voordeur inkijk/decoratie oplossing..

Wij zijn verhuisd, en ik heb behoefte aan ideen voor de voordeur.



het is een voordeur met twee grote ruiten, en een brievenbus in het midden.



er hangen nu in twee delen gordijntjes voor gespannen, deze zijn ecter kapot, en ook het ophangsysteem fuctioneert niet meer echt.



mijn vraag:



wat is leuk om op te hangen/plakken/doen om te zorgen dat er nog wel wat licht, maar geen directe inkijk meer is…



wat hebben jullie? bevalt dat?



foto`s???

plakfolie :slight_smile:

plak folie? je hebt heel mooi folie, kwalitatief ook goed…

Hier dat probleem met de keukendeur. Een grote ruit, heb nu vertikale lamellen ervoor hangen (houten) maar die moeten echt weg. Met plakplastic kan ik niet meer de tuin inkijken om de dame in de gaten te houden als ze buiten speelt.

Het moet dus wel redelijk open zijn om doorheen te kijken voor overdag maar 's avonds moet het ook dicht kunnen. :think:

plakplastic leek mij ook wel wat… maar mijn man gruwelt er van…

Maar tegenwoordig heb je hele mooie plakfolie.

Je kan een motiefje doen, maar ook gewoon helemaal mat.

Dan valt het niet eens op als folie.

@Fietje wrote:

plakplastic leek mij ook wel wat… maar mijn man gruwelt er van…




mijn man ookkkk :mrgreen:

maar echt, ik zag bij een gordijnen zaak super mooi folie…

zag er kei chique uit… maar goed, ik snap je wel… mijn man trok gewoon zn neus op… :eh: :roll: :slight_smile:



Pimpernella… een gordijn die je weg kan schuiven? :think:

Ik wilde bij deze voordeur die we hebben ook een gordijn… voelt ‘veilig’ voor mij omdat we veel glas hebben en een oud slot… een nieuwe deur kost al gauw 500 tot 600 euro… dus ik zei, een gordijn er ervoor… trok ie weeeeeeeeeeer zn neus op, die man van me… vond ie ouderwets en voor kampers… :o :hand: :hand: :hand: (fam van mn moeder zijn ‘van het kamp’ en ze hebben echt niet allemaal ‘zo’n gordijn’ wat een vooroordelen heeft ie zeg :roll: :doh: )

Je kan er ook melkglas in laten zetten. Maar dat is natuurlijk wel veel duurder dan plakfolie.

een rolgordijn die je avonds dicht kan doen? of moet die de hele dag wat dicht zijn? plakfolie? getint glas erin laten zetten?

zo’n kralengordijn?? in allerlei leuke dessins te krijgen

Toch leuk plakfolie met jullie namen :angel: , of anders alleen een groot huisnummer.

Jemig is dat een mannending of zo? ik vind het ook echt dé oplossing, maar ook hier komt dat spul door manlief er niet in.



rare kerels! Ik dacht dat ze altijd zo lekker van de praktische waren?



:think: :think: ik denk dat placfolie metéén het praktisch denkvermogen van de man uitlacht Mannen willen de oplossing bedenken en placfolie is gewoon té simpel en doeltreffend, voelen ze zich op hun p** getrapt :mrgreen:





maar goed



Wij hebben hier bij de voordeur een groot gordijn 's winters tegen de tocht en 's avonds tegen de inkijk.



Maar wat wil jij precies, vind je inkijk overdag ook storend of gaat het met name om 's avonds of anderszins?

@Miepel wrote:

Je kan er ook melkglas in laten zetten. Maar dat is natuurlijk wel veel duurder dan plakfolie.




Valt reuze mee… Hebben wij laten doen en ben er nog altijd blij mee…

mijn vent heeft in ons eerste hokje de deur zelf beplakt met folie

HAHAHA het is dus niet een mannending…



denk dat die mannen meer zoiets hebben… van 'ja dan kan ik dat strakjes natuurlijk erop plakken , en dan zit het toch niet goed …bla bla bla"



:lol:

Je hebt plakplastic wat blijft plakken zonder lijm, het plakt

door statisch gedoe geloof ik. Je kunt het er ook zo weer aftrekken zonder

lelijke resten.



Ik had bij ons vorige huis het geplakt op kleine raampjes naast de deur,

in glas-in-lood-motief. :thumbup:



Ik kocht het bij Formido, ik heb het ook gezien bij een andere doet het zelf zaak… :think:

@Nicje wrote:

Toch leuk plakfolie met jullie namen :angel: , of anders alleen een groot huisnummer.

Hey dit is leuk :thumbup:

ok, vandaag in elke geval gewerkt aan een tijdelijke goedkope oplossing.

Zonder is echt wel heeeeeeeeeeeeeel kaal met veeeeeeeeeeel inkijk



de roede heb ik voor 1,50 kunnen repareren, en de vitrageachtigedingen heb ik gewassen… staat in elke geval weer wat frisser…



kralengordijn is een optie als de kids iets ouder zijn :wink:

met manlief overlegd dat ik evt nieuwe gordijntjes/ voile ga maken, met een lekker hip kleurtje…



wellicht dat ik het plakfolie er nog wel eens doorkrijg :mrgreen:

Ik :mrgreen: had het er gewoon opgeplakt :mrgreen:



Als manlief dan commentaar heeft: haal het er dan maar af maar zorg dan zelf voor iets anders wat in smaak valt bij ons allebei.

meestal is de reactie hier: welja, kost mij weer inspanning. Neuh, moet er maar aan wennen (de schat :-* )

Laat je er melkglas inzetten :think:

Ik zou eerlijk gezegd ook niet overlegd hebben hoor,…gewoon opplakken :wink:

Ik doe dit soort dingen eigenlijk altijd zonder medeweten van Chris,…hij vind het allemaal best :stuck_out_tongue: