vitamine D

@~Niekje~ wrote:

Hier is het vorige week maandag ook gezegt dat ik nu dubbele dosis vitamine D moest gaan geven.

Maar geef het nu in druppelvorm denk dan toch dat ik maar eens pilletjes ga halen want heb het eigen merk van de apotheek en als ik dubbele dosis moet geven worden het 26 druppels per kind…en dat duurd zolang :wink:

De vit D druppels van de etos zijn veel geconcentreerder, en voor 5 microgram heb je twee druppels nodig, dus voor 10 microgram maar 4… dat scheelt in druppelen, en tis nog een stukken goedkoper ook nog!!!

Oke dat scheeld idd nog wat Hermione.

Nu dacht ik met eigenmerk goedkoper uit te zijn maar goed het scheeld wel iets vergeleken met davitamon druppels maar niet heel veel …wat kosten ze bij etos dan?

Bedankt voor de info dames! :smiley:

@hermione wrote:

@~Niekje~ wrote:
Hier is het vorige week maandag ook gezegt dat ik nu dubbele dosis vitamine D moest gaan geven.

Maar geef het nu in druppelvorm denk dan toch dat ik maar eens pilletjes ga halen want heb het eigen merk van de apotheek en als ik dubbele dosis moet geven worden het 26 druppels per kind…en dat duurd zolang :wink:

De vit D druppels van de etos zijn veel geconcentreerder, en voor 5 microgram heb je twee druppels nodig, dus voor 10 microgram maar 4… dat scheelt in druppelen, en tis nog een stukken goedkoper ook nog!!!

Heb het even nagevraagd bij een vriendin, is vorige week op CB geweest: nieuwe richtlijn = 10 druppels, igg tot 4 jaar.

Nica krijgt ook de optimax multi’s maar ik zit nu even te kijken en daar zit alleen Vit D3 in en dan 2,5 ug (whatever that me be), dus daarnaast moet je ook nog die tabletjes/druppels geven.

Pff duur hoor zo’n kind :wink: Hier krijgt ze ook nog visolie erbij, snap niet waarom daar zo weinig op geatendeerd wordt eerlijk gezegd. :think:

hier ook alleen de optimax… en daar blijft het ook bij…

en er is nog nooit hier gevraagd naar de vit d aan ons…

@Barbara wrote:

Vitamine D niet meer nodig bij meer dan 300cc opvolgmelk

Klopt B, maar bij het overgaan naar gewone melk (zo rond de 1 jaar)
wordt dat geadviseerd. Omdat door opvolgmelk wel vitamines
zitten en in gewone melk niet meer.

Wat raar dat jij daarin nooit geadviseerd bent. Hebben ze bij het
overgaan van opvolgmelk naar gewone melk niets gezegd?

Ik heb ook even het CB boekje erbij gepakt van Anoek en de
arts van het Cb heeft het er zelfs met pen bijgeschreven.

hier word geen vit D gegeven CB heeft meer weer op gewezen dat ik het wel moest doen ik koop het ook steeds heb het ook in huis maar ik vergeet het helaas :oops:

@Paschal75 wrote:

@Barbara wrote:

nee idioot he! ik heb het boekje sowieso uit zitten pluizen, voor het geval ik toch een selectief geheugen heb, maar niks.
toch ga ik ze eens bellen, want ik vind het maar raar.

@Barbara wrote:

@Paschal75 wrote:
@Barbara wrote:

nee idioot he! ik heb het boekje sowieso uit zitten pluizen, voor het geval ik toch een selectief geheugen heb, maar niks.
toch ga ik ze eens bellen, want ik vind het maar raar.

bij mij staat er ook niks over in het boekje hoor.....
En een arts die in mijn boekje gaat schrijven, gebeurd hier nooit :think: .......

Veron krijgt een beertje smorgens, lees net dat het optimax is :mrgreen: ......
En verder komt hij geregeld buiten....

gr patricia

Hier ook geen extra vitamine D. Hij krijgt wel om de dag een vitaminepil (omdat hij geen groente en fruit eet). En zo vaak mogelijk naar buiten met hem.

Welke visolie tabletten gebruik je Gemma?