boeke van Marianne Busser & Ron Schröder zijn hier favoriet…
Ik heb naast Jip en Janneke ook een liedjesboek liggen en dat vindt hij ook prachtig. Hij zoekt het plaatje op waarbij een liedje hoort en vaak begint hij nu zelf al te zingen. Hij kent steeds meer liedjes.
En ik heb plaatjesboeken van Richard Scarry. Daar verzint hij nu zelf een verhaaltje bij. Er staat zoveel op die bladzijden dat hij niet uitgelezen raakt en elke keer ziet hij wel weer wat anders.
Nijntje boeken vindt hij ook nog steeds leuk.
Verder heb ik wat onbekende boekjes met verhaaltjes en plaatjes en dat vindt hij ook prachtig.
Nijntje blijft erg favoriet, Richard Scarry en de laatste tijd is het
ELMER! (van David McKee) O.a. te koop bij Bol.com
Erg leuke verhaaltjes over een olifantjes wat anders is dan de
andere olifanten omdat hij eruitziet als een lappendeken en
niet grijs is zoals de rest.
1-minuut verhalen boek, met verhaaltjes van 2 pagina’s :thumbup:
Inderdaad boeken die gaan over de belevingswereld van het kind.
Jip en Janneke is hier een goed voorbeeld van.
Wat ik zelf heel leuk vind is om samen met de kinderen naar de bibliotheek te gaan. Daar is zoveel keuze en materiaal, er is altijd wel iets dat past bij de dagelijks dingen, de tijd van het jaar en de fase waarin zij zitten (bijvoorbeeld op het potje gaan, een broertje/zusje krijgen, jarig zijn enz). Ze vinden het vaak zelf ook erg leuk om boekjes uit te zoeken.
Ik zou alleen boeken over monsters en andere enge dingen weg laten voor het slapen gaan.
Ik was J&J een beetje zat en heb bij de bieb toen Het grote voorleesboek van Marianne Busser & Ron Schröder geleent, is wel leuk met verhalen (Thomas vindt vooral de verhalen van ‘Het Mannenkoor’ grappig) en gedichtjes. :thumbup:
Hier doet Woezel en Pip het zeer goed!!
Korte verhaaltjes met plaatjes en iets langere verhaaltjess zonder plaatjes.
En anders gewoon de bieb in en Nano wat uitlaten zoeken.
Vaak kan je in de bieb ook oude boeken kopen voor een prikkie.
Rav is gek op de boekjes van Kikker.
Verder van die kleine boekjes. Over Rupsje Nooitgenoeg en de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft :mrgreen: .
Nijntje is ook altijd goed :thumbup: .
Action heeft ook weleens boekjes met een kort verhaaltje.
Ook kartonnen waar bijv. een verhaal over de boerderij of bosdieren instaat.