Bij de Polderbaan :? klikkerdeklik het is een toestel van Turkish airlines met 135 passagiers…
Hoop dat het meevalt met gewonden en zo
:shock:
de berichten zijn dat er geen doden zijn gelukkig
lijkt me echt vreselijk om mee te moeten maken ookal loopt het goed af
er blijken toch wel doden te zijn gevallen,getuige wat net een cameraman liet zien> lichamen met lakens erover :kaars: :kaars:
Henk Westbroek heeft de rampvlucht van Turkish Airlines gemist die woensdagochtend bij Schiphol neerstortte. Dat meldde hij vanaf het vliegveld in Istanbul.
Westbroek houdt niet van vroeg opstaan en betaalde 70 euro extra om 's middags te kunnen vliegen. Hierdoor zat hij niet in de vlucht die naast de Polderbaan terechtkwam. „Vooralsnog heb ik geen vertraging en ga ik om half twee gewoon richting Amsterdam�, aldus Westbroek. Hij meldt dat het rustig is op de luchthaven in Istanbul. „Er lijkt hier niets aan de hand en er wordt niets gecommuniceerd.�
Machteld Smits is eindredacteur bij RTV Utrecht. Westbroek heeft een programma bij de regionale omroep. „Ik ben zo blij dat hij ongedeerd is.� Verder hoopt zij dat Westbroek straks met een gerust hart in het vliegtuig kan stappen. „Hij heeft vliegangst�, aldus Smits.
Ik werk dus naast het amc en de sirenes hier blijven gaan…
Erg hoor :shock:
jeetje heftig zeg… ben benieuwd of er beelden zijn van de vlucht en crash zelf…
wel bizar van Henk Westbroek…
Madre, bah geeft ook een heftige indruk zeg bah.
Ik zit ook al sinds 2 uur ofzo tv te kijken. Nu maar hopen dat er niet te veel erge verwondingen en overledenen zijn. Bah!
Ik zit het te volgens op Ned 1, nou die lakens spreken boekdelen.
In de bussen waar de overlevenden in vervoerd werden zag je ook kleine kindjes, en uit de gegevens blijkt er ook een baby aan boord te zijn geweest.
Veel onduidelijkheid nog, hoop dat het allemaal meevalt…
Je zag ook de mensen op schiphol die aan het wachten waren op de passagiers helemaal verbaasd staan van de onmacht…
9 doden tot nu toe
Vreselijk
:kaars:
Klopt inderdaad, 9 doden en 50 gewonden.
Er is een persconferentie op schiphol.
Dat is toch een flink aantal, het vliegtuig zag er niet héél gehavend uit, in tegenstelling wat je soms ziet van andere ongelukken.
Maarja, als je net op het stuk zat dat in 2-en brak…
verschrikkelijk
@Anneke wrote:
Dat is toch een flink aantal, het vliegtuig zag er niet héél gehavend uit, in tegenstelling wat je soms ziet van andere ongelukken.
Maarja, als je net op het stuk zat dat in 2-en brak…
Ikvind toch dat ie behoorlijk in puin ligt hoor. Op 2 plaatsen doormidden (dus in 3 stukken)… Het is behoorlijk hard gegaan en dan vind ik 9 doden op de 135 niet zo heel veel. Het is echt een wonder dat het ding niet in de fik is gegaan, dan was het helemaal niet te overzien geweest. Natuurlijk is het vreselijk, begrijp me niet verkeerd, maar het had er heel anders uit kunnen zien.
Ik hoop maar dat er geen kinderen aan boord waren…
tjeempie,
ik moet dadelijk naar mijn werk (ziekenhuis) ben benieuwed of ik er iets van mee zal krijgen…
Het zag er wel erg uit hoor, maar ze lieten ook andere toestellen zien van die maatschappij die in het verleden ooit zijn neergestort, en dan zag je echt beelden van wat brokstukken, en als ze er niet bij hadden gezegd waar het om ging, had je er geen vliegtuig uit kunnen halen.
Nu ligt er een vliegtuig, in 3 delen.
Het ziet er niet echt heel erg mega beschadigd uit. Je zou niet direct verwachten dat alle inzittenden geen schijn van kans zouden hebben gehad.
Maar schijn kan ook bedriegen natuurlijk, er zal een behoorlijke klap geweest zijn.
En gelukkig geen brand inderdaad.
Ik geloof wel in 1 motor, maar die lag los van het toestel.
Vreselijk dit allemaal.
Ben overigens wel blij dat ik niet meer op dezelfde plek woon als 9 jaar geleden… dit is nl. gebeurd in m’n voormalige achtertuin.
M’n schoonzus zit nu op de crisisopvang in Badhoevedorp…
Pfffff… HEftig hoor… :kaars:
AMSTERDAM - Beide piloten van de ramp-Boeing zijn omgekomen. Ze zitten nog vast in de cockpit van het vliegtuig.
Speciale teams zijn bezig om de vliegtuigbestuurders los te krijgen.