Vliegen met autostoeltje in vliegtuigstoel

Wij gaan binnenkort op reis, naar Amerika (jaaa, alweer :lol: ) Vorig jaar was Anouk 14 maanden, en kon ze met enige moeite nog net in zo’n reiswiegding gepropt worden (ookal mocht die niet meer hangen, maar stond hij op de grond voor onze voeten) We betaalden toen ook geen eigen stoel voor haar.

Als we nu gaan reizen, is Anouk al ruim 2. We betalen dus voor haar stoel nu.

Bij het boeken kregen we te horen dat we haar autostoeltje mogen gebruiken in het vliegtuig. Het wordt dan op haar vliegtuigstoel gezet. We twijfelen hier enorm over:



Voor:

  • Extra veiligheid in vliegtuig (?)
  • Eigen stoeltje in huurauto (ipv huurstoeltje, waarvan je niet weet wat ermee gebeurd is, zowel qua veiligheid als hygiëne)
  • Scheelt 70,- (stoeltje huren kost 100 dollar)



    Tegen:
  • Veel sleepwerk op luchthavens (al die koffers, kind in buggy, vrouw slecht ter been en dan ook nog een zware kinderstoel moeten slepen… Achter de douane zelfs zonder zo’n karretje (in Amerika, bij de overstap, koffers hebben we dan niet, maar wel alle handbagage en die stoel) Manlief ziet dit niet zitten)
  • Wat doen we als ze het niet pikt. Zo’n stoeltje schuif je niet zomaar even in de opbergvakken, en tijdens de vlucht kan hij vast ook niet in het bagageruim gebracht worden :wink:



    Ik kan me zo voorstellen dat Anouk het niet gaat pikken, ze komt in dat stoeltje namelijk verder naar voren te zitten dan wij zelf zitten, en dan kan ze ons niet zien. Of ze wil gewoon hetzelfde zitten als alle andere mensen, dat kan ook nog… Grote kans dus dat ze stennis gaat schoppen, en daar hebben we natuurlijk geen zin in… We neigden dus erg naar NIET meenemen, ook vanwege t gesleep. Maarja, veiligheid is erg belangrijk, en ook de veiligheid van je eigen stoeltje daar (die zeker weten niet gevallen is, enz) spreekt me aan…

    In het bagageruim mee laten nemen lijkt me geen goed idee. Dat zou wel de gulden middenweg zijn (daar iig beschikking over eigen stoel), maar ik heb ze in het verleden goed hard zien gooien met bagage, en dat is nou juist niet goed voor die stoelen…



    Kortom… Hersenbrekertje (waar je je al niet bezig mee kunt houden he)



    Wie heeft er tips/ervaring en kan me er meer over vertellen? Thanks!

Volgens mij heb je alle voors en tegens al genoemd, of niet?



Wij hebben zelf 1x de maxicosi meegenomen toen Laura nog kleiner was, en dat was ook een vlucht waarbij we moesten overstappen, ik vond het echt een behoorlijk gesleep met alle spullen.

Ik probeer sindsdien altijd om de handbagage tot een minimum te beperken. (eigenlijk alleen een tas vol speelgoed en verschoonspullen)

Ik zou hem dus niet meenemen, maar ja, dat is mijn keuze.



Onze ervaring is in elk geval dat Laura op de normale vliegtuigstoelen prima zit, en soms bij het slapen ook een beetje overdwars over ons heen hangt zeg maar, dat kan natuurlijk niet als je zo’n stoeltje hebt (voor jezelf misschien wel prettig, maar je kind heeft toch wat minder bewegingsvrijheid en zit de hele vlucht in dezelfde positie).

Ook kun je elkaar goed zien en samen spelen, verhaaltje voorlezen, etc.



Weet je trouwens zeker dat je bij het overstappen de gewone bagage niet hoeft op te halen? Op sommige vliegvelden in de VS moet je ook bij een overstap toch je bagage ophalen en opnieuw inchecken las ik (oa in Miami). Lijkt met helemaal een ellende, dan heb je nog meer te sjouwen … maar hopelijk is dat in jullie geval niet zo.

Mejis, dat is ook zo, we moeten inderdaad onze koffers zelf opnieuw inchecken. Vorig jaar was dat welliswaar 20 meter lopen, maar nu vliegen we over een andere luchthaven en heb ik geen idee hoe dat allemaal werkt. Op die plekken waar je met koffers moet slepen heb je vaak wel van die karretjes, maargoed, die stapel koffers en handbagage is natuurlijk al een kar vol, en dan zou daar ook nog een kinderstoel bovenop moeten :? Ik zie het nog niet echt voor me :lol:



Zitten die kids wel stevig genoeg in zo’n vliegtuigstoel? Ze zijn nog zo klein… En dan alleen zo’n riempje over hun beentjes… :shifty:

Ik kreeg stomtoevallig een mail van pampers (ooit eens opgegeven voor zo’n mail waarbij je elke maand info krijgt over de leeftijd van je kindje op dat moment) waarin stond: Als je vliegt met je peuter, zet hem (haar :wink: ) dan in een autostoeltje…

Zucht… Twijfel…

Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Een vliegtuig is toch niet zoiets als een auto? Is toch veel stabieler.



Ik zie het veiligheidsaspect er niet zo van eerlijk gezegd :shifty:

Het enige handige wat ik zou kunnen bedenken is een stoeltje in de huurauto, maar als ik daarvoor niet hoef te slepen heb ik daar die 100 dollar voor over eerlijk gezegd.



Het lijkt mij een enorm gehannes om dat ding zelfs vast te zetten. Ze hebben geen schuine ‘gordel’ dus hoeveel veiliger zit dat ding vast dan?



Ik zou het dus echt niet doen. Wij hebben ook gevlogen met onze kindjes en het ging altijd goed zonder autostoel, heb het ook echt nog nooit bij iemand anders gedaan.



Ik zou lekker een draagbare dvdspeler fixen en haar op die manier af en toe lekker op de stoel houden…

Ah lekker naar Amerika, we gaan over vier weken :dance: :mrgreen:

Ik kan me voorstel dat een autotstoeltje lekkerder zit dan hangen in een vliegtuigstoel. Claire was de vorige keer nog heel klein in ging in de MC. Dus ik heb ook geen persoonlijke ervaring, sorry



Ik zal een maandmama even een PB tje sturen want ik dacht dat zij het wel gedaan hadden.

Op verschillende amerikaforums word er ook wel over gesproken. allesamerika.com is wel een handig forum.



Ik zou geen huurstoeltje nemen in je huurauto overigens. Ik heb ze wel eens gezien bij Alamo bijvoorbeeld. Daar werd ik niet blij van.

Ik zou bij de eerste wallmart, target, K mart een stoeltje kopen. Is goedkoper dan het huurbedrag en heb je een nieuwe en goed stoeltje.

Je kan dan voor de eerste dag een stoeltje huren of je man even heen en weer laten rijden. Afhankelijk van de afstand van de luchthaven natuurlijk. Alles is te googlen :mrgreen:



heel veel plezier in ieder geval!

Waar ga je naartoe?

LK, dat is dus precies wat ik nu zit te doen :wink: Uitzoeken hoe dichtbij de Walmart is. 2,68 miles 8) Ritje heen en weer moet dus kunnen… Het is goedkoper (huren bijna 100 dollar, cosco stoeltje is 49,50) en veiliger/schoner. We kwamen er alleen niet uit hoe we dan naar die Walmart kwamen met Anouk. Het is maar 4 kilometer, maar we gaan haar natuurlijk niet zomaar op de achterbank zetten, ook niet voor zo’n klein stukje. Maar manlief even heen en weer sturen is dus inderdaad een optie :thumbup: We komen wel poepielaat aan, en hebben er dan al een hele laaange reis opzitten, dus t klinkt wel omslachtig, maargoed, vorige keer zat Anouk in zo’n huur-maxi-cosi, en die was niet echt frisjes… En hij werd zo achterin geflikkerd, dus echt voorzichtig doen ze er niet mee :roll:



Ik ben benieuwd wat jouw mede-maandmama voor ervaring hiermee heeft, stuur maar langs :mrgreen:



Veel plezier alvast voor volgende maand!!



Madre, ik had er ook nog nooit eerder van gehoord, en ik kan me ook niet herinneren dat ik t ooit op een vlucht heb gezien. Maar bij t boeken begon die KLM-miep er al over, en nu kreeg ik dus ook al zo’n mail waarin stond dat t veiliger is zo :think:

Jouw ventjes zaten dus prima op zo’n stoel. Weer een puntje voor het thuislaten van de autostoel :wink: En een portable DVDspeler staat inderdaad hoog bovenaan het vakantielijstje :lol: In het toestel hadden we de vorige keer zelfs eigen televisies, ieder een eigen schermpje, en ieder zijn eigen programmakeuze. Handiiiggg!!!

Oh, sorry LK, vergeet ik nog je vraag te beantwoorden :slight_smile:



We vliegen aan op Covington Airport (Ohio) en maken dan een rondreis(je) door Kentucky, Virginia, Tennessee, weer Kentucky en op de valreep een stukje Ohio: We hebben een huisje in the Great Smokey Mountains (zelfde als vorig jaar, voor diegenen die meelezen en het zich nog herinneren :wink: ), dan door naar familie in Nashville, dan via een paar motels naar een volgend huisje in Kentucky (vlakbij een ander mooi natuurgebied) en vlak voor de terugreis hebben we een huis in Cincinnatti gehuurd voor 3 nachtjes.

foto’s zien? :angel:



En jullie?

Oooooooooooooh, ik ken die foto’s nog…Was zoooo jaloers, en ben het nu weer…Foto’s wil ik altijd weer zien, maar ben nog benieuwder naar de nieuwe die komen…



Weet je, toen M.ateo 1 jaar was zijn we met de bus naar oostenrijk gegaan (wintersport) en toen hebben we inderdaad de autostoel meegenomen in de bus. Vond dat vergelijkbaar als een auto qua veiligheid. Maar in het vliegtuig… :think:



Zou toch even die site bekijken, misschien hebben mensen wel hele goede argumenten… :thumbup:

Jaaa, we zijn er opeens uit :mrgreen: Ik had een brainwave.



In Amerika zijn van die ‘booster seats’ toegestaan vanaf 30 pounds. Van die verhogers bedoel ik dus, formaatje laptoptas zeg maar :lol: Anouk weegt nu 13,5 kg, is… Exact 30 pounds :mrgreen: Nou wil ik haar zelf liever nog in zo’n autostoeltje, maar voor die paar kilometer kan ze best even op zo’n booster zitten. Die kan ik dan kopen op MP, en in een koffer meenemen. We nemen toch altijd meer zooi mee terug dan heen, dus op de heenweg hebben we plek over. Dus auto halen, koffer open, kind op booster, op naar de walmart, booster dumpen, stoeltje erin :mrgreen:

Zonde trouwens om na 3,5 week dat perfecte stoeltje weg te gooien :?



We hebben nu dus bedacht hoe we een stoeltje gaan kopen, als we dat nodig vinden. Nu nog even zeker weten of vliegen zonder autostoeltje inderdaad veilig genoeg is :shifty: Ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit andere kids in een autostoel heb gezien, maar waarom beginnen ze er dan bij de boeking over, en in die veiligheidstips ook weer :think:



gaat foto’s opzoeken :angel:

@Niek! wrote:

Oh, sorry LK, vergeet ik nog je vraag te beantwoorden :slight_smile:



We vliegen aan op Covington Airport (Ohio) en maken dan een rondreis(je) door Kentucky, Virginia, Tennessee, weer Kentucky en op de valreep een stukje Ohio: We hebben een huisje in the Great Smokey Mountains (zelfde als vorig jaar, voor diegenen die meelezen en het zich nog herinneren :wink: ), dan door naar familie in Nashville, dan via een paar motels naar een volgend huisje in Kentucky (vlakbij een ander mooi natuurgebied) en vlak voor de terugreis hebben we een huis in Cincinnatti gehuurd voor 3 nachtjes.

foto’s zien? :angel:



En jullie?




jaaa!



Mijn man moet voor zijn werk vijf dagen naar LA. Ik mag mee als vrouw van (godzijdank geen verplicht partnerprogramma 8) )

Dan in vogelvlucht, San Diego, Las Vegas en Grand Canyon. en dat in 6 dagen 8). Zuid West Usa op zijn Japans. :smiley:

Als Claire groter is dan gaan we nog wel een keer uitgebreid de parken doen

Waarom gebruik je die booster dan niet gewoon de hele reis?? :think:



En op mp, voor 15 euro heb je een nieuwe bij de hallfords :angel:

He wat een slim idee!!!

En je kan het stoeltje aan het eind van de vakantie bij een kerk of community center achterlaten.

Vaak zijn ze heel blij ermee. Bij de kerk waar wij naartoe gaan als we in Dc zijn (mijn man heeft er gewoond) hebben ze verschillende relief programs voor mensen die het moeilijk hebben.



Vliegen zonde autostoel kan volgens mij prima.

Ik denk eigen stiekum altijd:





als er echt iets mis is met het vliegtuig…

Dan helpen de gordels ook niet echt meer :mrgreen:

Oeh, het westen, dat hebben we nog niet gezien, maar willen we wel eens bezoeken. Gaaf hoor!!



Madre, ik doe graag moeilijk als t ook makkelijk kan :lol: Nee, omdat t aangeraden wordt om kindjes van haar gewicht nog in 5-puntsgordels/stoeltjes te vervoeren. Die boosters mogen wel (dus we zijn niet strafbaar voor die 5 km), maar hebben qua veiligheid absoluut niet de voorkeur. Die info heb ik van een soort ANWB-site van Amerika. We gaan heel wat kilometers maken, dus voor 10 minuutjes vind ik die booster prima, maar voor 1500 kilometer heb ik liever een stevige stoel voor haar. Daarbij kan ze in zo’n booster ook niet slapen in de auto, want dan heeft ze geen zijsteunen enzo.

Halfords… Goede tip, thanks! 15,- is echt géén geld :mrgreen: Wist niet dat dat zo goedkoop was…

Ok, logische gedachte hoor, en de tip van Lk is ook goed, gewoon aan iemand of kerk ofzo geven… :thumbup:

He Niek,



Brainwave, heb je ook gechecked of het in Ohio mag?

Die verschillen zijn soms per staat best groot.

Zo mag je in California geen tom tom op je voorruit plakken :think:

Maar in Nevada wel.



Dit wordt voor mij de vijfde keer USa maar de eerste keer de Westkant.

Ik ben benieuwd hoe ik het vind.

LK :lol: Da’s waar :lol: Maar t gaat ook meer om luchtzakken denk ik dan. Mijn ouders zijn eens in een vrije val terecht gekomen waar geen einde aan leek te komen (kwam gelukkig wel :wink: ) Dan zit je toch liever in je gordel, dan tegen het plafond :wink:

Gaat hard opeens hier, hou t niet bij :lol:



Kerk, goede tip, ga ik onthouden, en ik zal inderdaad ff checken of de regels overal gelden qua boosterseat.

linkje met alle info over de ohia statelaw.



Ik begrijp dat ze de wet gaan aanscherpen in april.

Na even lezen …





Begrijp ik het goed dat in Ohio kinderen van 40 pounds in een boosterseat mogen.

Dat zu je probleem dus niet oplossen als ik het goed begrijp.



http://babyproducts.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=babyproducts&cdn=parenting&tm=187&gps=172_45_1262_542&f=00&tt=13&bt=0&bts=0&st=27&zu=http%3A//codes.ohio.gov/orc/4511.81

Eerste huisje:



Smokeys









Huisje











Dan een kort weekje bij familie in huis, en dan via motels naar ons tweede huisje. Dit is een huis op een stuk privegrond, een eigen stukje bos voor 5 dagen :mrgreen:



















Natuurgebied nabij huisje (bijnaam: Grand Canyon of the East)







En dan hebben we nog een huisje in een buitenwijk van cincinnatti, vlak voor onze terugreis:











Krijg er meteen nog meer zin in :mrgreen: