Vliezen gebroken, en nu........?

Hallo meiden,



Ik ben nog niet zo heel lang en erg actief op dit forum, heb wel al een hoop gelezen, maar nu zit ik met het volgende…



Mijn vliezen zijn vannacht gebroken en inmiddels zijn we 16 uur verder en er gebeurt helemaal niets :wall: :wall:



Ik word er zo langzamerhand helemaal simpel van. Babe is superdruk :inlove: , en dan denk ik als je zo graag wilt kom dan, maar nee hoor. De verloskundige zegt dat ik 24 uur moet afwachten en daarna naar het ziekenhuis kan om ingeleid te worden, echter kan ik ook langer afwachten om te kijken of het nog via de natuurlijke weg gaat gebeuren. Ik weet het nu even niet meer :think: Het ene moment denk ik, ik ga direct na de 24 uur naar het ziekenhuis, ook in verband met eventueel infectiegevaar en het andere moment denk ik misschien toch nog verder afwachten.



Heeft iemand van jullie of kennen jullie iemand die dit ook zo heeft meegemaakt?



Groetjes Barbara

Ik kan je niet echt helpen (geen ervaring mee) maar ik weet wel dat het niet zo handig is om nu in bad te gaan…





Maarruh… waarom ik eigenlijk reageer: SPANNEND!! Veel succes en straks genieten van je beeb! :mrgreen:

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik zou zelf niet veel langer willen wachten dan 24 uur. Infectiegevaar is gewoon reëel en je zit niet te wachten op een aantal dagen extra in het zkh verblijven omdat jij en je baby aan de antibiotica moeten. :hand:

en nu :wink:

Nu gaat waarschijnlijk een deel van kok elke keer kijken of er al nieuws van je is 8)





Ik weet het niet joh… Bij de eerste was het vruchtwater gekleurd en dan moet je naar het ziekenhuis, bij de tweede mocht ik ook zo’n beetje direct komen ook al was er geen wee te bekennen. Dus ik weet het eigenlijk niet.





Go girl…!

ik had langdurig gebroken vliezen, maar was nog geen 37 weken zwanger, dus ik moest sowieso naar het ziekenhuis.



ik weet wel dat ze het inderdaad gaan inleiden na 24 uur zonder weeën, vanwege infectiegevaar.

bij mij hebben ze dat niet gedaan, vanwege de korte zwangerschapsduur.



ik mocht niet in bad, moest meerdere keren per dag tempen,

bij verhoging meteen inleiden (want dan was er infectie)



de baby moest na zijn geboorte ook wat langer blijven en ik ook, ook weer vanwegwe de kans op infectie.



ik zou dus lekker naar het ziekenhuis gaan als je na 24 uur nog steeds geen weeën hebt.

Ik zou dus nu onderhand al naar het ziekenhuis gaan :mrgreen:



maar als ze gezecht hebben over 24 uur, dan zou ik er over 23 uur naartoe gaan :wink:



infecties zijn niet mis!





sterkte! dat je beebje snel bij jullie mag zijn :inlove:

Ik zou nu al gaan. 24 uur na het breken van je vliezen is het ongeveer 4 uur in de nacht. Dan nemen ze je nu maar op hoor.



Er is veel infectiegevaar en dat risico zou ik niet willen lopen.



Sterkte

tja, en aan de andere kant, in een ziekenhuis is je beeb veel gevoeliger voor infecties… ik zou even thuis bljven, als de vk het verantwoord vindt…

Bij de eerste braken de vliezen ook met 38 weken en 1 dag om 05:00 uur 's ochtends.



Hele dag ook geen weeen. Wel om de zoveel uur tempen en de vk kwam ook 's middags en 's avonds even langs om te kijken hoe het gaat.

"s avonds heeft ze toen het ziekenhuis gebeld om een plekje te reserveren voor de volgende ochtend 09:00 uur. Dus dat was ook over de 24 uur heen.

Maar ik ging slapen en hoppa om 2:00 uur werd ik wakker van de eerste wee en 4 en een halfuurtje later was ze er. Ik heb het ziekenhuis dus niet gehaald.



Ik hoop voor je dat het nog uit zichzelf begint! Succes met de bevalling.



Groetjes Gien

Meiden, bedankt voor jullie snelle reacties!



Heb net telefonisch overleg met de gyn gehad en zij vind het beter om de 24 uur af te wachten. Ik heb wel aangegeven dat ik niet langer wil wachten, hoofdzakelijk vanwege het infectiegevaar dus ze heeft met het ziekenhuis gebeld en als er verder geen weeen meer komen kan ik me morgen om 8.00 melden bij de verloskamers. Na de bevalling moeten we dan wel 24 uur blijven om uit te sluiten dat er alsnog een infectie is.



Pfff, wel spannend allemaal hoor…



Groetjes Barbara

Succes morgen als de weeen vannacht niet komen!



Dat je na 24 uur meteen ingeleid wordt klopt niet (altijd). Bij mij wilden ze minimaal 48 uur wachten voor ingrijpen alleen zou ik na 32 uur opgenomen worden.

Hoi



Ik ben ook begonnen met gebroken vliezen ( zo avond om 23.16)

3 uur later wel lichte weeën, mocht tot ma av thuis bevallen en mij ander om di ocht om 08.30 meleden bij het ziekenhuis.

Om 05.30 hield ik het niet meer en heb het zh gebeld kon komen en bleek 7 cm te hebben, daarna namen de wee:en af en ben ik ingeleid/doorgeleid, smiddagá om 16.04 is Mik geboren.



Ik moest idd ook 24 uur blijven ivn infectiegevaar voor Mik na de geboorte, ik zou dus woe m om 16.00 naar huis mogen maar omdat het mijn eerste kindje was en je dan nog maar een uurtje kraam hebt wilden ze me niet met een pasgeborene de nacht in laten gaan en mocht ik do morgen naar huis.



Ik hoop dat het bij jouw snel door zet en je gauw je kleintje mag verwelkomen.

Heb het ook meegemaakt en mijn zoontje heeft na de bevalling dus 10 dagen aan de ab gelegen ivm infectie/bacterie mogelijkheid (acheraf is er niets aangetroffen) vk zei nu tegen me dat ze pas met 72 uur wat gaan doen na het breken van de vliezen. (NOT DUS!!!)

Ik ben na bijna 48 uur ingeleid en voornamelijk omdat we zelf gehamerd hebben dat we dat perse wilden. anders hadden ze ons het weekeinde nog door laten lopen…

dus sta op je strepen!! veel succes ermee

Zou beebje zich toch zelf aangekondigd hebben? Ben wel nieuwsgierig…

@Tante Soesa wrote:

Zou beebje zich toch zelf aangekondigd hebben? Ben wel nieuwsgierig…




ik ook wel :mrgreen:

ikke niet hoor :liar: :liar: :mrgreen:

ik heb meer dan 24 ur geen weeen gehad en wel gebroken vliezen als je maar niet in bad gaat ze houden tegen woordig in sommige ziekenhuisen 72 uur aan maar dan moet je wel steeds voor controle terug komen





je mag na 24 uur niet meer thuis bevallen.





en is het er al?

ben wel benieuwd!

Mijn vliezen waren gebroken op vrijdagmiddag en op zondag ben ik ingeleid.



Mijn baby had een moeilijke start ( apgarscore 4 en 5 ) en koorts.



Uiteindelijk nog 8 dagen ziekenhuis en antibiotica omdat hij een bacterie had opgelopen door langdurig gebroken vliezen.



Ik zou dus aandringen op inleiden.



Liefs Suzanne

nog geen nieuws? :pray: