voor en nadelen van het geslacht wel of niet weten?

Wat je zegt, een voorrecht. Maar ook mensen die een (sterke) voorkeur voor een bepaald geslacht hebben, willen natuurlijk in eerste instantie een gezond kind. Niemand zal zeggen: liever een ongezond meisje dan een gezond jongetje :eh: :wink: .

Stel je voor :shock:

Hmm ik ben te nieuwsgierig, en wil het graag weten.

Ook hou ik van gericht shoppen :mrgreen:

Ik persoonlijk vind niet dat dan de verrassing er af is of zo.

Nu ben ik dus net zwanger van de 3de. Ik weet zeker dat mensen dadelijk aan mij zullen vragen of mededelen: je hoopt nu zeker op een meisje he.

Maar dat is dus helemaal niet zo, heb geen voorkeur.

Een jongen is zeer welkom, maar een meisje ook (al hoewel ik wel aan een meisje zou moeten wennen dan haha).

hihi cin, van harte meid. En nu al nieuwsgierig haha, ik wens je succes tot de 20 wkn :wink:

Maar gericht shoppen lijkt me ook leuk :mrgreen:

Vanmiddag van een buur ook zo’n bijzondere reactie…

Die vroeg of ik al wist wat het wordt. Een jongetje dus.

"oh nou ja, ook leuk he!’ Stilte. ‘Ach, beter eentje erbij als eentje kwijtraken he’ :shock:

:think: leuk zo’n buurman :roll:

(onze buurvrouw vroeg laatst ook of ik wist wat het was, ja dus een meisje: “Oh leuk, dan ben je daarna dus helemaal klaar!”- net of ik met een jongen erbij minder “klaar” zou zijn :think: )

En als je dan straks nog een vierde wil, dan verwachten ze de vijfde ook weer, om weer een ‘setje’ compleet te maken :roll:

Bij onze eerste wisten wij niet wat het zou worden.

Grote verrassing dus, een meid!!

Hoewel mijn gevoel me al wel vertelde dat het een meisje zou zijn.

Mijn vriend heeft nog 2 dochters uit een eerdere relatie en mensen zeiden toen dat ik zeker op een jongen hoopte omdat hij al 2 dochters heeft.

Nou euh… nee, want het is ons eerste kindje en ons maakt het niks uit.

Bij onze tweede wilden wij wel weten wat het zou zijn, mede ook doordat mijn schoonouders tijdens mijn zwangerschap zijn verongelukt en wij de 20 wekenecho 1 dag voor de uitvaart van hen hadden. We kregen voor beide een prachtige 3-D echofoto mee die we bij ze in de kist hebben gelegd met de namen van ons mannetje erop. Zo konden we ze toch vertellen dat ze een kleinzoon zouden krijgen.

Nadelen heb ik bij wel en niet weten eigenlijk niet ondervonden :think:

Voordelen waren van het niet weten bij de oudste was dat wij toen veel neutrale kleertjes hebben gekocht die onze zoon ook weer aankon.

Voordeel van het wel weten vond ik dat ik gerichter kon shoppen :mrgreen: maar meer nog omdat ik heel persoonlijk tegen hem kon praten toen hij nog in mijn buik zat, dit had ik nodig om het verdriet om zijn opa en oma deels een plekje te geven.