@Wijnanda wrote:
Ik ga ook nog even navragen wat er precies allemaal mee mag. Ik heb begrepen dat de buggy (Quinny Zapp) tot aan het vliegtuig mee mag en ook weer klaar staat als we er weer uit gaan. Maar vooral qua eten en drinken e.d. wil ik het ook wel graag weten.
Vaak mogen ‘paraplu’ buggy’s tot 5kg mee tot aan het vliegtuig en buggy’s tot 10kg gratis in het vrachtruim, officieel in ieder geval. Had van onze ‘paraplu’ buggy speciaal de kap en het boodschappenmandje eraf ‘gesloopt’, omdat ie met dik over de 10kg kwam en zonder nèt onder de 10kg. Had er dus ook helemaal mee gerekend dat ding te moeten inchecken; nou, ze hebben de buggy dus niet eens gewogen ofzo, feit dat het een ‘paraplu’ buggy was (dus smal op te vouwen), was genoeg om hem mee te mogen nemen tot aan het vliegtuig. Daar werd hij in het vrachtruim geladen en toen we uitstapten, stond ie al naast het vliegtuig op ons te wachten… (beide vliegvelden hadden geen ‘slurf’, misschien daarom?).
Als de Quinny Zapp voldoet aan de max. maten voor handbagage, mag je hem volgens mij trouwens zowieso ook gewoon als handbagage meenemen (weegt immers iets van 6kg en dacht zoiets ook ergens gelezen te hebben… :think: ). Anders ff bij de vliegtuigmaatschappij navragen?
Mijn zoontje was toen al bijna 1,5 jaar en de vlucht duurde nog geen 1,5 uur, maar volgens mij is het makkelijker een baby van 8 maanden tevreden te houden, dan een kind van 1,5 jaar! Hoewel ik zowel heen als terug later op de avond vloog (hoopte dat hij dan lekker in het vliegtuig zou slapen), is meneer beide vluchten klaarwakker gebleven. Maar de knopjes van de ingebouwde radio in de armleuning boden gelukkig wat afleiding :mrgreen: .
Heen zaten we trouwens helemaal vooraan in het vliegtuig, wat erg prettig was, omdat je daar veel meer beenruimte hebt en dus meer ruimte voor een kind op schoot! Terug zaten we niet helemaal vooraan en hoewel mijn zoontje toen een eigen stoel kon krijgen (gratis - vliegtuig was nagenoeg leeg), heb ik hem toch op schoot genomen, omdat hij niet anders wilde. Vond het toen echt behoorlijk krap met hem op schoot!
Nu was dit maar een hele korte vlucht, maar misschien dat ik komende winter eens alleen met dit keer 2 kinderen met de trein naar m’n ouders ga (je mag immers maar één baby/klein kind per volwassene in het vliegtuig). Dat is dan een reis van 14-16 uur, maar denk dat ook dat goed te doen moet zijn, zolang jij - als ouder - maar ontspannen blijft (‘go with the flow’ ) en voor genoeg afleiding voor de kids zorgt (cadeautjes, snoepjes, etc.). Zeker met meerdere volwassenen erbij, valt het vast reuze mee!