Voor het eerst naar de gyneacoloog, wat te verwachten?

Ik heb al even gezocht maar kon niet zo snel wat info hierover vinden…



Ik heb vandaag mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog (gelukkig een vrouw :angel: ) gemaakt voor 28 november!



We zijn nu iets meer dan 1 jaar bezig en tot op heden helaas nog geen zwangerschap, we hebben al wat kleine test gehad zoals zaadonderzoek (redelijke score van 70%) en uitstrijkje (helemaal goed), slijmonderzoek (helemaal goed) en geslachtziekten (helemaal clean).



Ik heb last van onregelmatige en vrij lange cyclussen (gemiddeld 33 dagen) en hou nu al bijna 3 maanden een temperatuurcurve bij, echt veel wijzer wordt ik daar niet van want ze verschillen nogal :think:



Nu ben ik erg benieuwd wat me/ons allemaal te wachten staat, is er een standaard procedure of is dat per persoon anders?



Hopelijk willen jullie wat info met met me delen :thumbup:

Hoi vrede,



Jullie hebben alles al gedaan wat ik bij m’n eerste afspraak bij de gyn kreeg. Zaad onderzoek, inwendig onderzoek, uitstrijkje Dus ik denk dat ze misschien gaan kijken of je eileiders toegankelijk zijn d.m.v. een HSG en om wat regelmatiger te worden krijg je misschien net als mij clomid. Ik heb namelijk hetzelfde als jij. Altijd erg onregelmatig en lange cyclussen.



gr marientje

Oh dat is nieuw voor me, maar wel goed nieuws, betekent dat we het 1e stadium al doorlopen hebben.



Hoe gaat het nu met je nu je die medicijnen slikt? Al enige verbetering?

Wij zijn nu ook meer dan een jaar bezig en geen zwangerschap tot nu toe. Ik zelf heb wat jij ook heb een cylus van 33 dgn. Maar ik heb al een echo gehad. en dat folikel was 2,3 cm groot ? Daarna mijn eileiders door gespoten! Binnenkort een samenlevingstest doen? Maar bij mij was mijn eisprong onregelmatig. Dan dag 21 en dan weer 23 dus onregelmatig gek word je er van. Dus in het begin hebben we altijd de verkeerde periode geklust. Dat weten we ook weer> Maar meid geeft de moet niet op!

Want mijn hubbie heeft een zaadkwaliteit van 50% goed bewegelijk en 48% minder bewegelijk. Dus maar afwachten allemaal



groetjes leeuw



PS ik zou maar met temp stoppen dat werkt alleen maar averrechts

Ik zelf heb dat in iedergeval wel gedaan en dat luchte alleen maar op?

misschien hoor ik je reaktie nog wel.

Hey Leeuw,



Thnx voor je openhartige reactie!



Klinkt me heeeeeeeeel bekend in de oren zeg :roll: ik maak alleen deze temp. curve nog af voor ik de afspraak heb. (dan heb ik er 3 in totaal)



Ik probeer het ook echt van me af te zetten (wordt altijd erg nijdig door opmerkingen van anderen dat je er gewoon niet zo mee bezig moet zijn :evil: ) en vooruit te kijken.



De pest alleen is dat wij in onze omgeving, dus vrienden, familie en collega’s zolang wij bezig zijn bijna elke maand wel blij nieuws horen van minstens 1 stel zo niet 2, erg frusterend! :silenced:

Zeker daar word ik ook af en toe diep treurig om ben het helemaal met je eens



leeuw

Hoi vrede,



Ik ben ook maar gestopt met temp…opschrijven heeft geen zin en je wordt er gek van. De clomid werkt goed bij mij ik voel ook dat het werkt want je krijgt er opvliegers en emotionele buien gratis bij ik probeer dan maar te denken dat het voor een goed doel is. Ikzelf ben al 3 jaar bezig waarvan ik 2 jaar clomid slik met tussen pozen want je mag het geloof ik niet al te lang achter elkaar hebben. De reden waarom ik nog niet zwanger ben is dat hussy matige score heeft van z’n zaadjes ene keer is het beter dan de andere keer. En ik heb een hormoon dan vanuit m’n bijnier niet doet wat die hoort te doen. Omdat natuurlijk gewoon niet gaat lukken doen we IUI en ik heb vorige week de eerst behandeling gehad.



gr marientje

Hey Marientje,



Jemig 3 jaar…dat is best lang zeg. Hou je het lichamelijk en geestelijk wel een beetje vol? Lijkt me soms wel moielijk om altijd maar positief te blijven, ik heb daar nu af en toe al “last” van :oops:



Ik ben wel blij dat men tegenwoordig zoveel kan op het gebied van zwanger raken, heb me (misschien geheel overbodig maar toch) ook al ingelezen in wat info over welke mogelijkheden er allemaal zijn.



Heeft de gyneacoloog geen temp. overzichten nodig dan? Ik dacht dat ze die perse moesten zien…

Hoi vrede,



Ja het is inderdaad soms erg moeilijk zeker toen m’n schoonzus 2 weken geleden een kleintje kreeg kon ik het niet meer droog houden. Het is onbegrijpelijk allemaal dat anderen wel krijgen wat ze graag willen en weer anderen moeten zkh in en uit en onderzoek dit en dat ondergaan. Maar goed ik ben blij dat er nu eindelijk IUI gedaan is ik voel me een stuk rustiger nu ik weet dat ze echt helpen. Het 1e jaar van ons is totaal voor niets geweest omdat een ander zkh flink ernaast zat. Toen zat ik emotioneel echt slecht . Gelukkig kon ik al gauw naar het beste zkh in onze omgeving en daar ging het al een heel stuk beter.



De gyn heeft de temp curves denk ik wel nodig. maar ik heb ook iets van 3 cyclussen getempd en daarna mocht ik stoppen van de gyn. Er was al snel duidelijk dat het allemaal erg onregelmatig was. Dus neem ze maar mee als je gaat dan ben je ze een stap voor.



gr marientje

Hoi Vrede,

Jou verhaal lijkt heel erg op dat van mij. Mijn man en ik zijn nu ook een jaar bezig om zwanger te worden. Zaadonderzoek van mijn mannetje zag er goed uit en bij mij ziet alles er ook goed uit.

Ik heb ook twee maanden een temp. curve bij gehouden, maar daar was echt geen touw aan vast te knopen. Schommelde iedere dag tussen de 34,9 en 36,0, dat hoef ik van de gyn ook niet meer bij te houden terwijl zij de lijst nooit heeft gezien.

Ik heb helaas een hele onregelmatige cyclus waardoor je eigenlijk nooit weet wanneer en of de eisprong uberhaupt gaat komen. Ik moest de afgelopen cyclus en de aankomende cyclus(ben vandaag namelijk ongi geworden, helaas) vier keer bloed prikken om te kijken of ik PCO heb. De uitslag krijg ik bij mijn volgende bezoek aan de gyn en volgens mij krijg ik dan Clomid. Ik hoop het in ieder geval wel.

Ik hoop dat het voor jou en alle andere dames die dit lezen snel gaat lukken en dat we over een poosje een klein wondertje in onze armen mogen houden.



Heel veel liefs Nikki

Hoi allemaal,



Dit is voor het eerst dat ik dit forum serieus bezoek. Heb wel eens gekeken maar altijd gekletst met dames van het forum zwanger worden.

Ik ga begin volgende week mijn verwijsbrief halen en dan een afspraak maken bij de gyn.



Ik herken heel duidelijk jullie gevoelens, ik word ook supernijdig als mensen zeggen Je moet er niet zoveel mee bezig zijn, en ook ik zie alleen maar mensen die later zijn begonnen met proberen dan wij en ze verwachten nu hun kindje en wij nog steeds niet… Heel pijnlijke moementen kan dat geven. Ben soms ook superverdrietig, maar ben gelukkig niet alleen als ik jullie zo hoor.



Wij zijn een jaar bezig, toen we begonnen was ik al een half jaar van de pil af. Heb poosje getempt, toen weer niet, deze maand toch weer wel. Vriend heeft zaadonderzoek laten doen (was goed) en ik inwendig onderzoek, zat allemaal goed. Tenminste, of het bij mij ook allemaal functioneert kan de HA natuurlijk niet zien. Vandaar nu ook de gang naar de gyn, ik wil iets van een echo ofzo om te zien of ik uberhaupt wel eitjes heb…



Doen ze een inwendige echo de eerste keer? En wat moet ik me verder voorstellen bij het doorspuiten van de eileiders? En wat is een samenlevingstest ook alweer?



Nou genoeg vraagjes voor de eerste keer. Tot gauw!

Groetjes, Manon

Hoi manon,



Ik kreeg bij de 2e keer een inwendige echo maar dat zal verschillen per zkh ene doet de echo meteen een ander wat later.



Je eileiders doorspuiten noemen ze een HSG heb ik zelf ook gehad. Ze plaatsen iets op je baarmoeder mond een soort van bolletje dat gaat kapot aan dat bolletje zit een slangetje waardoor ze de vloeistof heen spuiten en dan maken ze rontgen foto’s ervan om te zien of ht erdoor heen gaat ja of nee. het is mij tegen gevallen maar een heleboel anderen hebben nergens last van gehad dus dat is per persoon verschillend.



Een samenlevingstest heb ik nooit gehad maar ik heb horen zeggen dat je verplicht moet klussen en dan halen ze bij jou wat slijm weg van binnen en daar kunnen ze dan weer van alles in zien.



Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden



gr marientje

Hey girls,



Poeh het is soms zoooo fijn te lezen dat je niet de enige bent! Omdat je natuurlijk zelf geen deskundige bent op ht gebied van menstruatie en zwanger worden, en als je lichaam dan zo compleet niet ’ volgens de regels’ gaat reageren dan vraag je je soms wel eens af of je een buitenbeentje bent :angel:



Lang leve internet zeg ik maar want het heeft me al heel vaak gerustgesteld.



Ik ben ook heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren na het 1e bezoek aan de gyn. maar ik beloof dat ik alles hier op het forum zal zetten :thumbup:

Hoi Vrede,



Je ziet je bent echt niet alleen, fijn dat je alles wat je ondergaat meldt hier wie weet help jij er weer een ander mee of kan je iemand steunen. Ik vindt het zelf ook heel fijn dat er zo veel lotgenoten op dit forum zijn.



gr marientje

hallo dames,



ik ben al 6 jaar bezig om zwanger te worden en helaas geen relutaten.jammer genoeg twee miskramen.mijn licht staat nu helaas even op rood omdat bij mij een trage schildklier en diabetes is geconstateerd en dat moet eerst weer goed zitten voordat ik weer verder mag.(ik hoop in december weer, hoe bedoel je ongeduldig. :oops: ).

verder heb ik al wel een hsg gehad daar zagen ze niets verkeerds op,de zaad van mijn vriend was goed en ik heb geen samenlevingsonderzoek gehad.misschien dat dat straks nog komt.voordat ik moest stoppen heb ik wel clomid moeten slikken voor een eisprong want die had ik ook niet zo vaak, maar dat komt dus ws door de trage schildklier,diabetes en mijn overgewicht en mijn cyclussen waren zo onregelmatig als maar kan en dat gaat nu ook steeds beter door de aanpak tegen de trage schildklier en diabetes ben ik van overtuigd.

ik hoop dat ze bij jullie snel weten wat het is en dat het snel resulteerd uit 9 maanden niet ingi worden.



groetjes annie

Hey annie,



Jemig wat een verhaal…knap van je dat je 6 jaar lang positief weet te blijven zeg :thumbup: je gezondheid is een van je kostbaarste bezitten dat is 1 ding wat zeker is, en ook een van de dingen in je leven waar je soms zelf geen controle op hebt.



Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat met je schildklier en diabetes :pray: zodat je weer met frisse moed vooruit kunt kijken en er weer helemaal voor kan gaan!

hoi vrede,



Het gaat al een heel stuk beter. Met de schildklier heb ik al een hele lange tijd 1 hoeveelheid van tablet en met de insuline ben ik al minder gaan spuiten, wat betekend dat het steeds beter gaat.Alles hangt nu af van wat de internist in december gaat zeggen.

Ik wens jou sterkte met alles en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.



groetjes annie

Hoi allemaal

hier ook een met een onregelmatige cyclus bezoek aan gyn en een hubbie met redelijk slecht zaad

ik ben een dec jan stopper dus bijna een jaar bezig en ik moet 28 nov voor de 3e keer bij de gyn komen.

het zaad van hubbie is dan voor de 2e keer onderzocht en gaan we kijken wat we eventueel voor akties kunnen ondernemen.



ik blijf even met jullie mee kletsen als jullie dat goed vinden



Knuf :-*

Hey Tamara,



Mag ik vragen wat ze de 1e en 2e keer hebben gedaan bij jullie afspraak bij de gyn? Wij hebben namelijk al zaadonderzoek bij mijn vriend en wat inwendige onderzoeken bij mij gehad, dit allemaal in het ziekenhuis of bij onze huisarts.



Ik heb ook een soort van dagboek inclusief temperatuurlijsten bijgehouden van een paar maanden, vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben wat ze bij ons gaan doen dat 1e bezoek.

Verwacht eigenlijk niets van dat 1e bezoek, dat zal voornamelijk een gesprek worden denk ik…



Ben benieuwd hoe het bij jullie verder verloopt! Even een stomme vraag maar ligt het bij jullie alleen aan de zaadkwaliteit van je man of hebben ze bij jou ook onderzoeken gedaan?



groetjes Brigitte

De eerste keer hebben we een gesprek gehad en hebben ze bij mij inwendig alles onderzocht en bij hubbie zaad. ook bij mij gekeken op soa en hormonen omdat mijn cyclus niet goed loopt. 2e keer uitslag van mijn bloed etc was goed weer inwendig onderzocht zat slijmporp bij baar moeder en de rest zag er goed uit maar zaad van hubbie was 4.7 en moet 20 zijn toen moesten we weer zaad inleveren en ben ik geprikt op een eisprong en daar krijgen we 28 nov uitslag van. Als dat niet goed is dan mochten we in Januari eventueel een ander traject inslaan maar weet nog niet wat omdat we niet hebben doorgevraag en heb me nog niet laten informeren. Wat wil je nog meer weten en hoe gaat t nu met jou?