voeding baby van bijna 7 maanden

Hallo allemaal,



Zouden jullie naar mijn voedingsschema willen kijken?



Mijn dochtertje lust absoluut geen pap. Heb het met de fles geprobeerd en van een bordje. Ze laat vanuit de fles flink veel staan (ook al schud ik tussendoor en doe ik maar 2 schepjes bambix op een fles van 200 cc) en lepelend wil ze het helemaal niet. Werd er gek van. :roll: Daarnaast krijgt ze nog om 23 uur een fles (we maken haar daar voor wakker) omdat ze anders om half 4 wakker wordt van de honger, alles opdrinkt maar daarna niet meer rustig in slaap valt en om 7 uur geen trek heeft.



Komt tie:



7 uur fles van opvolgmelk 200 cc + broodkorstje

11 uur fles van opvolgmelk 200 cc + broodkorstje

Ik doe het brood omdat ze dus geen pap wil.

14:00/14:30 fruithapje

15:30 beetje roosvicee en stukje cracotte/liga

17:00/17:30 groentehapje

19:00/19:30 200 cc opvolgmelk

23 uur 200 cc opvolgmelk



Alvast bedankt voor jullie reacties.

Niemand?

Ik vind het er prima uit zien hoor. Je meisje krijgt genoeg :wink:



Pap hoeft niet persee hoor, mn oudste heeft het ook nooit gehad omdat ze het niet wou en mn jongste heeft het hooguit 1,5 maand gehad, maar ze heeft veel liever brood… heb 2 broodmonstertjes haha die eten de hele dag door broodjes tussendoor.



De late fles kan je erin laten als ze daar goed op slaapt, mn eigen meisje is 18,5 maand maar krijgt die late fles nog steeds omdat ze anders wakker is van de honger 's nachts .

Bedankt voor je reactie Chantal!



Ja ik ben er erg onzeker over geworden omdat mijn dochtertje vanaf haar geboorte veel huilt door verkoudheden en oorontstekingen. Je weet dan nooit of het met de voeding wel goed zit. En ze is ook erg wisselend, voelt ze zich goed dan gaat alles leeg en heeft ze een verkoudheid dan laat ze van alles veel staan. Logisch natuurlijk ook. En om je heen hoor je toch veel over de 23 uur fles, dat het met bijna 7 maanden helemaal niet nodig is om je kindje ervoor wakker te maken… En pffff met die pap werd ik helemaal gek omdat ze dat niet goed at/dronk. Ga dus vanaf morgen een gewone fles geven in de ochtend met een paar hapjes brood na. Want ze eet haar brood nog niet echt, dus dat moeten we nog veel met haar oefenen.



Nogmaals bedankt!

Mijn dochtertje is ook bijna 7 maanden.



Pap hoeft ze niet te eten, dat heeft mijn oudste ook nooit gehad.



Maar ons schema:



9:00 200cc melk

soms in de ochtend een stukje fruit uit het handje, maar ze krijgt echt nauwelijks tot niets binnen, als ze iets binnen krijgt dan is het 1 inimini hapje

13:00/14:00 200cc melk

17:30 stukje groente uit het handje ook hier krijgt ze nauwelijks tot niets van binnen.

18:00 200cc melk

21:30 200cc papfles



Wij voeden bij via de rapley methode vandaar dat ze eigenlijk nog niets binnen krijgt van bijvoeding.

Soms hebben we ook dagen dat ze helemaal geen bijvoeding krijgt.



Wij geven de laatste fles nog zolaat omdat mijn meisje anders helemaal niet doorslaapt vanwege erge jeuk die ze 's nachts heeft door eczeem.

Fijn hoor om te horen dat er meer kindjes zijn die geen pap krijgen, maar gewoon flesvoeding. Mijn dochtertje krijgt ook van haar boterham/cracotte/liga nauwelijks wat binnen hoor. Paar stukjes. Haar fruit en groente gaan over het algemeen wel goed, maar dit zijn ook potjes en dus glad van structuur. Ik ben nu af en toe vers aan het proberen, maar dit vind ze nog niet zo lekker. Denk omdat het een veel uitgesprokener smaak is dan die potjes… Blijf het gewoon proberen.



Chantal, die late fles bij jou was die ook nog om 23 uur en moest je haar wakker maken?

Die fles van 23 uur krijgt ze nu nog met 18,5 maand oud :wink: soms is ze rond die tijd wakker of ik geef hem half slapend aan dr. Meestal is ze half wakker laat haar dan gewoon in bedje liggen en geef dr het flesje :lol:

Wel fijn dat je haar dan niet helemaal uit een diepe slaap hoeft te halen. Dat moet ik met mijn dochtertje wel, die ligt dan echt voor pampus haha. Maar ja ik heb zoiets beter heel even chagrijnig omdat ze wakker wordt gemaakt dan vanaf 4 uur 's nachts tot 7 uur chagrijnig omdat ze niet meer goed kan slapen!



Weet je nog hoe het bij jou ging met het brood eten? Mijn dochtertje krijgt nu een week of 3 brood (broodkorstje) maar eet hooguit een paar stukjes… Ik neem aan dat dit vanzelf meer wordt? Ze hapt wel, maar laat het dan in haar mondje liggen. Ze slikt het niet door. Net een hamstertje.

Maar hoe weet jij nou dat ze s’nachts nog komt? Als je voor vanavond de fles van 23;00 laat vallen en aankijkt met hoe het gaat… Wie weet komt ze niet meer!!



Over brood: Misschien anders brood zonder broodkorstje + boter geven? Misschien wilt ze dan wel meer eten!

Voor haar leeftijd als Katie kreeg ze al geen broodkorstje meer nadat ze de motoriek te pakken had…

hier ook nog 1 die snachts komt als we geen fles rond 23 uur geven



soms probeer je het wel maar als het niet lukt mag je snachts er steeds uit nee dank u



en wel of geen pap maakt niet zo veel uit



maar even een vraagje waarom geen water sapje thee oid er bij tussen door … het lijkt mij zo lang met tussendoor niks ??



hier bij ons bv : (maar m is wel wat ouder maar nog niet echt van tijd veranderd al die tijd)



7uur fles

10uur drinken met fruit

12.30 brood met melk

15uur drinken met rozijntjes of koekje

17.30 avond eten met pot mee en toetje en daarna drinken

23.00 fles



en tussen door bieden wij nog regelmatig drinken aan

@ ingemama: Als ze in de ochtend vroeg wakker is na haar eerste slaapje krijgt ze water/thee en in de middag krijgt ze met haar cracotte ook wat roosvicee! Ik weet niet of je mij bedoelde met drinken tussendoor of Romata?



@ Marriyelle: Meerdere keren geprobeerd, maar weet zeker dat ze nog komt dan, want dat is namelijk elke keer geprobeerd. En om dan 's nachts 3 uur in de weer te zijn (na het drinken wil ze dan niet meer verder slapen)… dan maar liever even om 23 uur wakker maken, flesje en om 23:30 weer lekker verder slapen…

Dan moet je dat maar doen dan :slight_smile:

Hier hebben we het ook vaak genoeg geprobeerd om geen fles te geven vooral als ik echt moe ben en vroeg op bed ga maar dan moet ik er altijd 's nachts uit…

Ga liever 's avonds dan iets later in bed dan 's nachts met dr heen en weer met flesjes…(dan was de borstvoeding toch makkelijk haha maar ja door dr allergie was het niet meer haalbaar)



Dama, Indy at eerst maar kleine stukjes pas later met 9 mnd ging ze ook meer eten. Opzich is het nu nog bijvoeding dus ze hoeven niet gelijk veel te eten dat komt vanzelf… :-*

Thanks Chantal!



Wat kan een beginnend moeder zich soms toch zorgen maken om eigenlijk niets… :roll:



Jaaa dat 's nachts in de weer zijn breekt mij veel meer op dan er om 23 uur even uit… Nu wordt ze ook wel is wakker hoor, maar dan is het met een speentje zo weer op te lossen.

Geen dank, en ja als mama kan je erg bezorgd zijn nu met mn 2e heb ik soms nog wel momenten dat ik denk van help :shifty: .

Daarom is het forum ook altijd makkelijk voor advies :wink:

@dama16 wrote:

@ ingemama: Als ze in de ochtend vroeg wakker is na haar eerste slaapje krijgt ze water/thee en in de middag krijgt ze met haar cracotte ook wat roosvicee! Ik weet niet of je mij bedoelde met drinken tussendoor of Romata?


sorry door elkaar gehaald was op romata

@ingemamavan2 wrote:

@dama16 wrote:
@ ingemama: Als ze in de ochtend vroeg wakker is na haar eerste slaapje krijgt ze water/thee en in de middag krijgt ze met haar cracotte ook wat roosvicee! Ik weet niet of je mij bedoelde met drinken tussendoor of Romata?


sorry door elkaar gehaald was op romata


Huh met drinken tussendoor daar heb ik het niet over gehad :think:
Want mijn meisje krijgt eigenlijk nog geen ander drinken dan melk.

@romata wrote:

@ingemamavan2 wrote:
@dama16 wrote:
@ ingemama: Als ze in de ochtend vroeg wakker is na haar eerste slaapje krijgt ze water/thee en in de middag krijgt ze met haar cracotte ook wat roosvicee! Ik weet niet of je mij bedoelde met drinken tussendoor of Romata?


sorry door elkaar gehaald was op romata


Huh met drinken tussendoor daar heb ik het niet over gehad :think:
Want mijn meisje krijgt eigenlijk nog geen ander drinken dan melk.


dit was mijn vraag aan jou (staat een stukje terug) :


maar even een vraagje waarom geen water sapje thee oid er bij tussen door .. het lijkt mij zo lang met tussendoor niks ??

Ohw waarom wij geen water/thee aanbieden…

Euhm tijdens het fruitmomentje dan krijgt ze al vocht binnen van het fruit.

En als we haar 's morgens geen fruit geven vind ik het niet nodig om haar drinken aan te bieden, ze heeft nog genoeg aan haar melk.



En groente uit haar handje krijgt ze voor haar fles, dus als ze het beu is dan krijgt ze de fles.

ons schema met 7 mnd



8.00 fles 180 + 6 scheppen

10.00 fruit

12.00 heel broodje met boter (alleen het bovenste harde korstje niet) + een beetje thee

13.00 fles 150 +5 scheppen



tussendoor water met een beetje diksap en een koekje (geen vaste tijd)



17.00 warm eten groot potje of zelf gemaakt en yoghurt na

20.00 fles 180 + 6 scheppen



ik moest met 6 mnd van 4 flessen af en minimaal 500ml melk op een dag geven