vriendje van de wereld! Die ergens komend jaar mijn echtgenoot gaat worden, want jawel, hij heeft me ten huwelijk gevraagd :inlove:
Die babykriebels? Wat daarmee is gebeurd lijkt me duidelijk he 8) Half augustus de spiraal laten verwijderen, 5 weken later al een positieve test. We waren verrast en verbijsterd door hoe snel dat ging, en nog steeds in ongeloof dat ook alles tot nu toe echt goed gaat met deze zwangerschap (op de bekkenklachten na). Over 2012 hebben we zo ontzettend nÃets te klagen, en het vermoeden is dat 2013 nog net een tikje mooier zal zijn :)
Ik heb niets anders te wensen dan dat het met dit gezin zo goed mag blijven gaan. Mijn leven is een warm bad van liefde, waarin ik me graag onder dompel. En wij staan als een huis, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we onze weg zullen vinden in ook de minder leuke dingen die mogelijk nog komen.
Wat ik ook hoop is dat een aantal andere mensen ook eens hun portie geluk krijgen. Als ik toch eens een toverstafje had..
Ik heb vorig jaar niets geschreven, dus kan niet vergelijken met mijn vooruitblik naar 2012. Gelukkig maar.
2012 begon natuurlijk geweldig. Een paar weken zwanger van ons 2e wonder. In februari horen dat we dan écht een meisje krijgen. Wow. Ik was zielsgelukkig, want ik wilde niets liever dan een dochtertje…
In juni dan het verschrikkelijke nieuws dat Quincy niet meer leefde. Mijn wereld stortte in…
Eigenlijk heeft heel 2012 bij mij in het teken gestaan van zwanger zijn, Quincy, verdriet om haar verlies, en zwanger worden…
Voor 2012 heb ik maar 1 wens. Een gezond kindje op mijn buik…
Ik wilde hem vorige week al uppen, maar toen vond ik het nog net te vroeg :lol:
Mijn wens voor 2011:
Dat Luc en Stan gaan doorslapen, dat mijn man weer grotendeels de oude wordt en dat ik ook wat beter in mijn vel zal komen.
En dat we misschien voor een vierde kinderwens mogen gaan.
Mijn wens voor 2012:
Dat we nog iets vaker de nachten mogen doorslapen.
Dat ze ontdekken wat de vergrote milt veroorzaakt en dit dan kunnen behandelen en mijn man weer zo goed als de oude wordt.
Dat ik beter in mijn vel kom te zitten, maar dat zal vanzelf wel komen als de jongens nog beter gaan doorslapen en mijn man weer meer kan doen en ik misschien weer mag starten met B12 injecties.
Dieptepunten 2012:
De eerste 4 maanden was het nog onzeker hoe het mijn man zou verlopen. Zou hij zijn baan kwijtraken? Zou hij niks ernstigs hebben? Zou hij weer herstellen?
Hoogtepunten 2012:
Sinds mei is mijn man weer volledig aan het werk :thumbup:
De internist heeft (gelukkig) geen oorzaak kunnen vinden van zijn vergrote milt. Langzaam aan ging het beter met mijn man en inmiddels is hij zo goed als de oude.
De jongens slapen de nachten door :thumbup:
Alleen heel af en toe dat ze wakker worden voor een slokje drinken of door een hoestbui als ze verkouden zijn.
Half oktober is mijn spiraaltje eruit gegaan en zijn we nu bezig voor een vierde :inlove:
Na 6 jaar lang meer dieptepunten dan hoogtepunten is het nu eindelijk een keer andersom

Mijn wens voor 2013:
Dat we een vierde kindje gezond en wel in onze armen mogen vasthouden

Dat onze plannen voor een aanbouw worden goedgekeurd (vergunning is aangevraagd) en dat de verbouwing soepel zal verlopen.
2012 was een hel voor jullie, ik kan niets anders dan wensen dat 2013 een beter jaar wordt lieve Amy :hug:
Voor mezelf hoop ik dat de baan waarmee manlief gaat starten in januari een succes wordt (want zijn nieuwe baan van 2012 werd een debacle), dat ik dan weer wat minder kan gaan werken en weer lekker vaak bij mijn meisjes kan zijn :inlove: Voor mijn familie hoop ik dat nichtjes en neefje die volgend jaar verwacht worden allemaal heel gezond ter wereld zullen komen. Voor mijn vriendinnen hoop ik dat vriendin J. met de nasleep van hellp gaat herstellen en weer meer van het leven kan gaan genieten, voor vriendinnen A en G hoop ik dat 2013 een zwangerschap zal brengen en voor (andere) vriendin J hoop ik dat ze zal herstellen van haar burn-out en de liefde van haar leven tegen zal komen.
Ik hoop dat al deze wensen uit zullen komen
Volgens mij heb ik vorig jaar niet geschreven, maar als ik toen wist wat ik nu wist…!
2012 is het meest heftige jaar van mijn leven geworden. In juli kwam mijn man van de een op de andere dag met de mededeling dat hij verliefd was op een ander. Hij is diezelfde avond vertrokken en aankomende vrijdag zullen de scheidings papieren getekend gaan worden. Wat een verdriet, onmacht en enorme boosheid heb ik het afgelopen half jaar gevoeld.
Drie prachtige kinderen moeten verder zonder hun papa dagelijks om hun heen. Ik moet verder zonder man en accepteren dat hij binnen 2 weken met zijn nieuwe vriendin is gaan samen wonen.
Voor 2013 hoop is dat ik mijn verdriet een plekje zal kunnen geven, dat mijn ex-man meer naar de kinderen om zal kijken, dat ons huis verkocht zal worden en ik voor de kinderen en mij een geschikt huurhuisje kan vinden. Verder hoop ik dat ik dat de liefde weer op mijn pad gaat komen.
Ik hoop en wens voor alle mensen hier op kok een prachtig, liefdevol en gelukkig 2013.
:-* Gismo
Uit het topic van vorig jaar.
@2011 wrote:
Voor nu hoop ik vooral dat we 2011 nog als complete familie uit mogen luiden en we 2012 nog een heel stuk samen mogen beleven :thumbup: .
Voor mijn broertje en schoonzusje hoop ik dat er nu toch echt snel een zw.schap/ kindje bij ze mag komen. Na 1,5 jaar wordt het wel ‘tijd’ dat ze het geluk op dat vlak aan hun kant krijgen.
2011 hebben we als complete familie mogen afsluiten en we hebben in 2012 nog een aantal hele mooie momenten gehad met mijn vader erbij.
En mijn vader is er nog!
Wel ondanks opleving aan het begin van dit jaar in slechtere conditie en met minder vooruitzichten als eind 2011… maar hij is er nog.
Voor 2013… hoop ik dat mijn vader veel verder lijden bespaard blijft. Hij zit op de grens van wat leefbaar is… of eigenlijk is die daar al voorbij… en dat is ontzettend moeilijk om te zien.
Was hij vorig jaar overleden was dat heel erg geweest en hadden we die mooie momenten van dit jaar niet gehad… maar dit lijden gun ik hem niet… en daarmee wens ik hem het liefst beter… maar weten we ook dat dat niet heel reëel is.
Eigenlijk is dit een stukje: we zullen het moeten afwachten wat 2013 in petto zal hebben.
Voor mijn broertje en schoonzusje… inmiddels zijn zij sinds een maand de trotse ouders van een kereltje :inlove: . Mijn babybroertje is nu vader, zo leuk.
De oudste doet het lekker op school, vindt zijn sport leuk. Het zou fijn zijn als hij beter door zou slapen en minder moe zou zijn… dat zou het hem en de rest van het gezin op sommige momenten wel een stukje makkelijker maken… want een (over)vermoeid kind is niet grappig.
Verder is onze 2e eindelijk een stuk beter op zijn plekje. Vorig jaar was het allemaal nog niet zo leuk met school, maar versnelling heeft voor nu heel veel opgeleverd en hij bloeit op. Voor 2013 hoop ik dat dit zo blijft. Ik gun hem een rustigere schooltijd, waar hij het gewoon naar zijn zin heeft.
De 3e is inmiddels sinds 3 weken naar school en hij vindt het geweldig. Hij wordt groot. Voor hem hoop ik dat hij zo lekker doorhobbelt, dat hij gewoon zijn tijd op een leuke manier uit gaat kleuteren.
De jongste… ons blijmoedige ventje. Zo’n heerlijk ding is dat. Dat hij nog maar lekker zo door mag groeien en vrolijk mag blijven (een moeder mag dromen he :mrgreen: ).
Voor mezelf… een beetje meer rust in mijn donder, de boog kan niet altijd gespannen staan en dat is op dit moment toch vaak wel zo… heb nu ook niet echt ruimte in mijn hoofd om echt na te denken over wat ik verder zou wensen voor mij/ ons als stel/ mijn man/ ons gezin.
Laat het vooral een beetje ongecompliceerd zijn, zo’n kabbelend jaar… het lijkt me wel wat.
Gismo :shock: mijn mond hangt op de vloer meis :o Wat een wending… geen woorden voor.
Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat jouw wensen dan ook uitkomen, al zijn dat heel andere wensen dan dat je een jaar geleden zou kunnen hebben gehad :hug:
Dit was vorig jaar
Dieptepunten
- Ons oudste mannetje die 4 jaar zijn geweest maar helaas nooit naar school zou gaan
Hoogtepunten
- Ondanks de grote schok een 4e zwangerschap met straks hopelijk een prachtig wondertje in april
- Iedereen in gelukkige gezondheid
-nieuwe baan sinds 1 dec eindelijk werken op kdv en meer rust in ons gezin
Vooruitzicht 2012
Genieten straks van ons prachtige 4e wonder
Hopelijk biljft iedereen in goede gezondheid
Minder onzekerheid over mezelf. Ben erg onzeker of ik het allemaal wel goed doe op mijn werk
Dieptepunten 2012
- weer een jaar afsluiten zonder onze oudste zoon, we missen hem nog steeds.
- veel gezondheids probleempjes voor Noah
- Een wachtende galblaas operatie.
- mijn strubbelingen met Lynn , dat ze een erg pittige peuter is wat nog vaak botst met mij.
Hoogtepunten 2012
- 18 aprl onze 4e wonder geboren, onze prachtige zoon Noah. Wat zijn we gek op hem. Ons zonnestraaltje die ondanks zijn gezondheids probleempjes altijd vrolijk is.
- Ivan die 4 jaar word en eindelijk naar school mag
- Financieel alles op een rijtje
- De stap gezet om naar een dietiste te gaan en met laten helpen met voeding en sporten om daar een balans in te vinden.
De wens voor 2013
- Dat Ivan het naar zijn zin heeft op school
- Alles wat rustiger bij Noah qua helm, eczeem en zijn ontlasting. Dat hij zich mag ontwikkelen tot een eigenwijze dreumes.
- een prachtig wonder voor Amy82 en Krabje :-*
- Een prachtig jaar in alle gezondheid.
@Cell wrote:
Gismo :shock: mijn mond hangt op de vloer meis :oWat een wending… geen woorden voor.
Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat jouw wensen dan ook uitkomen, al zijn dat heel andere wensen dan dat je een jaar geleden zou kunnen hebben gehad :hug:
Thanx Cell voor je lieve woorden. Het is echt verschrikkelijk!! Dat de persoon die je zo blind vertrouwd hebt al die jaren zoiets doet daar zijn geen woorden voor. Het is alles bij elkaar gewoon pittig. De zorg voor 3 kinderen, je eigen verdriet en al het regel gedoe. Nee dit is niet het leven zoals ik het me had voorgesteld, maar we gaan door. Het belangrijkste is dat mijn 3 kanjes opgroeien tot prettige volwassen mensen en daar zal ik keihard voor knokken.
:-*
@Karin1981 wrote:
- een prachtig wonder voor Amy82 en Krabje :-*
Ik hoop echt op een wonder

Je laatste zin Gismolo spreekt van een mooi voorbeeld van een prettige volwassene. Daar hebben je kinderen dan wel even een geweldig voorbeeld aan…!
@lydia wrote:
Ik kan dat nooit zo goed, terug kijken en vooruit denken.
Ik klikte even op de link in de hoop dat ik vorig jaar iets geschreven had, maar nee
Als ik terug kijk is er altijd iemand heftig ziek geweest in de familie en daarom kijk ik maar niet vooruit, want ik weet dat het toch wel weer zo zal zijn.
Komend jaar zal waarschijnlijk opnieuw in het teken staan van zorg, voor een dementerende moeder van 65, voor iemand die slecht met alcohol om kan gaan, voor iemand die waanbeelden heeft en voor schoonmoeder met alzheimer. Alle vier naaste familie en vanwege privacy noem ik geen namen, maar je kunt denken aan de categorie zus, broer, vader, zwager etc.
Wij zijn de enigen die dat kunnen regelen.
Van deze mensen zijn er 2 waarvan de huizen waarschijnlijk verkocht moeten worden, en ons eigen huis staat ook te koop.
Ik denk dat we in het jaar terecht komen waarin we in een idiote huizenmarkt 3 huizen moeten verkopen.
En we zoeken een woning, want we gaan zelf van Drenthe naar Zuid-Holland…
Mijn man begint aan een andere baan, zelfde functie, en ik zoek daar ook een baan.
De kinderen zijn afgelopen jaar van school veranderd en dat zullen ze volgend jaar ook weer doen.
Afgelopen jaar stond ook in het teken van nieuwe ontmoetingen, mooie gesprekken, van groei van kinderen in alle opzichten, van besef van rijkdom en van geluk
Als ik hier op kok de mooie dingen lees, de geboorte van kinderen, steeds bijzonder… maar ook als ik lees van Ollie, Ariel en Marjoo, dat zijn zulke heftige dingen… dan is 2011 een jaar om niet te vergeten
Nooit doen, vooruit kijken, ik zei het al…
Genoeg huizen te verkopen geloof ik nu…
Ons eigen is huis is verkocht, laten we met het positieve beginnen, en we hebben er een prachtig huis voor terug gekregen.
Verhuisd van het noorden naar het westen.
We hebben het afgelopen jaar vrienden achter ons moeten laten, tegelijkertijd heb ik een paar geweldige nieuwe mensen kunnen ontmoeten.
We hebben 4 begrafenissen achter de rug.
Zoals ik boven al beschreef; mijn moeder.
Mijn vader, die toch echt wat teveel dronk, maar ook veel energie had om van alles te kunnen doen om te overleven kreeg een hartinfarct en was in 1 klap weg. Geen afscheid kunnen nemen.
Twee tantes zonder man en kinderen begraven.
2013; dat waar ik vorig jaar (ook op 8 december trouwens

Een aantal dingen zijn nog niet tot me doorgedrongen geloof ik…
Ik ga geen verwachtingen bedenken voor 2014. Ik hoop alleen weer een beetje mezelf te kunnen zijn, en mijn leven te leven zoals ik dat mooi vond.
Dit was vorig jaar
2011 zou voor ons een beter jaar worden dan 2010.
IN dat jaar (2010) begonnen we weer met de mmm voor een 2e kindje. Maar helaas de 9 iui’s zijn allemaal niet gelukt. Ook in dat jaar kregen we de grootste klap. Ons geliefde schoonzusje Diana verongelukte…
Ook aan het eind van dat jaar zouden we het icsi traject in gaan stappen. Dus 2011 zou een veel beter jaar gaan worden…
Maar in 2011 gaat het toch niet zoals we graag zouden willen. De icsi’s de we begonnen zijn allemaal niet gelukt. We staan nog steeds zonder die oh zo gewilde positieve test.
In juni zijn we gezellig met ons drietjes op vakantie te gaan. Even de accu weer opladen voor de 3e icsi en bijkomen van het laatste half jaar. We hebben een heerlijke vakantie en de accu laadt ook heel snel weer op.
Maar op de dag dat we thuis komen krijgen we te horen dat het weer mis is met mijn moeder. Dit keer heeft ze longkanker en nu blijkt het ongeneeslijk te zijn… Daar gaat mijn volle accu…
We doen nog een 3e icsi maar ook die mislukt en daarna stort ik helemaal in… En ik ben nu heel hard bezeig oom weer uit dat dal te komen.
Ik hoop dat in 2012 ik mezelf weer goed op de rails heb en blijf houden.
Ik hoop dat in 2012 mijn broer het geluk weer vind ( je hebt het beloofd Diaan !!)
Ik hoop dat mijn mams ook volgend jaar het hele jaar bij ons mag blijven! En liever ook het jaar daarna.
En ik hoop dat Tycho volgend jaar grote broer mag worden
Ook 2012 was weer geen goed jaar voor ons.
- Begin 2012 ben ik wel weer aan het werk gegaan na 3 maand in de ziektewet te hebben gezeten.
- Via de fysio voor Tycho zijn we in contact gekomen met een revalidatiearts. Zodoende zijn we met hem in de molen gekomen. Het blijkt dat zijn motorische probleem komt van een zuurstofgebrek tijdens de zwangerschap. Pfff weer een klap.
- Begin van de zomer blijkt de kanker van mijn moeder weer actief. Er is een 2e tumor bijgekomen. Weer begint ze met chemo maar daar wordt ze zo ziek van dat ze heeft besloten om de behandelingen te stoppen. Nu is het wachten op…
- De kinderopvang gaat steeds slechter. Zo slecht dat ik begin volgend jaar geen werk meer heb… Ik en 7 anderen moeten eruit bij een reorganisatie.
- Van de week is ook onze laatste icsi mislukt…
Helaas geen 2e kindje voor ons
- Met mijn broer gaat het nog steeds niet goed. Hij is van de week opgenomen in het ziekenhuis.
Ook zijn er wel positieve dingen!
- Tycho doet het onzettend goed. We zijn voorlopig gestopt met logopedie! Pas in januari hebben we een belafspraak.
- Mijn moeder leeft nog steeds!
- Ik ben dit jaar ruim 20 kilo afgevallen! Dit had ik nooit verwacht dat het zou gaan lukken. Ben wel weer aangekomen maar ook daar kom ik wel weer vanaf.
- voor de rest ben ik best stabiel gebleven dit jaar, maar nu heb ik dan wel weer een dip…
Ik hoop voor 2013:
- Dat Frank en ik de weg kunnen vinden om met ons drietjes verder te gaan. En dat ik het verlies van onze 2e kindjeswens kan accepteren en verder kan gaan.
- Dat ik snel weer een leuke baan vind. Of een leuke opleiding voor een nieuwe uitdaging.
- Dat ik de resterende kilo’s ook nog kwijt kan raken die ik graag nog wil afvallen.
- Dat mijn broer in 2013 zichzelf weer terug vind en dat het weer beter met hem gaat. En dat hij weer een leuke vriendin tegen komt.
- Dat de uitslagen van Tycho’s genetische onderzoeken negatief terugkomen en er dus verder niks gevonden wordt.
- Dat mijn mams ook dit jaar nog bij ons mag blijven.
- Dat mijn lieve vriendin Eef weer een kindje mag krijgen. Een kindje wat gezond en huilend ter wereld komt
- Dat er in 2013 toch wonderen gebeuren!!
ooh sorry krabje dat wist ik niet
sterkte meis
Cell, Karin en Chantal :-*
Chantal, ik weet dat de kans erg klein is, maar hoop echt nog op en wondertje voor jullie…
lydia ik hoop dat 2013 voor jou een stuk mooier gaat zijn dan 2012 was!
en voor de andere dames die vorig/dit jaar zoveel ellende hebben meegemaakt natuurlijk ook (ik zat vorig jaar al te janken bij het lezen van sommige verhalen en nu weer bijna)
vorig jaar begon prachtig, net voor de jaarwisseling een kloppend hartje gezien… wat heel spannend was omdat ik 2 maanden daarvoor met 8 weken een miskraam bleek te hebben gehad. het spannendste jaar van mijn leven en toch het meest relaxte jaar… prio was nu zorgen voor het kleine meisje in mijn buik en daardoor dus ook voor mezelf. stapjes terug doen lichamelijk en geestelijk, verwachtingspatronen los laten, van feest beest naar broeden op mijn kostbaarste bezit…en daar was ze… gezond en rond te noemen.
moeder zijn is wel het mooiste werk wat ik ooit heb gehad, daardoor lijkt alles mooier en gelukkiger, maar ook kwetsbaarder dan ooit.
in de afgelopen 10 jaar heel hard gewerkt om niet meer ongelukkig te zijn met mezelf en het is dan ook heel erg wennen om te beseffen dat ik nu alles heb wat ik ooit wilde…liefde in alle vormen
wat ik wens voor 2013 is dus simpel, doorgaan zoals het nu gaat.
het jaar 2012…
… jaar begon heel heavy met mijn zusje die na 4 maanden getrouwd
te zijn ging scheiden, hij bleek er al maanden vreemd te gaan (zelfs voor het trouwen)
… is het met mijn zusje helemaal goed gekomen en gelukkiger als hiervoor!!
… wijzelf weer de stap genomen om de mm in te gaan
… dit keer iets verder het traject in gegaan en aan de meds
… heel veel geluk gehad en zwanger in de eerste ronde
… eerste echo heel onzeker geen hartje en weinig groei te zien
… week erna weer een echo en ons ukkie verraste ons met een
prachtige echo :inlove:
… mijn werk is onzeker gaat slecht en moet maar afwachten of er na mijn verlof nog werk is
… mijn zwangerschap die zo rustig verloopt ook zo zal blijven gaan
voor 2013 hoop ik…
… onze miniman gezond op de wereld te zetten (of misschien nog 2012)
… kwa werk een oplossing te vinden
… wij als gezin van 4 genieten van elkaar en we in net zo rustig vaarwater blijven gaan als 2012
… mijn mede jan.maandmama’s hun wonders ook allemaal gezond ter wereld komen (natuurlijk alle maandmama’s ervoor en erna ook)
… ingelke haar operatie goed komt en daarna haar grootste wens ook uitkomt :-
… marietje eindelijk het rustige jaar krijgt waar ze zo naar verlangt en verdiend :-
Ondertussen weet ik dat wensen waarheid kunnen worden of je ze nu uitspreekt of niet.
Terugkijken is makkelijker (theoretisch dan want de praktijk is echt niet altijd makkelijk :silenced: ) en het afgelopen jaar was voor ons goed!
Ondanks dat het altijd onzekerheid geeft is het zelfstandig ondernemer zijn goed geweest voor ons als gezin afgelopen jaar. Waar we in 2010 echt alle zeilen bij moesten zetten ivm de leukemie van manlief en zelfs ‘bijstand’ hebben gehad is dat dit jaar helemaal bijgetrokken en kunnen we op eigen kracht rondkomen! Ik vertel het hem vast niet vaak genoeg maar jemig wat ben ik trots op mijn man! :inlove:
Ooit kozen we ervoor dat ik thuis zou blijven met de kinderen (toen nog kind) en dat is bij tijd en wijle een heet hangijzer want tja iemand met een stabiel inkomen zou prettig zijn. Maar juist het komende jaar veranderen er zoveel zaken mbt kinderopvang dat het er echt niet inzit om dit te veranderen. Iets wat ik ook echt nog niet zie zitten nu Floris ons gezin is komen versterken en nog zo klein is. Dat is wel ons grootste wonder van het afgelopen jaar. Een heerlijk ventje, altijd vrolijk, een grote broer die helemaal gek met hem is.
Helaas uiteraard er valt niet aan te ontkomen ook minder mooie zaken. Mensen die gaan scheiden/aan het scheiden zijn, familielid zeer ernstig ziek, zusje zonder werk en weinig uitzicht op iets nieuws ondanks een enorme inzet mbt solliciteren, mensen die door de ‘crisis’ in financieele problemen zitten/komen, familie waar nog steeds eigenlijk geen verbetering in de gezinssituatie zit ondanks inmenging van allerlei hulptroepen.
Hopelijk brengt het komende jaar voor veel mensen heeeeel veel positieve dingen en mag het voor ons zo goed doorgaan als het afgelopen jaar is geweest. :thumbup: