Wat ik op de radio hoorde is dat de beelden van het kindje wat ze hebben laten zien. miss helemaal niet het kindje is dat heeft overleeft ook dat is niet bevestigd.
nou jah hoe oud het kindje is en een jongetje of meisje wat een verschrikkelijk trauma zal het hieraan overhouden!!
Ik leef mee met alle nabestaanden…
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Zag ook beelden van dat kindje, iedereen op de achtergrond ‘Ohh en aahh’ (verslaggever), vond het zo stom om dat gewonde kind te gaan staan filmen terwijl het (volgens zeggen) meerdere botbreuken heeft en aan de beademing lag (en wie weet wat nog meer).
Dat kindje ligt daar moederziel alleen, verstaat waarschijnlijk geen woord van de mensen die aan zijn/haar bed staan, is al geopereerd vandaag (werd gemeld), beetje respect graag…
En dan lees je op teletekst (alsof het nieuws is) dat ene Henk-Jan Smits heeft getwitterd dat hij het vreselijk vind, zóveel Nederlanders dood.
Dus die andere ruim 40 mensen, dat is dan niet interessant?
Ook als je reacties onder nieuwsberichten leest, alleen maar over de Hollanders die zijn overleden.
Zaten ze er niet in, geen haan die ernaar had gekraait.
Crash in Libië…? :think:
Word een beetje akelig van het geheel aan informatie dat ik her en der opvang.
hoorde wel op de radio dat ze gaan proberen vandaag nog iemand van de nederlandese ambasade? daar te krijgen bij het kindje.
:kaars: :kaars: :kaars:
pfff … dat jochie is toch wel heel ernstig gewond. In comateuze toestand uit het wrak gehaald en nog steeds in coma en ook niet bij geweest en hij kan delen van zijn lichaam niet bewegen.
nou, wat een miracle boy… voor zijn leven getekend als hij hier al uberhaupt goed uitkomt.
Tis verschrikkelijk gewoon…
Zoals die jongen geen ouders meer heeft hebben twee ouders geen kinderen meer…
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6709283/Zussen__21_en_25__samen_neergestort.html
En ga zo maar door, mensenlief wat een leed…
@Rooike wrote:
Tis verschrikkelijk gewoon…
Zoals die jongen geen ouders meer heeft hebben twee ouders geen kinderen meer…
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6709283/Zussen__21_en_25__samen_neergestort.html
En ga zo maar door, mensenlief wat een leed…![]()
![]()
![]()

@Anneke wrote:
Zag ook beelden van dat kindje, iedereen op de achtergrond ‘Ohh en aahh’ (verslaggever), vond het zo stom om dat gewonde kind te gaan staan filmen terwijl het (volgens zeggen) meerdere botbreuken heeft en aan de beademing lag (en wie weet wat nog meer).
Dat kindje ligt daar moederziel alleen, verstaat waarschijnlijk geen woord van de mensen die aan zijn/haar bed staan, is al geopereerd vandaag (werd gemeld), beetje respect graag…
En dan lees je op teletekst (alsof het nieuws is) dat ene Henk-Jan Smits heeft getwitterd dat hij het vreselijk vind, zóveel Nederlanders dood.
Dus die andere ruim 40 mensen, dat is dan niet interessant?
Ook als je reacties onder nieuwsberichten leest, alleen maar over de Hollanders die zijn overleden.
Zaten ze er niet in, geen haan die ernaar had gekraait.
Crash in Libië…? :think:
Word een beetje akelig van het geheel aan informatie dat ik her en der opvang.
Als er geen nederlanders in hadden gezeten hadden ze het ook tragisch gevonden denk ik(ikwel iig)
Maar nu komt het gewoon dichterbij…
dus word er ook meer aandacht aan besteed.
Het kan zomaar zijn dat het een bekende of familielid is van je…
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6709218/Jongetje_heet_Ruben.html?p=4,2
Lees net dat hij uit Tilburg komt…
Ken hem niet persoonlijk, maar komt wel heeeel dichtbij!
Er zijn ook 2 overledenen bij uit mijn woonplaats (E.tten-Leur).
Een man en een vrouw en hij is de zoon van de burgemeester van geldrop/mierlo.
verschrikkelijk zeg…zoveel gezinnen getroffen door leed…
Ik vind het volkomen logisch dat er meer aandacht aan besteed wordt als het om een ramp gaat met veel Nederlanders. Het is nu eenmaal zo dat een ramp dan meer aanspreekt omdat het zo dichtbij lijkt en voelt. Zo zijn mensen nu eenmaal. Dat gebeurt echt niet alleen hier, maar in elk land.
Bij een andere (vlieg)ramp is de meeleving en berichtgeving net zo veel … maar dan in een land waarvan veel burgers zijn omgekomen. Zo gaat dat gewoon.
Ik hoorde net dat het eerdere bericht van een arts dat het jongetje kritiek was is tegengesproken en dat het redelijk met hem gaat en dat hij wakker is geworden.
Je zal maar voor de tv zitten en de beelden zien van het jongetje en daar je bloedeigen neefje zien liggen … en dan gelijk weten dat de rest van zijn gezin niet meer in leven is.
ze hebben het nu over 70 ned. doden…
verschrikkelijk hoor…
:kaars: voor de families van de overleden mensen…
:kaars: voor het jongetje Ruben… die de rest van zijn leven met dit trauma moet leven… ik hoop maar dat hij heel goed opgevangen wordt.
zijn oom en tante zijn onderweg naar hem… :hug:
@colle wrote:
ik hoop maar dat hij heel goed opgevangen wordt.
ze zijn er al
@juulke wrote:
@colle wrote:ik hoop maar dat hij heel goed opgevangen wordt.
ze zijn er al
ja en ze hebben al met hem gesproken.
@juulke wrote:
Ik vind het volkomen logisch dat er meer aandacht aan besteed wordt als het om een ramp gaat met veel Nederlanders. Het is nu eenmaal zo dat een ramp dan meer aanspreekt omdat het zo dichtbij lijkt en voelt. Zo zijn mensen nu eenmaal. Dat gebeurt echt niet alleen hier, maar in elk land.
Het gaat me ook niet om de aandacht die eraan word besteed.
Ik zet regelmatig zelf het nieuws op, of zoek naar de laatste berichten.
Het is gewoon hartverscheurend dit.
Waar ik me aan stoor is dat je steeds hoort 'Oh, wat erg, al die Nederlanders', wat ook erg Ãs, maar de manier waarop het dan benoemd word..
Lees dat trouwens ook dat er een vrouw in het vliegtuig zat die ooit in het meidengroepje ‘WOW’ heeft gezeten.
13 mei 2010
Joëlle van Noppen uit Vlissingen, de ex-zangeres van de meidengroep WOW!, zat in het vliegtuig dat woensdag in Tripoli neerstortte.
Joëlle is moeder van de 6-jarige Dana en was lid van de Nederlandse meidengroep dat eind van de jaren negentig een hit scoorde met het nummer Keer Op Keer.
Deze hit was afkomstig van het album Wild + Ondeugend. Hierna kwamen de meiden met de single Zomer en met de in het Big Brother-huis opgenomen videoclip van The Night Before You Came.
WOW! bestond uit Denise Koopal, Jenske Moermond, Joëlle van Noppen, Mandy Gruijters en Naomi Louwerens. Joëlle en Denise vierlieten de groep in 2000, waarna in mei 2001 een doorstart wordt gemaakt onder de nieuwe naam Blaze. Helaas hadden zij hiermee niet veel succes.
Op de hyves-pagina van Joëlle stromen de reacties binnen.
Ik kan me ze nog wel herinneren, al is het vaag. Het is dan ook al even geleden…