als je een week overtijd bent, dan ben je dus officieel 5 wkn zw en dan is een zwangerschap waar te nemen met een INWENDIGE echo, maar dan weet je nog niet of het hartje klopt, dit kun je pas met een week of 6 a 7 zien.
Als jij donderdag moet zit je pas een week na je eisprong dan zou het evt bevruchte eitje net of net niet ingenesteld zijn en dan is dat op een echo niet waar te nemen.
Ik neem aan dat jij een uitwendige echo krijgt van je buik en een zwangerschap kun je dan vaak pas met 9 weken (2mnd zwanger zien)
Dus conclusie, jij kunt al zou je bevrucht zijn nog niks zien helaas.
wat je beschrijft is voor mij een heel herkenbaar gevoel. ik had het bij mijn oudste op dezelfde dag dat hij gemaakt is, dus heb daarna 16 dagen in spanning gezeten en maar hopen dat ik gelijk had. dit terwijl ik helemaal nog niet met kindjes krijgen bezig was.
bij mijn tweede zoontje had ik juist helemaal geen idee en zat maar te wachten tot mn menstruatie zou beginnen. kon echter lang wachten :lol:
nu is mijn tweede zoontje 12 weken, en ik ben bang dat het weer raak is :oops: :oops: :oops: . dat constante zeurende menstruatiegevoel heb ik al ruim een week nu en zou a.s vrijdag kunnen testen.
Jeetje mama1999, dat is wel snel achter elkaar! Ik wist niet dat dat kon eigenlijk. Wel leuk hoor, maak je de fasen extra lang mee, maar ben je er ook in een keer vanaf (luiers, lopen etc). Wel heel druk lijkt me, maar voor je kids zou het wel heel leuk zijn!
Ja, dat drukkende gevoel alsof je ongi bent (maar dan niet de bekkenbodem, alleen recht boven het schaambeen) had ik flink toen ik bij mijn eerste zwanger was.
Ik herinner me dat het met name de eerste twee weken NADAT ik positief had getest aanwezig was. Ik herinner me niet meer of ik het ook ervoor had. Jammergenoeg, want ik voel het nu ook al meerdere dagen continu…
Aanstaande vrijdag moet ik normaal gesproken ongesteld worden.
Je kunt er bij mij de klok op gelijk zetten, áltijd de 28e dag. Das wel prettig, want dan weet ik wel meteen waar ik aan toe ben.
1 Keer was ik 3 dagen te laat, maar test was negatief en zelfde dag werd ik toch nog ongesteld
Nu voel ik me al een dikke week niet echt lekker. Warm, pijnlijke borsten, kramp in buik met veel lucht, ben heel erg moe, kan de hele dag door zo wel slapen en 's ochtends misselijk maar niet dat ik moet overgeven. Moet echt rustig op gang komen.
Ik had 3 weken geleden ‘out of the blue’ de overtuiging dat ik diezelfde avond zwanger zou raken. Dat dit ‘kindje’ er gewoon moet komen.
En dat terwijl we nog niet eens aan het proberen waren. :eh:
Zonder het er over gehad te hebben met mijn vriend, hebben we die avond onveilig gevreeën. En nu ben ik er dus van overtuigd dat ik zwanger ben. :lol: :lol:
Stiekem vraag ik me ondertussen natuurlijk wel af hoe ik in hemelsnaam zo gek kan zijn (de zelfspot is al om aanwezig), maar de overtuiging blijft.
ik wist eigenlijk direct na het klussen dat het prijs was… gerommel in mijn baarmoeder enzo. Dat gevoel zwakte later weer af, tot 2 dagen vóór de NOD: toen moest ik opeens weer testen vond ik. En jawel! Prijs!
Vervolgens werd ik zó snel dik en super chagrijnig dat ik zwaar vermoedde dat het hier om meerdere beebs ging.
Afgelopen woensdag bij de echo is mijn gelijk bewezen…
Bij mijn dochter wist ik het door grotere boobs, maar dat had ik nu niet eens!
Volgens mij kun je die dingen soms wel degelijk aanvoelen!