"Voelen" dat je zwanger bent?

@Smurf78 wrote:

zomervlinder succes vandaag!

Volgens mij heb ik gisteren mijn eisprong gehad.

Woe had ik een temp dip (36.5), gisteren weer normaal 36.7 en vanmorgen 37.0. 8)

Dus mijn nod wordt 24 juli. De wachtdagen zijn aangebroken… :pray: :pray:

Hoi smurf78 ,

Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup:

Zelf waser bij mij op de echo wel wat te zien maar de test was nog steeds negatief.

Volgende week weer een echo.

Nu bloed laten prikken op fsh, lh, hcg enz.

Sterkte met wachten

groeten zomervlinder

Heeft iemand enig idee vanaf welke week er iets te zien is op een echo?

Ik moet donderdag voor een echo wegens buikklachten, en stiekum hoop ik dat er iets leuks op te zien zal zijn…

als je een week overtijd bent, dan ben je dus officieel 5 wkn zw en dan is een zwangerschap waar te nemen met een INWENDIGE echo, maar dan weet je nog niet of het hartje klopt, dit kun je pas met een week of 6 a 7 zien.

Als jij donderdag moet zit je pas een week na je eisprong dan zou het evt bevruchte eitje net of net niet ingenesteld zijn en dan is dat op een echo niet waar te nemen.

Ik neem aan dat jij een uitwendige echo krijgt van je buik en een zwangerschap kun je dan vaak pas met 9 weken (2mnd zwanger zien)

Dus conclusie, jij kunt al zou je bevrucht zijn nog niks zien helaas.

Suc6 iig ik hoop dat alles goed is

Jolanda, duidelijk antwoord meid! Thanx!

Weet jij of het wel meteen aantoonbaar is in je bloed, want er wordt ook bloed geprikt donderdag.

En ja…ik ben heeeeeel ongeduldig :mrgreen: !

wat je beschrijft is voor mij een heel herkenbaar gevoel. ik had het bij mijn oudste op dezelfde dag dat hij gemaakt is, dus heb daarna 16 dagen in spanning gezeten en maar hopen dat ik gelijk had. dit terwijl ik helemaal nog niet met kindjes krijgen bezig was.

bij mijn tweede zoontje had ik juist helemaal geen idee en zat maar te wachten tot mn menstruatie zou beginnen. kon echter lang wachten :lol:

nu is mijn tweede zoontje 12 weken, en ik ben bang dat het weer raak is :oops: :oops: :oops: . dat constante zeurende menstruatiegevoel heb ik al ruim een week nu en zou a.s vrijdag kunnen testen.

héééél spannend dus, want mijn gevoel zegt me heel duidelijk dat het raak is, maar mijn verstand wil er nog niet aan. zou namelijk betekenen dat ik 2 kindjes in 1 jaar krijg, deze zou dan geboren worden als mijn tweede zoontje 11 maanden is.

Jeetje mama1999, dat is wel snel achter elkaar! Ik wist niet dat dat kon eigenlijk. Wel leuk hoor, maak je de fasen extra lang mee, maar ben je er ook in een keer vanaf (luiers, lopen etc). Wel heel druk lijkt me, maar voor je kids zou het wel heel leuk zijn!

@zomervlinder wrote:

@Smurf78 wrote:
zomervlinder succes vandaag!

Volgens mij heb ik gisteren mijn eisprong gehad.

Woe had ik een temp dip (36.5), gisteren weer normaal 36.7 en vanmorgen 37.0. 8)

Dus mijn nod wordt 24 juli. De wachtdagen zijn aangebroken… :pray: :pray:

Hoi smurf78 ,

Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup:

Zelf waser bij mij op de echo wel wat te zien maar de test was nog steeds negatief.

Volgende week weer een echo.

Nu bloed laten prikken op fsh, lh, hcg enz.

Sterkte met wachten

groeten zomervlinder

En Smurf78,

Wat was het resultaat??

Het is inmiddels 24 juli geweest?

hoor het graag

groeten angelique??

Hoi allemaal,

Net terug van vakantie.

Heerlijk even de rust, maar ja toch ook weer niet!! natuurlijk in mijn vakantie een eisprong.

Dus we hebben veel geoefend??

Op woensdag 23 juli voelde ik flinke steken in mijn onderbuik --> ei??

de dagen ervoor en op de dag zelf hebben we …

Nu heb ik de volgende symptomen:

• pijnlijke en grotere borsten met veel bloedvat vertekening naar de tepels en het tepelhof is groter.
  • hele warme borsten en buik.
  • misselijk gevoel maar niet dat ik moet overgeven.
  • veel hoofdpijn en duizeligheid

Moet donderdag 31 juli weer voor een echo. kan je dan al wat zien?? zou dan 3 of 4 weken moeten zijn omdat ik een cyclus heb van 35 dagen.

De innesteling zou moeten zijn 28 - 29 of 30 juli

En dus NOD-dag 5 of 6 augustus --> spannend het wachten is weer aangebroken. :? :? :shifty: :shifty:

groeten een afwachtende vlinder :vlinder: :vlinder:

Oei, spannend weer!

Je klachtjes klinken goed hoor en wijzen volgens mij toch wel in een bepaalde richting :mrgreen:

Ben benieuwd wat er te zien is op de echo!

spannend zomervlinder ik zit in de zelfde periode als jiji :dance: :pray: :thumbup:

nou op de echo was niets te zien , maar dat zou kloppen met 3 weken?

Ze hebben bloedgeprikt voor de progesteron.

Maandag 4 aug. weer bloedprikken.

En dan 11 aug. echo voor zwangerschap, mits ik niet ongi wordt.

Nog 4 / 5 dagen tot redday.

Ben heel zenuwachtig en ik hoop zo dat ik niet ongi wordt.

Anders weet ik niet wat ik mijzelf ga aandoen, zo veel verdriet dan maar weer.

Ik hou juliie op de hoogte.

Zijn er nog meer mensen die vlak voor hun NOD zitten??

groeten :vlinder: :vlinder:

jeetje wat spannend hier zeg!

Succes meiden :thumbup:

@zomervlinder wrote:

Hoe zag je baarmoederslijm eruit op de echo?

@ICL wrote:

@zomervlinder wrote:

Hoe zag je baarmoederslijm eruit op de echo?

Op de echo was goed het gele lichaam te zien en mijn baarmoederslijmvlies was vergroot, ze heeft niet gezegd hoeveel die was.

normaal meet ze die.

Ben vandaag nog niet ongi geworden, de spanning stijgt.

durf nog geen test te doen.

Heb wel last van krampen in mijn onderbuik. zal de ongi eraan komen?? :shifty:

groeten zomervlinder :vlinder:

Ja, dat drukkende gevoel alsof je ongi bent (maar dan niet de bekkenbodem, alleen recht boven het schaambeen) had ik flink toen ik bij mijn eerste zwanger was.

Ik herinner me dat het met name de eerste twee weken NADAT ik positief had getest aanwezig was. Ik herinner me niet meer of ik het ook ervoor had. Jammergenoeg, want ik voel het nu ook al meerdere dagen continu…

:pray: :pray: :pray:

Aanstaande vrijdag moet ik normaal gesproken ongesteld worden.

Je kunt er bij mij de klok op gelijk zetten, áltijd de 28e dag. Das wel prettig, want dan weet ik wel meteen waar ik aan toe ben.

1 Keer was ik 3 dagen te laat, maar test was negatief en zelfde dag werd ik toch nog ongesteld :frowning:

Nu voel ik me al een dikke week niet echt lekker. Warm, pijnlijke borsten, kramp in buik met veel lucht, ben heel erg moe, kan de hele dag door zo wel slapen en 's ochtends misselijk maar niet dat ik moet overgeven. Moet echt rustig op gang komen.

Zou het dan nu toch… :pray: :pray: :pray:

Ik herken het ook wel alleen was het bij mij steeds loos alarm.

Had zelfs steekjes in me buik en was in de ochtend misselijk, en toch was het steeds weer niets.

Je lichaam en geest kunnen je behoorlijk voor gek houden heb ik inmiddels vaak ondervonden.

Toen het bleek dat ik echt zwanger was, had ik totaal niet het idee dat ik zwanger zou zijn en voelde me ook helemaal niet zo.

Ik had 3 testen nodig om het te geloven :slight_smile:

Ik ben wel heel gek hoor… :shifty:

Ik had 3 weken geleden ‘out of the blue’ de overtuiging dat ik diezelfde avond zwanger zou raken. Dat dit ‘kindje’ er gewoon moet komen.

En dat terwijl we nog niet eens aan het proberen waren. :eh:

Zonder het er over gehad te hebben met mijn vriend, hebben we die avond onveilig gevreeën. En nu ben ik er dus van overtuigd dat ik zwanger ben. :lol: :lol:

Stiekem vraag ik me ondertussen natuurlijk wel af hoe ik in hemelsnaam zo gek kan zijn (de zelfspot is al om aanwezig), maar de overtuiging blijft.

Zullen jullie me niet té hard uitlachen als ik over 4 dagen gewoon ongesteld wordt? :roll: :lol:

Tja, het duurde wel wat langer (3 dagen over tijd), maar nu toch echt ongesteld.

Die intuïtie van mij… :roll:

Jammer Hupsakee… Volgende ronde beter, toch?!

Hier weer wat anders:

ik wist eigenlijk direct na het klussen dat het prijs was… gerommel in mijn baarmoeder enzo. Dat gevoel zwakte later weer af, tot 2 dagen vóór de NOD: toen moest ik opeens weer testen vond ik. En jawel! Prijs!

Vervolgens werd ik zó snel dik en super chagrijnig dat ik zwaar vermoedde dat het hier om meerdere beebs ging.

Afgelopen woensdag bij de echo is mijn gelijk bewezen…

Bij mijn dochter wist ik het door grotere boobs, maar dat had ik nu niet eens!

Volgens mij kun je die dingen soms wel degelijk aanvoelen!