Ik las deze zin laatst:
Recent onderzoek toont aan dat ruim veertig procent van de Nederlanders het niet normaal vindt als de borst in het openbaar wordt gegeven. ‘Het openbaar;’ is hier trouwens een betrekkelijk begrip. Dit zelfde onderzoek wijst namelijk uit dat het vrijwel niet uitmaakt of een bekende of onbekende de borst geeft en of het binnenshuis of buitenshuis gebeurt.
40%, dat vind ik best veel! Jammer dat het geven van de borst in Nederland nog steeds niet zo “gewoon” wordt gevonden.
Hoe denken jullie daarover?
Voeden jullie in het openbaar?
Ik heb er geen moeite mee. Ik zit rustig in de v&d mijn (.)(.) te “wegen” om te voelen welke aan de beurt is. Ik let eigenlijk niet zo op de omgeving.
Thuis voed ik ook rustig met visite erbij. Nooit bij nagedacht dat iemand zich daar heel ongemakkelijk bij kan voelen eigenlijk :think:
Wij nederlanders zijn sowieso wat preuts aangelegd vind ik :mrgreen:
Flesje mag wel in de v&d en de (.) zou niet mogen??? :naughty:
Ik vind BV in het openbaar geen probleem al vind ik het wel weer mooi als het gedekt wordt gedaan…
Dus ja ook een beetje preuts
ik voed ook in het openbaar,
maar zal mn (.)(.) niet heel bloot laten zien, het kindje ligt er toch wel voor.
Ik leg ook niet mijn tiet zomaar op tafel hoor ik bedek het wel een beetje maar er is altijd wel even wat te zien natuurlijk.
ja maar daar heb ik geen problemen mee.
ik kon bij beide kids niet kolven, dus kon ook niet anders dan live voeden, en dan wordt je er wel makkelijker in.
ook op mn werk, als ik Y.ouri moest voeden, bleef ik gewoon op de groep, waar mn collegas werkten en de andere kinderen speelden.
@Matsjo wrote:
Ik leg ook niet mijn tiet zomaar op tafel hoor ik bedek het wel een beetje maar er is altijd wel even wat te zien natuurlijk.
:lol:
Dan vind ik het mooi :inlove:
Natuurlijk voed ik in het openbaar! Kind moet toch eten?! Maar ik heb altijd een voedingsBH met daarover een spaghetti band-shirtje en daarover een shirtje of trui aan. Zo kan de bovenste laag naar boven, dan het spaghettibandtruitje aan 1 kant over de borst naar beneden en dan de voedingsBH los. Dan zie je echt niets meer van een borst, helemaal niet als Arielle er ook nog met haar bolletje voor zit…
40 % lijkt me erg veel… ik voed ook in t openbaar, en heb er absoluut geen problemen mee…
zouden wij dan aan huis gekluisterd (schrijf je dat zo?) moeten zijn??? beetje belachelijk…
ik heb zoiets van als je t niet wilt zien, kijk je maar niet
Ik heb ook in het openbaar gevoed… al hield ik er vanaf een bepaalde leeftijd wel rekening mee… de oudste heeft 4 jr BV gehad en dat deed ik niet meer in het openbaar… de jongste, nu 3… krijgt ook nog… ook niet meer in het openbaar… ook al vind ik het normaal… is het normaal… toch snap ik wel dat sommige mensen zich opgelaten erdoor kunnen voelen… voor het eerste jaar had ik er ‘schijt’ aan… daarna hield ik er rekening mee, kon ik een flesje water geven dan deed ik dat…
Mijn zwagerrrrr… die vond t vreselijk… kreeg gewoon de zenuwen als ik ging voeden… ik mocht van mijn zus niet meer in haar huis de borst geven… want ‘Barry hoeft jouw borsten niet te zien hooorrrr’… Beetje jammer, want ik zag het zelf niet als sexueels… bovendien lag daar de playboy gewoon open en bloot op tafel en waren de hooters van Georgina Verbaan gewoon te zien… gaat het ineens om mijn ‘hooters’ dan kon het ineens niet… :think:
Blote borsten als sextoy mag blijkbaar wel… kijk naar de bladen… topless zonnen en sauna’s… maar gebruik je die borsten waar ze voor bedoeld zijn, dan krijgen mannen ineens :sick: neigingen…
Beetje krom…
Maar goed, in haar huis ging ik niet meer voeden… in het huis van mijn ouders en in mijn eigen huis mocht ie lekker een blokkie om hoor, als ik ging voeden…
Toevallig heb ik de afgelopen 2 weken mijn poll op hyves gepromoot (ook betaald) en dit was de vraag en de percentages antwoorden:
Ik voed in het openbaar mijn kindje aan de borst. Jij...
- ...vindt dat doodnormaal / hebt er geen problemen mee 71,1%
- ...vindt het prima maar je hoeft het niet te zien 20%
- ...vindt dat genant om van een ander te zien en zou je er ongemakkelijk bij voelen als je het iemand ziet doen 4,4%
- ...vindt het bespottelijk: dat soort dingen doe je maar thuis! 4,4%
Ik voed zelf echt overal en altijd (ook op mijn werk :mrgreen: ) en ik heb echt schijt aan de mensen die daar moeite mee hebben. Ik houd het netjes en vindt het gewoon echt heel normaal!
Affie :thumbup: :thumbup: :thumbup:
ja hoor tuurlijk in het openbaar voeden!
Ga me niet in huis verstoppen omdat een ander er en probleem mee heeft dat ik mijn kind eten/drinken geef.
Was alweer een tijdje geleden,maar toevallig vorige week in de dierentuin nog in het openbaar gevoed. Volgens mij had overigens niemand dat door, ondanks dat dreumes al 1,5 is :thumbup:
@Affie wrote:
Toevallig heb ik de afgelopen 2 weken mijn poll op hyves gepromoot (ook betaald) en dit was de vraag en de percentages antwoorden:
Ik voed in het openbaar mijn kindje aan de borst. Jij...
- ...vindt dat doodnormaal / hebt er geen problemen mee 71,1%
- ...vindt het prima maar je hoeft het niet te zien 20%
- ...vindt dat genant om van een ander te zien en zou je er ongemakkelijk bij voelen als je het iemand ziet doen 4,4%
- ...vindt het bespottelijk: dat soort dingen doe je maar thuis! 4,4%
Ik voed zelf echt overal en altijd (ook op mijn werk :mrgreen: ) en ik heb echt schijt aan de mensen die daar moeite mee hebben. Ik houd het netjes en vindt het gewoon echt heel normaal!
Hier net zo.
Gelukkig is jouw polluitkomst iets positiever!
Ik ben het helemaal met Faizaa eens. Met blote borsten op het strand kan wel , maar netjes voeden in het openbaar is het een probleem???
Beetje omgekeerde wereld.
Hier ook een bijna tweejarige aan de borst , die doe ik ook niet in het openbaar , maar tot een jaar gewoon gedaan( en laatst heb ik het ook nog gedaan op reis , om hem in slaap te krijgen. En het helpt wel! Beter dan een krijsend kind in het vliegtuig toch??
En als het prive kan in een slaapkamer oid doe ik het ook liever daar , maar ken het niet anders dan gewoon maar op een bankje in de stad oid.
ik vind het ook belachelijk dat je niet in het openbaar zou mogen voeden…ik voed dus ook nog steeds en ook in het openbaar…wel probeer ik zo min mogelijk van mn borsten te laten zien, want dat vind ik zelf ook niet prettig…daarnaast zoek ik altijd een rustig plekje…anders is mevrouw afgeleid :roll: :mrgreen:
maar als madam echt honger/dorst heeft krijgt ze gewoon de borst…waar ik ook ben…nou moet ik wel zeggen dat ik het met 1 jaar wel wellisjes vond… :shifty: hihi maar ik kan nog niet helemaal stoppen…vind het zo raar omdat ineens te doen…dus mijn gezegde van een groter kind aan de borst gaat nu een btje om ver geschopt worden…en hoe ik dat nou vind om in het openbaar te zien :think: weet ik eigenlijk niet…
Ik voed ook in het openbaar. Ben laatst nog bij een babyzaak geweest waar ik het deed. Nou ja daar moet het ook kunnen toch
Maar goed toen werd M. heel onrustig in de winkel ondanks de voeding, verdrietig etc. dus heb ik al lopend mijn meisje gevoed. Hup shirt omhoog, bh stukje open en voeden maar. Konden wij toch even kijken terwijl zij even troost vond aan de borst. Mijn kindje wil niet graag een speen dus moest iets.
Ik heb eigenlijk wel altijd rekening gehouden met andere, als mensen het erg vonden als ik het in hun bijzijn deed, ging ik eventjes naar boven met de kleine, maar er is ook een moment geweest dat ik met der naar het zwembad was en ik deed der daar gewoon voeden. Als ik ging winkelen nam ik altijd een gekolfd flesje mee, waarom weet ik eigenlijk niet, zal de gemeenschap wel zijn denk ik. Je kind in het openbaar voeden moet gewoon kunnen vind ik, waar je ook bent. Een kind wat huilt van de honger lijkt mij persoonlijk erger.
Het is hier zo gewoon dat ik zaterdag aan de rand van het hockeyveld stond te voeden en dat pas door had toen iemand er iets over zei 8)
ik voed ook overal , desnoods op de stoeprand.
ik krijg zelden rare reacties, eigenlijk vrijwel nooit, meestal juist vertederde blikken en goedkeurende opmerkingen met name van vrouwen die zelf gevoed hebben of mannen waarvan de vrouw voedt of gevoed heeft
ik heb nogal een slappe hap in mn blouse, dus mij zie je niet topless zonnen, voel ik me niet fijn bij, om die reden houd ik t voeden ook discreet, maar zoals matsjo zegt, je ziet toch altijd wel even iets, daar doe je weinig aan.
de enige keer dat ik een wat "negatieve "reactie kreeg, was vreemd genoeg in katwijk op t strand, waar ik geheel gekleed overiges op een stoel zat te voeden , even verderop lag eenjong stel waarvan het meisje topless lag, en die knul zei nogal hard bij t zien van de baby aan de borst, MOET DAT NOU…nou ja daar kan ik smakelijk om lachen, dat is bijna iets uit een cartoon ofzo :lol:
Zo belachelijk, dat ik er eigenlijk alleen maar om kan lachen, wat mij betreft is er niets mooiers als een mamma die haar kindje voedt.
Onze dochter heeft een week of 7 bv gekregen, toen bleek het bij mij op te zijn, maar bij een eventuele volgende zou ik het zo weer doen en ben er dan ook een stuk makkelijker in.