Voorleesboeken voor 2 jarige meisje

Hebben julie tips voor leuke voorleesboeken voor een meisje van 2 jaar? Ze begint nu concentratie te krijgen om te luisteren naar korte verhalen.

Ik ben benieuwd naar de tips!

Kikker, grote beer en kleine beer, gonnie het gansje, beer en egel, Bij uil thuis, Kikker en pad, prentenboeken als Ik wil de maan, Olivier waar ben je, de boekjes van Bobbie beer, rupsje nooit genoeg (en zoveel andere van eric carle), een dikke vette pannenkoek, lammetje waar ben je, de wortelkindjes (perfect voor nu!), wij gaan op berenjacht, ik bak een taart, pelle’s nieuwe kleren (over hoe wol van een lam naar kleding gaat)…

Ik kan nog wel even doorgaan, ik heb een zware kinderboekenverslaving :mrgreen:

Voor een kindje van twee is vooral herhaling leuk; hetzelfde boek honderd keer en dan liefst nog een boekje waarin veel herhaling zit (zoals in het boekje van grote beer en kleine beer bijv; grote beer zoekt een lampje, kleine beer roept dat hij niet kan slapen, grote beer zoekt een grote lampje, kleine beer roept dat hij niet kan slapen enz enz).

Veel plezier!

rupsje nooit genoeg heb ik een jaar lang (!) elke avond voorgelezen… hoog favoriet dus :mrgreen:

Alle boekjes van Bobbi!!! Die zijn bij Jinte echt favoriet! En ook natuurlijk Nijntje!

@Alette wrote:

Alle boekjes van Bobbi!!! Die zijn bij Jinte echt favoriet! En ook natuurlijk Nijntje!

hier ook een fan van bobbie! al zovaak voorgelezen dat ze nu de zinnen al afmaakt als ik halverwege stop :lol:

zo’n beetje alles wat lune zegt. En vergeet vooral ook Jip en Janneke niet!

Marit vind het Grote Voorleesboek van jip en janneke helemaal het einde!

Bobbie! Heel favoriet!

En Gonnie het gansje.

Dikkie Dik is ook leuk.

En veel geleend bij de bibliotheek.

Dan kan je nog eens afwisselen en dingen uitproberen.

Veel leesplezier!

Wiele Wiele Stap van Miep Dieckman is ook favoriet hier.

Wel wat verouderd (zo’n 30 jaar. Mijn moeder las het mij voor :wink: ). Maar misschien zijn er nieuwe uitgaven.

Kleine versjes met leuke tekeningen.

Soms ondeugend, zoals:

lekker nat in het bad

foesj foesj foesj, foesjt de doesj

glip doet de zeep

in mijn bil zit een streep

Jip en Janneke is hier nu helemaal favoriet.

Nog niet toen hij net 2 was, was iets te lang en moeilijk.

@Pé wrote:

Jip en Janneke is hier nu helemaal favoriet.

Nog niet toen hij net 2 was, was iets te lang en moeilijk.

Ik zat ook net te denken - denk dat jip en janneke met name zijn derde jaar aan gort gelezen is - zo’n dik boek.

Toen hij twee was? Kleine verhaaltjes met veel plaatjes.

En inderdaad dingen met grapjes erin.

Merk nu dat Nena daar ook lol in van begint te zien.

Nu zijn we met Lasse into sprookjes :mrgreen:

Ach, ben ik Jip & Janneke vergeten, wat erg :shock: :lol:

Ik vind Dikkie Dik en Nijntje helemaal niet leuk overigens. Nijntje gaat nog wel, maar d.d. Die verhaaltjes lopen niet, lezen niet lekker voor, eindigen plotsklaps.

De boekjes van bobbie beer zijn hetzelfde idee, maar dan wel goed geschreven.

@Lune wrote:

Ach, ben ik Jip & Janneke vergeten, wat erg :shock: :lol:

Ik vind Dikkie Dik en Nijntje helemaal niet leuk overigens. Nijntje gaat nog wel, maar d.d. Die verhaaltjes lopen niet, lezen niet lekker voor, eindigen plotsklaps.

De boekjes van bobbie beer zijn hetzelfde idee, maar dan wel goed geschreven.

ik vind dikkie dik ook echt stom. sla ook vaak een bladzijde teveel om, om er vervolgens achter te komen dat het verhaaltje blijkbaar al afgelopen was en ik de clou over het hoofd had gezien…

ik heb er bij nijntje minder last van, maar ik heb me wel vaak verbaasd over de armoedige rijm van meneer bruna.

jaaa pe, wielewielestap, ik kende ze allemaal nog van vroeger uit mijn hoofd! Heerlijke korte gedichtjes.

Volgens mij werd hier jip en janneke toch wel ergens na de tweede verjaardag geintroduceerd :think: Hij heeft volgens mij voor zijn 3de dat dikke boek gekregen en toen hadden we al aardig wat verhaaltjes uit de bieb gelezen.

wat verder hier rond 2 heel erg in was, waren boekjes met veel benoembare plaatjes erin. Van die ‘eerste woordenboeken’, en een boek als ‘ik ben bas’. Lekker benoemen wat ze zien of dingen laten aanwijzen en zo.

Dikkie Dik heb ik af en toe ook mee geworsteld en nooit echt goed van de plank gekomen zeg maar.

Nena vind het nu ook geweldig om van alles aan te wijzen en te benoemen (erg handig met boodschappen doen ze verteld wel even wat het allemaal is) en inderdaad van die eerste woordenboeken ed.

Ik heb hier hetzelfde met Nijntje. Sara vond als baby en net 1 jaar het boekje huis van nijntje wel leuk. Plaatjes aanwijzen en ze kon precies zeggen wat wat was, maar die fase is ze nu wel voorbij natuurlijk. De verhaaltjes van Nijntje boeit haar niet. Ze pakt wel gauw Tip de muis, vooral Tip de muis wil niet slapen vind ze geweldig. Denk ook meer door hoe ik het vertel…

Jip en Janneke vind ze ook interresant, maar idd nog even net te lang voor haar.

Papa Beer en Kleine Beer ligt helaas bij mijn ex-man. Net als Kikker trouwens. :-(.

Maar Bobbie…geen idee wie dat is, maar zal kijken in de Bibliotheek. Ben benieuwd!

Ik vind het geweldig om te zien hoeveel mensen hierop reageren. Ik hoop op nog meer reacties!

Ik toog gauw naar de bibliotheek! :-d.

Wat hier ook favoriet was, de boeken van ‘muis’ van Lucy Cousins. Veel boekjes hebben van die leuke flappen. Hier was Dikkie Dik wel favoriet. Ze pakken het nu nog steeds van de plank (voorlezen of zelf lezen). Ze zijn nu 5 en 7. Ook hebben we een aantal boeken van liselotje…die zijn ook in rijmvorm, maar dat is meer vanaf 3 jaar denk ik.

Ik vind dat Floddertje nooit mag ontbreken in de boekenkast.

Maar ik weet niet meer wanneer we die voor het eerst hebben voorgelezen, ik denk ergens rond de 2,5 jaar.

@Pé wrote:

lekker nat in het bad

foesj foesj foesj, foesjt de doesj

glip doet de zeep

in mijn bil zit een streep

Hé jaaaaaaaaaaaaa, dat ken ik nog van vroeger,

er waren ook filmpjes van op tv!

Ik kan me dit versje nog zo goed herinneren, vond het echt enorm grappig (voornamelijk de laatste 2 regels).

SL is, naast de meeste boekjes die hier genoemt worden ook helemaal fan van “De Sterrekindertjes”.

Hier zijn de boeken van Woezel en Pip erg favouriet. Met name die met de plaatjes erbij. De verhaaltjes zonder plaatjes sla ik nog even over. En daarnaast ga ik regelmatig naar de bibliotheek om boekjes uit te zoeken. Keuze zat.

Whahaha zag die rijm van Pe over het hoofd. Grappig!

Ik wilde ook in de bibliotheek lenen, maar wat een warboel…moet eerst maar even ontdekken waar de boekjes van Sara’s leeftijd ligt…