voorgevoel over eerder bevallen??

Net als bij mijn vorige zwangerschappen heb ik het voorgevoel dat ik eerder ga bevallen.

Bij Anique vroeg iedereen of ik thuis of in het zh ging bevallen. Ik heb de hele zwangerschap geroepen dat het niets uitmaakt, want ik mag toch net niet thuis bevallen. En dochterlief kwam met 36,3 weken.



Bij Reno had ik weer het gevoel dat hij te vroeg zou komen. Alleen dat ik net wél thuis mocht bevallen. Hij kwam dan ook met 37,3 weken. Uiteindelijk toch in het zh.



Bij beide klopte mijn voorgevoel. Alleen heb ik nu het gevoel dat de kleine met 32/33 weken al komt. Ik hoop het echt niet!!! Want thuis bevallen lijkt mij ook wel een keer leuk, net als gewoon die uitgerekende datum halen.

Maar omdat mijn voorgevoel klopte bij de eerste 2 ben ik nu dus wel een beetje zenuwachtig…



Klopte jullie voorgevoel?? En dan niet de hoop dat het dan en dan komt, maar echt het voorgevoel.

uh tja, mijn verhaal is allicht al bekend, maar ik heb bij beide zwangerschappen een duidelijk voorgevoel gehad voor een datum, en bij beide ben ik op die datum bevallen. Vind het nog steeds bizar.



Bij n was ik op 10-12 uitgerekend, en heb ik vrij snel gedacht dat dat wel eens 12-12 zou kunnen worden. Dat werd het.



Bij z was ik volgens mijn cyclus op 2-2 uitgerekend, volgens de eerste echo op 6-2. Ik hield koppig vast aan die 2-2, en was er gewoon ook echt van overtuigd dat um dat zou worden. En uh, dat werd um dus ook…

Bij de oudste heb ik altijd het gevoel gehad net de 40 weken niet te gaan halen… hij is met 39+6 geboren (wel door inleiden overigens, maar dat kon ik niet weten vantevoren natuurlijk :wink: )



Bij nummer 2 heb ik vanaf het begin geroepen: die komt op de uitgerekende datum en dat kwam hij ook.



Bij nummer 3 was ik uitgerekend op 13-11, de intocht van Sinterklaas was de 15e. Ik heb toen steeds gezegd: als sinterklaas er is… dan kan ik bevallen, leuk schoencadeautje voor de grote broers. Paar uur na de intocht ben ik bevallen.



Deze zw.schap ging ik eerst van 40 weken + een paar dagen uit, maar ergens in december heb ik voor het eerst geroepen: een dag of 2 voor de uitgerekende datum.

Uiteindelijk ben ik precies 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Terwijl ik een dag eerder (verjaardag van hub) echt niet het idee had dat hij er aan zat te komen.



Maar ja, ik denk dat een gevoel vaak goed zit.

Bij mij klopte mijn gevoel juist helemaal niet. Ik was er van ovrtuigd dat.ik 2 weken overtijd zou lopen. Toen mn bevalling begon bij 39+5 werd ik echt totaal overvallen :wink: hopelijk klopt jouw voorgevoel niet zeg!!!

Ik was het gewoon flink zat, 2 weken voor de datum. En wilde dat het eerder zou beginnen. Pas toen ik me erbij neer had gelegd, 1 dag voor de datum, dat het vast nog 2 weken zou duren, begon het die nacht en werd hij op de uitgerekende datum geboren :smiley:

Mijn vriendin had ook het gevoel dat het eerder zou komen, hij kwam meer dan een week later.

Ik vertrouw in dit soort dingen niet op mijn gevoel, en wil voor mijn eigen rust ook weinig voelen, anders valt het zo tegen. Maar da’s natuurlijk voor ieder persoonlijk (van mij mag het nu al wel zover zijn, voor mij duren die 9 maanden gewoon te lang :mrgreen: )

hier het gevoel dat ik overtijd zou lopen en dat ook met gemak zou halen…en dat was ook zo…ben bevallen met 41.2…had het niet eens erg gevonden als ik nog een paar dagen moest wachten…vond de zwangerschap toen heerlijk!

Nu nog geen voorgevoel…zie het wel…maakt me op dit moment ook niet zoveel uit…





ik hoop voor jou dat het voorgevoel niet helemaal uit komt, want met 32 weken bevallen is wel heel snel hoor :hug:

Tja ik ‘wist’ inderdaad wel dat ik de 40 weken niet ging halen en dat klopt ook, het werd 38+1.

Maar ik hoop voor je dat je voorgevoel een paar weken scheef zit :pray: 32 weken is wel erg vroeg :pray: :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Hier zeiden de vk en de gyn dat ik er rekening mee moest houden dat ik naar alle waarschijnlijkheid de 38 wkn niet zou gaan halen.

Zelf had ik dat gevoel helemaal niet.



Toen ik hoorde dat ik 28 april was uitgerekend, was mijn eerste gedachte “ow jee dat wordt 30 april”

Ondanks dat ik mijn hele zwangerschap hoopt dat het NIET 30 april ging woorden, was er altijd dat “gevoel” dat zei “het wordt de 30ste”

Toen 29 april mijn vliezen braken dacht ik “yes toch geen 30 april”

Maar net na 00:30 Kreeg ik mijn eerste wee en is onze bink jawel toch echt 30 april geboren :mrgreen:



Bij nummer 2 heb ik het idee dat het eind april. begin mei wordt, geen idee waarom en we zullen gaan zien of het gevoel klopt.

Nu hoop ik het trouwens echt niet, want 2 kids op 30 april zou toch wel heel stom toevallig zijn :mrgreen: (4 juni uitgerekend)

Hmm, nu wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig!

Hopelijk laat mijn voorgevoel mij dit keer gewoon in de steek en ga ik netjes “optijd” bevallen.

Heb het wel besproken met de vk en die neemt het gelukkig wel heel serieus.



Tja, je kan er toch niet zo heel veel zelf aan doen… alleen maar hopen dat beebje netjes blijft zitten!

Ik had verwacht om over tijd te gaan lopen…Cas is geboren met 31+2 8)



mijn gevoel klopte dus niet :angel:

Ik maakte toen ik een week of 31 een afspraak met mijn pedicure voor ongeveer 6 weken daarna, en ik zei direct: die ga ik afbellen want dan ben ik net bevallen. Dan zou ik dus 37 weken zijn. Zij lachte mij uit, veel te vroeg dan ben jij echt nog niet bevallen! Ik beviel 3 dagen voor de datum van die afspraak met 36+5…

@mamaMarije wrote:





Deze zw.schap ging ik eerst van 40 weken + een paar dagen uit, maar ergens in december heb ik voor het eerst geroepen: een dag of 2 voor de uitgerekende datum.

Uiteindelijk ben ik precies 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Terwijl ik een dag eerder (verjaardag van hub) echt niet het idee had dat hij er aan zat te komen.




ho ho ho, ik heb bewijs dat je voor 11-02-2011 ging :angel:

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:




Deze zw.schap ging ik eerst van 40 weken + een paar dagen uit, maar ergens in december heb ik voor het eerst geroepen: een dag of 2 voor de uitgerekende datum.

Uiteindelijk ben ik precies 2 dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Terwijl ik een dag eerder (verjaardag van hub) echt niet het idee had dat hij er aan zat te komen.




ho ho ho, ik heb bewijs dat je voor 11-02-2011 ging :angel:


ja dat leek mij wel een gave datum idd :lol:
Maar maandtopic van de februari mama's is toch echt in te lezen in december al dat ik verwacht een dag of 2 eerder te bevallen.

Mijn wil om op die gave datum te bevallen (en dan het liefst met een aantal mensen tegelijk) was blijkbaar niet sterk genoeg :thumbdown:
(dus ben ik de 8e maar 'tegelijk' met 2 anderen bevallen).

Ik heb de hele zwangerschap gedacht dat hij eerder zou komen.

Allees niet zoveel zoveel eerder, het werd namelijk al met 32 weken…

Bij de eerste had ik niet echt een voorgevoel. Bij de tweede was ik eind maart uitgerekend maar k had al vanaf het begiin het gevoel dat hij net als zijn zus 2 weken te laat zou komen. Ik was dus redelijk verbaasd dat ik toen ik 41 weken en 3 dagen zwanger was al mijn prop verloor en weeen kreeg en dat die toen ze later die avond weer terugkwamen ook serieus werden. Het heeft toen nog een tijdje geduurd, want de weeen begonnen op zondag en hij kwam pas dinsdag.

Ik had bij Bo al vroeg in de zs het gevoel juist over tijd te gaan. En ja hoor, op 42+1 mocht ik me melden in het zh om ingeleid te worden. Bij nr 2 had ik weer precies hetzelfde gevoel, alleen pas veel later in de zs. En ja hoor, daar ging ik weer: 41+2. Nu gelukkig wel spontaan (oké, na strippen) en lekker thuis.

@fiep klophout wrote:

uh tja, mijn verhaal is allicht al bekend, maar ik heb bij beide zwangerschappen een duidelijk voorgevoel gehad voor een datum, en bij beide ben ik op die datum bevallen. Vind het nog steeds bizar.



Bij n was ik op 10-12 uitgerekend, en heb ik vrij snel gedacht dat dat wel eens 12-12 zou kunnen worden. Dat werd het.



Bij z was ik volgens mijn cyclus op 2-2 uitgerekend, volgens de eerste echo op 6-2. Ik hield koppig vast aan die 2-2, en was er gewoon ook echt van overtuigd dat um dat zou worden. En uh, dat werd um dus ook…




Bijzonder!

Tip voor als er nog een nr 3 komt :wink: : Er zijn een aantal bedrijven (o.a) van geboortekaartjes die hun product cadeau geven als je de uitgerekende datum meer dan 9 weken van te voren goed weet in te voorspellen, ik zou die kans wagen :mrgreen:

Ik hoop dat je ongelijk hebt en gewoon die 40 weken volmaakt!



Ik ben 3 x bevallen, eerste keer met 37,5, 2e keer met 38,1 en derde keer met 37,1. Ondanks dat nr 2 een inleiding was, heb ik het gevoel dat mijn lijf/of de beeb, het na 37 weken gewoon gehad heeft. De vorige keer was ik er van overtuigd rond 37 weken te bevallen, toen het eenmaal zover was, dacht ik dat het nog wel een week of wat zou duren, maar toch gebeurd met 37,1. Ergens wel fijn want mijn kinderen waren met die leeftijd al allemaal rond of over de 7 pond. :shifty:

Deze keer ben ik er ook weer van overtuigd rond 37 weken te bevallen. Dus tussen 11 en 17 september… Gokje wagen? 16 september!

Gaat niet zo lekker hier. Ben nu thuis met volledige bedrust.

Heb op het moment 1 cm ontluiting en de baarmoedermond is bijna helemaal verstreken.

Gelukkig mag ik het nu thuis “proberen” en zakt het niet af dan wordt ik opgenomen in het zh.

Dus hopelijk gaan we het rekken met gewoon rust :pray: en klopt mijn voorgevoel niet!

doe maar rustig aan en hoop dat je voor gevoel toch niet uit komt en elke dag in jouw buik is er een extra nu