voeding baby van bijna 7 maanden

Op zich zou je af en toe wel wat kunnen aanbieden. Mijn dochtertje wil ook na haar fruithapje niets anders drinken, maar een uurtje erna vaak wel. Dan krijgt ze ook een stukje liga of cracotte erbij. In de ochtend probeer ik vaak nog wat water, maar ook daar drinkt ze nauwelijks wat van hoor! Maar het is wel goed denk ik als je het af en toe probeert (ondanks dat ze het qua cc aan vocht goed haalt met haar fles), zodat ze er een beetje aan leert wennen. Mijn meisje moet er nog steeds niet veel van weten en krijgt het al een maand aangeboden.

@schaap wrote:

ons schema met 7 mnd



8.00 fles 180 + 6 scheppen

10.00 fruit

12.00 heel broodje met boter (alleen het bovenste harde korstje niet) + een beetje thee

13.00 fles 150 +5 scheppen



tussendoor water met een beetje diksap en een koekje (geen vaste tijd)



17.00 warm eten groot potje of zelf gemaakt en yoghurt na

20.00 fles 180 + 6 scheppen



ik moest met 6 mnd van 4 flessen af en minimaal 500ml melk op een dag geven




Als ik het goed zie geef je dus ook geen pap ofzo in de ochtend? Fijn om te zien!!! Mijn dochtertje krijgt ook nog gewoon een fles en in de loop van de ochtend eventueel nog een tussendoortje. Hoe heb jij je kindje brood leren eten? Ze slikt het bij mij nog niet door, laat het zeg maar zitten in haar mondje. Ik heb het net geprobeerd met melk er door heen, dat ging al wat beter!

@dama16 wrote:

@schaap wrote:
ons schema met 7 mnd



8.00 fles 180 + 6 scheppen

10.00 fruit

12.00 heel broodje met boter (alleen het bovenste harde korstje niet) + een beetje thee

13.00 fles 150 +5 scheppen



tussendoor water met een beetje diksap en een koekje (geen vaste tijd)



17.00 warm eten groot potje of zelf gemaakt en yoghurt na

20.00 fles 180 + 6 scheppen



ik moest met 6 mnd van 4 flessen af en minimaal 500ml melk op een dag geven




Als ik het goed zie geef je dus ook geen pap ofzo in de ochtend? Fijn om te zien!!! Mijn dochtertje krijgt ook nog gewoon een fles en in de loop van de ochtend eventueel nog een tussendoortje. Hoe heb jij je kindje brood leren eten? Ze slikt het bij mij nog niet door, laat het zeg maar zitten in haar mondje. Ik heb het net geprobeerd met melk er door heen, dat ging al wat beter!




ik heb een week het brood gesopt in melk of water, je moet ook niet te vers brood nemen, dat gaat plakken, als het wat ouder is verkruimelt het meer

maar die van mij doet overal zn mond voor open :lol: hij is net een kliko :P :wink:<br /> <br /> en ik mocht geen pap meer geven van het cb ivm met gewicht (wat wel meeviel) en ik gaf eigenlijk maar 1 schepje alleen savonds

ik doe heel soms een half pyamapapje mengen met melk :smiley:

Onze vent is dan met 6 dagen 8 maand maar ons schema is als volgt



7;30 pap

10:00 fruithapje

11;30 binnenste van het brood + beleg & een klein flesje melk

14;30 drinken roosvicee, thee met melk of fruitflesje

17.30 Groente + toetje

Rond 20;00 uur pyamapap (owjaaa dat is zo slecht zegt het cb dus dat moet een normale fles worden. :lol:)



Ze zei ook tegen me dat ik ipv pap sochtends ook brood kon gaan geven. Maar Roan likes pappies dus ik vind dat wel prima.



Gewoon op je eigen gevoel afgaan… en naar je kindje kijken of dat goed gaat!

@schaap wrote:

@dama16 wrote:
@schaap wrote:
ons schema met 7 mnd



8.00 fles 180 + 6 scheppen

10.00 fruit

12.00 heel broodje met boter (alleen het bovenste harde korstje niet) + een beetje thee

13.00 fles 150 +5 scheppen



tussendoor water met een beetje diksap en een koekje (geen vaste tijd)



17.00 warm eten groot potje of zelf gemaakt en yoghurt na

20.00 fles 180 + 6 scheppen



ik moest met 6 mnd van 4 flessen af en minimaal 500ml melk op een dag geven




Als ik het goed zie geef je dus ook geen pap ofzo in de ochtend? Fijn om te zien!!! Mijn dochtertje krijgt ook nog gewoon een fles en in de loop van de ochtend eventueel nog een tussendoortje. Hoe heb jij je kindje brood leren eten? Ze slikt het bij mij nog niet door, laat het zeg maar zitten in haar mondje. Ik heb het net geprobeerd met melk er door heen, dat ging al wat beter!




ik heb een week het brood gesopt in melk of water, je moet ook niet te vers brood nemen, dat gaat plakken, als het wat ouder is verkruimelt het meer

maar die van mij doet overal zn mond voor open :lol: hij is net een kliko :P :wink:<br /> <br /> en ik mocht geen pap meer geven van het cb ivm met gewicht (wat wel meeviel) en ik gaf eigenlijk maar 1 schepje alleen savonds

ik doe heel soms een half pyamapapje mengen met melk :smiley:




tell me, wat weegt jou ventje + lengte… :wink:

@ Sennepen: Ik ben benieuwd of mijn dochtertje het slikken van brood gauw onder de knie gaat krijgen… Cracotte gaat wel iets beter… Ik denk dat het ook komt doordat ze potjes krijgt, die zijn natuurlijk helemaal fijn gemalen. Ben wel bezig met vers, maar dat vind ze nog niet echt lekker.



Mijn dochtertje (haha je vroeg ventje) weegt op het moment 8 kilo en is 71 centimeter. Ze is nu bijna 7 maanden.

Neeee ik vroeg aan schaap hoeveel haar ventje woog omdat ze geen pap meer mocht geven… Ik had wel door dat jij een meisje had… :wink:



En als je dat brood nou bijvoorbeeld met boter en een beetje jam geeft, of je doet er roosvicee bij voor het doorslikken…



En wat betreft die potjes, die geef ik Roan ook hoor, dat verse moet ie ook niet veel van hebben. Maar je kan ook gewoon een broodkorstje geven voor te sabbelen, ze moet er natuurlijk ook gwn aan wennen he.

Ja die potjes… pffff vandaag was ik bij het CB om Jada te wegen. Kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk nog geen stukjes brood eet omdat ze aan de potjesvoeding zit en dat allemaal zo fijn is van structuur dat ze dus meer moeite heeft met stukjes… Volgens mij is het gewoon een kwestie van oefenen omdat ze een cracotte wel doorslikt. Ze moet nog wennen aan de smaak van brood en we zijn pas 3 weken bezig met brood.

Je moet je niet teveel van het Cb aantrekken hoor, want dan is alles fout wat je doet. Misschien vind ze brood wel niet lekker, dat kan toch?? Geef je haar wel eens vers fruit?? Of potjes met verkruimelde koek?

Ze moeten idd eerst ook leren dat er stukjes inzitten hoor, dat weet ik nog wel met Roan, die ging dan over zijn nek en ik schrok me dood :oops: , maar dat moest dan ook weer wennen omdat ie die hap beweging moest gaan maken.

@ Sennepen:

Dat is wel een goede tip om is een ligaatje te verkruimelen door het fruithapje. Geef jij Roan wel is vers of alleen potjes? Ik heb wel vers geprobeerd hoor, maar Jada geeft veel meer de voorkeur aan de potjes. Haar mond kan dan niet verder open haha. Ik blijf wel vers proberen, maar als ze na een paar happen echt niet meer wilt, trek ik alsnog een potje open…



Hoe lang duurde het bij Roan voor hij echt zijn brood enzo doorslikte?

@Sennapen wrote:

@schaap wrote:
@dama16 wrote:
@schaap wrote:
ons schema met 7 mnd



8.00 fles 180 + 6 scheppen

10.00 fruit

12.00 heel broodje met boter (alleen het bovenste harde korstje niet) + een beetje thee

13.00 fles 150 +5 scheppen



tussendoor water met een beetje diksap en een koekje (geen vaste tijd)



17.00 warm eten groot potje of zelf gemaakt en yoghurt na

20.00 fles 180 + 6 scheppen



ik moest met 6 mnd van 4 flessen af en minimaal 500ml melk op een dag geven




Als ik het goed zie geef je dus ook geen pap ofzo in de ochtend? Fijn om te zien!!! Mijn dochtertje krijgt ook nog gewoon een fles en in de loop van de ochtend eventueel nog een tussendoortje. Hoe heb jij je kindje brood leren eten? Ze slikt het bij mij nog niet door, laat het zeg maar zitten in haar mondje. Ik heb het net geprobeerd met melk er door heen, dat ging al wat beter!




ik heb een week het brood gesopt in melk of water, je moet ook niet te vers brood nemen, dat gaat plakken, als het wat ouder is verkruimelt het meer

maar die van mij doet overal zn mond voor open :lol: hij is net een kliko :P :wink:<br /> <br /> en ik mocht geen pap meer geven van het cb ivm met gewicht (wat wel meeviel) en ik gaf eigenlijk maar 1 schepje alleen savonds

ik doe heel soms een half pyamapapje mengen met melk :smiley:




tell me, wat weegt jou ventje + lengte… :wink:




mijn manneke weegt ongeveer 8100 gram en 68,5 cm

de lijntjes van lengte en hoofdomtrek liepen netjes met de curve mee, maar zn gewicht week af naar omhoog :lol: ik maak me er niet zon zorgen om :stuck_out_tongue:

Vaak groente uit potjes, vind ie vers nog niet zoveel aan. En de potjes wel, ik ga me daar echt niet druk om maken, ze zeggen constant dat ik dit moet of dat moet… Trek me er niet zoveel van aan eigenlijk :mrgreen: …



Bij Roan ging het volgens mij vrij vlot met brood doorslikken hoor, maar goed ik doe ook mini stukjes en beleg he.



Geef het wat tijd. Komt zeker goed :wink:

En schaap jeetje, dan schelen Roan en Wes niks bijna qua leeftijd.



Maar qua de rest wel, ons ‘ventje’ is 10.3 kilo en 75.5 cm :mrgreen:

En je moet nooit naar een ander kind kijken want de een is veel vlotter met brood of iets anders terwijl een ander kindje nog lekker flessies drinkt.

@Sennapen wrote:

En schaap jeetje, dan schelen Roan en Wes niks bijna qua leeftijd.



Maar qua de rest wel, ons ‘ventje’ is 10.3 kilo en 75.5 cm :mrgreen:




haha dat scheelt nogal, wat zeggen ze bij jullie dan



en wat je zegt, je kunt kindjes niet met elkaar vergelijken, het ene kind is vlot met het een en de ander doet er wat langer over en zo gaat dat met alles :mrgreen:

In het begin steeds dat ie te zwaar was, maar hij zakt steeds meer naar de gemiddelde lijn & als je het niet vergelijkt met de leeftijd maar met de lengte is ie prima op gewicht. Hij is een grote jongen dus zo heel goed in proportie.

In het begin trok ik me dit erg aan, maar heb dat losgelaten. Hij groeit gewoon heel snel, maar weet zeker nu die in beweging komt en straks helemaal is het er zomaar af :mrgreen:

Wel even prettig om te lezen wat iedereen aan zijn kindje geeft. Ik merk dat ik dus ook met brood moet beginnen doe ik nog niet :oops: .



Hier het volgende schema:



8 uur: fles 200 ml

13.00: Fruithapje

15.00: fles 180 ml

18.00: avondeten

19.00: fles 180 ml



Eventueel krijgt ze 's avonds om half 12 nog een fles of als ze 's nachts komt dan krijgt ze een fles. Vaak zit er nog een fles tussen de 19.00 uur en 8 uur 's ochtends.



Mijn dochter krijgt tuseendoor water of thee. De fruithapjes en avondeten zijn met stukjes vaak dit omdat ik het zelf klaar maak en me dochter eten met stukjes goed eet. Hebben eens geprobeerd en het ging goed. Pap geef ik haar niet dit omdat ze er vaak buikkrampjes van krijgt en maar een paar hapjes wil.

Af en toe geef ik haar een pyjamapapje dit vindt ze erg lekker. Ik doe vaak een liga door het fruithapje want een perenhapje is erg waterig en dan met een liga krijgt het een steviger structuur.

@Sennapen wrote:

In het begin trok ik me dit erg aan, maar heb dat losgelaten. Hij groeit gewoon heel snel, maar weet zeker nu die in beweging komt en straks helemaal is het er zomaar af :mrgreen:




o nee ik ook niet, ik doe wat mij het beste lijkt en zij kunnen mij slechts advies geven, want ik ken mijn kind het beste :mrgreen:

en idd als ze meer in beweging gaan komen komen ze niet of nauwelijks nog aan

ik denk dat mijn manneke nu ook niet veel meer aankomt, die is de hele dag aan het klimmen in de box :lol:

Hier duurde het ook wel even hoor voordat er hier een hele boterham naar binnen ging bij mijn oudste, heeft zeker een week of 8 geduurd.



En wat betreft potjes voeding: Ik kan begrijpen dat kindjes die potjes voeding krijgen de smaak van vers eten niet meer kunnen waarderen. In die potjes stoppen ze natuurlijk heel wat in om een lekkere smaak te krijgen.



Daarom hier alles vers ala rapley uit het handje.