voorjaarskriebels...

ik heb last van voorjaarskriebels of noem het nesteldrang maar omdat ik zo ziek ben kan ik er niet aan toe geven ik loop me te ergeren aan alles.

ik wil dit opruimen,dat schoonmaken,

en alles schilderen de tuin netjes maken,plantjes kopen.

hebben jullie hier ook last van nu het zonnetje wat vaker komt dat je alles schoon wil hebben en zo?

ja zeker!! Ik heb dat ook, wil alles weer een grote schoonmaakbeurt geven. Wil de kledingkasten weer uitzoeken, opruimen en schoon maken. De tuin heb ik geen kriebels voor, dat ligt me toch helemaal niet :lol:

hahahahaha ken dat gevoel maar al te goed.

Ik ben geheel geen schoonmaak type en meestal is het een redelijk huishouden van jansteen hier. Maar dan opeens heb ik het in mijn bol en zal en moet dan iets gig gaan boenen. Vw bv de gehel eijskast uitgesopt en zelfs het soom apparaat er door heen. Of dan opeens bedenken dat je all deuren van de kasten en dergelijk weer wit wil poetsen.

Normaal 1 keer per jaar doe ik grote schoonmaak. Dat is altijd in augustus in de eerste week van mijn vacantie, Dan gaat alles uitd ekeuken kasten. Alel aparaten van hun plaats. Afzuigkap helemaal uitelkaar en alle ramen lappen. Mijn vriend gebruikt dat om alle computers en servers op nieuw te instaleren en zo, Als we dan weg gaan op vacantie is alles lekker spik en span als we terug komen. Als mijn 3 katten het niet hebben afgbroken in die twee weken dan hahahahahaha.

Oh echt wel! Ik moet altijd alleen mezelf een beetje in acht nemen dat ik dus niet ALLES tegelijk aan ga pakken. Dan loop ik stuk. En niets van ALLES komt af. :oops:

Maareuh plantjes planten in de tuin laat je nu toch wel even aan iemand anders over? :wink:

Voor de rest kun je iig een soort lijstje gaan maken, beetje alles verdelen over maart en april oid? Heb je al wel de voorpret en daarna kun je ook nog georganiseerd aan de slag :mrgreen:

Heb zelf ook al een lijstje min of meer van wat ik nog wil doen;

Ramen lappen buiten

Boven gordijnen wassen

Koelkast uitmesten’

Vriezer leegmaken en ontdooien

Voorjaarsplantjes poten en eerst even de grond bemesten dus dat kost wel een week of 2

Puinruimen op zolder stukje bij beetje. Dat laatste is wel het ergste :shifty:

Ook hier volop herkenning :smiley: Ik wil de achtertuin aanpakken, binnen alles weer eens van de kant af, ramen wassen…

Ik ben ook vooral toe aan nieuwe dingen… Ben bijvoorbeeld mijn glasgordijnen nu echt beu, wil wat anders, ben dus ook al druk aan het rondkijken.

Jammer alleen dat ik het meeste anderen moet laten doen, gezien ik veel last van mijn lijf heb.

haha heel herkenbaar.

Ik wil ook de tuin aanpakken. Wat een ergenis is dat zeg :twisted: Mijn boom ( die ik er eigenlijk uit wil ) Zou gesnoeid worden maar die gasten komen maar niet :twisted:

Dan wil ik alles verfen :mrgreen: elk houtstukje wta je ziet in mijn tuin… ( ziet er echt niet uit alle groen aanslag :silenced: )

Ik wil de badkamer aanpakken. Nieuw badmeubel plaatsen en bad zetten.

schoonmaken ja dat is al een ziekelijk iets bij mij… dus gelukkig hoeft dat niet echt supergoed. Maar meer de grote bouwklussen die wil ik nuu doen. Mijn handen jeuken.

heb gelukkig verleden week mijn ramen gezeemd. alles van zijn plek gehad en dan is het nog niet goed he!

aarghh en ik heb al koppijn :mrgreen:

Hier idem dito, vorige week de hele woonkamer goed gedaan, nu net weer boven alles goed gedaan en dus van boven naar beneden alles gesopt, gezogen en gedweilt. Wasmachine draait met het beddengoed, dus vanavond weer in een lekker fris bedje.

Nu alleen de badkamer nog, maar daar heb ik vandaag geen zin meer in :wink:

Ik heb elke week zon voorjaarschoonmaakbeurt :mrgreen:

Dweilen doe ik elke dag,

en beneden ook stofzuigen.

Boven 2 x in de week, badkamer ivm de tandpasta resten sop ik ook snel uit als ik zelf onder de douche uit kom.

Maar nu met dit weer doe ik het met meer plezier, alles open, radio op geluids niveau 20… en soppen maar

:mrgreen:

Oooh het zijn gewoon voorjaarkriebels!

Vandaar dat ik zo actief ben 8) .

hahahah ik heb mijn nieuwe tuinplan al helemaal klaar liggen…

we kopen morgen een trampoline, en gaan die ingraven, waar nu de tuin zit, maar goed mama moet dan wel een nieuwe tuin hebben hé hahaha

dus aan de andere kant maken we nu een tuin, (verhoogd dat doen we met het zand waar we de trampo neerzetten)

heb er helemaal zin aan :dance: :dance:

I LOVE THE LENTE :inlove: :mrgreen:

Cool zeg, een ingegraven trampoline!

Hier ook een heel tuin plan, maar dat is echt een meer jaren plan.

Mijn huis staat al ´t hele weekend overhoop… mijn hele tafel ligt vol spullen, geen idee waar ik dat ga laten hahaha.

Poets-poets-poets! :stuck_out_tongue:

hier ook veeeel last van :lol:

wel heerlijk hoor

vlieg ook weer het hele huis door

ben ook al weer kleding aan het uitzoeken

ook de schuur waar we de hele winter alles van een afstandje ingegooid hebben ben ik weer een beetje op orde aan het brengen.

ook de zolder moet hier nog een flinke schoonmaakbeurt krijgen

en alle dozen is uitzoeken, want volgens mij kan er veeel weg

echt lekker ramen open muziekje aan en poetsen maar

ja echt wel!

Afgelopen week de voor’tuin’ (is grotendeels bestraat met een strookje beplanting) helemaal aangepakt. De ramen voor gelapt en het houtwerk afgenomen (eh in omgekeerde volgorde :wink: ) en 2 potten gevuld met viooltjes en narcissen.

Als ik nu aan kom lopen bij huis dan ziet het er zo heerlijk opgeruimd en netjes uit.

En in huis… wil ik wel van alles, maar komt het er op 1 of andere manier nog niet zo van… alhoewel… vandaag wel de muur op de kamer van de kids voor het laatst geverfd en ook direct lopen opruimen :lol:

Erg is dat he die kriebels :mrgreen: heb al 2 expeditkastjes gescoord (en gevuld), zo lekker opgeruimt op Casper zijn kamertje en de woonkamer. De vitrage heb ik vorige week al gedaan, de ramen binnen ook al gelapt. De keuken is rondom gesopt (nu nog de binnenkant al twijfel ik want we krijgen een andere keuken dus tja misschien nutteloos :angel: )

Ik wil zoooo graag dat de rolgordijnen boven opgehangen worden en dan nog een stel kopen voor op Casper zijn kamertje. De badkamer is klaar!! Eindelijk na 2 jaren wachten hebben we een paar handjes hulp gehad dus daar ben ik enorm blij mee! Dat sopt ook fijner als het naar je zin is :wink: en vanmiddag heb ik heerlijk van de badkamer genoten door samen met zoonlief in bad te gaan. :dance:

Nu nog wat speelgoed sorteren en opruimen, boven soppen etc en dan ben ik helemaal klaar voor de lente (op de tuin na maar dat mag wel in stapjes de slazaadjes liggen iig klaar om straks gezaait te worden!)

Heb ik ook!!!

Als er nou ook lente feetjes bestonden, die zo met hun staf het hele huis omtoveren in een schoon, mooi sprankelend huis/tuin :mrgreen:

Herkenbaar! en dat in combinatie met nesteldrang… :wink:

Kijk er nu al naar uit dat het weer is om lekker zonder jas buiten te lopen, de tuindeuren lekker open overdag, Noëlle die in de tuin kan gaan spelen en lekker gaan wandelen!

Ik heb enorme kriebels, maar die hebben níets met schoonmaken te maken… :inlove:

Hier is het dus nog steeds een puinzooi, as usual :shifty:

dan kwak ik ze hier neer

nou, ik vind een topic met foto’s van het voorjaar anders dan een topic over schoonmaak kriebels eerlijk gezegd.

Maar goed, zal wel zo horen :wink:

Leuke foto’s!! Ohh heb ook weer zin om alles te zien groeien en bloeien :inlove:

yep ruud heeft de mijne gesloten en doorverwezen naar hier

dus… dan is dat zo he :wink: