Wat ik me dus afvraag is of je je baby voelt bewegen tijdens de bevalling.
dus voel je nog schopjes of andere bewegingen?
Was ik eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar.
Misschien dat anderen niet deze ervaring hebben, maar ik voelde alleen maar de weeen en als die er even niet waren dan was ik veel te hard bezig om mij mentaal en lichamelijk voor te bereiden op de nieuwe… ik was daar helemaal niet mee bezig, en heb dus ook niks voelen bewegen.
Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat het voor de baby ook een hele ervaring is en dat ze dus ook heel stilletjes zijn… en eenmaal in het geboortekanaal valt er niet veel meer te bewegen hoor, das vrij krap
Maar ik ben niet zo’n harde… vrij kleinzerig eigenlijk Misschien dat anderen hun baby wel hebben voelen bewegen…
Neem niet weg dat ik het een hele bijzondere ervaring vond (vandaar dat er toch een tweede kwam )
Heel veel succes met de bevalling en … als je eindelijk je dochtertje op je buik/borst hebt liggen, dan ben je voor even het gelukkigste mens in de wereld :inlove: …dat is zo’n fantastisch gevoel…afijn dat zul je binnenkort ook meemaken.
Ik beide keren niet, ik voelde inderdaad alleen de weeën en zo
@~Melanie~ wrote:
Ik beide keren niet, ik voelde inderdaad alleen de weeën en zo
hier het zelfde, je bent daar echt niet mee bezig…
Leuke vraag :thumbup:
De eerste weet ik niet meer zo goed.
Mijn tweede voelde ik heel goed bewegen, die bleef maar vrolijk heen en weer hupsen. Haar hoofdje werd geboren nadat ik driemaal had overgegeven (dus zonder persweeen) en daarna zette ze zichzelf af tegen mijn baarmoeder en wurmde zich zo naar buiten (heb natuurlijk wel een klein beetje meegeperst, maar dat stelde zonder weeen niet zo veel voor). Was wel een aparte ervaring, het was in Engeland. De verloskundige was heel relaxed, die zei: “Je mag wat meepersen, maar het hoeft niet, kijk maar wat het kleintje zelf doet.” :inlove:
Wat ik me nog kan herinneren is dat de kleine wel tussen de weeën door bewoog. Ik ben dan wel ingeleid maar vond dat zelf zo apart. Maar toen ik echt wee op wee op wee kreeg en een uur lang lag te persen heb ik er niet meer op gelet en dacht er alleen maar aan dat ze eruit moest.
Ik heb de kleine dus wel gevoeld tijdens de bevalling.
Zowel voor, tijdens als na de weeën.
Nu moet ik erbij zeggen dat Nathalie de hele zwangerschap een superbeweeglijk kindje was, die was echt zo’n 23 uur per dag actief. Ik heb dus ook veel slaaptekort gehad toen
In het begin wel, maar toen ik in een weeenstorm terecht kwam niet meer. Ik was toen ook te druk bezig met de weeen om op te letten of mn kindje bewoog :oops:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er geen moment op gelet heb. Was veel te druk bezig met het wegpuffen van de weeen en uiteindelijk met het persen. :oops:
Ik las dit en ik was even goed aan het na denken en ik kan me herinneren dat bij mijn laatste kindje ik tegen de verloskunde zei “ik voel wat verschuiven” Dat was gewoon de baby die bewoog.
Ik was nogal van de wereld en ik was denk ik vergeten dat ik zwanger was. :mrgreen:
Ik heb geen bewegingen gevoeld, in ieder geval niet bewust.
Wel heb ik vlak voordat ik volledige ontsluiting had zijn vingertjes voelen bewegen :lol:
Ik zei tegen de verloskundige, hij ligt met zijn handje naast zijn hoofd (VK keek zo aan van “tuttut, natuurlijk mevrouw”) en MOOI wel dat hij dus met zijn handje naast zijn hoofd is geboren :mrgreen:
(dat was dan ook de reden dat mijn ontsluiting niet vorderde; hij lag er niet goed voor).
Ik denk trouwens dat ik die vingertjes niet gevoeld had als ik geen ruggenprik had gekregen…
ik was zo geconcentreerd bezig met bevallen (lees opvangen van weeen) dat ik het eigenlijk niet zou durven zeggen!
@Umizoomi wrote:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er geen moment op gelet heb. Was veel te druk bezig met het wegpuffen van de weeen en uiteindelijk met het persen. :oops:
Ik kan het me ook niet herinneren :o
Ik kan me wel heftig geschop herinneren, juist vooral bij stevige weeen.
hier zeker wel geschopt tussen de weeen en ik daardoor maar denken dat het geen weeen waren want ik had altijd gedacht dat dat niet kon… De oudste deed dat dus niet…
Toen ik om 2.15u toch maar eens gaan google-en of het kon dat ze bleven schoppen tussen de weeen en toen daar een positief antwoord uit kwam ben ik maar even gaan klokken…
Uiteindelijk om 3.05u de verloskundige gebeld, en om 3.30u bevallen van onze dochter…
grts patricia
Ja hoor, dat gaat gewoon door.
Ik verbaasde me er echt over.
Zo van: “nou, alsof er niks aan de hand is voor hem”…
Ik vond hem ook echt gewoon druk.
En op het CTG zie je ook de bewegingen van het kind.
Tijdens het persen weet ik niet meer.
Ja hoor tijdens de hele bevalnacht (02:45u aangekomen in het zkh en M. is geboren om 13:45u) liet M. flink merken dat ze er volop bij was. Vaak zelfs zichtbaar voor de zusters die erbij waren…
Ze trapte steeds met haar voetje in mijn zij…
Wat een grappige vraag, maareh ik kan me niet herinneren, heb wel Jorre gevoeld tussen de weeën door daar had ik soms wat langere pauze…
Maarja ben zo druk en in mijn eigen trance geweest dat ik het me verder niet kan herinneren :shifty:
Tot persen ben ik gelukkig niet gekomen (lang verhaal… :() maar ik heb de baby die ingedaald was niet gevoeld. De andere daarintegen had natuurlijk meer plek dan hij gewend was en die heeft zich lekker uitgeleefd :inlove:
Moet wel zeggen dat ik die dag meer met mezelf bezig geweest ben dan met hun. Dat ze na de geboorte bewogen vond ik veel belangrijker die dag.