Voeden in het openbaar... wel of niet?

Gewoon doen hoor! En als het iemand niet bevalt kijkt ie maar een andere kant op :silenced:

Maare: Ook ik heb altijd erop gelet, en let er nog steeds op, dat niemand zich eraan stoort :shifty: Want hoe dan ook voel je je toch kwetsbaar op zo’n moment. Maar qua principe ben ik dus vooral voor DOEN! :wink:

Voeden moet toch overal kunnen.

Vindt het mooi om te zien, er is toch niets natuulijkers dan dat.

Moet daar wel zelf zeggen dat ik mijn dochterje nu niet meer in het openbaar voed.

Zei krijgt nog 3 voedingen 1 bij opstaan en 2 voor het slapen gaan.

Maar deze zou ik niet snel meer nu inhet openbaar geven, krijg nu al regelmatig een opmerkingen van voed je nu nog steeds :o

ik heb ook gewoon in het openbaar gevoed… je kan toch niet eindeloos thuis blijven zitten?

het is het meest natuurlijke … daar zijn die dingen toch voor gemaakt ? :mrgreen:

tis makkelijk, altijd op de goede temperatuur, altijd bij de hand en alles zit erin wat je kindje nodig hebt en bovenal het is in deze tijd van crisis het goedkoopste :wink:

ik heb helaas nooit de kans gehad om in het openbaar te voeden (lang verhaal) maar als ik toevallig zie dat er een kindje gevoed wordt in het openbaar heb ik altijd een bijna onbedwingbare neiging…

Om de moeder te becomplimenteren, of mijn duim op te steken uit teken van respect… :inlove: :thumbup:

@eisblume wrote:

Gewoon doen hoor! En als het iemand niet bevalt kijkt ie maar een andere kant op :silenced:

Maare: Ook ik heb altijd erop gelet, en let er nog steeds op, dat niemand zich eraan stoort :shifty: Want hoe dan ook voel je je toch kwetsbaar op zo’n moment. Maar qua principe ben ik dus vooral voor DOEN! :wink:

:mrgreen: denk er precies hetzelfde over… aan de ene kant een grote mond, en ik dóe het ook gewoon, maar (onbewust) toch wat ongemakkelijk voelen en erop letten dat niemand er ‘last’ van heeft. Helemaal nu ie wat groter wordt :?

@blue_fairy wrote:

Natuurlijk voed ik in het openbaar! Kind moet toch eten?! Maar ik heb altijd een voedingsBH met daarover een spaghetti band-shirtje en daarover een shirtje of trui aan. Zo kan de bovenste laag naar boven, dan het spaghettibandtruitje aan 1 kant over de borst naar beneden en dan de voedingsBH los. Dan zie je echt niets meer van een borst, helemaal niet als Arielle er ook nog met haar bolletje voor zit…

:think: voed min of meer op dezelfde manier, heb ook vaak een BV-hemdje aan onder een shirt/trui, maar toch heb ik het gevoel dat er best veel zichtbaar is nog. Tijdens het drinken niet hoor, dan zit inderdaad z’n koppie ervoor, maar meneer laat altijd nogal ‘wild’ los, als ie klaar is, is ie klaar :hand: en dan is het floep tepel en deel borst springt tevoorschijn. Vervolgens moet ik m’n kind ergens ‘kwijt’ en dan het geworstel met 't zoogcompres terugstoppen.

:shifty: en dan ben ik al bijna een jaar aan het voeden… en nog loop ik tegen dit soort dingen aan :wall:

Yona zelfs ik krijg opmerkingen nog steeds bv??? en geef n jaar korter als/dan jouw!! :thumbup:

@mamy wrote:

ik heb helaas nooit de kans gehad om in het openbaar te voeden (lang verhaal) maar als ik toevallig zie dat er een kindje gevoed wordt in het openbaar heb ik altijd een bijna onbedwingbare neiging…

Om de moeder te becomplimenteren, of mijn duim op te steken uit teken van respect… :inlove: :thumbup:

En weet je… ik heb 1x zo’n compliment van iemand gehad terwijl ik bij de kinderboerderij aan het voeden was… en dat is toch fijn! Dusse… niet bedwingen die neiging, gewoon zeggen als het op je puntje van je tong ligt.

En jonge gozers die naast hun topless vriendin liggen en commentaar hebben!!? Als ze voor hem waren kwam er wel bier uit hoor :wink: :stuck_out_tongue:

voedde ook altijd in het openbaar.

Nu ze een jaar is niet echt meer eigenlijk. Ze krijgt alleen 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. In het openbaar is dus niet echt nodig meer.

Thuis voed ik gewoon op de bank, ongeacht of ik visite heb. Iedereen weet dat ik bv geef, en als ze het niet willen zien komen ze maar wat later langs :angel:

Bij anderen thuis houd ik er wel rekening mee, met wat een ander vind. Ik trek me dan bijvoorbeeld even terug op een slaapkamer. (als ik nog bij anderen voed beteken dat ook dat liv daar slaapt, dus dan moet ik toch al naar de slaapkamer)

Toen ze nog kleiner was voedde ik bij anderen ook gewoon op de bank ofzo. Toen was het voor haar nog echt noodzakelijke voeding. Heb nu meer iets, dat het misschien niet meer nodig is, maar wel nog fijn voor ons, en goed voor haar. Heb er eerlijk gezegd ook geen zin meer in steeds uit te leggen waarom ik dit doe. Dus trek me liever even terug dan.

Als ik nu de vraag krijg waarom ik nog geef, antwoord ik standaard, ‘ahg, zolang liv het nog lekker vind, waarom niet.’

@mamaMarije wrote:

@mamy wrote:

En weet je… ik heb 1x zo’n compliment van iemand gehad terwijl ik bij de kinderboerderij aan het voeden was… en dat is toch fijn! Dusse… niet bedwingen die neiging, gewoon zeggen als het op je puntje van je tong ligt.

En jonge gozers die naast hun topless vriendin liggen en commentaar hebben!!? Als ze voor hem waren kwam er wel bier uit hoor :wink: :stuck_out_tongue:

hahaaaaa grapjas, maar je hebt gelijk hoor, ik trek me dr trouwens niks van aan, kreeg net op t buro nog bewondering, goh met drie maanden NOG aan t voeden? hihi, ik heb mn beide andere kids tot twee jaar gevoed, toen wilden z zelf niet meer anders had t ook gemogen :inlove:

@kristalkindje wrote:

kreeg net op t buro nog bewondering, goh met drie maanden NOG aan t voeden? hihi, ik heb mn beide andere kids tot twee jaar gevoed, toen wilden z zelf niet meer anders had t ook gemogen :inlove:

haha zo zat ik idd een keer op het CB en zou net mijn kleine man van toen geloof 9 maand aanleggen… 2 vrouwen met beebjes voor de 1e controle, dus 1 maand oud.

de 1 aan de ander: zooooo geef je nou nog bv, knap hoor, ik vond het na 2 dagen al wel genoeg.

Tuurlijk ieder zijn eigen hoor, maar ik moest daar toch stiekum wel om grinniken :oops:

En zelf keer op CB bij 14 maanden controle van de middelste… en gewoon puur nieuwsgierig wat beetje gemiddeld was met hoe lang voeden enzo… nou zo en zo lang en de fanatiekelingen gaan wel door tot een jaar… toen kon ik het niet nalaten om tegen de middelste te zeggen ’ hoor je dat schat, zijn wij even fanatiek’. Arts kreeg toch een rode kop :mrgreen:

Wijkverpleegkundige had er op voorhand al zo’n idee van… toen ik daar was zei ze al: nou volgende keer zal je nog wel voeden gok ik zo… en idd met 18 maand voedde ik ook nog (en ook nu nog).

Hier ook gewoon bv in het openbaar…

Wel zorg ik dat er niet veel van te zien is…

in een restaurant ga ik in een hoekje zitten

en lachen mensen vriendelijk… of ze kijken je vies aan :wink:

heb ik lekker maling aan… Vind het prima wat mensen er van denken!