Vlugge drinker...

Ik had zo’n zelfde topic willen openen, maar misschien heb ik hier het antwoord al gevonden.

Wij zijn begonnen met de Nuby fles (dezelfde als de Tomme Tippee), maar onze dochter kreeg ruzie met de speen.

Ze kreeg hem niet lekker in haar mondje en dronk de fles in 5 minuten leeg.

We zijn toen over gegaan op de Difrax S fles, maar ook deze drinkt ze in een paar minuten leeg, ondanks dat we de lucht uit de fles laten.

Die dental spenen waar jullie het over hebben, zijn die ook van difrax?

Ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen.

De Difrax heeft dental spenen maar ervaring leert dat heel veel drogisterijen alleen de kersenspeen verkopen.

Ik heb ze bij ons uiteindelijk bij de DIO drogist gevonden en je kunt ze natuurlijk ook op internet bestellen, maar vaak zijn dan de verzendkosten hoger dan de spenen :?

Stuart doet het nu op de Difraxfles met Dental S speen vrij goed, meestal zo’n 15 minuten doet hij nu over de fles. Soms iets korter en soms wat langer.

Maar ik kan niet zeggen dat hij nou echt zo heel veel minder krampjes heeft gekregen.

Het is één week geweest dat hij krampjesloos leek maar nu heeft hij toch met regelmaat krampjes.

Hier werkt de dentalspeen goed, al kan ik (nog) niet zeggen of de krampjes er ook minder door worden.

Ze doet nu in ieder geval wel zo’n 15 tot 20 minuten over de fles.

Hier ook zo’n ‘gedoe’ met flessen en spenen.

Siem dronk ook te gulzig waardoor hij zich verslikte, melk uit zijn mond liet lopen tijdens het drinken, ook snel klaar zijn, na het eten kwam er soms zo’n golf uit dat ik hem helemaal kon gaan verschonen en als je hem na het eten neer legde was het brullen. Zat echt dwars, zo zielig.

Kreeg van pitje de tip om een hema fles te proberen. En dat werkte al een stuk beter. Hij drinkt niet meer gulzig, komt geen golf melk meer uit en je kunt hem rustig weer neer leggen. Hij doet er nu alleen te lang over, na 30 minuten stopt hij en dan heeft hij 9 van de 10 keer niet eens zijn fles leeg.

Hij drinkt sowieso nog niet veel, meestal 100 cc.

En als je de fles wat minder strak dicht draait dan?

Onze 2e heeft toen ze 4 weken was in het zh gelegen.

Kom ik daar om een ochtend, verteld de verpleegkundige dat ze de fles bijna niet leeg krijgt.

De volgende voeding deed ik zelf, de vpk reikte me de fles aan en toen merkte ik dus dat zij de fles heel strak dicht draaien waardoor de kleine erg veel moeite moest doen om de fles leeg te krijgen.

Heb daar dus ook even wat van gezegt.

Lotte: daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik draai de fles idd goed dicht want ja straks gaat het lekken.

Zal eens proberen of dat het is!

Als hij echt heel strak dicht zit dan zuigen ze de speen vacuum en komt er niks uit.

@Lotte wrote:

Als hij echt heel strak dicht zit dan zuigen ze de speen vacuum en komt er niks uit.

Dit behoort met een Difrax fles, Nuby of Tommee Tippee fles niet te kunnen (althans, diegene met een ventiel bodem of ventiel in de speen).

Het zou daarbij niet uit moeten maken hoe strak je de fles dicht draait.

Difrax wel, dat hebben wij hier ook altijd gemerkt. Keira kon haar flessen ook vacuüm zuigen. Je moet ze vast en net een tikje los draaien…

@Clair wrote:

@Lotte wrote:

Dit behoort met een Difrax fles, Nuby of Tommee Tippee fles niet te kunnen (althans, diegene met een ventiel bodem of ventiel in de speen).

Het zou daarbij niet uit moeten maken hoe strak je de fles dicht draait.

Bij de Difrax hebben we dit probleem niet.

Voor onze andere dochters hadden we Dodie flessen en die konden de meiden wel vacuum zuigen.