Vliegen met autostoeltje in vliegtuigstoel

LK, da’s lekker ruk…



Bedankt voor de link!! De airport ligt op de staatsgrens van Ohio en Kentucky, dus ik kan ook de regels van Kentucky nog even opzoeken natuurlijk :angel:

Ah gaaf!!! :inlove:



Als wij ooit die kant opgaan, mag ik dan een pbtje met info waar ik dat kan boeken?

en mooie Indian Summer foto!

@Niek! wrote:

LK, da’s lekker ruk…



Bedankt voor de link!! De airport ligt op de staatsgrens van Ohio en Kentucky, dus ik kan ook de regels van Kentucky nog even opzoeken natuurlijk :angel:




ja en voor die 4 km…

op een beetje boaster moet dat lukken denk ik toch :think:

Ik ga er morgen nog even mee verder. Nu duik ik mijn bed in. Bedankt voor t meedenken iig.



Oh, en niet alle foto’s zijn van mij. Alleen bij het eerste huisje zijn de waterval(letje)-, bed-, en hot tubfoto van mij. Alle andere zijn van internet. We zijn in het eerste huisje vorig jaar ook geweest, de rest wordt een nieuwe ervaring. Vorig jaar reden we het rondje ten zuiden van dat eerste huisje en de familie, dit jaar het rondje dat ten noorden van het eerste huisje en de familie ligt.



Als je die kant op gaat, stuur me dan maar een pb, dan geef ik je wat linkjes :slight_smile:

Slaap lekker!

Goedemorgen!

Wij hebben een paar jaar in de VS gewoond en vlogen dus regelmatig heen en weer met de kids. We hebben na de eerste keer (die dus niet zo goed ging) altijd een eigen stoel voor ze genomen, en daar het autostoeltje in gezet. Ik zou het zelf niet anders meer doen, maar ik denk dat het ook wel van je kind afhangt. Die van ons kon niet slapen in de vliegtuigstoel. De heenweg naar Nederland was altijd een nachtvlucht, en hij was de hele nacht wakker en aan het draaien om te proberen goed te zitten/hangen/liggen. Toen we de autostoel meenamen in het vliegtuig ging het perfect, hij was de autostoel gewend, en kon daar wel heerlijk in zitten en slapen. Voor ons was het niet eens zozeer een kwestie van veiligheid in het vliegtuig, hij zat gewoon lekkerder in zijn autostoel.



Het stoeltje moet wel goedgekeurd zijn voor gebruik in een vliegtuig, tenminste dat was toen zo bij de Amerikaanse maatschappijen. Wat betreft het gesleep op het vliegveld: wij hadden een soort heel simpel karretje waar je de autostoel op vast kon maken, dan kon je dat dus gebruiken om kind plus autostoel over het vliegveld te vervoeren. Ideaal. Het karretje was een soort plankje met wieltjes waar de bodem van de autostoel op vastgemaakt werd, en dan zat er zo’n uittrekbaar handvat aan. Het geheel was zo klein dat je het gewoon in zo’n overhead-locker kon doen tijdens de vlucht. De buggy checkten we in. Ideaal. Elke keer als we zo over Schiphol liepen met ons rijdend autostoeltje kwamen er mensen op ons af om te vragen waar we dat karretje hadden gekocht (in Amerika dus).



Verder hadden we ook zo’n DVD spelertje mee, is ook een absolute aanrader!



Veel sterkte met de trip, en heel veel plezier in de VS!

Wij gaan in september ook richting de US ( noordwesten) . We willen heel graag ook een huisje boeken eigenlijk door jouw foto’s van vorig jaar :lol: Wij zijn bezig om een vlucht te zoeken en te boeken…maar dat ter zijde…

Autostoelje: volgens mij zit het em niet echt in de veiligheid maar in een autostoeltje zit Jaydin veel beter, hij kan hier in slapen en zit goed vast. Volgens mij is een eigenwijze peuter die elke keer de riem los maakt ( want dat gaat gewoon heel makkelijk, vind ik) niet echt makkelijk en veilig. En Jaydin slaapt gewoon niet op schoot of los in een stoel… :cry:

Maar het gaat natuurlijk hoe Jaydin is maar hoe Anouk het doet in een autotstoel…

Alleen het gesjouw is een nadeel …zon karretje … erg handig maar dan moeten we eerst naar Amerika om het aan te schaffen :?

Het duurde even, Anouk was ziek geworden, maar ondertussen gaat het weer beter, en kon ik weer verder hiermee. We zijn eruit, we nemen de autostoel niet mee.



Renellen en Mars, bedankt voor jullie reacties. Jullie bevestigen iets wat ik al een beetje dacht: Het lijkt niet zozeer om extra veiligheid te gaan, maar om extra comfort. En daarin verschillen kids natuurlijk, zoals jullie al zeggen. Anouk is een meisje dat liever niet langer dan 10 minuutjes in haar wandelwagen blijft zitten, daarvoor is ze te onrustig. Stoelen in een restaurant ook; een kinderstoel zit ze na 10 minuten onrustig in te schuiven, zetten we haar op een gewone stoel (met haar neus net boven de tafelrand uit :wink: ) dan pikt ze t beter en blijft ze kalm zitten tot we uitgegeten zijn. Hetzelfde lopen/zitten/doen als papa en mama is dus favoriet hier :wink: Ze is ook altijd aan het zeuren in haar autostoel, ze vind dat ding echt helemaal niks. Natuurlijk moet ze erin van ons wanneer dat veiliger is, zoals in de auto, maar wat het vliegen betreft begin ik dus steeds meer te denken dat we onszelf alleen maar tegenwerken als we dat ding meenemen (zowel qua gesleep, als in het toestel zelf)



Dus ik heb de boel nog eens goed bekeken online, en met behulp van jou links, LK, uitgezocht wat toegestaan is en wat niet. Die boosters mogen in Ohio, dus da’s prima. (Ohio state law requires that children under four years old and under 40 pounds must ride in a car seat or booster that is appropriate for the child’s age and weight.) Ook in Kentucky zijn zowel stoeltjes als boosters toegestaan. (Kentucky state law requires that children under 40 inches in height be secured in a federally approved car seat or booster seat. All other passengers are required to wear seat belts.) Maar in Tennessee zijn boosters NIET toegestaan! (Children under age 4 must ride in a car seat. Tennessee requires that all car seats be federally approved and used according to manufacturer’s instructions.) We moeten dus een stoeltje hebben tegen de tijd dat we daar aankomen.



Kortom, we gaan een booster meenemen voor het eerste stukje (en misschien ook wel aan boord? Wie weet helpt dat een beetje qua comfort?) en dan rijden we na onze eerste overnachting via de winkel, voor een nieuw autostoeltje. Die zijn goedkoper en veiliger dan een huurstoeltje (die verhuurbedrijven verdienen goud geld op die stoeltjes, na 1 huurperiode zijn ze al terugverdiend, en dan verhuren ze ze nog jaaaaren :shock: )



Bedankt voor het meedenken!!



Mars, wat ontzettend handig joh, zo’n karretje. Dat bestaat hier niet he, gek eigenlijk. Dat vind ik altijd leuk aan Amerika (o.a., er is nog veel meer leuk daar :wink: ), er is zoveel meer te koop aan handige spullen. Tis een echte koopcultuur daar (tenminste wel de gebieden waar ik allemaal geweest ben) en daar wordt handig op ingespeeld. 100 soorten cornflakes, 40 verschillende soorten knoflookbrood (oke, ik overdrijf, ik had er geloof ik 23 geteld in de vriezer bij de Walmart :wink: ) en de meest handige dingetjes voor in en om t huis, die wij hier helemaal niet kennen. Ik ben geen shopster, heb eigenlijk helemaal niks met winkelen, maar in Amerika kijk ik mijn ogen altijd uit!



En Renellen, wat grappig dat jullie naar aanleiding van mijn foto’s een soortgelijke trip zijn gaan plannen :mrgreen: Laat je me weten als jullie geweest zijn, ik ben natuurlijk erg benieuwd nu! :wink: