voeding baby van bijna 7 maanden

@ Romata, tja achteraf gezien denk ik dat ik ook beter gelijk had moeten beginnen met vers… Maar ja, niets meer aan te doen! Blijf vers aanbieden en ook stukjes uit het handje (stronkje brocolli enzo). En ze heeft net een potje van Friso op, daar zaten stukjes in en die smaken wel weer veel meer naar echte groente dan die van Olvarit dus was ondanks dat het uit een potje kwam toch wel trots op dr :oops: …



Dus bij jou duurde het ook een week of 8 voordat hij goed een boterham kon eten… Moet me er ook niet zo druk over maken, het komt vast wel goed.

Klopt die potjes van friso en andere merken zitten meer stukjes in, maar wj zitten nu aan de 8 maanden potjes en daar zit ook meer stukken in ook in die van olvarit.



Maar goed schijnt (dat zei mijn moeder) was op radar geweest dat potjes heeeeeel slecht waren want er zat veel suiker in ofzo :mrgreen:



En biene, zit jij nog steeds aan de late of een naxchtfles?? jeetje meid, dat lijkt mij vreselijk. Ik bene cht blij dat we Roan na 8 uur niet meer horen tot sochtends… Misschien als je overdag meer aan bied dat ze dan helemaal doorslaapt… En brood mag je idd allang introduceren… :wink:

@romata wrote:

Hier duurde het ook wel even hoor voordat er hier een hele boterham naar binnen ging bij mijn oudste, heeft zeker een week of 8 geduurd.



En wat betreft potjes voeding: Ik kan begrijpen dat kindjes die potjes voeding krijgen de smaak van vers eten niet meer kunnen waarderen. In die potjes stoppen ze natuurlijk heel wat in om een lekkere smaak te krijgen.



Daarom hier alles vers ala rapley uit het handje.




Deed je dat met T ook ??

@dama16 wrote:

@ Romata, tja achteraf gezien denk ik dat ik ook beter gelijk had moeten beginnen met vers… Maar ja, niets meer aan te doen! Blijf vers aanbieden en ook stukjes uit het handje (stronkje brocolli enzo). En ze heeft net een potje van Friso op, daar zaten stukjes in en die smaken wel weer veel meer naar echte groente dan die van Olvarit dus was ondanks dat het uit een potje kwam toch wel trots op dr :oops: …



Dus bij jou duurde het ook een week of 8 voordat hij goed een boterham kon eten… Moet me er ook niet zo druk over maken, het komt vast wel goed.




Jenna is 7 maanden en krijgt nog geen brood, rond een maand of 8 a 9 zal brood pas een vervanger van een fles hoeven zijn tussen de middag.

@Sennapen wrote:

@romata wrote:
Hier duurde het ook wel even hoor voordat er hier een hele boterham naar binnen ging bij mijn oudste, heeft zeker een week of 8 geduurd.



En wat betreft potjes voeding: Ik kan begrijpen dat kindjes die potjes voeding krijgen de smaak van vers eten niet meer kunnen waarderen. In die potjes stoppen ze natuurlijk heel wat in om een lekkere smaak te krijgen.



Daarom hier alles vers ala rapley uit het handje.




Deed je dat met T ook ??




Nee, maar voor Talysha maakte ik alles vers stond 1 x in de 1 a 2 weken een paar uur in de keuken om verschillende maaltijden te maken en die deed ik dan invriezen en elke avond deed ik een potje uit de vriezer halen. Maar kreeg wel regelmatig fruit uit het handje. Maar ze kreeg alleen een kant-en-klaar potje als we weg moesten en dan nog nam ik liever een bevroren potje mee maja dat kon niet altijd. Maar toen ze wat ouder was 12+ maanden kreeg ze wel eens een olvarit maaltijd uit die bakjes als wij frietjes aten ofzo.

Sanne: Mirthe komt inderdaad af en toe nog voor een avondfles of een nachtfles. Met de avondfles liggen wij zelf nog niet op bed dus op zich geen probleem. Nachtfles is op zich minder maar dat kost me meestal een half uurtje.

Mirthe sliep op zich vrij snel door maar nu komt ze af en toe weer gelukkig niet iedere nacht. Ik moet er wel bijzeggen Mirthe slaapt overdag ook nog ongeveer 4 a 5 uurtjes.



Wat Romata deed doe ik ook ik stoom het eten 2 x in de week en vries alles in. Wel zo makkelijk. Doe ik met fruit maar ook met de warme maaltijd.

Meiden!!!



Groot nieuws :dance: ! Jada heeft vandaag op het KDV een hele boterham op met korst en al!!! Ik zei vanmorgen tegen de leidster joh probeer is of ze als ze het eerst het brood en dan de fles krijgt wel het brood opeet in plaats van te “hamsteren”. En ja hoor, madam at om 11 uur haar boterham op en kreeg om 12 uur haar fles! Ze kauwde en slikte! En vanavond heeft ze verse groente gegeten, wat ze vorige week nog niet luste!!! Had wortel, aardappel en appeltjes gemaakt! Ik ben zo trots! :clap:

Wat goed! Mag je emt recht trots op zijn! Gewoon geduld hebben! :wink: :wink:

Ben blij te zien dat baby’s van (bijna 7 maand) nog gewoon laat o[p de avond de fles krijgen…

Keano krijgt om 22.00 de fles en slaapt door tot 9.00 :smiley:

Dit is zijn schema:



9.00 papfles

11.30 fruit

13.00 fles

16.00 groente/maaltijd

17.00 fles


slaapt door tot 22.00
22.00 pyjamapapje

maar voor de laatste fles moeten we hem wel wakker maken, maar anders komt ook Keano 's nachts!

@naatjuh1988 wrote:

Ben blij te zien dat baby’s van (bijna 7 maand) nog gewoon laat o[p de avond de fles krijgen…

Keano krijgt om 22.00 de fles en slaapt door tot 9.00 :smiley:

Dit is zijn schema:



9.00 papfles

11.30 fruit

13.00 fles

16.00 groente/maaltijd

17.00 fles
slaapt door tot 22.00
22.00 pyjamapapje

maar voor de laatste fles moeten we hem wel wakker maken, maar anders komt ook Keano 's nachts!


Oow want ik zou zeggen als ie toch zo goed slaapt laat die laatste fles dan haha :P