Volgende stap...update operatie op pagina 2

Sinds maart 2005 proberen wij zwanger te raken van ons eerste kindje. Helaas is dit nog steeds niet gelukt. We lopen inmiddels sinds september 2006 bij een fertiliteitsarts. We hebben diverse onderzoeken gehad (zaadonderzoek hubbie, HCG onderzoek, diverse inwendige echo’s, samenlevingstest) hieruit is helemaal niets gekomen wat een zwangerschap in de weg zou staan. Het HCG onderzoek is inmiddels bijna een half jaar geleden. Na het onderzoek ben ik niet meer bij de arts geweest. Van haar moest ik het een half jaar afwachten en dan weer een afspraak maken wanneer ik nog niet zwanger zou zijn.

17 mei is nu mijn NOD en ik verwacht dan ook gewoon ongesteld te worden. Dan ga ik dus weer een afspraak maken voor de volgende stappen. Er is ons nog niet verteld wat deze stappen zullen zijn en ik kan natuurlijk nu vanalles gaan verzinnen maar ik weet het gewoon niet.

Wat zouden de volgende stappen kunnen zijn? Iemand een idee???

Liefs,

Hoop

Volgens mij heb je de meeste onderzoeken wel gehad!

Waarschijnlijk is de volgende stap: het maken van een stappenplan met de arts.

*Misschien krijg je clomid (om de vruchtbaarheid te verhogen) als eerste stap en uiteraard verder klussen.

*daarna wellicht IUI-behandelingen (met of zonder clomid).

Met deze behandelingen ben je al een paar maanden verder hoor!

Succes!

Overigens ben ik naar de 3e IVF mama geworden van Jeroen!

Liefs,

Moon

Bedankt voor je antwoord.

Ik vind het zo vreemd dat ze nog niet hebben verteld wat de eventuele volgende stappen zullen zijn (heb ik overigens ook niet naar gevraagd) maar ik begin het me dus inmiddels wel af te vragen.

Maar heeft Clomid zin wanneer je een super regelmatige cyclus hebt en elke maand een eisprong??? Mijn cyclus is altijd precies 31 dagen. Misschien dat het in die twee jaar tijd 3x anders geweest is maar dan altijd maar een paar dagen…

Hoi Hoop,

Vervelend dat het nog niet gelukt is :?

Ik kan je niet meer vertellen dan dat Moon al heeft gedaan.

Zo zal het waarschijnlijk gaan ja, al denk ik dat je de stap met Clomid wel overslaat en voor IUI doorgaat…vanwege jouw regelmatige cyclus.

Mijn ervaringen met ziekenhuizen is, dat je ALTIJD alles zelf moet vragen. Zij hebben het zo druk en zien zoveel mensen op een dag, dat ze onmogelijk bij iedereen bedenken wat ze allemaal moeten vertellen.

Begrijpelijk, maar heel vervelend, dat zeker…

Wil je weten waar je aan toe bent, direct vragen!!! Heb je al vragen thuis, opschrijven en meenemen. En als je bij een arts zit en hij doet zijn best om jou weer de deur uit te praten, omdat ze maar beperkt tijd hebben, gewoon stug doorvragen :mrgreen: Het is JOUW lichaam, jouw leven :wink: :-*

Dat is mijn tip.

Dank je Nicje, ik moet zeggen dat ik de dames (twee fertiliteitsartsen) die ik gehad heb als erg goed heb ervaren. Ze willen alles goed duidelijk maken en ik kan altijd bellen met vragen. Maar een half jaar geleden had ik echt zoiets van; het komt wel over een half jaartje, maar nu het eenmaal zover is begin ik toch vragen te krijgen…

Ik denk trouwens dat jij met het ziekenhuis waar ik ga wel bekend bent :wink:

He Hoop, afwachten dus. Ik denk ook dat IUI wel voorgesteld zal gaan worden om de kanzen te vergroten. Tja, ik zit ook altijd weer in de auto en dan komen de vragen. Wanneer ik een vraag heb krijg ik wel duidelijk antwoord maar wanneer ik het niet heb. Dat maakt dat ik in mijn werk als verpleegkundige er meer bij stil sta door altijd aan het eind van een gesprek o.i.d. te vragen of er nog vragen zijn, dat werkt al drempelverlagend.

Heel veel suc6 en houdt hoop, dat doe je ook wel. Ik baal er van dat ik tot de operatie niet meer naar de gyn hoef want nu moet ik zelf de eisprong weer gaan spotten, zo fijn wanneer de gyn even kijkt hoe het ervoor staat! Straks maar weer testje doen. Ben alweer 16,- eurootjes armer omdat ik meer testen moest bestellen. pfff.

Maar wie weet hoef je toch niet mee naar de gy, 17 mei is het nog niet…

liefs

Ineke

Hoop als je het hebt over het zkh waar Nicje (en ikzelf ook) bij zijn, dan zal idd een volgende stap best kunnen zijn dat je iui in eigen cyclus krijgt zonder dat er nog met hormonen wordt begonnen. Ik vond dit een prettige stap, helaas door de endo zijn wij nu al een paar stappen verder.

Hopelijk ben je snel wat wijzer en mag je snel aan de slag.

Het lijkt mij wel prettig inderdaad gewoon in de eigen cyclus, ik hoor dat dat bij sommige ziekenhuizen over wordt geslagen om dat er weinig kans op slagen is.

Ik hoop ook dat het snel gaat vlotten. Als het dan toch moet…dan maar snel!

Liefs,

Hoop

Hoihoi

Ik ben onder behandeling in Nijmegen Hoop.

Jij bedoelt denk ik het Elkerliek hier in Helmond? (of Veldhoven)

Moet zeggen dat ik hier in Helmond ook goed begeleid ben. Leuke artsen en super verpleegkundigen :thumbup:

Ik kan je niet adviseren Hoop maar wat al gezegd is: vragen en doorvragen. Je niet laten afschepen (als dat aan de orde is) maar echt doorzagen tot ze simpel van je worden. :mrgreen: Lak aan de tijd, dat is hun probleem. Ja lullig voor de mensen in wachtkamer maar goed, als je weet dat je de tijd en aandacht krijgt dan wil je best even moeten wachten. Tenminste ik wel.

Succes! :pray:

@Nicje wrote:

Hoihoi

Ik ben onder behandeling in Nijmegen Hoop.

Jij bedoelt denk ik het Elkerliek hier in Helmond? (of Veldhoven)

Moet zeggen dat ik hier in Helmond ook goed begeleid ben. Leuke artsen en super verpleegkundigen :thumbup:

Ik bedoel inderdaad Helmond…

Sisil: Dank je wel :-*

Lieve Hoop,

Ik hoop dat ze gauw wat gaan ondernemen idd , wachten is echt iets verschrikkelijks .

En idd weet ik ook niet als je een goede cyclus hebt of ze wel clomid doen maar vraag veel aan de gyno!

Hebben ze ooit een samenleving gedaan ? Dan checken ze in je vruchtbare periode of de zaadcellen van je man er wel door komen dat en dus of jou slijm niet de boel dood , dat zou ook nog kunnen als je verder een normale cyclus enz hebt .

IS maar een idee .

Nou hopen dat je echt snel zwanger bent , gun het jou zo!

Liefs loes

Hoi Loes,

Dank je wel! Samenlevingstest hebben ze ook gedaan en die noemde ze zelfs PERFECT!!!

Ben benieuwd, ik blijf jullie op de hoogte houden!

Hallo Hoop,

Bij mij hebben ze inderdaad IUI in eigen cyclus niet gedaan, ondanks dat ik ook een hartstikke regelmatige cyclus heb. Volgens de gyn was de kans veel te klein dat het zou lukken in de eigen cyclus. Wij en ook jij zijn immers al zo lang bezig en anders was het wel eens eerder gelukt, toch?!

Ik heb ook meteen Gonal moeten spuiten ipv Clomid, omdat ze hier volgens de gyn betere resultaten mee boekten. Wel is Gonal veel duurder, maar wij zijn goed verzekerd, dus dat is geen probleem.

Kijk het is niet leuk om met hormomen aan de slag te gaan: stemmingswisselingen e.d… Maar ja; alles voor het goede doel. En wij hebben “maar” 6 IUI kansen en wij willen ze allen volledig benutten. Maar ja, dat is ieders vrije keuze.

Ik sluit mij dus aan bij de anderen: vragen, vragen en nog eens vragen.

Heel veel succes!

Liefs Engel

Hoi Hoop,

ben benieuwd wat je gyn gaat besluiten, maar ik denk dat ze toch wel IUI voor gaan stellen…

Over de hormonen; zoals je weet heb ik ook gewoon een regelmatige cyclus en toch Clomid. Volgens mijn gyn heb je met Clomid en Gonal evenveel kans. Ik slik de Clomid ook voor meer eicellen, niet omdat die van mij niet goed zijn. (oftewel ze zijn al goed, maar voor meer kans, meer eicellen)

Toch blijf ik duimen dat je nu gewoon wel zwanger bent hoor! Geef nog niet op.

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ga zeker alle vragen die nu in me op komen opschrijven en voorleggen als ik een afspraak heb!

Tot die tijd wachten we hier nog rustig alles af!

Helaas, we gaan door naar een nieuwe ronde!

Morgen ga ik een afspraak maken in het ziekenhuis!

Liefs,

Hoop

Wat weer balen hoop. zucht, zucht, zucht. Hoe voel je je erbij?

Heel veel suc6 in de medische molen alvast.

Je hebt in ieder geval een keurige cyclus he? Precies op je NOD. Bij mij is het altijd een paar dagen wat vaag…

liefs

Ineke

Vanmorgen het ziekenhuis proberen te bellen maar ze zijn ivm een collectieve vrije dag niet bereikbaar…maandag dus even bellen om een afspraak te maken.

Verder gaat alles prima hier, gisteren een vlaag van teleurstelling maar al heel snel maakte dat plaats voor opluchting…nu worden we verder verder geholpen!

Liefs,

Hoop

Afspraak is gemaakt, dinsdag 29 mei a.s. om 08.50 uur moet ik in het ziekenhuis zijn!

Liefs,

Hoop