voorleesboek

hoi

nano is tegenwoordig erg in voor verhaaltjes, niet meer alleen de prentenboekjes van ’ vroeger’ toen ie nog een kleine nano was, maar ook verhaaltjes van jip en janneke gaan er nu erg goed in.

ben nu op zoek naar andere boeken met dat niveau vragen. maar tot mijn grote verbazing kom ik eigenlijk maar weinig tegen :think: het enige wat ik tegenkwam dat in de buurt kwam is de 365 (beren, apen eendjes enz. enz.) serie. kent iemand die, en is dat leuk? Of heeft iemand andere goede tips voor korte verhaaltjes die geschikt zijn voor nano’s leeftijd?

geen idee of je dit bedooelt hoor maar kwa educatieve boekjes is mini-loce errug leuk

wij hebben de olifanten variant van de 365 verhalen en Luna vind het wel leuk

@Claudie23 wrote:

geen idee of je dit bedooelt hoor maar kwa educatieve boekjes is mini-loce errug leuk

nee, was meer op zoek naar echte voorleesboeken met verhaaljes van 1 bladzijde of zo.

maar die mini loco die krijgt ie wel een keer hoor, al is het maar omdat ik dan lekker nostalgisch word.

wel leuk, Angel, dat klintk niet heeeel enthousiast :wink:

Wij hebben de olifanten variant gehad en nu lezen we voor uit 365 poezenverhaaltjes. Het is echt een boek voor het slapengaan. (1 minuut verhaaltjes)

Dikkie Dik vinden ze ook leuk.

Kwispelstaartjesboek vinden ze ook leuk, maar die verhalen zijn langer.

Wat ook leuk is, Floddertje. :mrgreen:

Mijn kinderen zijn 6(7), 4 en 1,5 jaar. Mijn 6(7)-jarige leest tegenwoordig zelf, hij heeft geen zin meer in poezenverhaaltjes… :lol:

Liselotje!

Heerlijk boek en volledig op rijm geschreven en in de belevingswereld van een kindje!

ISBN10: 9026999070

Van dit schrijversduo heb ik tot nu toe alleen het grote liselotje boek

Maar ik heb veel goeds gehoord over hun andere verhalen!

Wij lezen ‘Jip en Janneke’ en ‘mijn eerste van Dale’ voor aan grote M.

We hebben ook: ‘mijn tweede van Dale’ en dat zijn korte verhaaltjes…Hebben we nog niet geprobeerd.

Verder gewoon kleine boekjes: "over de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft’, ‘klein wit visje’ etc

Die boeken 365 verhaaltjes blaat laat ik altijd liggen omdat ik het er zo :eh: uit vind zien :oops:

Ken je dezeen deze siteal? Hier staan een boel (voorlees)boeken op allemaal met een plaatje en een korte samenvatting. Volgens mij zit er voor iedereen wat tussen.

Ik haal nu overigens al veel boekjes voor Jasper uit de bib. Maar de echt leuke boeken zijn pas voor later, dus jij zou er zeker in slagen denk ik.

@eisblume wrote:

Ik haal nu overigens al veel boekjes voor Jasper uit de bib. Maar de echt leuke boeken zijn pas voor later, dus jij zou er zeker in slagen denk ik.

dat is ons wekelijkse uitje!

nano vindt het er heerlijk. maar ik kon zelf de vorige keer da tik er was nergerns echte voorleesboeken vinden :eh: wel sprookjesboeken maar daar is ie nog te jong voor.

volgende kee rmaar even vragen anders.

madre, ik vind die 365 er ook niet oz leuk uitzien :? maar het is eigenlijk wel een beetje wat ik in mijn hoofd had.

ik lees nu ook met nano elke dag een paar bladzijdes uit de eerste van dale (lang leve de bieb!), vindt ie ook leuk (de eerste keer niet). (hij wil alleen altijd het boek dat ik voorgelezen heb mee naar bed, dus gisteren vond ikum met die hele vandale op zijn hoofd…). Maar ik was nu dus meer op zoek naar echt wat langere (maar niet te lange!) luisterverhaaltjes. niet een paar zinnetjes, of vooral plaatjes.

bij ons hebben ze alle ‘peuter-’ en ‘kleuterboekjes’ in bakken bij elkaar gezet zodat ze ze ook zelf kunnen pakken. Misschien hebben ze in jouw bib ook zo’n speciaal plekje? :think:

Wat ik vroeger een geweldige auteur vond(en straks ook weer aan Jasper voor ga lezen :wink: ) is Richard Scarry. De boeken zijn volgens mij in alle talen vertaald. Ik heb zijn Allermooiste Verhalenboek(oid) en daar staan veel korte verhaaltjes in. Sommige zijn langer dan andere en de plaatjes zijn ook nog eens leuk(vind ik dan). Bovendien zijn veel verhaaltjes in rijm geschreven, wat ze nog leuker maakt om voor te lezen :wink:

Kijk hiereens voor een (engels) voorproefje.

wat Kaar zegt: Floddertje!!! De verhaaltjes zijn wel iets langer, maar ze zijn zo super geweldig!

Teun vindt Beertje Pippeloentje ook leuk, omdat het op rijm is. Hij wil het steeds opnieuw horen :inlove:

Oja, en we zijn in Pluk begonnen :inlove: Gewoon elke dag een stukje. Teun vindt het heel erg leuk.

:think: eigenlijk alleen maar Annie MG boeken op z’n slaapkamer staan, bedenk ik me nu. Hij mag zelf kiezen wat hij wil horen.

De prentenboeken hebben we beneden staan, om overdag voor te lezen (woeste willem :inlove: 8) )

Wat leuke boekjes zijn (dat vind ik teminste), zijn boekjes van Carry Slee. O.a. Een kringetje van tralala en Met zonder jas. Het is misschien net iets meer geschikt voor kleuters als voor peuters maar als Nano Jip en Janneke ook leuk vind vind hij dit vast ook wel leuk. Jaques Vriens heeft boekjes in dezelfde stijl. Dat gaat ook over twee kindjes die allerlei avonturen beleven. Nog één nachtje slapen gaat over alle feestdagen (sinterklaas, kerst, pasen, pinksteren, vaderdag etc.) en dat vind ik het leukste boek van hem voor kleine kinderen.

Wij lezen altijd één hoofdstuk voor van dit soort boekjes. Eén hoofdstuk voorlezen duurt wel iets langer als een één minuut verhaaltje denk ik maar wel ontzettend leuk.

op die leeftijd gingen wij voor Jip en Janneke.

Helemaal goed.

En toen Pluk en toen Floddertje en toen nog meer van dat spul :mrgreen:

We hebben zoveel boeken versleten he…

Boeken zijn leuk :dance:

Ik weet dat Lydia Rood grappige korte verhaaltjes heeft geschreven voor peuters/kleuters onder de naam ‘Rozemarijn’ (zo heet haar dochter, nu inmiddels al volwassen geloof ik :mrgreen: ). Ook de ‘Sesamstraat’ boeken met verhaaltjes van de Koning zonder kleren, Kaas en Koos e.d.?

Zal eens kijken of ik nog meer kan verzinnen voor die leeftijd, ben ook boekenfan :inlove:

@Madre wrote:

Wij lezen ‘Jip en Janneke’ en ‘mijn eerste van Dale’ voor aan grote M.

We hebben ook: ‘mijn tweede van Dale’ en dat zijn korte verhaaltjes…Hebben we nog niet geprobeerd.

Verder gewoon kleine boekjes: "over de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft’, ‘klein wit visje’ etc

Die boeken 365 verhaaltjes blaat laat ik altijd liggen omdat ik het er zo :eh: uit vind zien :oops:

Ze zijn ook wel een beetje zo. :eh: . :wink: Maar de verhaaltjes zijn kort en de kinderen vinden ze wel leuk… ach… :lol: (het naar bed brengen wil ik altijd zo kort mogelijk houden, ben dan toe aan russst…)

Hier nijntje verhaaltjes… we hebben er al aardig wat van de serie, maar ze blijven leuk.

Kaatje is ook favoriet, die lenen we bij de bieb.

Echte tekst boekjes maar wel in 1x leesbaar voor het naar bed gaan.

Verder idd Richard Scarry… wij hebben daar een sprookjesboek van met verhalen van de wolf en 7 geitjes en roodkapje maar dan alles in diervorm (roodkapje is een poes) en ook hebben we van hem boer boris big…

Jip en Janneke, Floddertje vind Aniek ook geweldig en sinds kort zijn we gewoon puk van de petteflet aan het lezen, gewoon elke dag 3 bladzijden en dan gaan we weer verder. Dat vind ze nu ook al leuk :thumbup:

wij lezen graag de bobbi (beer) boekjes, op het moment vooral bobbi op het potje, ik wil wel van die luiers af :mrgreen:

gr louwina

hier lezen we voor uit 365 dagen de kaboutertjes en uit jip en janneke

en waar ik ook veel uit heb voorgelezen is het boek versjes voor het slapen gaan van marianne busser

Dat zijn zulke lieve versjes

@fiep klophout wrote:

wel leuk, Angel, dat klintk niet heeeel enthousiast :wink:

mijn man leest altijd voor :oops:

maar heb het even gevraagd hoe ze het vind maar ze schijnt het heel leuk te vinden :mrgreen: en wil de laatste tijd meer dan 1 verhaaltje horen :lol:

Wij hebben een keer 2 boekjes bij het kruitvat gekocht, die vind Anne kei leuk. Daarnaast vind ze nijntje ook erg leuk, alleen die kent ze nu al uit haar hoofd dus hebben we het boek niet meer nodig. Ook Dikkie Dik, van de kleine mol en een boekje over kleine monsters die naar bed moeten gaan er goed in bij Anne. Daarnaast halen we de nodige boeken uit de bieb, dat is altijd wat anders.