Naar aanleiding van een ander topicje hier:
De voordelen van GEEN kinderen :mrgreen:
*Wij kunnen 's nachts lekker doorslapen
*Wij hoeven geen poepluiers te verschonen, net na het eten :sick:
*Onze buiken blijven onuitgerekt (alhoewel, van nature is ie ook al :silenced: )
*Wij kunnen lekker een dagje weg. Zonder volgeladen auto, jengelende baby’s, middagslaapjes etc. etc. (Ineke)
*Wij worden niet gestoord tijdens het ‘bedrijven van de liefde’ 's nachts
En die aanbieding:‘2 pakken luiers voor 12 euro’, nou dat geld doe ik lekker bij mijn nieuwe laarzen! hahaha. (Ineke)
Wij hoeven nooit oppas te regelen, hebben nooit regeldagjes, geen (peuter)puber ellende, geen zakgeld hoeven uitdelen, niet uitscheuren tijdens een bevalling, geen streepjescode-buik (hmm voor mij al te laat maar swah )…geloof dat ik zo nog wel even door kan gaan… (rhi)
(Even een kleine uitleg: Wij willen HEEEEEEEEL graag kinderen, maar met een beetje humor en cynisme maakt het dragen van het gemis soms wat makkelijker, wat luchtiger :-
)
:mrgreen: :thumbup: Nicje roeleert! Hahaha.
Ow ik gooi er gelijk nog een zooi in…als we nu stoppen met kinderen willen/wensen…
Nooit meer een spuit zetten!! :dance:
Geen puncties meer.
Geen stormachtige (ipv schommelende) hormonen meer.
Geen maatje G bh meer bij een zwangerschap (tjemig wat is die zooi dan duur :shifty: :silenced: ). Al zou dit voor mijn man wel eens een nadeeltje kunnen zijn
Niet meer hoeven te sparen ‘voor later’ maar alleen nog maar voor leuks voor onszelf.
Geen stress meer over de nieuwe regering met hun nieuwe beleid en hun regelzucht en bemoeizucht als het aankomt op opvoeding.
Niet meer mijn hoofd hoeven breken over adoptie en alle achterlijke regeltjes die bij deze in Nederland tot kinderhandel verworden activiteit.
Owww er komt vast nog veeeeel meer in me boven 8) Maar eerst even gauw de tuin opruimen na mijn geknutsel met herfststukjes maken en zooi ruimen. :-*
hahaha, ik heb er nog wel meer hoor!!!
- Heerlijk de hele middag een boek lezen, zonder gestoord te worden
- Ongestoord bijkletsen met vriendinnen, terwijl je niet tegelijkertijd een * puzzel hoeft te maken of een boekje hoeft te lezen etc.
- Een paar uur in bad,
- Spontaan uit eten.
- paar uur DVD’s kijken achter elkaar
- Je kleding die langer dan 30 minuten schoon blijft.
- Uitslapen.
- Niet naar ‘ballorig’ hoeven!
- Niet hoeven puzzelen over kinderopvang, werk, thuisblijven.
- De tuin in kunnen en rustig herfststukjes maken! (anders dan poppetjes van kastanjes en eikels.).
- Geen tepelkloven!
- Je huis dat niet meteen veranderd in een ‘slagveld’, zodra de kleine wakker is…
- Niet jaloers hoeven zijn omdat je partner eerst bij de kleine gaat kijken voordat jij een zoen krijgt
Voordelen van het niet hebben van kinderen:
- het is niet jouw kind wat huilt (lees schreeuwt) in de supermarkt
- je kan zo alles winkels inlopen, zonder er rekening mee te houden, of er een lift is.
- je kan makkelijk door de Kruidvat (meestal heel smal)
- je kan al je geld aan jezelf uitgeven
- extra kamers in je huis voor eigen gebruik. Computerkamer, kamer voor de zonnebank, logeerkamer etc…
- zo naar alle feestjes en verjaardagen kunnen
- zelf hobby’s hebben
- we hoeven niet op zwangerschapsgym
- geen bevallingspijnen
- 's Nacht lekker door kunnen slapen
- niet meer huilen om niets door de hormonen
- we kunnen een sportwagen kopen (hoeft toch niemand achterin)
En jullie hoeven niet naar Dora te kijken
Maar toch wens ik jullie veel van bovenstaande toe hoor :-*
En niet naar de Teletubbies, geen K3 aan, geen Piet Piraat, Samson etc…
Goed dat je ons daar aan herinnert
Ik gun jullie allemaal spuugvlekken op je schouder, natuurlijk op je nieuwe blouse/shirt.
:-*
en heerlijk uitgerust zijn!
het dubbel zien door chronisch slaapgebrek is echt het allerergste…
Hey Corine, hoe is het met jullie??
Gaat alles goed met Rik?
he pebble!
alles gaat goed zeker met Rik die zeker de laatste weken zich enorm ontwikkelt. we hebben wel redelijk zware maanden gehad wat betreft slaap (vandaar bovenstaande bericht :mrgreen: ) door ziekte en verlatingsangst. Sinds ie gezellig met zijn bedje bij ons op de kamer en onder dezelfde klamboe ligt, tukt ie als een zonnetje! (maar goed dat betekent niet dat hij langer dan 7 uur haalt sochtends…)
alle boeken het raam uit en doen wat goed voelt!
jij al vorderingen wat betreft adoptie?
Hoop dat jullie binnen afzienbare tijd allemaal:
- continu rondlopen in kleren met melk- , snot- of chocopastavlekken.
- twee keer zo lang doen over welke willekeurige activiteit dan ook, van plassen tot uit de auto stappen of effe pinnen.
- Diego, Dora en Little Miss Spider moeten kijken
- 24 keer Pommetje Horlepiep moeten luisteren in de auto en nóóit meer de radio.
- nergens meer heen kunt omdat er geslapen moet worden, of gegeten, of omdat er nu eenmaal geen manier is om er te komen.
- een actieradius hebt van niet meer dan 1 uur rijden
- pijn in je rug, schouders, nek, voeten hebt.
- een winterlang keelpijn hebben en de ene griep na de andere meepikken.
- nooit meer spontaan iets kunt gaan doen, zelfs niet iets kleins zoals een boodschapje doen.
- in de bib afzakt naar het niveau Nicci French en Marianne Fredrikson omdat je hersenen niks moeilijkers meer aankunnen :oops: .
- steeds het journaal mist omdat dat precies rond bedtijd valt.
En dat jullie dan allemaal hetzelfde relativeringsvermogen en gevoel voor humor houden dat je nu hebt
Laat maar komen…of toch niet?
Ik zal er nog eens goed over nadenken terwijl ik de 650 gram gechocolateerde pepernoten lekker ALLEEN!!! op aan het eten ben, terwijl ik de libelle ook nog even lees. (tja, dat hoort immers zo wanneer je 32 bent!).
liefs
Ineke
O ja… en dat jullie niet meer kunnen snoepen omdat er dan iemand is wiens gezondheid je blijkbaar meer aan het hart gaat en die dan ook wil… :mrgreen:
Geniet van je pepernoten .
En dat ik al de hele ochtend in mijn pyjama achter de laptop zit te NIKSEN :mrgreen:
NIKSEN!!! Noem het maar niks… :mrgreen:
En nu nog langer relaxen na gisteren al van 11:00uur - 22:00uur in de sauna, hottub, bubbelbad, zwembad, stoomcabine…heb gezeten en daarna nog wat wijntjes heb gedronken in het hotel, vanochtend heerlijk heb ontbeten en nu dus thuis in het zonnetje zit met een lekker boek. hahahaha. heerlijk!!!
Mannetje heeft al een soepje gemaakt voor vanavond, wat wil je nog meer. (tja…).
Dus, ga de zon weer in!
Na een hele lange werkdag, met overdreven veel stress, heerlijk op de bank neerploffen en er niet meer afkomen tot we naar bed gaan:mrgreen:
Ja, dat is ook heerlijk!!! Soms zijn dan zelfs onze honden me teveel :oops: :oops:
Blij zijn dat jij 's nachts gewoon lekker kunt slapen, i.t.t. bijv. mijn zus die elke ochten om half 5 gewekt wordt door haar dochtertje, en haar zoontje die na een drukke dag de hele nacht in touw is…
hoi hoi
Ik heb erg moeten lachen om alles :lol: :lol: :lol: , maar toch willen we dat allemaal zelf mee maken. En ze ook eens achter het behang willen plakken
succes iedereen
groeten Poohpooh
haha, geen behang in huis hoeven hebben maar lekker de muren kunnen schilderen omdat ze toch niet beschadigen door loopauto’s, fietsjes, poppenwagens etc.!!!