Vliegen met baby 8 maanden

Half oktober gaan wij naar Corfu. We vliegen met Transavia.



Ik zie er best tegenop om met Mara te gaan vliegen. Ze is dan 8 maanden. Ik weet nog niet hoelaat we vliegen, maar de vlucht is wel dusdanig lang (en sowieso de hele reis) dat ze moe zal worden. Ik hoop dat ze in het vliegtuig in slaap zal vallen, maar dat is waar ik dus het meeste tegenop zie.



Mara is een kind van haar bed en valt niet bij mij op schoot in slaap…Ik ben dus bang dat ze oververmoeid zal raken en constant zal gaan huilen. Ze hebben helaas niet van die aparte babybedjes op Europese vluchten bij Transavia. Anders was dat wel een oplossing geweest. Ik neem in ieder geval wel voeding mee voor haar en probeer haar te laten drinken tijdens het stijgen en dalen.



Hebben jullie verder tips of ervaringen met baby’s op schoot in het vliegtuig en het slapen of rustig blijven?

Ik had Friso altijd in een draagzak tegen me aan, lekker veilig. Hij sliep wel altijd in het vliegtuig, door de trillingen denk ik. Hij heeft ook wel eens een half uur gehuild (argh) maar dat vond ik zelf het ergste, geloof ik.



Ik had altijd veel drinken in een flesje bij me (vooral bij het steigen en dalen, voorkomt oorpijn), en wat knabbeldingen zoals rijstwafels ed. Veel boekjes.



Verder, ga aan het gangpad zitten dan kun je makkelijk af en toe even opstaan en rondwandelen.



Toen wij met Transavia vlogen hadden ze mijn man aan het raam gezet en mij aan de gang en de stoel ertussen leeg gelaten. Toen kon Friso zelfs nog even liggend slapen. Moet je vroeg inchecken en er om vragen.



Kinder eten en drinken mag door de douane mits het nog dicht zit. Teminste, vorig jaar wel.



Veel succes en veel plezier!



Groetjes,

Femke

Bij transavia kun je sowieso 24uur van tevoren via internet inchecken, misschien dat je zo een hele rij voor jullie kunt ‘reserveren’…



Wij zijn met Jasper voor het eerst gevlogen toen ie 10 maanden was en toen dronk hij nog lekker aan de borst. Ideaal, want zo had hij en troost, en wat te drinken tijdens het opstijgen en dalen en viel hij gemakkelijk in slaap. Volgens mij heeft ie op de heen- en terugreis vooral geslapen :wink: , maar ik neem aan dat het met een flesje ook zou moeten kunnen :mrgreen:

Stoel in het midden vrij laten is wel een goei tip :thumbup:. Ik hoop dat ze dat doen, want we vliegen samen met mij ouders en wij dus met z’n vieren…En misschien vliegen ook mijn broer en zijn gezin mee. Maar die wonen in Zweden en vliegen ws daar vandaan rechtstreeks. Maar ik ga het zeker vragen. En aan het gangpad vind ik ook een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. :thumbup:



Ik ga ook nog even navragen wat er precies allemaal mee mag. Ik heb begrepen dat de buggy (Quinny Zapp) tot aan het vliegtuig mee mag en ook weer klaar staat als we er weer uit gaan. Maar vooral qua eten en drinken e.d. wil ik het ook wel graag weten.



Maar mijn grootste zorg is het slapen. :? Ze valt gewoon niet in slaap op schoot. Ik hoop inderdaad dat ze door het schudden van het vliegtuig en het geluid van de motor wel in slaap valt.



Bv geef ik niet, dus dat is geen optie :wink:.

Even over de buggy, bij ons was het zo dat hij mee mocht tot aan het vliegtuig maar op de plaats van bestemming kregen we hem pas weer op de bagageband!

@debbel wrote:

Even over de buggy, bij ons was het zo dat hij mee mocht tot aan het vliegtuig maar op de plaats van bestemming kregen we hem pas weer op de bagageband!




Was dat ook met Transavia?

Ik meende dat gelezen te hebben, maar zit nu nog eens te lezen op de site van Transavia en er staat inderdaad alleen iets over de gate van vertrek. Op zich wel logisch. Je kan zo’n ding makkelijk in het laadruim kiepen, maar daarna lijkt het me moeilijker om hem er ook weer uit te vissen…Ook maar eens navragen bij Transavia. Mss is het toch handig om op zoek te gaan naar een draagzak voor dan :wink:.

Yep volgens mij wel ja. Ik zou dan zekers de draagzak erbij doen :thumbup: .

@Wijnanda wrote:

Stoel in het midden vrij laten is wel een goei tip :thumbup:. Ik hoop dat ze dat doen, want we vliegen samen met mij ouders en wij dus met z’n vieren…En misschien vliegen ook mijn broer en zijn gezin mee. Maar die wonen in Zweden en vliegen ws daar vandaan rechtstreeks. Maar ik ga het zeker vragen. En aan het gangpad vind ik ook een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. :thumbup:



Ik ga ook nog even navragen wat er precies allemaal mee mag. Ik heb begrepen dat de buggy (Quinny Zapp) tot aan het vliegtuig mee mag en ook weer klaar staat als we er weer uit gaan. Maar vooral qua eten en drinken e.d. wil ik het ook wel graag weten.



Maar mijn grootste zorg is het slapen. :? Ze valt gewoon niet in slaap op schoot. Ik hoop inderdaad dat ze door het schudden van het vliegtuig en het geluid van de motor wel in slaap valt.



Bv geef ik niet, dus dat is geen optie :wink:.


Wij hadden de draagtas mee van de Zapp…voor de slurf ingepkat en gewoon als handbagage meegenomen :angel:

Als je met meer mensen vliegt loopt het wel los met die kliene hoor…van schoot naar schoot…lekker vertrouwd dekentje mee…met de voeding lekker tegen je aan dan valt ze misschien wel éven in slaap.

Anders heb ik altijd gemerkt dat in het vliegtuis de afleiding dusdanig was dat ze het volhielden en er later in het hotel/app. pas een hysterieaanval losbrak van de oververmoeidheid :mrgreen: :wink: beter dan in het vliegtuig iig 8)

Ik heb de Zapp tweedehands en daar zat helaas geen tas/zak bij.



Om me heen hoor ik ook eigenlijk van iedereen dat iedereen ertegenop zag en dat het in bijna alle gevallen achteraf heel erg meeviel. Daar houd ik me maar aan vast.



We zijn wel al vaak naar mijn broer gereden en daar zag ik ook tegenop de eerste keer. Nikkie was toen zes weken en de reis heeft toen 13 uur geduurd. Maar ook dat ging perfect :thumbup:.

Verstand op nul en gáán…

Dat is mijn motto…je moet er hoe dan heen dus de tijd uitzitten en hoe meer relaxed jij bent des te beter dat voelt je kindje haarfijn aan.

Ik heb nu 2x 10 uur gevlogen met de kinderen dit jaar en vorig jaar…en toen ze 5 maanden was 5 uur…geen problemen gehad…

Klein huiltje maar hey het zijn kids…dat zien de mensen om je heen ook wel.

Ik had nieuwe speeltjes mee ingepakt…dat was 2 vliegen in 1 klap…verder de lievelingknuffel en wat lekkers…rozijntjes enzo…

Komt vast goed.

Veel plezier.

Volgens mij mogen de meeste buggys die je plat kunt inklappen wel gewoon mee aan boord(ok, je moet ze aan iemand inleveren, maar als je dan uitstapt ligt hij dan ook weer klaar…) Maar een draagdoek/-zak kan zeker geen kwaad :mrgreen:



Weet je ook niet ongeveer ho laat je vliegt? Want of het nou bv is of een flesje, met een volle buik heb je eerder kans dat ze even in slaap valt, of niet :think: en verder sluit ik me aan bij Renzosmam: gewoon niet te veel nadenken en gaan met die banaan :wink: En als ze toch te veel gaat huilen: Jullie zijn gelukkig met z’n 4en dus dan kunnen jullie elkaar afwisselen, en de rest van de mensen? Zie je hopelijk nooit weer :shifty:

Proberen als eerste in te checken om alsnog een basket/ wiegje te kunnen regelen of om een extra stoel als de vlucht niet vol zit. Je kunt de maxi cosi meenemen en als er dan een stoel over blijkt te zijn, dan kan de maxi cosi op die stoel in de gordel en kan de kleine daarin slapen. Wij mochten trouwens altijd onze kinderwagenonderstel met maxicosi erop meenemen tot aan de slurf. Kinderwagen moet dan wel goed inklapbaar zijn.



Tijdens stijgen en landen laten drinken wordt aangeraden om oortjes te ontlasten. Vlak voor je het vliegtuig in gaat een paracetamol zetpilletje heeft onze huisarts ook aangeraden



succes!

hoe lang is het vliegen? Een korte vlucht is echt om voor je het voorbij hebt hoor!



Ik heb met nano gevlogen toen ie 6 mnd was, 2 jaar en 3 jaar. Hoewel alle vluchten (allemaal naar afrika, 8 uur) meevielen, was die van 6 mnd echt het allermakkelijkst achteraf gezien. Grappig, aangezien ik er toen het meest tegenop zag. Ik had wel het geluk dat ik een basket kreeg, maar ook zonder had ik het prima gered. (al was het dan wat vervelend geweest omdat ik alleen ben, en je dan dus je kind de hele tijd moet meeslepen als je naar de wc moet en zo).



Ik zeg dus net als sas: verstand op 0 en gáán!! Ik hoor eigenlijk van maar heel weinig mensen dat vliegen met een baby tegenvalt, bijna iedereen maakt zich van te voren ontzettend druk, terwijl het uiteindelijk meestal ontzettend meevalt.

Ik heb dus begrepen dat ze bij Transavia op die korte vluchten helemaal geen basket hebben en dat een maxi-cosi wel mag, maar dan moet je dus echt een hele stoel extra betalen :?. Dus het wordt toch gewoon op schoot.



Ik heb nog echt geen idee hoe laat we vliegen. Kan het wel eens aan mijn ouders vragen of zij al meer weten. Ik weet niet of ze al een vucht hebben geboekt :).



Fiep, de reis is denk ik zo’n 3,5 uur. Valt dus wel mee, maar 3,5 uur met een huilend kind lijkt denk ik uuuuuuren te duren :mrgreen:. En Nikkie gaat ook mee en ook voor het eerst vliegen. Ben benieuwd. Zou het dat idd andersom zijn, dat het met Mara alleszins meevalt en het met Nikkie lastiger zal zijn :lol:.



Ik ga proberen om mijn verstand op nul te zetten, niet teveel beren op de weg te zien en gewoon te gaan :shifty:.

maar joh, 3,5 uur, dat ben ik ook onderweg met de trein naar mijn ouders… Echt, wedden dat het in een zucht en een scheet om is???



Wslk is de vlucht niet al te prijzig? Je zou er voor kunnen kiezen iig een extra stoel voor je baby te boeken, dan ben je iig zeker van genoeg ruimte. en verder echt je niet te druk maken!

Wij zijn in januari (Mika was toen 4 maanden) met het vliegtuig op wintersport geweest. Eerst vliegen naar Geneve en toen nog 3 uur in een taxi :shifty: Kregen we in de lucht te horen dat het vliegveld van Geneve tijdelijk gesloten was vanwege slecht weer en we dus zouden landen op Zurich om daar te wachten. Het klamme zweet brak me uit. Kon wel janken.

Maar het ging hartstikke goed. Mika sliep om medische redenen op zijn buik en sliep ook nergens anders dan in een bed. Zelfs niet in de kinderwagen. Je staat er versteld van hoe lang zo’n kleintje dan wakker kan blijven :mrgreen: En zijn fles weigerde ie pertinent in het vliegtuig om op de plaats van bestemming er meteen 2 leeg te klokken. :lol:



Ik geloof dat ik het vooral zwaar had met me druk maken om niks. We gaan nu in oktober naar Gran Canaria en go with the flow… :wink:

Hihi, ik merk dat ik ook wel een beetje een control freak ben wat dit betreft. Maar ik heb het niet in de hand en kan niet voorspellen hoe het gaat worden. Mijn verstand zegt op zich ook dat het allemaal wel los zal lopen, maar mijn gevoel blijft maar roepen; o jee, o jee, o jee :lol:.



De tijden dat we vliegen zijn trouwens al bekend, mijn moeder gaat ze voor me opzoeken. En ik hoorde dat ze ook een draagzak hebben van Babybjorn. Die gebruikt mijn vader altijd als ie oppast op de kids :thumbup:.



Ik zit me ineens te bedenken dat ik Mara nog moet laten bijschrijven in de paspoorten :shifty:. Ook maar eens gaan regelen.

Ik bedoelde geen extra stoel reserveren, maar als er een stoel over is, mag je die vaak wel gebruiken met een baby, dan zorgen ze dat de lege stoel naast je is bij inchecken.



Shalom

@Shalom wrote:

Ik bedoelde geen extra stoel reserveren, maar als er een stoel over is, mag je die vaak wel gebruiken met een baby, dan zorgen ze dat de lege stoel naast je is bij inchecken.



Shalom




klopt. maar bij zo’n korte (en wslk dus ook goedkope) vlucht zou ik als je er zo tegenop ziet, dat toeval misschien voor willen zijn en gewoon een stoel voor je baby reserveren. Dan weet je het gewoon zeker.

Dat heb ik bij onze laatste vlucht ook gedaan, want we hadden ook nog een (puberende) peuter bij ons, die niet slaapt en niet stil zit. Tja en dan is het lastig als een van de ouders geen kant op kan door een kleine op schoot.

Maar ik kan me voorstellen dat de luxe van een extra stoel financieel niet voor iedereen kan. Daarbij is er best grote kans dat er een stoel vrij blijft. Wij hebben 3 van de 5 vluchten geluk gehad.



Shalom