Vliegen met baby 8 maanden

@Wijnanda wrote:

Ik ga ook nog even navragen wat er precies allemaal mee mag. Ik heb begrepen dat de buggy (Quinny Zapp) tot aan het vliegtuig mee mag en ook weer klaar staat als we er weer uit gaan. Maar vooral qua eten en drinken e.d. wil ik het ook wel graag weten.




Vaak mogen ‘paraplu’ buggy’s tot 5kg mee tot aan het vliegtuig en buggy’s tot 10kg gratis in het vrachtruim, officieel in ieder geval. Had van onze ‘paraplu’ buggy speciaal de kap en het boodschappenmandje eraf ‘gesloopt’, omdat ie met dik over de 10kg kwam en zonder nèt onder de 10kg. Had er dus ook helemaal mee gerekend dat ding te moeten inchecken; nou, ze hebben de buggy dus niet eens gewogen ofzo, feit dat het een ‘paraplu’ buggy was (dus smal op te vouwen), was genoeg om hem mee te mogen nemen tot aan het vliegtuig. Daar werd hij in het vrachtruim geladen en toen we uitstapten, stond ie al naast het vliegtuig op ons te wachten… :smiley: (beide vliegvelden hadden geen ‘slurf’, misschien daarom?).



Als de Quinny Zapp voldoet aan de max. maten voor handbagage, mag je hem volgens mij trouwens zowieso ook gewoon als handbagage meenemen (weegt immers iets van 6kg en dacht zoiets ook ergens gelezen te hebben… :think: ). Anders ff bij de vliegtuigmaatschappij navragen?



Mijn zoontje was toen al bijna 1,5 jaar en de vlucht duurde nog geen 1,5 uur, maar volgens mij is het makkelijker een baby van 8 maanden tevreden te houden, dan een kind van 1,5 jaar! Hoewel ik zowel heen als terug later op de avond vloog (hoopte dat hij dan lekker in het vliegtuig zou slapen), is meneer beide vluchten klaarwakker gebleven. Maar de knopjes van de ingebouwde radio in de armleuning boden gelukkig wat afleiding :mrgreen: .

Heen zaten we trouwens helemaal vooraan in het vliegtuig, wat erg prettig was, omdat je daar veel meer beenruimte hebt en dus meer ruimte voor een kind op schoot! Terug zaten we niet helemaal vooraan en hoewel mijn zoontje toen een eigen stoel kon krijgen (gratis - vliegtuig was nagenoeg leeg), heb ik hem toch op schoot genomen, omdat hij niet anders wilde. Vond het toen echt behoorlijk krap met hem op schoot!



Nu was dit maar een hele korte vlucht, maar misschien dat ik komende winter eens alleen met dit keer 2 kinderen met de trein naar m’n ouders ga (je mag immers maar één baby/klein kind per volwassene in het vliegtuig). Dat is dan een reis van 14-16 uur, maar denk dat ook dat goed te doen moet zijn, zolang jij - als ouder - maar ontspannen blijft (‘go with the flow’ :wink: ) en voor genoeg afleiding voor de kids zorgt (cadeautjes, snoepjes, etc.). Zeker met meerdere volwassenen erbij, valt het vast reuze mee!
je mag immers maar één baby/klein kind per volwassene in het vliegtuig

volgens mij geldt dit alleen voor kinderen die geen eigen stoel hebben.
Ik heb iig twee vriendinnen die beide alleen met respectivelijk 2 en 3 kleine kinderen een (inter-continentale) vlucht gedaan hebben. Die kinderen hadden dus wel allemaal een eigen stoel. Maar jouw oudste moet soweiso een eigen stoel toch? Dus volgens mij mag je gewoon met ze vliegen hoor! :thumbup:

Dit staat op de site van Transavia:

•Een volwassene mag in verband met veiligheidsvoorschriften met maximaal 1 baby reizen.

Bron: http://www.transavia.com/hv/main/service?id=reizenmetbabysenkinderen



Een baby is een kind t/m 23 maanden. Misschien dat je dus wel een baby en een kind (vanaf 2 jaar) mee mag nemen, maar dat staat nergens expliciet…



Ik heb trouwens ook wel een handige site gevonden: http://www.vliegenmetkinderen.nl/



Onze vlucht duurt overigens nog niet eens drie uur. Op de heenweg vliegen we om 12.00 uur en terug om 16.30 uur. Prima tijden dus. Ik heb Transavia zelf nog niet gebeld, maar hoe meer ik nu weet van tevoren, hoe zekerder ik me voel.

Joehoe!! We hebben het overleefd :mrgreen: :mrgreen:.



We hadden vanalles meegenomen in de handbagage; veel melkpoeder in torentjes, twee flessen diksap, flesjes water en pakjes drinken (voor Nikkie). Ze hebben er op Schiphol helemaal niks van gezegd, we mochten alles gewoon ongeseald meenemen.



De buggy (Quinny Zapp) mocht mee tot halverwege de slurf.



Mara heeft tijdens de vlucht bij mij op schoot gezeten en dat ging redelijk goed. Bij het instappen hebben we de fles afgegeven en gevraagd of ze die daar water in wilde verwarmen voor de fles. We kregen de fles terug vlak voordat we gingen taxiën. Tijdens het taxiën ben ik begonnen met de fles. Helaas drinkt Mara alleen zo snel dat ze de fles alleen al leeggedronken had, voordat we de lucht ingingen.

Gelukkig viel ze toen meteen in slaap.



Na een klein half uurtje werd Mara weer wakker. Ze kan alleen niet stilzitten dan en wil vanalles. En dat kon niet. Dus was ze af en toe vreselijk aan het mopperen en huilen. Maar over het algemeen heeft ze zich heel goed gehouden.



Tijdens het dalen had ze wel wat last van haar oren en hielp ook de fles met diksap niet echt :(.



De buggy zouden we direct buiten het vliegtuig weer terugkrijgen. Alle buggy’s waren klaargezet, behalve de onze :wall:. Die kregen we dus op de bagageband weer terug. Er was iets fout gegaan. Gelukkig was het daar allemaal heel klein en waren we het enige gelande vliegtuig, dus we hadden de buggy heel snel weer terug.



Op de terugweg mochten we weer alles gewoon in de handbagage meenemen. Wel moest ik een slok nemen van alle vloeistoffen die we mee hadden. Ze waren op Corfu steenger dan op Schiphol. Dat had ik echt andersom verwacht.



De buggy mochten we weer tot aan het vliegtuig meenemen en zouden we weer bij de gate terugkrijgen. Maar helaas ging er ook op Schiphol iets mis en kregen we deze pas op de bagageband weer terug. Overigens kwamen de buggy’s pas als allerlaatste eruit en ook op een andere band. Dat was niet heel erg handig, zeker niet omdat niet was aangekondigd op welke band deze eruit kwamen :doh:.



Maar goed, alles is goedgegaan, we hebben twee goeie vluchten gehad en Mara heeft het ook terug best weer goed gedaan.



Nikkie vond het overigens allemaal even leuk en deed het geweldig!

goed om te horen!

:thumbup:

@ Wijnanda

:thumbup: dat het allemaal zo goed is gegaan!

Wel balen dat het met de buggy niet zo goed was geregeld…



@fiep klophout wrote:

je mag immers maar één baby/klein kind per volwassene in het vliegtuig


volgens mij geldt dit alleen voor kinderen die geen eigen stoel hebben.

Ik heb iig twee vriendinnen die beide alleen met respectivelijk 2 en 3 kleine kinderen een (inter-continentale) vlucht gedaan hebben. Die kinderen hadden dus wel allemaal een eigen stoel. Maar jouw oudste moet soweiso een eigen stoel toch? Dus volgens mij mag je gewoon met ze vliegen hoor! :thumbup:



Dit staat op de site van Transavia:
•Een volwassene mag in verband met veiligheidsvoorschriften met maximaal 1 baby reizen.
Bron: http://www.transavia.com/hv/main/service?id=reizenmetbabysenkinderen

Een baby is een kind t/m 23 maanden. Misschien dat je dus wel een baby en een kind (vanaf 2 jaar) mee mag nemen, maar dat staat nergens expliciet...


Is alweer een tijdje geleden dat ik me er in verdiept had, maar volgens mij had ik bij vershillende maatschappijen gevonden dat dat (1 kind per volwassene) voor kinderen tot een jaar of 5/6 geldt. Gaat er nl om dat zo'n kind zich dan zelfstandig moet kunnen redden in geval van nood. Dus vooral in staat moet zijn zèlf uit het vliegtuig te komen en dat is in de regel nog niet echt zo met jongere kinderen. Maar weet het niet meer precies, de grens van 24 maanden is volgens mij alleen i.v.m. het op schoot meereizen tegen flink gereduceerd tarif.

@ fiep
Mijn oudste was toendertijd 1,5, dus kon toen nog op schoot. Nu komt vliegen met beide kids zowieso niet ter sprake - al zou het misschien mogen-, juist omdat de oudste nu een eigen stoel zou moeten hebben (wordt dan veel te duur voor ons)...