Voedingsschema 5 maanden

Leuk om deze even te uppen :mrgreen:



Ik ben aan het inlezen. Ons meisje is vandaag 5 maanden en het valt mij vooral op dat veel kinderen de laatste voeding al om ongeveer acht uur krijgen.

Maar eens even bedenken hoe we fruit en groente in gaan voegen.

Ze krijgt nog volledig bv dus dat zal misschien ook schelen.



Maar misschien inderdaad even bij het CB vragen?

@Sproetje wrote:

Leuk om deze even te uppen :mrgreen:



Ik ben aan het inlezen. Ons meisje is vandaag 5 maanden en het valt mij vooral op dat veel kinderen de laatste voeding al om ongeveer acht uur krijgen.

Maar eens even bedenken hoe we fruit en groente in gaan voegen.

Ze krijgt nog volledig bv dus dat zal misschien ook schelen.



Maar misschien inderdaad even bij het CB vragen?




Dat heb ik dus ook mn meisje is morgen 6 maand en krijgt volledige bv 5 a 6x op een dag + 1 fles pap 's avonds. Moet echt kijken hoe ik de groente en fruit er tussen ga proppen want mevrouw slaapt 's ochtends en 's middags ook nog 2x 2 uur. Gelukkig is het nog bij voeding.



Zeeland ik zou het CB even vragen van hoe of wat :-* ik heb geen ervaring met hongerige kindjes.

Ook even meelezen… ik wil binnenkort ook gaan starten met bijvoeden, maar ik heb nog niet echt een idee hoe ik dat ga plannen.



C.athelijne krijgt nu 5 flessen:

7.00 uur 180+6

10.00 uur 180+6

13.30 uur 180+6

17.00 uur 180+6

20.00 uur 180+6



Ze drinkt de flessen niet altijd allemaal leeg. Die van 7 uur meestal wel. Tussen de voedingen slaapt ze meestal een uurtje.



Iemand een idee wat handig is? Ik zit ook een beetje met de dagen dat ze naar het kdv gaat. Daar doen ze volgens mij rond 11 uur een fruithapje. Ik dacht zelf dat het voor ons misschien ‘leuker’ is om het 's avonds te doen als hub ook thuis is. Want ik neem aan dat je eerst met één tussendoortje start en niet meteen fruit én groente toch? Verder was ik van plan om met groente te starten… ik weet alleen dus niet hoe ze dat dan weer bij het kdv oppakken. Geven jullie eten mee of krijgen de kindjes op het kdv gewoon wat de pot schaft?

naatje, ze red het niet met een fles minder? misschien drinkt ze dan de flessen wel leeg.



jesse drinkt nu ong:



180 cc 08.00

180 cc 12.00

180 cc 16.00

fruith. 18.00

210 cc 21.30 ( hij slaapt diep tussen 19.00-21.30 ik maak hem dus wakker voor deze fles misschien kan hij dus wel eerder ) het fruithapje eet hij trouwens niet helemaal op nog.



groente doet ons kdv in principe niet. als we meegeven misschien wel hoor, nooit gevraagd nog eigenlijk. fruit is rond 10.00 meestal, maar is babygroep dus soms ook wel om 15.00 of 15.30 nog niet specifiek nu nog. Als wij trouwens aangeven dat we het rond 10 uur willen doen ze dat hoor, maar we zijn nog een schema’tje aan het bouwen. zou niet fruit en groenten tegelijk introduceren.



Verder gaan we als het schema echt goed werkt de 180 cc flessen ophogen naar 210. hij kreeg tot voorkort 5x180 en fruit is nog geen hele voeding dus…



succes ermee!

Ik ben gewoon thuis met een paar hapjes groenten begonnen in de late ochtend. Dan waren mijn kindjes vaak nog wakker genoeg om lekker te eten, 's avonds waren ze vaak al op. Als jou een ander moment beter lijkt moet dat geen probleem zijn lijkt mij. :think: Ik geef je wel de tip om in het weekend (of wanneer jij vrij bent :wink: )te beginnen, en eerst een paar dagen hetzelfde te geven; dan kun je na een paar dagen zien of er reacties op komen of niet :wink: Pas toen dat een beetje liep heb ik het naar het avondeten verschoven en ben ik op dat moment juist fruit gaan geven.



En pas daarna heb ik het op het kdv aangegeven dat ie fruit mocht hebben.Daarbij heb ik ook telkens benoemd welke soorten fruit hij mocht om te voorkomen dat ie daar iets zou krijgen wat ie thuis nog niet had gehad en waar hij eventueel een allergische reactie op zou kunnen krijgen(grote broer heeft aardbeiallergie en wij hebben ook zo onze probleempjes). Daar doen ze dat meestal in de middag dus ben ik na een paar weken overgestapt op 's ochtends een cracotte, 's middags fruit en 's avonds groenten. Dan is’t een kwestie van steeds verder uitbreiden tot die kleine gewoon bij alle hoofdmaaltijden aan tafel zit en ook een vorkje of lepeltje :wink: mee prikt. En vooral niet vergeten je camera klaar te zetten :mrgreen: