Vlugge drinker...

Ons ventje is een enigzins gulzig mannetje.

In alle opzichten is hij een voorbeeld baby. Hij is nu 7 weken oud en slaapt al sinds 2 weken de nacht volledig door. Huilt alleen bij krampjes, die hij helaas op dit moment met regelmaat heeft, en is verder een heel tevreden ventje.

Alleen zijn flesje drinkt hij binnen 10 minuten leeg. Hij krijgt nu 5x 140cc. Hij drinkt deze zo snel leeg dat hij er geen tevreden gevoel aan overhoud, hij begint vaak direct nadat de fles leeg is het op een krijsen te zetten dat hij meer wil. Daarnaast heeft hij erg vaak de hik en dus ook regelmatig last van krampjes.

Van het begin af aan had ik Aventflesjes en ben nu andere flesjes aan het proberen maar tot op heden helpt het allemaal niets.

We hebben al kruidvatfles geprobeerd, maar net zo snel leeg. Nu zijn we Tommee Tippee aan het proberen met langzaam stromende speen, maar nog steeds binnen 10 minuten leeg.

We proberen pauzes tussendoor te nemen, maar dit accepteert hij niet. Hij raak helemaal opgewonden en binnen enkele seconden zet hij het op een krijsen omdat hij die fles wil.



Zijn er mensen bij die hier ervaring mee hebben en wat heeft toen geholpen?

Difrax met de dental speen? Keira werd daar woest van (was ook een snelle drinker), omdat het te langzaam ging. Was ook de enige fles die bij Keira goed werkte overigens, ook geen krampjes meer. Wel de hik, maar dat had ze in mijn buik met regelmaat en nu nog steeds.



Hoeveel kilo is Stuart? Weet niet of hij al iets meer mag hebben (sorry, weet niet meer hoeveel Keira dronk toen ze zo klein was).

Kan hij niet nog gewoon honger hebben? En als dat het niet is; heb je al eens geprobeerd om hem na de fles een speentje te geven?



Onze kleine dame is nu 4,5 maand en heeft overigens nog nooit langer dan 10 minuten over de fles gedaan! Heb allerlei flessen en spenen geprobeerd om de tijd te rekken, maar niets had effect. Inmiddels heb ik het maar gewoon geaccepteerd, helemaal omdat ze er verder geen last van heeft.

@Tigru wrote:

Wel de hik, maar dat had ze in mijn buik met regelmaat en nu nog steeds.




Dat had Stuart in de buik ook al inderdaad.



@Tigru wrote:
Hoeveel kilo is Stuart? Weet niet of hij al iets meer mag hebben (sorry, weet niet meer hoeveel Keira dronk toen ze zo klein was).




Laatste keer dat hij gewogen is (2 weken geleden) woog hij 4560 gram, dus hij zal nu zo rond de 5 kilo zijn en krijg 5x 145cc, soms iets meer.



@Karel wrote:
Kan hij niet nog gewoon honger hebben? En als dat het niet is; heb je al eens geprobeerd om hem na de fles een speentje te geven?


We hebben inderdaad al geprobeerd om speentje na het eten te geven en dat helpt inderdaad, maar niet voor de krampjes en de hik.
Hij zou natuurlijk nog honger kunnen hebben maar hij krijgt al meer dan wat het CB vindt dat hij behoort te krijgen, die wilde hem nog steeds op 120cc water (dus 130/135 cc melk) laten staan. Ik heb dat zelf opgehoogd naar 145cc en soms, als ik merk dat hij echt veel honger heeft, laat ik hem het hele flesje leeg drinken (dat is dan 165cc).
Maar door dat hij zo snel drinkt komt het "vol gevoel" signaal ook pas later.

Met de Tommee Tippee fles knoeit hij overigens veel meer als met de Avent, het loopt er nu met regelmaat er naast langs.
Zowel met de Avent, Kruidvat en Tommee Tippee fles veslikt hij zich ook met regelmaat.
Ik vind het niet erg dat hij een snelle drinker is als het hem geen problemen zou geven maar dat doet het wel enigszins en dat zou ik graag oplossen voor hem.

Wanneer geef je hem de fles, op het moment dat hij de eerste hongerverschijnselen vertoont, of op het moment dat hij begint te huilen?

Misschien kan je hem de fles eerder geven? Hoewel dit natuurlijk wel weer inhoudt dat hij dan op een dag misschien net wat meer binnenkrijgt omdat er minder tijd tussen de flessen zit… Maar als je hem eerder geeft als hij nog niet zo hongerig is, dat hij minder hard aanvalt op de fles?



Ik heb overigens geen ervaring met flessen, dus als je hem niet meer mag geven omdat je al aan een limiet zit, dan moet je dit natuurlijk niet proberen.

Heb je al meer flessen dan TommeeTippie en Avent geprobeerd? Ik heb er bij Keira in totaal geloof iets van 6 moeten proberen. Maar Keira drinkt (nu ja, ze krijgt sinds een paar dagen geen fles meer) ook een fles binnen de 10 minuten leeg, altijd al. Gewoon gulzig.



Slaapt Stuart wel goed? Of houdt hij zichzelf wakker? Forte voeding misschien?



En het CB luister ik half naar… Soms zijn ze super, maar soms ook dat ik denk “mijn gevoel zegt…” en dan luister ik daar naar.

Ik zou gewoon eens proberen hem ietsje meer te geven

Het rekensommetje van het cb is het aantal kilo’s x 150 cc dus dan zou hij gewoon 5x 150 cc mogen en het is maar een richtlijn he het ene kindje zal met wat minder al genoeg hebben en de ander lust ietsje meer

Ik heb ook een erg snelle drinker hij haalt de 10 minuten niet eens met de fles

Hier gaat ook de difraxfles het beste, de smalle flessen en in het begin dus gewoon de s speen gebruikt

Is ook een fijne fles die krampjes verminderd door het ventiel aan de onderkant

En ik heb ook een tijd gedaan dat ik hem tussendoor verschoonde, zodat het even kon zakken zeg maar dat ging ook goed

De laatste tijd is hij veel aan het spugen dus sinds vandaag gebruik ik nutriton( jonhannes broodpitmeel) wat de voeding wat dikker maakt en nu drinkt hij ook langzamer maar ik weet natuurlijk niet of Stuart ook spuugt

Stuart spuugt amper tot niet. Ik geef hem al meer dan wat het consultatiebureau aangeeft. Hij slaapt de nacht goed door, daarin zijn we juist heel erg gezegend.

Ik wacht meestal niet tot hij gaat huilen om te eten. Vaak slaapt hij nog maar zodra ik hem ga verschonen dan weet hij hoe laat het is, dan is hij ook niet meer te houden. Tussen de fles door verschonen, ik denk niet dat hij dat gaat accepteren. Eenmaal fles in zijn mond gehad dan rust hij niet tot deze leeg is.



Ik heb nog geen andere flessen uitgeprobeerd dan Avent, Tommee Tippee en Kruidvat fles. Ik hoor vaak over de Difrax S flessen of met dental speen, dus misschien dat ik die eens ga proberen.

Vrijdag a.s. dan moet ik weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat zij er over kunnen adviseren.

Tussendoor verschonen heeft ook geen zin.



En AR voeding? Heb je dat al geprobeerd?



Keira spuugde ook als een gek (soms nog zelf, heerlijk, nu is het eten). En JBP vonden wij een drama. Het klonterde en ze ging er slecht van poepen. Dus hebben we haar 50/50 gegeven, van standaard en AR. Geen advies van het CB, die vonden het niet slim. Maar het werkte super (tip kwam nav. een vriendin die haar zoon 50/50 met omneo en standaard gaf).



Ja de S-fles van Difrax ben ik een grote fan van, maar anderen vinden em waardeloos. Als je er voor kiest, dan goed zorgen dat de belletjes tijdens het drinken omhoog komen, dan werkt ie goed. De dental werkte hier niet, Keira werd er woest van maar de S-speen of de M-speen wel.

@Tigru wrote:



En AR voeding? Heb je dat al geprobeerd?



Keira spuugde ook als een gek




Wat is AR voeding en waar dient dat voor?



Je geeft aan dat Keira spuugde, maar Stuart spuugt niet. Spugen is niet het probleem, het gaat om te vlug drinken met ontevreden gevoel, krampjes en hik tot gevolg.

De hik is volgens mij vaak wel een gevolg van te snel en te gulzig drinken. Krampjes ook maar die horen er ook “gewoon” een beetje bij.



Ik zou denk ik nog eens een andere fles proberen; de difrax of dr. Brown.

Sorry Clair, heb een beetje schuin gelezen, AR is voor spugers. Omneo is voor krampen (als ik het goed heb uit mijn hoofd).

Ik heb nu de Difrax S-fles geprobeerd. Eerst met de Kers-S speen maar dat maakte nog niet veel verschil, hij deed er 2 minuten langer over.

Nu met dentalspeen-S en dat gaat beter, ruim 20 minuten. Alleen gisteren toen had hij eerst badje gehad en toen de fles, toen leek het alsof de dentalspeen hem te moe maakte en duurde het veel te lang en heb ik tussendoor terug gewisseld naar de Kers-S speen.

Dus dit het tempo gaat nu beter maar nog steeds had hij een paar keer de hik erna en krampjes is ook nog niet verminderd tot op heden.



Maar is nog te vroeg om er echt iets over te kunnen zeggen, we kijken het van de week maar even aan hoe het gaat.

Ik kan alleen niet zeggen dat ik het een fijne fles in gebruik vind. Ik vind het zomaar een onhandig en onbetrouwbaar flesje. Zo lekt hij, zo niet, zo trekt het wel vacuum en zo niet. De dop past er bij de dentalspeen niet op. Je mag niet met warme melk in de fles schudden.

Qua handigheid voor mama’s zweer ik nog bij Avent maar als het beter is voor Stuart en het helpt hem dan heb ik het er uiteraard graag voor over.

Qua krampjes kan het sowieso wel schelen als je de voeding roert ipv schudt want dan komt er minder lucht bij

Kook je je water eerst of gebruik je het rechtstreeks uit de kraan, want dat kan ook nog wel eens helpen

Milan had ook wat last van krampen en toen ben ik op een gegeven moment pakken water gaan gebruiken en daar deed hij het beter op

Blijft altijd lastig he om uit te proberen met welke fles het het beste gaat

Bedankt voor de tips, ik ga het e.e.a. eens verder uitproberen want op dit moment lijken krampjes juist erger te worden dan minder :frowning: (ondanks dat hij nu wel langer over zijn fles doet :-s)

Je zou eens infacol kunnen proberen tegen krampjes. Dat geef je voor de fles en hier hielp het heel goed tegen krampjes :thumbup:

Of anders van VSM (weet zo niet meer hoe het heet).



En de hik is heel normaal hoor… Dat is niks aparts en meestal hebben kindjes daar (voor zover ik weet) geen last van.



Ik weet niet meer hoe lang ze erover “moeten” doen, maar 20 minuten is ook erg lang.

Het lijkt nu langzaam wat beter te gaan. Minder last van krampjes, over het algemeen drinkt hij de fles met dental speen nu iets sneller leeg, hij doet er nu zo’n 15-20 minuten over. Behalve als hij heel moe is, dan wil het wel eens wat langer zijn en soms wil hij wel eens onder het drinken in slaap vallen.

Met de kersenspeen is het nog steeds binnen de 10 minuten leeg.



Ik vind alleen de Difrax fles echt een onhandig ding.

Ik ben gaan googlen en heb gezien dat Bibi ook een dental speen heeft met een ventiel in de speen ipv in de fles.



Ik ben geneigd om die eens te gaan proberen, iemand misschien ervaring mee?

@Tigru wrote:

Of anders van VSM (weet zo niet meer hoe het heet).



En de hik is heel normaal hoor… Dat is niks aparts en meestal hebben kindjes daar (voor zover ik weet) geen last van.



Ik weet niet meer hoe lang ze erover “moeten” doen, maar 20 minuten is ook erg lang.


Nee hoor, 15 á 20 minuten is normaal :thumbup:

Sorry, Keira was ook een rappe drinker, drinkt nog steeds de fles in 5 a 10 minuten terug.



@Clair, ik heb geen ervaring met Bibi, maar bij krampjes hebben wij veel positieve ervaringen met de Difrax…