Voedingsschema 5 maanden

Hoi :vlinder:



Emma is nu 5 maanden en heeft het volgende schema



7.00 fles 210 ml

10.00 fruithapje ( met gemak een heel potje)

12.30 fles 210 ml

16.30 fles 210 ml of nutrix pap

21.00 fles 150 ml



Maar sinds een week of 2 heeft ons meisje geen zin meer in de fles, behalve de ochtendfles. Ik weet niet zo goed of ik haar al andere dingen mag geven of dat ze daar te jong voor is. Is bijv. groentehapje een volledige voeding of een bijvoeding?



Zijn er mensen die ervaring hebben met kindjes die opeens geen zin meer hebben in de fles? Wat doe je er dan aan?



Groetjes Esther

Nianne heeft al langer ‘moeite’ met de fles. Als ze d’r echt geen zin in heeft mept ze em echt uit je handen, de kleine driftkikker !

Ik weet ook nog steeds niet wat we verder kunnen doen. De ha hield het er op dat je met kleintje nu eenmaal geduld moest hebben :roll: .



Maandag moeten we weer naar het cb en hoop ik daar wat wijzer te worden.

Tot die tijd hebben wij nog het volgende schema:

7.00u fles

11.00u fles en na een uurtje nog een fruithapje

15.00u fles

19.00u fles en na een uurtje nog een groentehap

23.00u fles

De flessen variëren van 130 tot 200cc, net waar ze zin in heeft.



Nou ben benieuwd wat andere dames nog voor tips hebben.

Jij veel succes met je dametje !

:-*

ik wou met 6 maanden vroeger ook geen fles meer. Kreeg pap en wit brood geweekt in karnemelk :sick:



Mijn mannetje is ook niet een liefhebber van de fles, maar met fruit en groente erbj gaat het goed.



(nu ff niet, maar dat komt wel weer, is ziiekjes)



6.30 bv

9.00 fruit

11.00 fles

15.00 fles

17.00 warme hap

19.30 fles

Daan is toch bijna 5 maand… en dit is zijn schema…



7.00-8.00(als ik de wekker zet, anders wordt het wel eens 9.00 of 9.30) 200cc flesvoeding met een half schepje nutrix, anders gaat de fles te snel.

12.00 200cc melk

14.00 heel potje fruit

16.00 200cc melk

19.30-20.00 200cc melk.



Groente wil hij nog niet, naja willen, hij accepteert het gewoonweg niet… Hij kokhalst en braakt het weer uit… :eh:



Fruit ga ik vanaf morgen rond 9.30 geven… zodat er ruimte komt om rond 17.30 weer groente te gaan proberen… (de aanhouder wint, enhij zal toch moeten op den duur… heb het nu een weekje weggelaten, en morgen weer een poging…)

Remco krijgt ook al bijvoeding, hij vind het super lekker!



Wij proberen nu het volgende schema:

7.00-8.00 fles (210 water + 7 schepjes)

10.00-10.30 fruit (soms een heel potje, soms een half potje)

12.30 fles (180 water + 6 schepjes)

16.30 fles (180 water + 6 schepjes)

18.00-18.30 groente (heel potje)

21.30-22.00 papfles



Het komt niet altijd uit hoor, ligt eraan hoeveel hij slaapt die dag. Als hij veel slaapt, dan kom ik niet aan 4 flessen (dan dus maar 3) maar dan maak ik alle flessen met 210 water + 7 schepjes.



Ik heb het gewoon rustig aan gaan proberen. Met een paar kleine hapjes per dag. Je merkt snel genoeg aan je kindje of ze er aan toe zijn en/of de darmpjes het aankunnen. Remco had nergens last van.

Jeetje ik zie al die schema’s en dan vraag ik me af of lars niet te weinig krijgt als hij op de kdv en bij schoonmoeder is. Hij krijgt pap van bv omdat hij sinds we zijn begonnen met bijvoeden geen flesje meer wilt. Hij vind het natuurlijk te leuk om van een lepeltje te eten. Mijn schoonmoeder vind nl dat hij te veel krijgt op een dag maar ik vind van niet.



450cc, verdeelt over de hele dag, pap van bv verdikt met rijstebloem

portie fruithap soms met liga, maar dat ligt aan het fruit wat we klaarmaken. Sommige fruitsoorten zijn gewoon te dun na het prakken.



Zodra ik thuis ben krijgt hij bv en ongeveer 3kwartier later zijn warme hap. En daarna lekker slapen.



Snoepje

Nou ik ook, zeker in combinatie met het slechtere slapen van de laatste weken. Het schema van Misterlady hierboven spreekt mij wel aan… eens kijken of ik daar wat mee kan en Hieke daar wat mee wil… :roll: :mrgreen:

alex zijn schema:

7.30 bv

10.30 half potje fruit (potje voor 4 mnd)

12.30 fles 180+6

16.30 fles 180+6

20.30 bv



Ik ga binnenkort beginnen met groente introduceren en denk dat de laatste voeding dan komt te vervallen.

Emma drinkt ook niet zo heel veel meer hoor Snoepje.



Dit is haar Schema nu:



7:00 200 ml voeding met bambix (van een bordje)

10:00 anderhalf stuk fruit gepureerd

13:00 fles 200 ml

17:00 ongeveer 100 gram groentehap + 30 ml yoghurt

19:00 fles 200 ml (gaat meestal niet leeg)



Tussendoor krijgt ze vaak nog ongeveer 50 ml water of sap + een halve liga of een broodkorstje.



En eigenlijk wil ze heel vaak ook de laatste fles niet meer en drinkt dan maar de helft op. Eerst probeerde we het er toch nog in te krijgen, maar nu hebben we zoiets van: “laat maar”. Alles wat ze teveel drinkt spuugt ze toch weer uit, en ze slaapt prima 's nachts dus daar hoeven we het ook niet om te doen. Ze doet het verder prima op dit schema dus te weinig krijgt ze niet.

Sanne is nu net 5 maand en wil de 2e fles bijna nooit meer.

Ik doe er nu 1 schep pap bij en geef het haar met de lepel. Vind ze helemaal geweldig, merk ook aan haar dat ze alles met speentjes steeds minder gaat vinden. Sinds vorige week met een fruithapje begonnen, nou daar is ze helemaal gek van eet met gemak een potje op, vies heeft ze het nog nooit gevonden en eten deed ze gelijk goed.

Wij twijfelden heel erg of we haar al een fruithapje zouden gaan geven, wilden tot 6 maand wachten, maar ben blij dat we nu al zijn begonnen.



Gewoon proberen.

Schema Mark:



6.30u 180cc

10.15u 180cc

14.00u 180cc

16.00u half (klein) potje fruit

18.00u 180cc

21.30u 210cc + rijstebloem



voor Mark werkt het goed zo. Hij laat alleen best vaak wat van zijn fles staan, maar dat is niet zo erg.

nathalya is bijna 6 maanden en ik kreeg vandaag dit schema mee van het cb



7.00 uur fles 210 ml

11.00 uur fruithapje

15.00 uur fles 210 ml

18.00 uur groentehapje

21.00 uur fles 210 ml



ik doe wel bij de laatste fles nutrix erbij

Hoi!



Jasper is nu 5 maanden en sinds deze week geef ik hem nog vier flessen van 210ml met 7 scheppen. Om 07.30 uur, 11.30 uur, 15.30 uur en 19.30 uur. In zijn laatste fles doe ik 2 kleine schepjes Nutrix rijstebloem. Zijn darmpjes moeten nog een beetje wennen, maar het gaat echt goed. 13 februari is hij precies 6 maanden en moet ik naar het CB, ben erg benieuwd wat ik dan mag gaan geven…ik wacht nu nog met fruit- en groentehapjes namelijk vanwege zijn gevoelige huidje.



Heb echt zin om hem straks ‘echt’ eten te gaan geven ipv die flessen…en denk dat hij er ook blij van gaat worden!

mijn dochter is nu 4 manden en ik doe het zo.



7.00 kv 210cc

12.00 kv 210cc

15.00 groete potje gaat er helemaal in

17.00 kv 210cc

22.00 kv 210cc



het is me eerste kindje en ben hier sinds maandag nee begonnen.

is het wat of te weinig of te veel.

ben zo bang dat ze wat te kort komt.

ik moest van de cb minder geven dus heb er een fles tussen uitgehaald nu 5 uur er tussen ipv 4. ze zat op 6 flessen bijna allemaal 200 cc.

dit gaat tot nu toe goed.



erg hoor die onzekerheid.

:frowning: :frowning:

liefs marije :vlinder:

hoi marij,



mijn dochtertje is net 5 maanden en dit is ongeveer haar schema:



730 200cc kv

930 fruithapje (2 blokjes, ijsblokjesvormpjes :stuck_out_tongue: )

1130 200cc kv

1530 200cc kv

1630 groentehapje ( 2 blokjes)

2100 200cc kv



ben net sinds een week ofzo begonnen met hapjes, meer als introductie dan als echt nodig, ben er net zo onzeker over als jij, maar heb wel door dat Mariëlle er wel aan toe is, want als wij bv 's avonds zitten te eten en zij heeft d’r hapje nog niet gehad dan zit ze ons echt zo aan te kijken van: en ik dan???



ben wel benieuwd als iemand weet hoeveel blokjes ongeveer een potje is…

@riki79 wrote:

ben wel benieuwd als iemand weet hoeveel blokjes ongeveer een potje is…


:angel: wat dacht je van wegen? :wink:

een klein potje heeft 125gr, en een groot potje 200gr

Maar vergeet niet dat deze porties gewoon door de industrie bedacht zijn. Als jouw kindje meer of minder lust zou ik dat gewoon aanhouden. Vaak weten kindjes heel goed wat ze nodig hebben.

@eisblume wrote:

@riki79 wrote:
ben wel benieuwd als iemand weet hoeveel blokjes ongeveer een potje is…


:angel: wat dacht je van wegen? :wink:

een klein potje heeft 125gr, en een groot potje 200gr

Maar vergeet niet dat deze porties gewoon door de industrie bedacht zijn. Als jouw kindje meer of minder lust zou ik dat gewoon aanhouden. Vaak weten kindjes heel goed wat ze nodig hebben.




:wall: :wall: :wall: hmm ben niet eens blond :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: hahaha

he hallo…



nou we hebben het nu anders gedaan en moet zeggen dat het nu echt helemaal toppie gaat.



6.30 fles 200 6 scheppen en 3 scheppen reisterbloem

10.00 potje fruit met een halfe liga daarna paar slokjes dixsap.

12.00 fles 180 6 scheppen

16.00 potje groente daarna paar slokjes dixsap.

18.00 fles 210 7 scheppen

21.00 fles 200 6 scheppen en 3 scheppen reisterbloem



de fles van 18.00 doe ik veel in opdat ze na het baden altijd zo honger heeft en dan kan ze goed slapen.



over een paar weken is ze 6 manden en dan mag je een ander potje geven dan wilde ik de fles om 16.00 doen en potje om 18.00 uur en dan rond 7 uur in bad en dan rond 20.00/20.30 de laaste fles met 210 water 7 scheppen en 3 scheppen reisterbloem.



hoop dat het wat is.



gr marije

hallo allemaal,



op zoek naar hoe ik mijn 5 maanden oude zoon van bijna 10 kg (geboren met ruim 9 pond) tevreden kan houden vond ik deze topic. Mijn zoon krijgt per dag, - om de 3en half á 4 uren- 5 flessen van 210 cc, tussendoor 's morgens een potje fruit of worteltjes en soms 60 cc diksap 's middags of 's avonds



Met minder neemt hij echt Geen genoegen! Het fruit en diksap ziet hij echt als tussendoortje.



Herkent iemand dit??



groetjes uit zeeland

nee, ik ken dit helemaal niet… maar heb je al eens gekeken naar voeding voor hongerige baby’s ?? of dit al eens besproken op het CB ?? snap heel goed dat het een stevig kereltje is dat honger heeft, maar ik zou denk ik bij het cb aan de bel trekken…



succes ermee !!