Voeding loopt terug!!

Ja, ik ben de zoveelste, ik weet het. Maar ook ik heb de vraag hoe ik dit nou het beste kan aanpakken. Ik werk sinds 4 weken weer en het wordt met de week minder. Heb ik aangekaard op het CB en zij raadden mij aan om telkens vlak na elke voeding te kolven en zo de voedingsbeurt langer te maken waardoor er voor de volgende keer meer gemaakt zou moeten worden. Hou dat 2 weken vol, werd gezegd en dan heb je vast resultaat. De praktijk wil dat ik daar vaak geen tijd voor heb! Balen, maar waar. Ik heb wel een dubbele kolf gehuurd en die is erg fijn.

Een vriendin zei weer dat ik misschien beter tussen de voedingen in kan kolven. Nou zeggen de boekjes dat je na een uur alweer voeding zou moeten hebben…hmmmm, ik niet hoor. Na 2 uur is het zelfs niet veel. Na 4 uur denk ik genoeg te hebben, maar kindjelief piept dan toch flink. En steeds vaker! Gisterenavond voor het slapen even uitgeprobeerd: 150 cc fv erachteraan…: op. Zonder problemen. Ik baal zo!!! Ze heeft gewoon honger!!! Als ik dus tussen de voedingen in ga kolven heb ik een kind in paniek, totdat de produktie weer is opgekrikt. Maar dat kan wel even duren, toch? Ik drink genoeg, rust nemen lukt op de dag slecht.

Wie wil er met me meedenken? Alvast bedankt.

Misschien proberen om op je vrije dagen je kind vaker aan te leggen? Dan krikt het ws ook op.

Ik heb hetzelfde probleem en ik ben nog niet eens aan het werk, maar sinds Luca naar het kdv is en sinds hij slaapt van 19:00 uur tot 7 uur heb ik aan het eind van de middag bijna niks meer. Ik moet hem dus de laatste 2 voedingen met de fles geven, ik moet hem zelfs al 1x per dag kv geven omdat ik het met kolven ook niet red (hij drinkt 230 cc) Ik probeer dus wel om de 3 a 4 uur te kolven, en dus s’avonds als hij slaapt ook maar ik haal er maar 2 of 2 1/2 voeding op een dag uit als hij niet thuis is. En ik kolf zoiezo iedere avond voordat ik naar bed ga,maar als ik ook nog na elke voeding moet kolven… dan blijft er helemaal niks meer voor hem over om te drinken.



Sorry ik heb dus ook geen antwoord voor je.

ik lees dat je weinig tijd hebt maar denk dat het toch even tijd gaat kosten…



wat bij mij echt hielp (maar kost wel tijd) was eerst kolven, dan meteen kind aanleggen en daarna het kindje nog geven wat ik gekolft had.

na 2 uur alleen kolven. dan weer na 2 uur kolven en kindje aanleggen en daarna ook het flesje nog na geven.

's nachts ook kolven om de 3 uur deed ik dan geloof ik :think:

toen liep het na 2 dagen weer als een trein maar ik was wel kpaot hoor!



sterkte!

Maantje, waarom kolfde je dan voordat je je kindje aanlegde? Ik ben bang als ik dat doe, dan gilt ze hier de boel bij elkaar omdat er te weinig komt.



Bigsby, ik haal er nog minder uit als ik aan het werk ben :frowning: . Net 1 voeding misschien? Dus ze krijgt als ik werk sowieso al fv omdat ik het niet redt met kolven. (Ben maar gestopt met me schuldig te voelen…) En ons meisje slaapt ook vaak door. Ga haar maar weer voeden als ze piept 's nachts. Anders is de tijd dat ik niet voedt erg lang. Het lijkt daar ook wel mee samen te hangen. Doordat de nachten langer zijn, maak ik minder aan op de dag, volgens mij… Als dat zo is, dan is doorslapen toch minder leuk dan ik dacht.



Bedankt voor jullie reacties.

Nog iemand?

vaker kolven zou meer zoden aan de dijk moeten zetten dan langer kolven. Dus toch een keer tussendoor. Het hoeft dan niet heel lang. Je zou dat een paar dagen moeten volhouden en dan moet je verschil kunnen merken.

een echte produktiebooster is trouwens 's nachts kolven, maar of je daar zin en energie voor hebt…



heb je wel een tsr als je kolft? als dat namelijk niet lukt, dan is het ook heel lastig om veel opbrengst te hebben. Dan zou je die neusspray kunnen proberen.



niet in paniek raken is verder de enige tip die ik je kan geven :? . Een dip is best normaal als je weer gaat werken, maar het is ook best normaal dat dat weer bijtrekt. Probeer wat vaker te kolven en kijk het even aan voordat je besluit dat het echt een structureel probleem is. Geef jezelf even de tijd om het nieuwe ritme te pakken te krijgen. En als het in de tussentijd even niet lukt om genoeg te hebben, tja helaas, dat is dan zo. Dan maar even bijvoeden. Dat betekent niet per se dat het zo blijft. En schuldig voelen is inderdaad helemaal onzinnig hoor. Wat er niet is, is er niet, klaar. Je kunt niet toveren. Wees dan maar blij dat je ten minste een redelijk alternatief hebt.

Ja, ik heb wel een tsr, gelukkig.

's Nacht kolven… :think: Ik slaap al zo slecht…En ik ben bang dat ze dan komt voor en voeding en dat ik dan te weinig heb. Dat heb ik de hele tijd! Nu ook. Ze kwam om 17.15 en had gedacht dat ze al lang wéér een keer zou komen. Maar ze slaapt maar door! Eigenlijk wil ik kolven. Moet het geloof ik gewoon maar doen. Desnoods fv geven mocht ze toch willen drinken. Dan heb ik in elk geval m’n boobs een boost gegeven.







Jééémig, wat een dilemma’s de hele tijd!!!



Lena, :wink: je hebt pb.

Wat hier enorm geholpen heeft om beeb om 11 uur door te laten slapen 's nachts voor de voeding live te laten komen, op avond kolf ik dan. Binnen drie dagen kolfde ik overdag al meer.

@mamalena wrote:

Ja, ik heb wel een tsr, gelukkig.

's Nacht kolven… :think: Ik slaap al zo slecht…En ik ben bang dat ze dan komt voor en voeding en dat ik dan te weinig heb. Dat heb ik de hele tijd! Nu ook. Ze kwam om 17.15 en had gedacht dat ze al lang wéér een keer zou komen. Maar ze slaapt maar door! Eigenlijk wil ik kolven. Moet het geloof ik gewoon maar doen. Desnoods fv geven mocht ze toch willen drinken. Dan heb ik in elk geval m’n boobs een boost gegeven.







Jééémig, wat een dilemma’s de hele tijd!!!



Lena, :wink: je hebt pb.




Daar was ik ook bang voor, maar mocht dat gebeuren, dan geef ik gewoon de net gekolfde melk. Okee, heb ik een beetje voor niks gekolfd (hoewel, als ze eerst live drinkt en dan de gekolfde melk nog, dan heb je wel het maximale eruit gehaald), maar zeheef in ieder geval geen honger. En in mijn geval: ik heb rust aan mijn hoofd en hoef niet steeds te liggen denken wat ik eens zal doen.

Nou, of de duvel ermee speelt: :evil: Zit ik net 5 minuten te kolven…Wèèèèh…beebje over de babyfoon. K*T. Heb ik haar toch gewoon aangelegd. Ze dronk niet helemaal tot het verzadigingspunt, maar volgens mij wel redelijk tevreden. Terwijl ik toch al 70 cc gekolfd had. Dat is voor mij best wat. Meestal heb ik in totaal hooguit 110 cc. Ze ligt nu weer te slapen. Ik heb nog wat nagekolfd. Kwam nog 10cc ofzo, maar het was meer het seintje geven van dat er meer moet komen.



Weet je, ik schrok best wel van de opmerking van een vriendin van me die zei dat kindjes wennen aan het honger hebben. Dus dat m’n meisje best na het voeden naar me kan gaan liggen lachen, terwijl ze nog honger heeft. M’n oudste dochter heeft ook de eerste weken van haar leventje vaak honger gehad en dat wil ik niet meer!

Leuke vriendin die van jou :? Of je nog niet onzeker genoeg bent :hug: Sorry, maar ik snap soms niet waarom mensen dingen zeggen waardoor anderen alleen nog meer in de stress schieten :eh:



Ik stuur je zo een pb :-*

Wat een stomme opmerking zeg :evil:



Maar kolf jij op het werk wel rustig en om de 3 uur?

Mamalena, ik zou me pas zorgen maken over honger als je merkt dat ze niet voldoende groeit en dat is niet het geval, toch?



Alle tips zijn al gegeven, maar een :hug: is wel op zijn plaats. Je doet het harstikke goed :thumbup:

klinkt niet slecht toch mamalena? klinkt als vooruitgang, of niet?



die opmerking van je vriendin lijkt me flauwekul. Als een baby tevreden is, plast, poept en groeit, dan heeft ze geen honger. Als zo’n baby stiekem toch ondervoed kan zijn, tja, dan kan ieder kind dus wel stiekem ondervoed zijn…

Ik heb dat nu ook een beetje. Schijnt wel normaal te zijn als het kindje een maand of vier is. Hier kwam hij van de week gewoon 's nachts een keer extra. Drie nachten en nu lijkt het weer genoeg voor zijn behoefte.

Mijn kindje komt nu 's nachts ook weer. Ze houdt nu heel strikt het schema van elke 4 uur aan, dag en nacht. Maar vooralsnog wordt het er niet beter op… :? Ik word er een beetje wanhopig van! Ik heb zo vaak een hardhuilend kind op m’n schouder. Vanmorgen en vanmiddag leek het goed te gaan, maar de laatste 2 voedingen waren weer een drama.

Ik weet nog steeds niet wat ik er aan zal doen. Tussendoor kolven, of toch maar gewoon vaak aanleggen. Het lijkt weinig effect te hebben.

als ik een politiek incorrect antwoord mag geven: ik zou doen wat nodig is om je kindje van d’r honger af te helpen. Hoelang ben je nu al aan het proberen je produktie te verhogen? Heb je deze week met kon.dag en hemelvaart misschien de mogelijkheid om een weekje vrij te nemen? En dan heel vaak aan te leggen? Dan zou dat je laatste poging kunnen zijn. Lukt het gewoon echt niet om je produktie zo te verhogen dat je kind er genoeg aan heeft, dan lijkt bijvoeden me de enige optie. Dat zou ik dan ná een voeding doen, niet in plaats van. Zo krijgt ze maximaal moedermelk en denken je borsten niet dat ze met pensioen kunnen.



Had het vanochtend trouwens ook: tussen 2 voedingen gekolfd omdat ik morgen naar mijn werk moet. Maar mooi dat ik bij de volgende voeding niet genoeg had. Dus de gekolfde melk maar gegeven, ging voor de helft op. En zojuist kreeg ze vroeger dan verwacht honger; ik was er nog niet, dus tweede helft is ook al op :? .



hee meisje, je doet wat je kunt :thumbup: . Laat het je leven niet beheersen en zorg in de eerste plaats voor een happy beebje, dan komt de rest vanzelf :-* .



voor veel moeders is bv gewoon een dagtaak op deze leeftijd. Als je die tijd niet gegund wordt in onze maatschappij, dan is dat vreselijk treurig en verkeerd, maar niet jouw schuld.

Fijn dat je meedenkt! Ik hoef deze week alleen morgen te werken :dance: dus de rest van de week wil ik heel erg m’n best gaan doen. Het rare was vandaag dat ze begon te dreinen terwijl er melk uit haar mondhoeken liep! Nouja! Dan heb ik toch niet te weinig voeding denk ik dan. Ik weet onderhand niet meer wat ik moet denken.

Ik ga dinsdag wel wegen op het CB. Doe ik normaal nooit maar wil nu wel eens weten of ze wat aangekomen is. Ik heb overigens wel het idee dat ze niet mega-veel plast. Da’s dan weer geen goed teken. :think:



Oh, wat een gedoe!!!

Ja knettergek kun je daarvan worden hè? Wat is het nou, teveel melk, tew weinig, niet lekker, verkeerd moment, aargghhh… :wall: . Ze heeft trouwens ook deleeftijd om meer honger te krijgen en zich teveel bezig te gaan houden met andere dingen dat drinken. Lara wilde ook weer een nachtvoeding rond deze tijd, terwijl die allang doorsliep.



Fijn dat je nu even een week hebt om er de tijd voor te nemen en haar d;r zin te geven. Eens kijken wat er dan gebeurt…

Wegen is wel fijn als je ni zo’n periode zit. Zolang ze groeien weet je dat je nog wat aan kunt rommelen zonder consequenties. Ik ga met Tessa ook regelmatig en dan is het ook steeds: “nee hoor, ze groeit goed, dus ga modder gerust verder ermee.”

Ze hoeft ook niet megaveel te plassen. Gewoon plassen is goed genoeg :wink: . Ga maar lekker effe wegen, dan word je misschien gerust gesteld. En zo niet, dan weet je ten minste wat er aan de hand is.

Ik ga ook regelmatig wegen zodat ik me weer beter voel als ik zie dat hij toch wat aankomt, hij komt de laatste tijden ook niet veel aan maar de afgelopen keer had hij ook de waterpokken dus misschien komt het daar door.

Ik merk ook dat Luca vaak te druk is met vanalles om hem heen, en daarom drinkt hij nu ook niet rustig. Maar hij komt niet vaker als normaal, hij drinkt maar 4 a 5 maaltijden op een dag! zoals ik al zij ik voed hem maar 3x live (als hij niet op het kdv is) en dan geeft ik hem 1 a 2 keer per dag de fles.

Is het nog gelukt met je productie op te krikken?