Voelen jonge kinderen dingen aan?

Onze zoon is 3 jaar, en we verwachten ons tweede kindje.

Toen we voor een tweede gingen hebben we het daar verder niet over gehad met hem of in zijn bijzijn. Ook na de positieve test hebben we het niet met hem besproken aangezien ik als oppas aan huis werk en hij meegaat en die beste mensen natuurlijk ook nog van niks wisten…



Ongeveer een weekje na de positieve test meldde zoonlief tijdens het eten; “Mama jij hebt een baby in je buik!” :shock:



Nou wel apart en bijzonder natuurlijk omdat wij zelf net wisten dat dat idd zo is. :inlove:



Sinds een paar dagen maakt hij mama wel een beetje zenuwachtig voor de echo volgende week dinsdag :shifty: Even voor de duidelijkheid, ik heb niet verteld over meerlingen tweelingen e.d. we hebben inmiddels wel verteld dat mama idd een baby in haar buik heeft.

Peuter wil een zusje en bij de melding dat het ook een broertje zou kunnen zijn zegt hij nee, ik wil geen broertje, ik wil een zusje! :mrgreen: 8)



Maar nou zegt hij dus sinds een paar dagen dat mama veel baby’s in de buik heeft, heb hem al uitgelegd dat de meeste mama’s echt maar 1 baby in hun buik hebben, maar nee, mama heeft er meer volgens hem. Hij blijft dat hardnekkig en vol overtuiging volhouden :eh: :think:



Dus ik ben inmiddels helemaal nieuwschierig naar de echo :shifty: Nog maar 5 dagen en 3 uur :mrgreen:



Misschien moet ik er nog even bijmelden dat er meerdere twee-eiige tweelingen aan de kant van mijn moeder zijn :shifty: Dussse help…Iemand een echo-apparaat in de huiskamer staan?

spannend hoor!Wat zou je al graag naar binnen willen gluren he.

Ik heb wel vaker gehoord dat kinderen dingen kunnen aanvoelen…

Ben benieuwd of het uitkomt :wink:

Of ze het aanvoelen, weet ik ook niet, maar ik bij ons was het zo dat mijn zoontje iedereen aan het vertellen was dat hij een zusje kreeg. We hadden het nog helemaal niet over een tweede gehad!

Het zette ons wel aan het denken dat een tweede wel leuk zou zijn en een paar maanden later stopte ik met de pil. Ik was gelijk zwanger en heb natuurlijk ook moeten vertellen dat mama wel een baby zou krijgen, maar dat we niet wisten of het een jongen of meisje zou zijn. Hij bleef er stellig bij dat hij een zusje kreeg. Hij heeft ook inderdaad een zusje gekregen.

Toeval :think: :think:



Vlak na mijn bevalling vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger was, zoonlief verteld dat hij een neefje of nichtje zou krijgen. Nee hoor, hij kreeg een neefje zei hij iedereen…

Inmiddels heeft mijn schoonzusje een zoontje en vraag ik mij ook sterk af wat kinderen nu wel of niet aanvoelen.



Nu maar afwachten wat je op de echo te zien krijgt. Iig gefeliciteerd met je zwangerschap!

Oh ik ben benieuwd of hij gelijk heeft…je hoort het wel vaker dat kinderen het aanvoelen :inlove:

Jee, dat zou wel erg bijzonder zijn als hij gelijk heeft.



Mocht het zo zijn, dan nodig ik je bij deze meteen uit om mee te schrijven in het meerlingen topic 8)

B’Elanna was er ook vast van overtuigd dat ze een zusje kreeg. Ik bleef er maar op hameren dat het ook een broertje kon zijn, maar nee, zij wilde een zusje.

En na 26 weken liet de echo eindelijk een kontje zien, en konden we vertellen dat het een meisje was :inlove:

Angie, mijn oma heeft het ook, die droomt vaak tijdens de zwangerschap en kan daarna vertellen wat het word. Ze heeft het bijna altijd goed.

Ik heb zelf een hele tijd terug voor mezelf gependeld, en de maand zat ik 1 naast, en geslacht kwam ik 1x op meisje en andere keer tweeling.



Dus tja als het idd 2 blijken te zijn geloof ik niet meer in toeval :angel:



Maar eigenlijk vind ik 1 ook wel prima hoor :oops: We hebben maar 1 kamertje over dus als het er 2 zijn moet de oudste van kamer verhuizen en de auto is dan te klein en en en… :shifty:

Maar ja aan de andere kant… 2 wondertjes tegelijk is ook bijzonder :inlove:



Nou ja, zal maar :liar: geduldig afwachten tot dinsdag :angel:



Zal er voor de grap een polletje bijgooien als het lukt, kijken of jullie geloven in de gaven van mijn zoon of zijn kinderlijke fantasie :mrgreen: :lol:

onze oudste had deels gelijk :lol:



Begin 2008 heb ik een missed abortion gehad. Wij hebben dit verder niet echt naar de kinderen uitgesproken. Ze zagen wel dat papa en mama verdrietig waren, maar niet waarom… dat vonden we iets te groots voor kinderen van 2 en 3,5.



Paar week later komt de oudste bij mij op de bank zitten: mama jij hebt een baby in je buik… en deze gaat niet dood! :shock: Wij hebben hem dus nooit vertelt van die misgelopen zw.schap ook opgelet dat er niet bij hem over gesproken werd en we wisten op dat moment zelf helemaal nog niet dat ik weer zwanger was… nog een paar week later bleek ik bij een echo bijna 8 week zwanger te zijn! en ja idd toen de oudste het zei was dat ook al zo.



Bij alle vrienden in onze omgeving had hij het goed of er een jongetje of meisje kwam, dus wij waren erg benieuwd of hij bij ons ook gelijk zou hebben… hij was heilig overtuigd dat hij een zusje zou krijgen!

Met de pretecho was het echter heeeeeel duidelijk: nog een broertje!

Wij hadden hem express meegenomen, zodat hij het eventueel ook zou zien/horen. Echoscopiste deed het heel leuk… vroeg hem wat hij zag… nou das een piemel! (dus zo duidelijk was de echo dat een inmiddels 4 jarige het kon zien) Oh nou dan krijg ik nog een broertje… en klaar was het (en wij maar denken dat hij het heel erg zou vinden :lol: ).



Inmiddels zegt hij al een hele tijd dat hij nog een broertje en een zusje krijgt… dat in combi met een vriendin (marloes vip van hier) die roept dat wij nog een tweeling krijgen… :roll:



Denk dat kinderen zeker wel dingen goed aan kunnen voelen, maar alles… ben wel benieuwd of het er 2 zijn bij jullie trouwens :mrgreen:

Milan vertelde mij ook dat ik zwanger was… baby buik zei hij… dat was 2 dagen voordat ik kon testen :mrgreen:

Vanaf het moment dat A haar vertelde dat ik zwanger was (van Marijn) vertelde Sascha: Joepie! Het is een meisje en alles is goed!!!



Toen ik was bevallen en mijn moeder belde, had ik nog niet verteld wat we hadden gekregen. Sascha is rénnend naar huis gegaan, gillend: HOERA MIJN ZUSJE IS ER!!! Mama had haar even flink bij de arm om haar haarfijn te vertellen dat ze wél lief en blij moest zijn als het wél een broertje zou zijn. Sas rolde met haar ogen en verzuchtte: ‘jahaaa’. Toen mijn moeder haar weer los liet stóóf ze er vandoor, al roepend: ‘Maar het is lekekr toch een zusje hoor oma!!!’



Eenmaal bij ons thuis vroeg ze me: ‘Tis een zusje mama hè?’ en na mijn: ‘ja meid’ , tegen mijn moeder: ‘Zie je nou wel OMA!’

Ik weet het niet…

Maar wel heel spannend!! Zou hij gelijk hebben…?

Oh wat grappig dat jullie kids zelfs al aanvoelden wat het werd! Al zal het soms misschien meer wishfull thinking zijn geweest misschien :lol:

Ik merk dat Casper wel degelijk aanvoelt dat er ‘iets’ is met mij. Hij komt zelfs zo nu en dan even knuffelen en dat is toch echt niet zijn ding (meer mama’s ding 8) ) dus qua dat aanvoelen zit hij wel goed. Hij kan natuurlijk nog niet goed genoeg praten om te vertellen wat/wie er nu in mijn buik woont maar ach dat houdt het voor ons allemaal spannend en verrassend :mrgreen:



Benieuwd naar je echo over een paar dagen en of het er iig al meer dan 1 is (tja wat is ‘veel’ in de ogen van een peuter? 2 of 3? :wink: ) succes met wachten!

Aller eerste gefeliciteerd



Ik denk wel dat kindjes een voor gevoel hebben… ik meende een keer te lezen dat kinderen een bepaalde (paranormale) gave hebben.



Jill had het ook toen ik zwanger was , ze was er 100 % van overtuigt dat ze een broertje zou krijgen, wij zeiden al…kan ook meisje zijn …nee jongen en idd :inlove: :inlove: sterkte met het uitzingen van de dagen

Van de week zei hij 15 :mrgreen:





Maar laatste dagen zeg ik mama heeft 1 baby in haar buik he!

Nee mama tee! (twee dus)

Rhi 3 :shock: Denk dat ik van twee al in shock zou zijn, laat staan 3 :shifty:



O en iedereen bedankt voor de felicitaties :inlove: :-* Ook al blijkt peuter het dinsdag mis te hebben, 1 is natuurlijk ook een groot cadeau :inlove:



Wel grappig (en aangstaanjagend dat zoveel kindjes het goed hadden) :shifty: :wink:

gefeliciteerd :inlove:



ik heb gestemd weet niet,

maar mijn dochter vertelde vorige week tegen de klas, mijn mama heeft een baby in de buik, het duurt nog wel heel lang en is nog erg klein maar ik krijg een broertje of zusje :shock: , ondanks ons zwijgen erover, zelfs ziekenhuis bezoeken etc. plannen als mevr. op school zit,



maar ik twijfel, omdat ik niet weet of elk kindje zo is, maar mijn dochter voelde het wel aan :angel: :inlove:

zoonlief wist mij ook eerder dan mij te vertellen dat ik zwanger was.

En ook hij wist mij te vertellen dat het er 2 waren, ook na de 1e echo hield hij dat vol… en opeens zei hij dat mama 1 baby in buik had. Die avond kreeg ik een bloeding.

Bleek dat het er wel 2 waren (zaten achterelkaar dus bij 1e echo niet gezien) maar dat er 1 kindje helaas gestopt was met groeien…

Ik vind het helemaal angstaanjagend :shock:



Niet mbt zwanger zijn hoor, maar wij vliegen over 2 weken naar Suriname en daar hebben wij ons meisje natuurlijk al goed op voorbereid :thumbup:



Deze week was opa even op bezoek en vroeg aan haar waar ze naar toe zou gaan. Als antwoord kwam er: Naar Suwinaame! Met het vliegtuig en dan heel hoog in de wolken! ‘So far so good’ dacht ik, maar toen kwam er nog meer antwoord achteraan helemaal met haar handje uitgebeeld: …en dan gaat het vliegtuig zo en dan “boem” :shock:

Mijn vader en ik keken elkaar toch even heel vreemd aan en nu ik dit lees vind ik dat toch wel een beetje eng.



Dan liever een twee- of meerling hoor :mrgreen:



Ik hoop dat het wordt wat jullie graag zouden willen :wink:

Hahaha nee 15 lijkt me handig in je buik :lol: dan mag je er wel een stuk of 3 bij ‘huren’ om ze uit te broeden :o

1 is ook al prachtig :inlove:



Ik bedacht me net ineens dat kleine kindjes natuurlijk wel veel beter zijn in het ‘lezen’ van gezichten. Als ze geboren zijn is dat zo ongeveer het enige en eerste wat ze doen qua communicatie. Hoe ouder je wordt hoe minder goed je daarin wordt. Dus misschien dat er toch iets aan je gezicht (en gedrag?) af te lezen is als je zwanger bent? Ze zeggen toch altijd al dat je straalt etc als je zwanger bent.

Al moet ik zeggen dat ik wel het allermeeste vertrouw op bv onze poes (die ineens weer elke nacht aan mijn voeteneind slaapt, veel kopjes geeft etc) en de hond van vrienden die dus echt wel op ongepaste plaatsen wil snuffelen. :shifty:

Die voelen het dus ook heeeel goed aan. Ze zullen alleen nooit vertellen hoeveel het er worden en wat het geslacht is 8)

Oh Sneeze dat lijkt me inderdaad niet fijn te horen en te zien zo. Kan het zijn dat ze kort geleden iets gezien heeft met een vliegtuigongeluk? Of dat er kindjes met vliegtuigen gespeeld hebben en zo’n ongeluk hebben uitgebeeld? Hoe ouder ze worden hoe lastiger het is om realiteit en fantasie uit elkaar te houden en 3 is wel een leeftijd waarop fantasie zich in een raaaaazend tempo ontwikkeld. :think: